پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل روانشناسی کنکور 1401

بودجه بندی روانشناسی کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از دروس جذاب رشته علوم انسانی روان شناسی است . روان شناسی یک تک کتاب در پایه یازدهم است و شامل 8 درس است که در کنکور 1401 درس هشتم جز دروس حذفی روانشناسی کنکور 1401 بود و داوطلبان برای کنکور فقط لازم بود تا درس هفت بخوانند. به طور کلی مفاهیم درس روانشناسی، مفاهیمی است که در زندگی روزمره با ان زیاد سر و کار داریم پس یادگیری ان برای دانش اموزان بسیار راحت است و بیش از 80 درصد بچه ها این درس را دوست دارند .

معمولا درس روانشناسی درسی است که بچه ها درصد بالایی در ان کسب می کنند و به طور میانگین بیش از هفتاد هزار نفر بالای 80 درصد سوالات روانشناسی 1401 را درست زدند. حتی داوطلبانی که از نظر درسی سطح پایینی دارند اگر فقط یک بار هم این درس را خوانده باشند می توانند در حد 30 درصد بودجه بندی روانشناسی کنکور را کسب کنند .

و به دلیل همین راحتی درس روان شناسی اخرین درس در کنکور انسانی است که اگر ذهن داوطلبان خسته شده بود بازهم توانایی پاسخ به سوالات را داشته باشند. به عنوان مرکز تخصصی مشاوره کنکور انسانی 1402 لازم میدانیم که به تحلیل سوال به سوال روانشناسی کنکور انسانی 1401 بپردازیم و درباره بودجه بندی سوالات توضیحات بیشتری را به شما عزیزان بدهیم.

بودجه بندی روانشناسی کنکور 1401 انسانی

بودجه بندی سوالات روانشناسی کنکور 1401

سوالات روانشناسی 1401 برخلاف روانشناسی کنکور 1400 روی جدیدی از درس روان شناسی کنکور را به ما نشان داد و همه داوطلبان را متعجب کرد. برعکس سال های قبل که درس روانشناسی کنکور انسانی سوالات بسیار ساده ای داشت در سال 1401 سوالات مفهومی و پیچیده بیشتر به چشم میخورد . حتی در نظرسنجی هایی که بعد از کنکور از داوطلبان گرفته شد بیش از 50 درصد از داوطلبان اعلام کردند که بودجه بندی روانشناسی کنکور سخت تر از حد انتظار بود و بچه ها باتوجه به سوالات روانشناسی کنکور سال ای گذشته، امسال اصلا آمادگی این سطح از سوالات را نداشتند .

باتوجه به سختی سوالات روانشناسی 1401 ، بهتر است برای کنکور انسانی 1402 آمادگی بیشتری داشته باشیم . آمادگی برای درس روانشناسی کنکور انسانی با انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی و البته تحلیل سوالات سال قبل در درس مورد نظر ممکن خواهد بود. به عنوان مرکز مشاوره کنکور انسانی در ادامه به تحلیل سوالات روانشناسی 1401 خواهیم پرداخت.

بودجه بندی روانشناسی کنکور 1401
 3 سوال درس 1
3 سوال درس 2
4 سوال درس 3
2 سوال درس 4
2 سوال درس 5
3 سوال درس 6
2 سوال درس 7
1 سوال درس 8

تحلیل سوال به سوال روانشناسی کنکور 1401

سوال 256 روانشناسی کنکور انسانی: اولین سوالی که در این درس طرح شده بود از درس اول یعنی تعریف و روش مورد مطالعه امده بود . و فقط کافی بود تا تعریف دقیق پژوهش های روان شناسی را دانست تا به گزینه درست یعنی گزینه 1 رسید .

سوال 257 روانشناسی کنکور 1401: سطح سوال دوم کمی سخت تر است چرا که سوال درست و نادرست است و این نوع سوالات برای دانش اموزان علوم انسانی بسیار دشوار است ، این سوال هم از فصل اول یعنی تعریف و روش مورد مطالعه امده است . در این سول  4 متن طرح شده بود که باید درست یا نادرست ان ها را تشخیص دهند و در گزینه ها به دنبال پاسخ درست یعنی گزینه 4 رسید .

سوال 258 روانشناسی : یکی از راحت ترین سوالات روان شناسی کنکور 1401 میشه به این سوال اشاره کرد که از درس دوم یعنی روان شناسی رشد امده .  به طور کلی درس دوم روان شناسی درس خیلی راحتی است و اگر داوطلبان فقط یکبار هم این درس را به طور دقیق مطالعه می کردند به راحتی به گزینه 2 می رسیدند.

سوال 259 از سوالات روانشناسی 1401: بازهم یک سوال از درس دوم که فقط کافی بود قسمت مربوط به کودکان را خوانده باشند تا بتوانند به این سوال پاسخ دهند ، این سوالات به قدری راحت بود که حتی از اطلاعات عمومی هم اگر جواب می دادند باز هم به گزینه 2 می رسیدند .

سوال 260 کنکور انسانی : این سوال هم سومین سوال از درس دوم است ، فقط این سوال کمی پیچیدگی دارد و با گزینه هایی که داده می تواند باعث گمراهی داوطلبان شود . این سوال ار قسمت جوانان و نوجوانان درس 2 اماده است و گزینه درست ان هم گزینه 4 است .

سوال 261 کنکور 1401 انسانی: این هم چهارمین سوال از درس دوم روان شناسی . پس فقط اگر همین درس یعنی درس دو را میخواندیم میتوانستیم تا اینجای کار به 4 سوال جواب دهیم که همین چهار سوال برابر از با بیست درصد یعنی فقط از یک درس خیلییی ساده میشود بیست درصد کسب کرد . این سوال هم از بخش رشد در دوره ی نوجوانی امده و سطح سوال هم متوسط است و پاسخ صحیح گزینه 3 است .

سوال 262 روانشناسی کنکور 1401 : این سوال از درس سوم یعنی احساس و توجه و ادراک امده است و به مربوط میشه به بخش یادگیری و اماده سازی و گزینه صحیح گزینه 2 است .

سوال 263 کنکور 1401 درس روانشناسی: این سوال هم از درس سوم امده ، سطح سوال متوسط است و در رابطه با تمرکز و موانع تمرکز صحبت میکند و پاسخ صحیح هم گزینه 3 میشود .

سوال 264 روانشناسی 1401: این سوال از درس چهارم یعنی درس حافظه و علل فراموشی امده است. به طور کلی یک سری مباحث این درس برای دانش اموزان دشوار است که ان هم بخاطر سبیه هم بودن مطالب است نه سختی ان . مفهوم سوال مربوط به اهمیت مطالب و یادگیری ان اشاره دارد پس گزینه درست گزینه 1 است .

سوال 265 کنکور 1401: سوال دوم طرح شده از درس چهارم ، با سطحی متوسط است که چهار متن دارد و ما باید بگوییم هر کدوم از این توضیحات مربوط به کدام مبحث است و به گزینه درست یعنی گزینه 1 است رسید .

سوال 266 کنکور سراسری انسانی : این هم سومین سوال از درس چهار است که باید مراحل مناسب رمزگردانی مطالب را بیان کرد و گزینه درست هم گزینه 3 است .

سوال 267 کنکور انسانی : این سوال از درس پنجم روان شناسی امده ولی گزینه های ان ترکیبی از چند درس است . با اینکه درس پنجم و ششم درس هایی سخت است ولی سطح این سوال بسیار راحت است و اگر داوطلبان در ابتدا صورت مسئله را خوب درک کنند به راحتی گزینه ها را از هم جدا کنند و به گزینه 1 برسند.

سوال 268 روانشناسی کنکور انسانی: یک سوال دیگر از مبحث حل مسئله که سه متن داده و داوطلبان باید توضیحات مناسب را برایشان انتخاب کنند و پاسخ صحیح هم گزینه 4 است .

سوال 269 کنکور 1401 انسانی : این سوال هم از همان مبحث است ، صورت سوال چند مفهوم کلیدی داده و داوطلبان باید توضیح مناسب را پیدا کنند . سطح این سوال پیچیده است و نیازمند دقت بالایی است و پاسخ هم گزینه 3 است .

سوال 270 : یکی از چالشی ترین سوالات روان شناسی 1401 این سوال بود که از درس ششم طرح شده و گزینه درست هم گزینه 1 است . در این سوال چند ضرب المثل طرح شده و ابتدا باید مفهوم انها را دریافت و بعد با ان 5 نحوه ی تصمیم گیری که در کتاب یاد گرفتیم مقایسه کنیم ببینیم به کدام بیشتر شباهت دارد .

سوال 271 کنکور انسانی 1401 : این سوال هم از درس ششم طرح شده و تیپ سوالش مانند چند سوال قبل است که 3 متن داده و باید انها را با گزینه ها مقایسه کرد و توضیحات مناسب را انتخاب و گزینه درست که 2 است پیدا کرد . در حل این سوالات روانشناشی کنکور بهترین روش رد گزینه است.

سوال 272 از سوالات روانشناسی 1401: این سوال هم مانند سوال قبل از درس ششم است . برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید مقدار اهمیت ان را فهمید و بعد فردی یا گروهی بودن انها و به همین روش رد گزینه کرد و به پاسخ صحیح یعنی گزینه 3 رسید .

سوال 273 کنکور انسانی: این سوال از درس هفتم یعنی انگیز و نگرش طرح شده و در رابطه با هدف صحبت میکند . برای پاسخ به این سوال فقط لازم است به تعاریف هدف و ان مبحث بیشتر توجه میشود تا در کمتر از 30 ثانیه به گزینه 4 رسید .

سوال 274 : این سوال هم از درس هفتم امده و در رابطه با خود نگرش است و راجب تاثیرات نگرش سوال طرح شده. گزینه صحیح هم گزینه 1 است .

سوال 275 : اخرین سوال هم از درس هفتم است و سطح متوسطی رو به سختی داشت ولی اگر نیمه دوم درس هفت را خوب بخاطر داشته باشید و سوالات زیادی از این مبحث زده باشید به راحتی قابل پاسخ است و گزینه درست هم گزینه 2 است .

مشاوره کنکور انسانی 1401

مشاوره کنکور انسانی 1402

کنکور انسانی یکی از پر طرفدار ترین کنکور های نظری است. به علت انتخاب های تخصصی در دانشگاه های فرهنگیان و رشته های پرطرفداری مثل روانشناسی و حسابداری در سالهای اخیر داوطلبان کنکور انسانی به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده اند. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم سوالات روانشناسی 1401 انسانی را به کمک تیم مشاوره کنکور انسانی آکو بررسی و تحلیل کنیم. داوطلبان میتوانند به کمک بودجه بندی روانشناسی کنکور زمانبندی صحیحی را برای برنامه ریزی درسی خود داشته باشند.

اینستاگرام مشاوره تحصیلی کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا