پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

بررسی میانگین درصد های داوطلبان کنکور تجربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (1 امتیاز)

ساله دانش‌آموزان و داوطلبان بسیاری با سودای قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کنکور تجربی سازمان سنجش شرکت می‌کنند. کنکوری که شامل 4 درس و 5 درس تخصصی است. بررسی میانگین درصد های داوطلبان کنکور تجربی 1400 نشان از نیاز به روشی دقیق در تست زدن دارد. بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان برای قبولی در رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی نیازی به درصدهای بالا در تمامی دروس نیست. بلکه با درس خواندن هوشمندانه بر حسب ضریب تاثیر هر یک از دروس می‌توان به راحتی به رتبه قابل قبولی در این کنکور رسید. برای اثبات ادعای خود در ادامه به معرفی و بررسی میانگین درصد های داوطلبان و دانش آموزان کنکور تجربی در سال‌های اخیر به ویژه سال 1399 و 1400 می‌پردازیم. مرکز مشاوره کنکور آکو، بهترین مرکز مشاوره کنکور کرج را تا پایان این متن همراهی کنید.

فهرست مطالب

کنکور تجربی غول مرحله آخر برای داوطلبان

کنکور رشته تجربی در هر سال بیشترین تعداد داوطلبان را به خود اختصاص می‌دهد. به طور مثال در سال 1400 در حدود هشتصد هزار نفر داوطلب در این کنکور شرکت کردند. هر ساله کنکورها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که شامل سوال‌های آسان، متوسط و دشوار است. میانگین درصد های داوطلبان کنکور تجربی نیز با توجه به سختی سوالات کنکور در هر سال در حال نوسان است. با این اوصاف بررسی درس  به درس میانگین درصد های داوطلبان کنکور تجربی 1400 برای شما عزیزان خالی از لطف نخواهد بود.

تحلیل درصد داوطلبان کنکور تجربی سال 1400 از زبان مشاورین کنکور

تحلیل میانگین درصد داوطلبان کنکور تجربی 1400

با وجود سوال‌های آسان در هر یک از دروس چرا در برخی از آن‌ها مثل ریاضی شاهد درصدهای منفی هستیم. یعنی حتی امکان پاسخ‌گویی به سوال‌های آسان نیز برای شرکت کنندگان وجود نداشت.

آمارها نشان می‌دهد که در حدود 53 درصد از داوطلبان در صد منفی در ریاضی کنکور علوم تجربی داشته‌اند. این درحالی است که حداقل دو تا سه از سی سوال مطرح شده در این درس تنها با جانشانی گزینه‌ها در متن سوال پاسخ داده می‌شوند.

وجود سوال‌های مشکل و سخت در کنکور که بزرگترین آزمون ملی است امری کاملا طبیعی و منطقی به شمار می‌آید که به سنجش صحیح و عادلانه دانش‌اموزان منجر می‌شود، ولی سوال‌های آسان تا متوسط را با رد شدن از یک درس نباید از دست داد. به نظر شما آیا کنکور برداشته میشود؟

این وضعیت در خصوص سایر دروس کنکور نیز مشاهده می‌شود. درسی مانند زبان عمومی نیز هر ساله تعداد داوطلبان بسیاری را با درصد صفر یا منفی بدرقه می‌کند. در ادامه به طور کلی به بررسی سطح سوالات مطرح شده در کنکور سال های اخیر و درصد داوطلبان کنکور تجربی سال 1400 به طور ویژه می‌پردازیم.

با بررسی درصدهای میانگین کنکور تجربی مباحث درسی را به طور هوشمندانه‌ای پاسخ دهید.

بررسی سطح سوالات کنکور تجربی 1400 و مقایسه آن با سنوات قبل

کنکور 1400اولین کنکوری بود که بعد مدارس به طور کامل به صورت آنلاین برگزار می‌شد. از این رو چالش بزرگ‌تری برای داوطلبین به شمار می‌آمد. در ادامه به طور اجمالی به بررسی سطح سوالات مطرح شده در این درس می‌پردازیم. ادبیات اولین درسی از دفترچه کنکور 1400 خواهد بود که انرا بررسی میکنیم. در نهایت بررسی میانگین درصد دانش آموزان و قبولی آنها به درس زیست کنکور تجربی منتهی میشود. با بهترین مشاوره کنکور کشور همراه باشید.

میانگین درصد ادبیات دانش آموزان کنکور تجربی

ادبیات اولین درس در دفترچه عمومی کنکور است که شامل 25 سوال می‌شود. سطح سوالات در بخش‌های مختلف این درس به شرح زیر است:

  • لغت و املا: شامل 6 سوال می‌شود که سطح آن متوسط ارزیابی شده است.
  • تاریخ ادبیات: تنها یک سوال را در کنکور 1400 تجربی به خود اختصاص داده که سطح آن متوسط ارزیابی گشته است.
  • آرایه‌های ادبی: شامل 4 سوال بوده که با وجود دو سوال پیچیده سخت ارزیابی می‌شود.
  • دستوری زبان: 5 سوال کنکور به این دستور زبان تخصیص داده شد که سطح سوالات آن متوسط بوده است.
  • قرابت معنایی: با شامل شدن 9 سوال طبق سنوات گذشته بیشترین سهم را در کنکور ادبیات دارد که سطح سوالات آن آسان بوده است.

به طور کلی سوالات این درس نسبت به سال‌های گذشته مفهومی‌تر شده و سوالات بر حسب بودجه بندی مطرح نشده بود. به طوری که مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها کم است. اما با توجه به تحلیل تخصصی میزان سختی سوالات ادبیات کنکور 1400 درصد پاسخکویی قابل قبول بوده است.

عربی و میانگین درصد داوطلبان کنکور تجربی

سوالات عربی به عنوان دومین درس در دفترچه عمومی در قالب 25 سوال مطرح شد. تعداد سوالات بخش‌های ترجمه، درک مطلب و تحلیل صرفی به ترتیب شامل 10،4 و 3 می‌شود که سطح آن ساده ارزیابی شده است. قواعد نیز شامل 8 تست بوده که سطخ آن متوسط است. سوالات عربی در سال 1400 نسبت به سال‌های قبل ساده بوده. به طوری که با خواندن و نکته برداری تست‌های عربی سال گذشته پاسخ دادن به آن راحت می‌شد.

بیشتر بخوانید :تحلیل سوالات عربی کنکور 1400 همه رشته ها

میانگین درصد دانش آموزان کنکور تجربی درس دین و زندگی

دین زندگی در دفترچه عمومی قرار دارد که شامل 25 سوال است. 80 از داوطبان سطح سوالات این درس را ساده و قابل حل ارزیابی کرده‌اند. سوالات این بخش در سال 1400 هم سطح سال‌های گذشته بوده است. برای آن که درصدهای بالایی در کنکور تجربی داشته باشید، سطح سوالات کنکور تجربی 1400 و سال‌های قبل را بررسی کنید.

میانگین درصد زبان انگلیسی  دانش آموزان کنکور تجربی

زبان نیز شامل 25 تست است. تعداد سوالات در مباحث گرامر، کلوز تست و درک مطلب به ترتیب 4، 5 و 8 تست بوده که سطح سوالات آن متوسط بیان شده است. با وجود این که سوالات واژگان فراتر از لغات کتاب هستند، ولی دانش‌آموزان سطح سوالات آن را ساده ارزیابی کرده‌اند. لغات مطرح شده در 70 درصد سوالات برخلاف سال‌های قبل از متن کتاب آمده بود.

این فرصت طلایی را برای افزایش رتبه و تراز کنکور خود در سال جدید از دست ندهید و همین حالا با بهره مندی از بهترین استاد های زبان انگلیسی کنکور کشور رتبه قبولی در رشته پیرا پزشکی را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: دوره آنلاین زبان انگلیسی کنکور

زمین شناسی داوطلبان کنکور تجربی

برای رسیدن به درصد قابل قبولی در این درس تنها کافی است که به متن و تصاویر آن اشراف داشته باشید. سوالات مطرح شده از زمین شناسی در کنکور تجربی 1400 همانند سنوات گذشته ساده و کاملا حفظی از متن و تصاویر کتاب بوده. سطح و نوع این سوالات در سال 1400 همانند سال‌های قبل است با این تفاوت که در سال‌ها اخیر تعداد سوالات مطرح شده از تصاویر کتاب بیشتر بوده.

میانگین درصد ریاضی در کنکور تجربی

ریاضی پر چالش‌ترین درس در کنکور علوم تجربی است که با توجه به سخت بودن مباحث مشتق و کاربردها، حد، توابع نمایی و انتگرال، تابع، مثلثات و هندسه سطح کلی سوالات دشوار تصور می‌شود.

تعداد سوالات درس ریاضی در حدود 30 سوال است. به طور کل سوالات مطرح شده از ریاضی در کنکور 1400 مراحل محاسباتی بیشتر و پیچیده‌تری داشته. نحوه چیدمان سوال‌ها نیز همانند سال‌های گذشته نبوده است.

میانگین درصد زیست داوطلبان کنکور تجربی 1400

زیست با 50 تست مهم‌ترین درس در کنکور تجربی است. با وجود این که سوالات مطرح شده در این درس نسبت به سنوات قبل مشکل بوده، ولی داوطلبان با توجه به سوالات زیست کنکور 99 آمادگی چنین سوالاتی را داشته‌اند و سطح سوالات آن را متوسط ارزیابی کرده‌اند. زیست شناسی از جمله دروس مهم در کنکور تجربی است.

تحلیل زیست کنکور سال 1400

تحلیل درصد های فیزیک دانش آموزان کنکور تجربی

فیزیک با سی سوال با ضریب کمتر نسبت به سایر دروس تخصصی چهارمین درس مطرح شده در کنکور علوم تجربی است. سطح سوالات این درس متوسط ارزیابی شده. تنها با مشورت با یک مشاور خبره، برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق می‌توان به سوالاتی با سبک فیزیک 1400 پاسخ داد. به طور کلی تعداد سوالات ساده درس فیزیک کنکور 1400 بیشتر از سال‌های گذشته بود.

شیمی در کنکور تچربی

شیمی پنجمین درس در دفترچه تخصصی کنکور است که شامل 35 سوال می‌شود. در سال‌های اخیر سوالات مطرح شده به سمت مفهومی شدن پیش می‌روند. سطح سوالات درس شیمی در کنکور سال 1400 متوسط ارزیابی می‌شود. با این حال سوالات خارج از اهداف درسی نیز به چشم می‌خورده است.

میانگین درصد داوطلبان کنکور تجربی سال 1400

درصد میانگین پاسخ دهی داوطلبان در کنکور تجربی سال 1400 به شرح زیر است:

و ميانگين درصد نمرات خام حاضران در جلسه گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري سال 1400

میانگین درصد داوطلبان برتر کنکور تجربی در سال 1400

بیشتر مشاوره‌های کنکور با توصیه‌هایی مانند بالا زدن درصد زیست یا عربی داوطلبان را تنها دعوت به خواندن این دروس می‌کنند. همچنین شاید متصور باشید که برای قبولی در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و دانشگاه‌های سراسری نیاز به درصد بالایی در زیست دارید.

جالب است بدانید که یکی از داوطلبان کنکور 1400 با رتبه زیر 1000 درس زیست خود را 13.4 درصد زده است، البته این فرد سایر دروس خود مطمئناً بالا زده.

این مثال را بیشتر از این جنبه مطرح کرده‌ایم که برای کسب رتبه بالا همیشه یک تجویز ثابت وجود ندارد و میانگین درصد بالای 50 همیشه دلیل بر بهترین رتبه در کنکور تجربی نیست. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که درصد داوطلبان برتر به طور میانگین در دروس متفاوت یکسان است. در حقیقت برای رسیدن به درصدهای بالا نیاز به موفقیت در تمامی دروس دارید.

میانگین درصد های لازم دانش آموزان برای کسب رتبه زیر 1000 کنکور تجربی

در کارنامه نهایی کنکور به طور کلی دو رتبه وجود دارد. یکی از این رتبه‌ها مربوط به رتبه در سهمیه و دیگر رتبه در کشور است. برای انتخاب رشته کنکور در دانشگاه‌های روزانه و سراسری رتبه در سهمیه مهم است، اما قبولی در دانشگاه‌های آزاد منوط به رتبه کشور داوطلب بوده. به طور کلی درصد لازم برای کسب رتبه 1000 در کنکور تجربی به شرح زیر است:

  • زبان و ادبیات فارسی: 64 درصد
  • زبان عربی: 68 درصد
  • فرهنگ و معارف اسلامی: 73 درصد
  • زبان انگلیسی: 67 درصد
  • زمین شناسی: 11 درصد
  • ریاضی: 85 درصد
  • فیزیک: 89 درصد
  • شیمی: 76 درصد

به طبع برای کسب رتبه زیر 1000 به درصدهای بیشتر از موارد ذکر شده در متن بالا نیاز است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با میانگین درصدهای قبولی داوطلبان کنکور تجربی به نمونه‌هایی از کارنامه شرکت کنندگان در سنوات اخیر پرداخته‌ایم.

ضرایب دروس مختلف در کنکور تجربی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در قبولی شما به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد، اطلاع از ضرایب دروس مختلف مطرح شده در کنکور است. در حقیقت بهترین راه برای قبولی در کنکور تجربی مراجعه به مرکز مشاوره‌ای معتبر بوده که با توجه به میانگین درصدهای داوطلبان در کنکورهای سال قبل و ضریب هر یک از دروس رتبه مورد نظر خود را کسب کنید. در ادامه به برررسی رتبه‌های دروس مختلف مطرح شده در این رشته پرداخته‌ایم.

ضرایب دروس مختلف تجربی در زیرگروه‌های مختلف و میانگین درصدهای داوطلبان کنکور تجربی
ضرایب دروس مختلف تجربی در زیرگروه‌های مختلف و میانگین درصدهای داوطلبان کنکور تجربی

بررسی کارنامه پذیرفته شدگان در کنکور تجربی

بررسی‌های مشاورین ما نشان می‌دهد که میانگین درصد افرادی که در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده‌اند بالای 80 درصد بوده است. البته این درصد با توجه به سهمیه شما متغیر می‌شود. در واقع در سهمیه منطقه سه این درصدها به 60 کاهش پیدا می‌کند.

در جدول زیر نمونه‌ای از کارنامه پذیرفته شدگان مختلف در دانشگاه علوم پزشکی را نشان داده‌ایم. ستون اول مربوط به سهمیه منطقه یک، ستون دوم سهمیه در منطقه دو و ستون سوم در سهمیه منطقه سوم را نمایش می‌دهد.

میانین درصد داوطلبان سهیمه دار برای قبولی در کنکور تجربی 1400
نمونه کارنامه قبولی در سهمیه منطقه یک، دو و سه با بررسی میانگین درصدهای داوطلبان کنکور تجربی

کارنامه قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه یک

در ادامه برای اشنایی با میانگین درصدهای لازم برای قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه یک، نمونه‌هایی از کارنامه قبولی داوطلبین مختلف در کنکور سال‌های 98 و 99 را نشان‌ داده‌ایم.

کارنامه قبولی میانگین درصدهای داوطلبان کنکور تجربی در منطقه یک

کارنامه قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه دو

نمونه‌هایی از قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه دو در کنکور سراسری سال 98 و 99 به شرح زیر است:

کارنامه قبولی با میانگین درصدهای داوطلبان کنکور تجربی در منطقه دو

کارنامه قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه سه

برای آشنایی با درصد میانگین‌های لازم برای قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه سوم، درصد نمونه‌هایی از پذیرفته شدگان در کنکور تجربی سال 98 و 99 را نشان‌ داده‌ایم:

333

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره میانگین درصد های داوطلبان کنکور تجربی 1400 به قبل میگوید

ماراتون کنکور تجربی هر ساله تعداد افراد داوطلبان بسیاری را مورد سنجش قرار می‌دهد. برای کسب میانگین درصد های لازم برای قبولی در کنکور تجربی وجود یک مشاور کار بلد و کار کشته نقش مهم و بسزایی دارد. به ویژه اینکه سوالهای مفهومی در میان سوالات کنکور سال های گذشته افزایش یافته و به طور کلی میانگین درصد دانش آموزان کنکور تجربی در سال های 1400 و 1399 پایین تر است. مرکز مشاوره آکو با بهترین و با تجربه‌ترین مشاورین کنکور در سال‌های اخیر به داوطلبین برای رسیدن به رویای قبولی در رشته‌های پزشکی، پیرا پزشکی و سراسری کمک کرده‌اند. از این رو از شما دعوت می‌کنیم که برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود از مشاوره های رایگان آکو بهره ببرید.

بهترین مرکز مشاوره کنکور در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا