پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور هنر

بودجه بندی سوالات دروس تخصصی کنکور هنر

بودجه بندی دروس کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برای این که بتوانید کنکور خوبی را بدهید باید بدانید که سوالات از کجا هستند و هر مورد از چند بخش تشکیل شده است. برای این منظور باید بودجه بندی سوالات دروس تخصصی کنکور هنر را به خوبی بشناسید. در ادامه در این مورد صحبت می‌کنیم تا بتوانید اطلاعات خود را بالا ببرید و به بهترین شکل ممکن برای این آزمون آماده شوید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج همراه داوطلبان علاقه مند کنکور هنر.

بودجه بندی درس به درس سوالات تخصصی کنکور هنر

دروس اختصاصی به مواردی گفته می‌شود که در دفترچه تخصصی قرار دارد و از این لحاظ شامل 7 مورد است. این موارد به شرح زیر است.

  • درک عمومی هنر،
  • درک عمومی ریاضی و فیزیک،
  • ترسیم فنی،
  • خلاقیت تصویری و تجسمی،
  • خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی
  • و خواص مواد

در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از این درس‌ها برایتان صحبت می‌کنیم و درباره بودجه بندی سوالات هرکدام از این دروس تخصصی در کنکور برایتان توضیح میدهیم تا اطلاعات جامع تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع دروس تخصصی کنکور هنر

دروس تخصصی کنکور هنر و بودجه بندی آنها در کنکور تخصصی

بودجه بندی درس تخصصی درک عمومی هنر

در مورد این درس باید بیان کرد که 30 سوال تستی در کنکور هنر دارد که از 14 مبحث تشکیل شده است. این میزان بحث و کتاب به معنای پخش شدن تمامی سوالات است.بودجه بندی سوالات دروس تخصصی درک عمومی در کنکور هنر عموماً به گونه ای است که برای پاسخ به هر 2 سوال باید یک کتاب را بلد باشید. نکته مثبت این است که تست‌ها آن چنان پیچیده نیستند و می‌توانید با خواندن خوب به آنان پاسخ دهید. درس‌ها به شرح زیر است.

  • تاریخ هنر جهان.
  • آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران.
  • پایه و اصول صفحه آرایی.
  • سیر هنر در تاریخ.
  • آشنایی با صنایع دستی ایران.
  • کارگاه طراحی نقوش سنتی.
  • عکاسی 1.
  • عکاسی 2.
  • خوشنویسی.
  • آشنایی با بناهای تاریخی.
  • آشنایی با مکاتب نقاشی.
  • تاریخ هنر ایران.
  • سیر هنر در تاریخ 2.
  • هنر و ادب فارسی.

این موارد همگی از اصول هستند. یادگیری آن‌ها برای آینده شغلی شما نیز اهمیت دارد. از طرفی حواستان باشد که می‌توانید به عنوان مکمل در بقیه دروس از آن بهره ببرید. نکته مهم در مورد این کتب گسستگی موضوعی است. عموماً با حذف هر کتاب تنها 2 سوال را از دست خواهید داد و می‌توانید بقیه سوالات را پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: درس درک عمومی کنکور هنر

بودجه بندی درک عمومی هنر در کنکور تخصصی

بودجه بندی دروس درک عمومی ریاضی و فیزیک تخصصی هنر

از ارکان مهمی که داوطلبان کنکور هنر از رشته‌های نظری فراری هستند، این درس است. ریاضی که در آن به کار رفته در حد کتاب‌های درسی نهم و دهم است. از این منظر برای داوطلبان نظری کار بسیار راحت است. این نکته را بدانید که تنها 40 دقیقه فرصت خواهید داشت تا به 30 تست پاسخ دهید.

عموماً این درس به عنوان آسانسور محسوب می‌شود. با درصد خوب در این درس خود را از دیگران جدا کرده و یک گام به سمت موفقیت بردارید. این درس شامل 6 کتاب ریاضی 1 و 2، هندسه 1 و 2 و فیزیک 1 و 2 و 3 است. البته مباحث هنرستانی بوده و در حد نظری نیست. همچنین بهتر است که از کتاب چاپ آموزش و پرورش یا منابعی که به طور تخصصی در رشته هنر انتشارات دارند، بهره ببرید.

بودجه بندی درس ترسیم فنی تخصصی کنکور هنر

یکی از دروس مهم تخصصی کنکور هنر که میزان توانایی ذهنی شما را هدف قرار می‌دهد، این درس است. اگر رشته مد نظرتان در دانشگاه دارای آزمون عملی است، حتماً حواستان را جمع کنید که این درس را با نتیجه خوبی به پایان ببرید. این درس دارای 20 تست است که زمانی معادل 26 دقیقه برای پاسخگویی آن در نظر گرفته شده است. قوه تحلیلی و ترسیمی شما همزمان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

در صورتی که توانایی خوبی در این بحث نداشته باشید به مشکل خواهید خورد. برای جلوگیری از بروز چنین معضلی توصیه می‌کنیم که دو درس ترسیم فنی و نقشه کشی و علم مناظر و مزایا را خوب بخوانید. با توجه به کم بودن منابع مورد ناز به راحتی می‌توانید به نتیجه عالی دست پیدا کنید.

در این درس نکته مهم بحث حل کردن‌های شما است. شاید برخی از دروس حفظی باشد یا صرفاً از روی محتوا بخوانید، اما در این درس شرط یادگیری ترسیم روی کاغذ است.

بودجه بندی ترسیم فنی از دروس تخصصی کنکور هنر

خلاقیت تصویری از سوالات تخصصی دروس کنکور هنر

پارادوکس کامل در درس خحلاقیت تصویری است. از روی اسم درس انتظار خلاقیت ذهن را دارید، در حالی که کاملاً حفظی بوده و نیاز است که مفاهیم را که در قالب 20 سوال می‌آید، پاسخ دهید. برای پاسخ دادن به این سوالات حدود 24 دقیقه زمان دارید. از طرفی این درس شامل 8 کتاب است که این موارد عبارت‌اند از:

  • حجم سازی 1
  • طراحی اندام و لباس.
  • کارگاه نقاشی.
  • مبانی تصویر سازی.
  • مبانی هنرهای تجسمی.
  • خط در گرافیک.
  • طراحی 1 و 2.
  • کارگاه هنر 1 و 2.

برای هر کدام به طور متوسط 2 سوال وجود دارد و از طرفی مباحث گسسته هستند و می‌توانید روی مواردی که توانایی دارید، تمرکز کنید تا نتیجه خوبی در کنکور بگیرید.

خلاقیت تصویری در کنکور تخصصی هنر و بودجه بندی درس های تخصصی کنکور در مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج

خلاقیت نمایشی

20 سوال و 13 دقیقه زمان برای این درس در کنکور در نظر گرفته شده است. این بخش که شامل 6 بخش آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان، اصول و مبانی ماسک و گریم، اصول و مبانی نمایش عروسکی، هنر و ادب فارسی، اصول و مبانی طراحی صحنه و انسان، فضا و طراحی است. این موارد مربوط به مفاهیم اولیه در نمایش  می‌شود. همین باعث خواهد شد که به راحتی بتوانید به آن‌ها پاسخ دهید.

خواندن مطالب و داشتن برنامه یکی از بهترین راه‌ها است. کمترین میزان چالش برای کسانی که این کتب را خوانده اند، در کنکور وجود داشته است. از طرفی درصدهای داوطلبان رتبه برتر نشان می‌دهد که برای در کورس ماندن باید به این سوالات پاسخ دهید.

خلاقیت موسیقی

در این درس شما با 20 سوال که در مورد دستگاه‌ها و تاریخچه موسیقی ایرانی است، روبرو هستید. برای پاسخ دادن به این سوالات حدود 20 دقیقه نیز وقت خواهید داشت.

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور هنر

این درس مانند بسیاری از دیگر موارد حفظی است عموماً با خواندن 4 کتاب مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی، شناخت سازهای ارکستر سمفونیک 1 و 2، ساز شناسی ایرانی و کتاب خلاقیت موسیقی به راحتی می‌توانید به نتیجه خوب در این درس پیدا کنید. از طرفی باید این را بیان کرد که چالس خاصی این بخش ندارد و پاسخ گویی به آن صرفاً به دانش شما بستگی دارد.

خواص مواد

بودجه بندی سوالات دروس تخصصی کنکور هنر در بخش نهایی به درس خواص مواد می‌رسد. این درس 20 سوال دارد. برای پاسخ گویی به آن حدود 17 دقیقه وقت دارید. خواص مواد به طور کلی در مورد ظاهر فیزیکی اجسام و نحوه ساخت آنان است. طبیعتاً برای پاسخ درست باید مواردی را حفظ کنید و همین باعث قرار گرفتن این درس در بین دروس حفظی می‌شود.

دروس این بخش شامل تکنولوژی مواد، تکنولوژی چاپ، شناخت مواد و مصالح، متالوژی عمومی شناخت مواد صنعتی، الیاف نساجی و آزمایشگاه، مصالح ساختمانی، فیزیک نساجی و آزمایشگاه و آشنایی با صنایع دستی ایران می‌شود.

ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر در هر رشته

نکته مهم در مورد رشته هنر این است که به 5 زیر گروه تقسیم می‌شود. جدول آن به تفکیک زیر گروه آمده است. حتماً دقت کنید که رشته انتخابی در کدام زیر گروه قرار دارد. به این ترتیب اولویت دروسی که باید مطالعه کنید را متوجه می‌شوید.

ضریب دروس تخصصی هنر در زیر گروه 1

درس ضریب
درک عمومی هنر 4
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1
ترسیم فنی 1
خلاقیت تصویری و تجسمی 4
خلاقیت نمایشی 1
خلاقیت موسیقی 1
خواص مواد 1

ضریب دروس تخصصی کنکور هنر در زیر گروه 2

درس ضریب
درک عمومی هنر 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 3
ترسیم فنی 2
خلاقیت تصویری و تجسمی 4
خلاقیت نمایشی 1
خلاقیت موسیقی 1
خواص مواد 1

تاثیر دروس تخصصی هنر در رشته های زیر گروه 3

درس ضریب
درک عمومی هنر 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1
ترسیم فنی 2
خلاقیت تصویری و تجسمی 2
خلاقیت نمایشی 1
خلاقیت موسیقی 1
خواص مواد 1

ضرایب دروس هنر در رشته های زیر گروه 4

درس ضریب
درک عمومی هنر 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1
ترسیم فنی 1
خلاقیت تصویری و تجسمی 2
خلاقیت نمایشی 4
خلاقیت موسیقی 1
خواص مواد 1

دروس کنکور هنر در رشته های زیر گروه 5

درس ضریب
درک عمومی هنر 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1
ترسیم فنی 1
خلاقیت تصویری و تجسمی 1
خلاقیت نمایشی 1
خلاقیت موسیقی 4
خواص مواد 1

مشاوره تخصصی کنکور هنر

مشاوران کسانی هستند که می‌توانند تردیدها را برایتان پایان دهند. با توجه به رشته انتخابی و زیر گروهی که در آن قرار می‌گیرید، مجبور به حذف یک یا کتاب از یک بخش یا هر بخش خواهید شد. این موضوع کاملاً به مشاور بستگی دارد که با توجه به ویژگی‌ها و هدفتان و همچنین نحوه رتبه دیگر داوطلبان برنامه درسی شما را چگونه بچیند. همچنین مشاوران می‌توانند در مورد سوالات هر بخش به صورت تخصصی‌تر پاسخ دهید.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر

در این مقاله بودجه بندی سوالات دروس تخصصی کنکور هنر را بررسی کردیم. با این اوصاف اکنون اطلاعات خوبی در این باره دارید. بهتر است که رشته مد نظر را تعیین کنید. از طرفی یک برنامه منسجم داشته باشید و به صورت مداوم اقدام به خواندن کنید. با این کار می‌توانید نتیجه خوبی به دست آورید. در تیم آکو در خدمتتان هستیم تا بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان قبولی در کنکور هنر

آیا بودجه بندی سوالات دروس تخصصی کنکور هنر را باید کامل خواند؟

ایده آل ترین حالت خواندن همه موارد است. اما متناسب با رشته مد نظر بهتر است که ضرایب اثر گذاری هر زیر گروه را مطالعه کرده و حتماً دروس با ضریب بالاتر را کامل بخوانید.

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور هنر بر اساس کدام منابع انجام می‌شود؟

از نظام جدید استفاده شده و کتب باید حتماً مرتبط با سال 1399 به بعد باشد. مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج تا موفقیت کامل داوطلبان همراه شماست.

آیا خواندن دروس تخصصی برای کنکور هنر کافی است؟

خیر. حتماً باید بر دروس عمومی نیز توجه داشته باشید. دروس عمومی میتوانند شما را برنده رقابت کنکور تخصصی هنر کنند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا