پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

برگزاری آزمون های نهایی به صورت هوشمند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مجله خبری آکو از برگزاری آزمون های نهایی به صورت هوشمند خبر می دهد. تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان از طریق کنکور سراسری و افزایش این تاثیر از ۳۰ به ۶۰ درصد، موضوعی است که به برگزاری آزمون‌های امن در سال آخر دبیرستان و صیانت از نمرات دانش‌آموزان نیازمند است.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در پذیرش دانشجویان در این سال تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی (نمرات سال آخر دانش آموزان) مدنظر قرار گرفت؛ میزان تاثیری که در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یافت. 

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۱ تاثیر خواهد داشت و از سال ۱۴۰۲ این تاثیر به میزان ۶۰ درصد اعمال خواهد شد.

بر اساس مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه) که در مرداد ماه سال جاری ابلاغ شد، سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۱ با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، ۴۰ درصد با تأثیر مثبت و برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن، سهم نمره کل سابقه تحصیلی با توجه به سابقه تحصیلی موجود و مرتبط، ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی و مابقی ۴۰ درصد سهم آزمون اختصاصی خواهد بود.

همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف شده است نسبت به ثبت سوابق تحصیلی کامل دانش‌آموزان اقدام کند به گونه‌ای که برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ به بعد همه فارغ‌التحصیلان دارای سوابق تحصیلی کامل باشند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت، ضمن دادن اطمینان خاطر نسبت به حفظ و صیانت نمرات امتحانات نهایی سال آخر دانش آموزان دوره متوسطه دوم، اعلام کرد که این آزمون‌ها برای جلوگیری از نابرابری‌ها به صورت هوشمند و استاندارد برگزار می‌شوند.

وی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌های امن توضیح داد: یک تیم برای رسیدگی و آماده‌سازی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون‌ها تشکیل شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جلوگیری از نابرابری‌ها باید در وهله اول دستورالعمل و آیین نامه‌ای در این خصوص تصویب کند و در دستورالعمل مربوط به اعمال سوابق تحصیلی در کنکور به بحث نابرابری‌ها به طور کامل توجه شود، همچنین اینکه آزمون باید به صورت هوشمند برگزار شود.

نوری یادآور شد: هوشمند بودن آزمون‌ها و رعایت شرایط مناسب، احتمال خطا و تقلب را کاهش می‌دهد، آموزش و پرورش با مصمم بودن به نبود خطا در آزمون‌ها به سمت برگزاری‌ آزمون بدون نابرابری پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش به مسائل و شرایط مربوط به برگزاری این آزمون‌ها تسلط دارد و باید با بهره مندی از زیرساخت‌ها آمادگی کامل برای برگزاری آزمون‌ها در موعد معین را داشته باشد.

وی بیان کرده بود که مجلس شورای اسلامی در مقطعی تصمیم گرفت طی مدت زمانی حذف کنکور اتفاق بیافتد که قانون مشخص و جزئیاتی هم نداشت. نکته بعدی این است که در کشور به هنجار سنجش و پذیرش عادت کرده‌ایم که تا بحث تغییر می‌شود آشفتگی به وجود می‌آید و از طرف دیگر میزان استرس، خودکشی، افسردگی و… ناشی از کنکور موضوع مهمی است که نادیده گرفته می‌شود.

بر این اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری ابتدا در سال اول (۱۳۹۹) و سال بعد از آن (۱۴۰۰) ۳۰ درصد، در سال دوم (۱۴۰۱) ۴۰ درصد و از سال ۱۴۰۳ به میزان ۶۰ درصد افزایش یابد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر برگزاری آزمون های نهایی به صورت هوشمند سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا