پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

برنامه کنکور تابستان 1402 ماز برای کنکوری های 1403

برنامه کنکور تابستان ۱۴۰۲ ماز برای پشت کنکوری ۱۴۰۳

۴/۵ - (۱ امتیاز)

اول تابستان است و همه داریم به شروع درس خواندن برای کنکور فکر میکنیم و میدانیم که اگر شروع نکنیم دیر میشود. ولی هنوز خیلی تکلیفمان با خودمان مشخص نیست که از کجا شروع کنیم و چطور شروع کنیم؟ آیا آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا خودمان را فعلا درگیر این هزینه ها و تشریفات کنکوری نکنیم؟ منبع چی استفاده کنیم؟ اصلا این ۹۰ روز رو چطوری بترکونیم ؟

ما مشاور های کنکور باور داریم که کسی استرس کمتری رو در طول سال کنکورش تحمل میکنه که شروع قوی تری داشته باشه. تابستان برای شما کنکوری ها مثل خط شروع یک مسابقه رالی میمونه!

در این مقاله همراه تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو باش تا برنامه کنکور تابستان ۱۴۰۲ ماز رو به عنوان یکی از بهترین مراجع کلاس آنلاین، آزمون و مشاوره کنکور دریافت کنی و در صورت نیاز با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیر تا با یک جلسه مشاوره تخصصی جزئیات اجرای برنامه تابستان کنکور رو بهت بگیم. با ما همراه باشید تا بعد از دانلود فایل مربوط به برنامه ریزی تابستان کنکور توضیحات آن را به تفکیک هر رشته ذکر کنیم.

دانلود برنامه کنکور تابستان ۱۴۰۲ ماز برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

نکته اولی که باید درباره برنامه کنکور تابستان ماز بدانید روش و نوع برنامه ای است که برای مطالعه دانش آموزان پیش بینی شده است. اول از همه اینکه به ازی هر ۹۰ روز تابستان برنامه رایگان کنکور دریافت میکنی و دقیقا میدونی که قراره چی و چند ساعت درس بخونی. هرچند که این برنامه ریزی طبیعتا همخوانی زیادی با بودجه بندی آزمون های ماز داره و میتونیم اون رو برنامه ریزی بر اساس آزمون های ماز معرفی کنیم اما به هرحال میتونه براتون مفید باشه.

دوم اینکه در تئوری که پشت این برنامه خوابیده درست مثل برنامه راهبردی قلمچیقبل از شروع مطالعه آزمون جامع و بعد از اتمام تابستان در ۷ فروردین ماه نیز آزمون جامع برگزار میشود تا میزان پیشرفت دانش آموز سنجیده شود.

برنامه تابستان کنکور ماز

درباره برنامه ای که قراره دانلود کنید باید بگیم که این یک برنامه پیشفرض مطالعاتی هست و نه براساس سطح درسی شما چیده شده و نه اصلا شرایط تحصیلی، منابع، سرعت مطالعه و توانایی های شخصی و نقاط ضعف و قدرتتون در این برنامه مد نظر هست. میتونید این برنامه رو به صورت تخصصی با مشاورتون بررسی کنید و کم و کاستی های اون رو به اختصاص خودتون کامل کنید. اما به هرحال اگر از نعمت داشتن یک مشاور خوب بی بهره اید این فایل ها برنامه ریزی تابستان کنکورتون رو براتون راحت تر میکنن.

دانلود برنامه رایگان کنکور برای تابستان ۱۴۰۲ – رشته تجربی
دانلود برنامه رایگان کنکور برای تابستان ۱۴۰۲ – رشته ریاضی
دانلود برنامه رایگان کنکور برای تابستان ۱۴۰۲ – رشته انسانی

برنامه ای که در اختیارتون قرار گرفته شامل پایه های دهم و یازدهم هست و تا حدود خیلی کمی هم بر پیش خوانی دوازدهم تمرکز کرده. براساس این برنامه شما باید برنامه اتون رو برای دوبار مطالعه به صورت مبحثی تنظیم کنید و برنامه روزانه اتون رو هم براساس ساعت هایی که کلاس هستید یا خواب هستید داشته باشید. یعنی هر بار که درس میخونید دو جدول رو پر کنید. کار های روزانه و مبحثی که از بودجه بندی کامل کنکور خوندید (همراه با مشخص کردن نوبت مطالعه که میزان تسلط فعلی شما رو نشون میده.

بهتره باهم تکنیک ها و روش برنامه ریزی تابستان کنکور رو بررسی کنیم.

بررسی برنامه تابستان کنکور تجربی

خب بدنه کلی همه برنامه های کنکور یکی هست. برنامه کنکور تابستان ۱۴۰۲ ماز هم استثناء نیست و همه میدانیم که در بهترین روش درس خواندن دانش آموز قبل از یادگیری مطلب جدید باید حتما پیش زمینه ذهنی برای خود ایجاد کرده باشد که این کار میتواند با مطالعه کتاب درسی یا درسنامه های کتاب تست باشد. حتی استفاده از جزوه های نکته و تست و جمع بندی یا ویدئو های آموزشی هم میتواند نکات مهم را تا آنجا که نیاز است به دانش آموز بیاموزد اما پیشنهاد ما همیشه کتاب درسی است.

در دور اول مطالعه لازم نیست خیلی دقیق باشید و سعی در درک کامل مفهوم درس بکنید، همین که کلیات را بدانید کافی است.

پس اگر فردا قرار است مبحثی را بخوانید روز قبل یا همان صب اول صبح و قبل از شروع یادگیری نگاهی به درسنامه یا مطالب کتاب بیاندازید. بعد از آن نوبت مطالعه دقیق و اصولی از روی منبع مناسب است. این منبع مناسب میتواند کتاب یا ویدئو آموزشی یا کلاس تقویتی یا درسنامه باشد.

دقت کنید که خودتان را چند منبعی نکنید و در مطالعه وسواس به خرج ندهید. در این مرحله انتخاب یکی از روش های آموزشی بالا کافی است.

با متنوع کردن منابع یادگیری نه تنها بهتر و عمیق تر یاد نمیگیرید بلکه با زبان ها و از زوایای دید متفاوتی به موضوع نگاه میکنید و بیشتر گیج میشوید. در ادامه این روند مطالعه سعی میکنید نمونه سوال حل کنید و در وعده های بعدی که فرصت یادآوری و تثبیت است زماندار تست میزنید و نهایتا با شرکت در آزمون های آزمایشی ماز خودتان و میزان پیشرفتتان را محک بزنید.

مرحله دوم مطالعه، خواندن مجدد درسنامه یا دیدن مجدد ویدئو ها است. اگر در کلاس های حضوری شرکت میکنید، مرحله اول یادگیری همان کلاستان است و مرحله دوم یادگیری رو خودتون باید برنامه ریزی کنید. برای رشته های تجربی و انسانی بر خلاف رشته ریاضی دور دوم در تثبیت مطالب بسیار اهمیت دارد.

در این مرحله باید سراغ تست های رندوم بروید اما توجه داشته باشید که شما هنوز برای تست های کنکور آماده نیستید پس لطف کنید از خودتون انتظار زیادی نداشته باشید و سعی کنید تست ها رو درست جواب بدید و کم کم زمانی ه برای جواب دادن میذارید رو کم کنید.

عکس زیر راهنمای برنامه مطالعاتیتون هست که برای همه رشته ها هم یکیه.

راهنمای برنامه رایگان کنکور ماز

بررسی برنامه ریزی تابستان کنکور ریاضی

در برنامه ریزی تابستان کنکور ریاضی هم در مرحله اول همان دو مرحله مطالعه که شامل پیش خوانی و مطالعه کامل و یادگیری میشود وجود دارد با این تفاوت که در درس های ریاضی که بیشتر محاسباتی هستند تست زنی در دور اول مطالعه نیز جا میگیرد. یعنی شما در دور اول مطالعه و یادگیری باید چند تست از آن مبحث را حل کنید. حالا اگر توانستید در دور اول سوال را حل کنید که چه بهتر اما اگر با تست سخت یا نکته داری مواجه شدید، باید آن را علامت بزنید تا در دور ای بعدی دوباره حلش کنیم.

این نکته رو دیگه همه میدونن که بهتره همه راه حل ها و حتی جواب تست ها رو توی برگه چک نویس یا حتی استیک نوت ها نوشت و لای کتاب گذاشت تا اگر بار دیگر خواستید آن را حل کنید، جواب جلوی چشمتان نباشد. بهتر است تنها نکته ای که در کتابتان و کنار تست ها مینویسید همان میزان سختی و نکته داری تست باشد و نه هیچ راه حل یا راهنمایی برای حل آن.

در دوره دوم مطالعه معمولا بچه های رشته ریاضی نیازی به مطالعه مجدد و بررسی نکات ندارند چون با دانستن چند قانون کلی که توی دور اول مطالعه یاد گرفتن محاسبات تا حد زیادی به صورت خود به خود انجام میشه. پس در این مرحله داوطلبای کنکور ریاضی سریعا سراغ تست زدن سرعتی میرن.

بحث علامت دار کردن تست ها رو فراموش نکنید که این هوشمندسازی کتاب تستتون براساس توانایی های خودتون توی دوران جمع بندی بعد از عید جونتون رو نجات میده!

اگه زیاد اشکال داشتید یا نمیتونستید راحت سوال ها رو حل کنید نگران نباشید! فقط روی حل کردن تست های بیشتر از بخش هایی که ایراد دارید تمرکز کنید و اگر خیلی استرسی هستید اصلا زمان هم نگیرید.(هرچند از نظر ما بهتره زمان بگیرید و میانگین زمانی که برای هر تست میذارید رو یادداشت کنید. اینطوری روند پیشرفتتون در هر هفته محسوس تر و انگیزه اتون هم بیشتر میشه.

در مرحله سوم که دور آخر مطالعه است، باید تست های علامت داری رو که قبلا نمیتونستید حل کنید حالا به صورت زماندار حل کنید. حتی بررسی تست های کنکور در همون مبحثی که به مرحله آخر مطالعه اش رسیدید برای داوطلبای قوی تر پیشنهاد میشه.

در نهایت هم که شما سر آزمون میرید و میزان یادگیریتون از مبحث رو به صورت عملی محک میزنید. بهتره که هر مبحثی رو شروع میکنید تاریخ دور اول و دومتون رو یادداشت کنید تا یادتون باشه که تا حداکثر آخر هفته وقت دارید برای این مبحث دوباره وقت بگذارید و به مرحله فعال برسونیدش.

جدول زیر رو ببینید که برای ریاضیات کنکور ریاضی طراحی شده و شما باید تاریخ دور اول و دومتون رو بنویسید. ضمنا برنامه رایگان کنکور ریاضی رو هم دانلود کنید تا بتونید تعداد تست ها و مرحله ای که توش هستید رو هم دقیق تر برنامه ریزی کنید. البته برنامه زیر کاملا بر اساس بودجه بندی آزمون های تابستانه ماز طراحی شده است اما شما میتوانید این برنامه هفتگی را براساس نیاز خودتون تغییر بدید.

برنامه رایگان کنکور ریاضی 1403

برنامه رایگان کنکور انسانی برای تابستان ۱۴۰۲

مراحل اولیه شروع که همان پیشخوانی و تست های آسان و نشان دار کردن تست ها در برنامه رایگان کنکور انسانی برای تابستان ۱۴۰۲ هم مثل دو رشته دیگه است اما یه تفاوت کوچیک برای دروس فوق حفظی کنکور انسانی وجود داره. اونهم تعداد تست های بیشتر در هر دور مطالعه است.

یعنی شما به جای اینکه سعی کنید در وعده مطالعاتیتون هر چندتا تونستید تست حل کنید، وعده مطالعاتیتون رو براساس تعداد تست هاتون مشخص میکنید. یعنی اگر قرار هست برای جامعه شناسی ۳۰ تست حل کنید و این تعداد تست برای شما درحال حاضر ۴۵ دقیقه زمان میبرد، باید حتما این ۴۵ دقیقه را در وعده خود در نظر بگیرید. چون درس های حفظی کنکور انسانی مثل تاریخ ادبیات یا جغرافیا رو نمیتونیم مثل ریاضی مطالعه کنیم.

ضمنا برای بچه های انسانی دوره بازیابی از همه چیز مهم تره! یعنی اون تایمی که قبل از آزمون میذارید و نقاط ضعف و قدرتتون رو بررسی میکنید. ضمنا درس های انسانی درس های فراری هستند که بهتره هر شب نکاتی که اون روز در هر درس یاد گرفتید رو بررسی کنید.

بازیابی برای برنامه ریزی تابستان کنکور انسانی 1403

بسته به درسی که دارید میخونید نحوه مرور شبانه اتون متفاوت خواهد بود. مثلا اگر لغت عربی میخوندید یا تاریخ ادبیات میخوندید میتونید تست هایی که اشتباه زدید رو دوباره مرور کنید یا اگر روانشناسی بوده نکته مورد نظر رو در قالب یک سوال دوباره از خودتون بپرسید.

اگر خیلی فعال و با انگیزه هستید و میخواید مرور شبانه خفنی داشته باشید میتونید شب ها رو به زدن تست های رندوم یا تست های جمع بندی از مباحثی که اون روز خوندید اختصاص بدید. میتونید تست سخت ها رو بزنید یا مثلا تست های کتاب تستتون رو به صورت سه تا درمیون یا زوج و فرد جواب بدید. این کار توی تثبیت مطالب اهمیت زیادی داره.

البته این روش در مطالعه زمین شناسی و زیست شناسی کنکور تجربی هم میتونه خیلی کمک کننده باشه اما از اونجایی که تجربی ها باید مراحل یادگیری طولانی تری رو پشت سر بگذارند و سراغ تست زنی بروند این کار نمیتونه براشون یک عادت شبانه باشه.

تست زنی برای جمع بندی شبانه همینطور شما رو برای روز آزمون و حتی کنکور آمادهمیکنه. معمولا ساعات آخر آزمون حتی برای درس های آخر دفترچه انرژی کافی ندارید ولی باید ادامه بدید پس وقتی با انرژی پایین آخرین ساعات روزتون خودتون رو وادار به فعال کردن مغزتون میکنید، روز آزمون بهتر میتوتپنید خستگیتونو مدیریت کنید.

برنامه تابستان کنکور انسانی شامل تست زنی های شبانه هم میشود

مشاوره تحصیلی برای برنامه ریزی سه ماهه کنکور

اگر با تیم مشاوره ما از هر طریقی ارتباط برقرار کرده باشید متوجه میشید که برای برنامه گرفتن از مشاور هامون پکیج های کمتر از سه ماهه به صورت قابل توجهی کم هستند. علت اهمیت مدت زمان مشاوره در این است که سه ماه میتواند حداقل زمانی باشد که شما پیشرفت را حس میکنید. دانش آموزی که تابحال مشاور نداشته یا حداقل مشاور کار بلدی نداشته نمیتونه خیلی در ماه اول خودشو با شرایط درس خوندن مشخصی که مشاور براش تعیین میکنه وفق بده پس طبیعتا پیشرفتی نخواهد داشت.

حتی ممکنه توی این مدت از مشاور و درس خوندن زده بشی و پسرفت هم بکنی اما بعد از اینکه دوره جایگزینی برنامه جدید زندگیت تموم شد در تست زدن هات هم حتی میتونی عوض شدن نوع خوندن سوالات رو مشاهده کنی.

برنامه کنکور تابستان ۱۴۰۲ ماز یک برنامه پیشفرض برای داوطلبانی است که ترجیح میدهند خودشان برای خودشان تعیین کنند که چطور درس بخوانند و اینکه چطور برای آن هم برنامه ریزی کنند احتمالا توسط خودشان انجام میشود. اما شما عزیزان میتوانید با ارتبطا با مرکز مشاوره مهندس حاجکرم اولین قدم خود را به سوی موفقیت بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا