پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصی

انتخاب منابع کنکور و برنامه ریزی کنکور زبان تخصصی

آموزش روش مطالعه زبان تخصصی برای کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

کنکور زبان را میتوان به عنوان یک برنامه جایگزین برای همه داوطلبان کنکور نظری در نظر گرفت. اما باید بدانید که این برنامه جایگزین چندان آسان هم نخواهد بود. برای موفقیت در کنکور زبان تخصصی میبایست منابع درسی متناسب با سطح علمی و البته سطح کنکور را انتخاب کرد. به علاوه نکاتی که برای مطالعه و برنامه ریزی کنکور زبان اهمیت دارند چندان هم کم نیستند.

گرچه شرکت در آزمون کنکور زبان تخصصی با آموزش های آکادمیک متفاوت است و گاهی نیز افرادی با داشتن مدرک آیلتس و تافل موفق نشده‌اند به تمام سوالات زبان تخصصی کنکور پاسخ درست دهند، اما اگر شما به کمک مشاوره تخصصی کنکور زبان، تکنیک های لازم را فرا بگیرید و در طول درس خواندن برای کنکور زبان تخصصی به آنها توجه کنید  شرکت در کلاس های زبان آکادمیک به ویژه به صورت حضوری نیز تاثیر بسزاایی در افزایش اعتماد بنفس و دایره اطلاعات زبان شما برای شرکت در این آزمون خواهد داشت.

در کلاس های زبان مکالمه اولین نکته ای است که به آن توجه میشود درصورتی که تنها مهارت غیر لازم برای موفقیت در کنکور زبان تخصصی همان مکالمه(speaking) و گوش دادن (listening) است. پس اگر تصمیم دارید به صورت تخصصی برای کنکور زبان اقدام کنید، بهتر است به تجربه مشاور برای تضمین موفقیتتان اعتماد کنید.

اولین مشاوره کنکور زبان تخصصی در کرج

مشاوره انتخاب منبع و برنامه ریزی کنکور زبان

۱۵ سوال از کل تست های زبان تخصصی از مبحث واژگان کنکور مطرح میشود و برای این ۱۵ سوال که حدود ۱۶% از کل زبان تخصصی کنکور را تشکیل میدهند نیاز به دایره لغات گسترده و البته حضور ذهن بالایی است.

البته کار بخش لغات در کنکور زبان به همینجا ختم نمیشود و برای پاسخ به سوالات reading یا درک مطلب، برای درک مفهوم سوالات close test و حتی گاها برای پاسخ درست به سوالات گرامر، لغت نقش اصلی را بازی میکند.

برای پاسخ به سوالات کلوز تست که ۱۵ سوال را از کل ۷۰ سوال را تشکیل میدهند، علاوه بر لغات، تسلط روی گرامر نیز ضروری است. سرعت پاسخگویی در کنکور حرف اول را میزند پس تمرین و تست زنی منابع و تکرار تکنیک ها به ویژه برای بخش ریدینگ یک مولفه مهم دیگر است.

کمک گرفتن از بهترین اساتید زبان انگلیسی کنکور نیز میتواند به شما برای درک بهتر تکنیک های تست زنی و درک گرامر کمک کند که در آموزشگاه کنکور پرسا میتوانید کلاس زبان تخصصی را با حضور اساتید دلسوز و باتجربه ثبت نام کنید.

در جدول زیر میتوانید یک برنامه ریزی کنکور زبان برای داوطلبان متوسط را مشاهده کنید. این برنامه توسط تیم مشاوره کنکور زبان تخصصی آکو طراحی و بارگزاری شده است و پیش از اینکه برای شروع کنکور به آن اعتماد کنیم میگوییم که ما یک سطح نرمال برای زبان آموزان در نظر گرفته ایم و برای داوطلبان قوی تر یا ضعیف تر این شرایط و ساعات مطالعه و نحوه مطالعه میتواند متفاوت باشد.

            روز         مبحث شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه جمعه
گرامر ۱وعده درسنامه کتاب و منبع درس۱و۲ دهم و تست آموزشی تست زماندار از درس ۱ و ۲  و مطالعه درسنامه کتاب و منبع تست درس ۳ دهم و تست آموزشی تست زماندار از درس ۳ و درسنامه کتاب و منبع سطح بالای درس ۴ زبان دهم تست زماندار از درس ۴ و و مرور نکات مهم درسنامه های منبع تست زنی پایه دهم آزمون جامع از زبان دهم بررسی سوالات اشتباه یا نزده در آزمون جامع جبرانی
لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت ۳۰دقیقه میان وعده مطالعه و مرور لغت
کلوز تست ۲۰ تست در ۳۰ دقیقه از کلوز تست آسان تحلیل سوالات و بررسی اشتباهات ۲۰ تست در ۲۵ دقیقه از کلوز تست های متوسط تحلیل سوالات دیروز و بررسی غلط ها ۲۰ تست در ۲۰ دقیقه از کلوز تست های سخت منبع تحلیل سوالات سخت و مرور نکات آزمون جامع کلوز تست ۱۰۰ تست در دو ساعت(آسان)
ریدینگ مطالعه و حل سوالات ۳ ریدینگ در ۱۰ قیقه ۳۰ دقیقه مرور تکنیک های حل ریدینگ مطالعه و حل ۳ ریدینگ در ۹ دقیقه مرور سوالات سخت ریدینگ های حل شده مطالعه و حل ریدینگ در ۸ دقیقه مرور سوالات سخت ریدینگ و یک ریدینگ جدید جبرانی
کاربرد زبان حداقل ۲۰ تست در نیم ساعت از روی منابع موضوعی بررسی تست های اشتباه دیروز و یادداشت کردن نکات اضافه کردن ۵ تست به ۲۰ تست در ۳۰ دقیقه بررسی تست های اشتباه و مرور نکات یادداشت شده آزمون موضوعی و زماندار(هر ۲۰ تست ۱۷ دقیقه) بررسی آزمون و سوالات اشتباه یا نزده آزمون جامع از مبحث مطالعه شده یا جبرانی برای روز های قبل
ترتیب واژه ۲۰ تست زماندار روزانه در منبع موضوعی(۳۰ دقیقه) ۲۰ تست زماندار روزانه در ۳۰ دقیقه ۲۰ تست زماندار روزانه در ۲۵ دقیقه بررسی تست های اشتباه در سه روز گذشته ۲۰ تست در ۲۰ دقیقه زماندار سراسری ۲۰ تست در ۲۰ قیقه زماندار سراسری بررسی تست های سخت ترتیب واژه در کنکور سراسری

تکنیک های نوشتن برنامه کنکور زبان تخصصی

اولین قدمی که باید بردارید این است که تصمیم بگیرید برنامه ریزی کنکور زبان را به صورت موضوعی انجام دهید یا اینکه درس به درس و به ترتیب کتاب های زبان مدرسه پیش بروید؟ این تصمیم گیری را مشاوره کنکور زبان تخصصی میتواند برای شما راحت تر کند. برای تصمیم گیری موثر میبایست سطح علم زبان خودتان را درکنار روش مطالعه کنکور خود قرار دهید و البته هدف هم در این انتخاب بی تاثیر نخواهد بود.

به نظر من به عنوان یکی از اعضای تیم مشاوره کنکور زبان در کرج، مطالعه موضوعی برای همه دانش آموزان است. شما با مطالعه موضوعی هم ذهن منسجم تری خواهید داشت و البته سریع تر هم پیش میروید. علاوه بر آن در جلسه کنکور میتوانید پیش بینی کنید که اگر در یک مبحث به مشکل خوردید، میتوانید آن را حذف کنید یا حداقل تعداد تست های کمتری را جواب دهید و این اعتماد بنفس شما را در مباحث دیگر خراب نمیکند.

زبان انگلیسی کنکور زبان را چطور بخوانیم؟

پیشنهاد میکنم اگر فقط به فکر کنکور زبان تخصصی هستید و این گروه آزمایشی را به صورت اختصاصی آزمون میدهید، هرروز برای همه مباحث وقت بگذارید و فکر نکنید که زیاد است. برای یادگیری یک زبان خارجی هیچ تمرینی زیاد نیست و بهتر است به شکل زیر برای هر مبحث بررسی کنید:

  • لغت: هرروز یک میان وعده نیم ساعته از روی کتاب لغت
  • گرامر: درس به درس و به صورت پیوسته برای هر کتاب در کنار تست های آموزشی و آزمون های جامع
  • کلوز تست: تکرار و تمرین (واقعا برای کلوز تست بجز یادگیری تکنیک های حل سوال و تکرار و تمرین راه خاص دیگری ندارید)
  • ریدینگ: ریدینگ فقط تکنیک است و باید بدانید که خواندن سوال برای پیدا کردن جواب نقش کلیدی دارد.

توجه کنید که اگر میخواهید کنکور زبان را در کنار یکی از گروه های آزمایشی نظری امتحان دهید، احتمالا برنامه ریزی که دریافت میکنید متفاوت خواهد بود. پس در اولین قدم با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید تا درباره کنکور زبان تخصصی و رشته های دانشگاهی زبان مشاوره رایگان دریافت نمایید.

روش مطالعه و منابع لغات زبان تخصصی کنکور

برای یادگیری لغات تا جایی که می‌توانید کتابهای جدید در موضوعات مرتبط بخوانید یا فیلم های مرتبط و پادکست های متناسب با سطح درسی خودتان گوش دهید. کتاب ها و محتوا های تولید شده آموزشی که به موضوع آنها علاقه‌مند هستید بسیار کمک کننده خواهند بود.

شاید برای کسانی که برای کنکور زبان تخصصی درس نمیخوانند، نوشتن کلمات در دفترچه و مرور آنها لازم نباشد و بتوان در طول زمان و با تکرار و کاربرد مداوم آنها ر به خاطر سپرد. اما برای برنامه ریزی کنکور زبان در حین یادگیری یک دفترچه لغات برای خود داشته باشید تا اگر به واژه جدیدی برخوردید، حتما آن را با توضیحات لازم از جمله مشخصات، جمله نمونه و خانواده لغات مرتبط با آن واژه را یادداشت کنید.

سعی کنید لغات را در مثال هایی یادداشت کنید تا آنها را همزمان با کاربردشان راحتتر بخاطر بسپارید با این کار ضمن اینکه دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند، در بخش درک مطلب نیز قوی تر می‌شوید. روش های زیر برای تقویت دایره لغات کنکور زبان تخصصی میتوانید استفاده کنید.

  • مکالمه فردی
  • فایل ها و پادکست های صوتی
  • موسیقی
  • فلش کارت برای واژگان دشوار،
  • جمله سازی و داستان نویسی

از بهترین منابع کنکور زبان تخصصی برای یادگیری لغات میتوان کتاب های  ۵۰۴ واژه ضروری، ۱۱۱۰ واژه ، Oxford word skills(به علت بریتیش بودن کلمات و تفاوت آن با کتاب درسی آخرین گزینه است) و یا کتاب های کمک درسی موضوعی و جیبی زبان(کتاب زبان شهاب اناری) هستند که باتوجه به سطح داوطلب و توسط مشاوره کنکور زبان تخصصی انتخاب میشود.

  • Essential words for the TOEFL
  • Oxford world skills
  • Idioms and phrasal verbs
  • ۵۰۴ absolutely essential words
  • لغات کتاب های درسی

آموزش روش مطالعه لغات زبان تخصصی کنکور

سوالات کلوز تست در کنکور زبان تخصصی

درست است که ادعا داریم اولین مشاوره کنکور زبان در کرج هستیم اما مثل همیشه میگوییم که مشاور نمیتواند معجزه کند. بعضی مباحث کاملا وابسته به هوش و تمرین هستند و حقیقت این است که بخش کمی از سوالات کلوز تست را دانش زبانی تشکیل میدهد. پس راه تسلط به سوالات کلوز تست و جواب دادن این ۱۵ سوال زبان تخصصی کنکور تمرین و تمرین و تمرین است.

فقط باید تکنیک هایی مثل رد گزینه یا ضربدر منفی را برای سریع تر رسیدن به جواب درست بلد باشید. برای پاسخ به کلوز تست ها اولین قدم بررسی کردن کلمات قبل و بعد از جای خالی است. با بررسی جمله میتوانیم حدس بزنیم که جای خالی را باید با اسم، فعل، حرف اضافه یا ضمیر پر کنیم. البته گاهی کلوز تست ها وابسته به معنی لغات موجود در گزینه ها نیز خواهد بود.

البته همانطور که گفتیم به شرطی میتوانید در کلوز تست ها موفق عمل کنید که به گرامر و لغات تسلط کامل داشته باشید.

آموزش روش مطالعه و منابع کنکور زبان برای کلوز تست

نحوه مطالعه reading تخصصی با مشاوره کنکور زبان

حل کردن ریدینگ های کنکور سخت نیست فقط وقت گیر است. علت این وقت گیری هم بلد نبودن تکنیک های reading است. به طور متوسط دو متن بلند و تقریبا با کلمات نا آشنا درکنکور زبان تخصصی می آیدکه از هر متن حداقل ۲ و حداکثر ۴ سوال مرتبط مطرح میشود.

نوع سوالات متون تخصصی میتواند گرامری، کلوز تست، کاربرد زبان و یا ترجمه و برگرداندن متن باشد اما بهرحال نوع سوال مهم نیست! مهم روش جواب دادن شما به سوالات است.

شاید احمقانه ترین کاری که بتوانید انجام دهید، خواندن کلمه به کلمه متن و ترجمه آن به زبان فارسی و در نهایت خواندن سوالات و پیدا کردن جواب با سختی و مشقت است! برای جواب دادن به سوالات ریدینگ باید برعکس همیشه عمل کنید. یعنی از آخر به اول.

ابتدا همه سوالات را بخوانید و سپس از تکنیک روزنامه وار شروع کنید و با خواندن چند کلمه از هر خط متن سعی کنید بفهمید هر سوال مربوط به کدام بخش از reading است. سپس سعی کنید سوالاتی را که مفهومی هستند از سوالات آسان تر و کلمه ای و دقیقا مشابه متن جدا کنید و اول قورباغه را قورت بدید!

مطالعه و تمرین ریدینگ با بهترین مشاوره کنکور زبان در کرج

تکنیک روزنامه وار چیست؟ تکنیک روزنامه وار یا scanning یعنی برای پاسخ دادن به این سوالات، ابتدا متن را به منظور درک سطحی و درک مفهوم کلی بخوانید تا زمان زیادی را صرف مطالعه واژه به واژه متن نکنید. نکته ای که برای جواب دادن به سوالات ریدینگ به شما کمک میکند و ما به عنوان اولین مشاوره کنکور زبان در کرج آن را با شما در میان میگذاریم این است که باید به خواسته‌ سوال ها توجه کنید!

اکثر مواقع اشتباهات پیش آمده در سوالات بخش ریدینگ به این علت است که پاسخ سوال به درک شما از مفهوم متن وابسته است، نه به لغات عینی که در متن مشاهده میکنید!

بهترین منابع کنکور زبان تخصصی که میتوانید برای تمرین و تکرار سوالات درک مطلب در سال کنکور از آن استفاده کنید:

  • “از متن نترسیم” رضا کیاسالار انتشارات شبقره
  • کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری
  • New bridging the gaps
  • Steps to understanding

گرامر زبان انگلیسی کنکور زبان

پاسخ دادن به بیش از ۷۰ درصد سوالات زبان تخصصی کنکور وابسته به تسلط بر گرامر است ولی سوالات مطرح شده از گرامر به صورت مستقیم در کل سوالات تخصصی زبان ۱۰ عدد است.

کم بودن تعداد سوالات مستقیم مطرح شده از گرامر زبان انگلیسی کنکور زبان نشان از بی اهمیتی آن نخواهد بود.

یادگیری گرامر به صورت منفعل میتواند بهترین روش یادگیری گرامر باشد اما متاسفانه این روش برای سوالات نکته دار گرامر کنکور نمیتواند کار آمد باشد. برای یادگیری گرامر زبان تخصصی کنکور خواندن درسنامه های کتاب درسی و در کنار آنها کتاب های تکمیلی آموزش گرامر لازم و واجب است. کتاب های زیر را میتوان کتاب های کامل و کاربردی به عنوان منابع کنکور زبان تخصصی در نظر گرفت:

  • کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکتر علیرضا جابری
  • گرامر های کتاب درسی
  • Grammar in use

مباحث مختلف گرامر زبان انگلیسی کاملا وابسته است و باید قوانین را از ابتدا فرا بگیرید و به صورت کاربردی آن را بشنوید و البته استفاده کنید. مثلا اگر شما زمان حال کامل را بلد نباشید، نمیتوانید جملات شرطی نوع سوم و نوع میکس را درک کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی کنکور زبان هرگز از حفظ کردن فورمول های عجیب و غریب استفاده نکنید چون همه زبان ها استثناهایی دارند که در سوالات کنکور طراحان دقیقا از همان استثناها استفاده میکنند.

البته سوالات آسان کنکور را برای دریافت درصد های حداقلی فراموش نکنید.

برای آشنایی با کاربرد گرامر ها و تثبیت آن در ذهنتان جمله بسازید، جمله را سوالی کنید، منفی کنید یا پاسخ خودتان را به عنوان طرف مقابل بدهید. سعی کنید در این تمرین ها از لغات جدید هم استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم لغت کار کنیدو هم دستور زبان.

واقعیت این است که هیچ منبع مشخصی برای کنکور زبان تخصصی ذکر نشده است و احتمالا طراحان از کتاب های گرامر دانشگاهی نیز برای طرح سوال کمک میگیرند.همین سوالات زبان تخصصی سال های گذشته یکی از بهترین منابع برای برنامه ریزی کنکور زبان هستند.

مشاوره کنکور زبان انگلیسی تخصصی

همچنان که تاکید میکنیم اگر از طریق موسسات و از پایه زبان انگلیسی را به درستی یاد گرفته باشید با علاقه و آگاهی بیشتری در این آزمون شرکت خواهید کرد، اما تصور نکنید اگر زبانتان خوب باشد یا مکالمه عالی داشته‌ باشید با تکیه بر آن می‌توانید از سد کنکور بگذرید.

مشاوره کنکور زبان در کرج

کنکور تخصصی زبان چیزی فراتر از یک مکالمه ساده است و این موضوع را فراموش نکنید که رقیبان قوی دارید که همگی به زبان مسلط هستند.سخن آخر اینکه برای موفقیت در هر رشته‌ای باید تلاش و پشتکار داشته باشید و کنکور زبان نیز آزمون ساده‌ای نیست و بهتر است آن را کمی جدی‌تر بگیرید.

برای موفقیت در کنکور زبان انگلیسی با برنامه‌ریزی پیش بروید و نکاتی را که گفته شد رعایت کنید. استفاده از راهنمایی‌های یک استاد خوب برای آموزش زبان کنکور مثل استاد شهاب اناری یا مشاوره تخصصی کنکور زبان مثل دپارتمان زبان مرکز مشاوره تحصیلی آکو در موفقیت بسیار نقش دارد. اما مشاور و استاد چه کمکی به ما میکنند؟

نقش برنامه ریزی کنکور زبان با مشاور تحصیلی

یک کارشناس به نکات لازم برای برنامه ریزی کنکور زبان آگاه است و می‌تواند در درس و آموزش نکات تکمیلی کنکور کمکتان کند. هرچند با رعایت نکاتی که درباره روش مطالعه هر مبحث و نحوه برنامه ریزی بدون مشاوره کنکور زبان گفتیم، بی شک میتوانید جزو رتبه های برتر کنکور باشید. اما برای بررسی دقیق تر شرایط، انتخاب منابع درسی کامل تر و یادگیری تکنیک های تست زنی میتوانید از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو با ما در ارتباط باشید.

به عنوان مشاور کنکور منابع زیر را جزو منابع اصلی برای آمادگی کنکور زبان میدانیم اما خرید همه آنها برای دانش آموزان لازم نیست و باید باتوجه به سطح درسی، ساعات مطالعه، هدف و البته فضای مطالعه انتخاب شده یکی از این منابع را انتخاب کنید.

کتاب زبان تخصصی انتشارات شبقره – رضا کیاسالار منابع کلی کتاب زبان تخصصی انتشارات مبتکران  – شهاب اناری
کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری و انتشارات گاج Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press )
درک مطلب Longman Preparation Course for the TOEFL Test Oxford advanced learner’s dictionary
English Idioms In Use (Felicity O’Dell) Essential idioms in English (  Robert J. Dixon )
New bridging the gap انتشارات سازمان سنجش ۵۰۴ (Mary Bromberg )
Vocabulary Builder جلد ۱ و ۲ واژگان Essential Words for the Toefl
کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکترعلیرضا جابری گرامر Grammar In Use intermediate

اولین مرکز تخصصی مشاوره کنکور زبان در کرج

سالها پیش با ارائه مشاوره کنکور زبان انگلیسی به اطرافیانمان شروع کردیم که برای دریافت مشاوره به تهران میرفتند و همین مسافت زیاد و کم بودن تعداد مشاوران کنکور زبان در کرج، آنها را به طرز قابل توجهی از دیگران عقب می انداخت. از ابتدا نیز آنچنان بی تجربه نبودیم و مدرک های آموزشگاهی، مدرک آیلتس زبان انگلیسی، رتبه بالا در کنکور زبان و تجربه مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور را در رزومه مان داشتیم.

آنقدر پیش رفتیم تا در ارائه مشاوره کنکور زبان در کرج به بهترین تبدیل شدیم و به صورت حرفه ای توانستیم برای داوطلبان علاقه مند به مطالعه در رشته های زبان تخصصی برنامه ریزی کنکور زبان داشته باشیم. برای ارتباط با مشاوران کنکور زبان مجموعه آموزشی آکو با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۶۳۴۶ تماس بگیرید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا