پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل سوالات زیست کنکور تجربی1401

زیست کنکور تجربی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اهمیت هرکدام از دروس در کنکور سراسری باتوجه‌به رشته و ضریب هر درس متفاوت است. در میان دروس رشته تجربی درس زیست‌شناسی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه بیشترین ضریب را در زیرگروه‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد. در واقع این درس جز مؤثرترین دروس در کنکور سراسری تجربی به‌حساب می‌آید و داوطلبان نباید به‌سادگی از آن عبور کنند. به همیندلیل سوالات زیست کنکور تجربی 1401 به صورت جزئی و با دقت کامل برای شما تحلیل کردیم و به عنوان مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار دادیم.

درس زیست‌شناسی شامل 50 سؤال می‌شود و مدت‌زمان پاسخگویی به سؤالات 36 دقیقه است. در کنکور سراسری امسال سطح سوالات زیست کنکور 1401 نسبت به دو سال اخیر متوسط و در حد انتظار گزارش شده است. سؤالات این درس در کنکور تجربی 1401 به‌صورت ترکیبی طرح شده بود اما غالباً قابل پاسخگویی بودند. این درحالی است که زیست کنکور 1401 خبر های دیگری درباره این درس به ما میداد.

سوالات زیست کنکور 1401 تجربی

اطلاع در مورد سطح سؤالات کنکور سال گذشته می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا با دید بهتری شروع به مطالعه و برنامه‌ریزی کنند ازاین‌رو در این مقاله به بررسی و تحلیل دقیق سؤالات زیست‌شناسی کنکور 1401 می‌پردازیم. با مشاوره کنکور تجربی آکو همراه باشید.

تحلیل زیست کنکور تجربی 1401

به‌طورکلی سوالات زیست کنکور 1401 به‌صورت ترکیبی مطرح شده بود و این موضوع تا حدی پاسخگویی به سؤالات را دشوار می‌کرد اما در کل در کنکور 1401 شاهد بازه‌ای از سؤالات در سطح آسان تا سخت بودیم.

تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401

تحلیل فیزیک کنکور تجربی 1401

در کنکور 1401 شاهد سؤالاتی با ایده‌های جدید و تیپ تستی جدید در درس زیست شناسی بودیم. این ایده‌های جدید به‌خصوص در ارتباط با شکل‌های کتاب درسی زیست متوسطه دوم بود. یکی از تیپ‌های جدید که در بین سؤالات دیده می‌شد بیان مفاهیم کتاب درسی با ادبیاتی جدید بود که نمونه آن در سؤال 156 مشاهده می‌شد. در ادامه به بررسی سوالات زیست کنکور 1401 به‌صورت تک‌به‌تک می‌پردازیم.

پیش از بررسی تک به تک تست های زیست کنکور 1401 بهتر است نگاهی به بودجه بندی 50 سوال زیست در دفترچه 2 تخصصی کنکور 1401 بیاندازیم.

  • تعداد سؤالات شمارشی: 13
  • تعداد سؤالات مقایسه‌ای: 8
  • تعداد سؤالات شکل: 31
  • تعداد سؤالات قیدی: 24
  • تعداد سؤالات مرحله‌ای: 5
  • تعداد سؤالات ترکیبی: 11

بررسی سوالات زیست کنکور 1401 تجربی

تحلیل زیست کنکور تجربی 1401

سوال 131 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

این سؤال به‌صورت ترکیبی از سال‌های 10، 11 و 12 است و جز سؤالات سخت دسته‌بندی می‌شود.  برای پاسخگویی به این سؤال نیاز است داوطلب شکل صفحه 18 زیست‌شناسی 2 را به‌خاطر آورد. این سؤال جز سؤالاتی است که در آن از ایده جدید و نکته

سوال 132 زیست‌شناسی 1401: پاسخ گزینه 4

سؤال 132 که جز سؤالات سخت است مربوط به فصل 2 زیست یازدهم است و در ارتباط با یاخته‌های عصبی است. نکته سؤال 132 زیست اینجا بود که  منظور یاخته نورون حسی است. این یاخته جز بخش حرکتی دستگاه عصبی محیطی نمی‌باشد.

سوال 133 زیست کنکور تجربی 1401: پاسخ گزینه 3 ( یکی از پاسخنامه های پیشنهادی گزینه های 1 و 3 را صحیح دانست)

. سؤال 133 جز سؤالات نسبتاً متوسط دسته‌بندی می‌شود و از متن کتاب درسی طرح شده است. طبق تحلیل‌های ارائه شده از اساتید مختلف اکثریت گزینه 3 را به‌عنوان گزینه صحیح انتخاب کردند اما دراین‌بین یکی از اساتید گزینه 1 و 3 به‌عنوان گزینه صحیح بیان کردند، طبق این تحلیل “طاووس نر برای جلب جفت دارای دمی پر نقش‌ونگار می‌شود. جیرجیرک نر هم برای جلب جفت طبیعتاً برخی ویژگی‌های خاص را پیدا می‌کند.”

زیست 1401 سوال 134: پاسخ گزینه 3

این سؤال مربوط به ژنتیک و بخش پیش‌بینی آمیزش است که می‌تواند جز سؤالات متوسط تا سخت دسته‌بندی شود. این سؤال به‌صورت ترکیبی مطرح شده است و مربوط به فصل 3 و 4 زیست 12 است. موارد الف، ب و د درست هستند. در یکی از تحلیل‌ها این‌گونه آمده است که:

پسری که کاملاً سالم باشد فاقد الل مربوط به گلبول قرمز داسی‌شکل است ولی در پدر و مادر صورت سؤال قطعاً این الل دیده می‌شود. همچنین باید توجه کرد که پسر کاملاً سالم یعنی فاقد هرگونه الل بیماری.

سوال 135 زیست 1401: پاسخ گزینه 2

سؤال 135 از فصل 1 زیست سال دهم مطرح شده است و به‌خوبی نشان‌دهندهٔ پیش‌بینی‌ناپذیر بودن کنکور است!  که در هشتمین سطح حیات که بوم‌سازگان است امکان مشاهده گونه‌زایی است. نکته سؤال مربوط به “سطوح سازمان‌یابی حیات” بود.

شکل سطوح سازمان یافته حیات در سوالات کنکور 1401

سؤال 136: پاسخ گزینه 4

سؤال 136 از سؤالات متوسط و ترکیبی است که مربوط به فصل 8 زیست یازدهم است.برای حل این سوال باید دقت کرد که یاخته‌های جنسی نهان‌دانگان فاقد وسیله حرکتی هستند و یاخته جنسی شناگر به معنای یاخته‌های جنسی نر خزه و سرخس است که بدون برچه هستند. پس گزینه 4 گزینه صحیح میباشد.

سوال 137 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

سؤال 137 که از دسته سؤالات سخت است کاملاً ترکیب بین فصل‌های مختلف بوده و نیازمند تحلیل دقیق شکل‌ها و متن بود و نکته قابل‌توجه این سؤال این است که هر دو پروتئین انسولین و هموگلوبین رشته‌های پلی‌پپتیدی به شکل فشرده قرار گرفته‌اند.

زیست کنکور 1401 سوال 138: پاسخ گزینه 1

این سؤال جز سؤالات تیپ جدید بود که هم به‌صورت چند موردی و هم قیدی بود. در این سؤال می‌توان گفت طراح فراتر از چارچوب کتاب درسی رفته است چراکه بودن یا نبودن دیافراگم در پرندگان در کتاب درسی نیست.

سوال 139 زیست کنکور : پاسخ گزینه 3

این سؤال را باید باتوجه‌به توضیحات فصل 5 زیست‌شناسی 1 پاسخ داد که براین‌اساس در سخت‌پوستان آبشش در نواحی خاصی از بدن محدود شده است. نکته سؤال این بود در جانور بی‌مهره مثل سخت‌پوستان، مواد دفعی نیتروژن‌دار از آبشش‌ها دفع می‌شوند.

سوال 140 زیست شناسی کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

سؤال 140 را می‌توان جز سؤالات آسان دسته‌بندی کرد و جز سؤالات پرتکرار کنکورهای سال‌های قبل است. در کل مسائل تیپیک ژنتیک گیاهی از جمله مسائل موردعلاقه طراحان سؤال است.

نکته سؤال: ژن نمود درون دانه، ABB است و حتماً باید در ژن نمود بافت خورش نیز، دگره ی B وجود داشته باشد.

سوال 141: پاسخ گزینه 2

سؤال 141 جز سؤالات آسان و مفهومی است که از فصل 4 زیست یازدهم طرح شده است. موضوع سوال درباره این بود که اطلاعات گیرنده حسی بخش دهلیزی به مخچه که یکی از سه بخش اصلی مغز است ارسال می‌شود، اطلاعات گیرنده حسی شنوایی نیز به لوب گیجگاهی ارسال می‌شود که بخشی از مخ است.

سؤال 142 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 4

این سؤال جز دسته سؤالات متوسط و ترکیبی است که از فصل 4 زیست یازدهم مطرح شده است و هر 4 مورد آن به‌درستی بیان شده است.

سوال 142 زیست کنکور تجربی 1401

سوال 143 زیست شناسی کنکور: پاسخ گزینه 1

سوال 143 مربوط به فصل 4 زیست دهم است و می‌توان آن را جز سؤالات سطح متوسط و استنباطی دسته‌بندی کرد. امام گزینه‌ها مربوط به شکل کتاب درسی از فصل 4 زیست دهم است. نکته سؤال این است که هرچه به انتهای دسته تار دهلیزی می‌رویم گستردگی آن بیشتر می‌شود.

تحلیل زیست کنکور سوال 144: پاسخ گزینه 3

سؤال 144 جز سؤالات آسان و استنباطی از کتاب است. البته سؤال در مورد هورمون‌های گیاهی همواره موردتوجه طراحان سؤال است و جز سوالات پرتکرار کنکور است.

نکته سؤال: در محل لایه جداکننده، یاخته‌های زنده و مرده وجود دارند. فقط یاخته‌های زنده در این محل می‌توانند ماده لیپیدی چوب پنبه را سنتز کنند.

سوال 145 زیست شناسی کنکور: پاسخ گزینه 4

سؤال 145 یک سؤال کاملاً ترکیبی است که مربوط به فصل‌های 2 دهم، 1 یازدهم و 8 دوازدهم است. پاسخ سؤال 145 طبق تحلیل‌های ارائه شده گزینه 4 است و این سؤال جز سؤالات سخت کنکور سراسری بود.

تحلیل سوال 145 زیست کنکور تجربی نشان میدهد که نکته در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به این سوال این است که بزرگ‌ترین غده بزاقی بدن، غده بناگوشی است که مجاور دندان‌های فک بالا بوده و ترشحات خود را با مجرایی به مجاورت این دندان‌ها وارد می‌کند.

سوال 146: پاسخ صحیح گزینه 4

این سؤال جز سؤالات سخت و دشوار دسته‌بندی می‌شود و داوطلب با استنباط به متن کتاب باید به این سؤال پاسخ می‌داد. طرح این سؤال نشان‌دهنده این موضوع بود که هیچ قسمت از کتاب درسی نباید نادیده گرفته شود!

سؤال 147 زیست کنکور 1401 تجربی: پاسخ گزینه 3

سؤال 147 مربوط به فصل 8 سال دوازدهم است و طی این سال‌ها بکرزایی همواره موردتوجه طراحان سؤال بوده است. اما می‌توان این سؤال را جز سؤالات آسان دسته‌بندی کرد. نکته ای که در تحلیل زیست کنکور 1401 سوال 147 وجود داشت این بود که زنبورهای کارگر، دارای ژن نمود دیپلوئید هستند اما به دنبال لقاح تخمک ملکه ایجاد می‌شوند.

تحلیل سوالات زیست جانوری کنکور 1401 و مشاوره کنکور تجربی

سوال 148 زیست کنکور: پاسخ 2

این سؤال جز سؤالات متوسط است و باتوجه‌به شکل قابل پاسخگویی است. باتوجه‌به بررسی گزینه‌ها پاسخ صحیح سؤال گزینه 2 است.

نکته سؤال: بخش 3 نشان‌دهندهٔ تیغه میانی و بخش 1 نشان‌دهندهٔ دیواره پسین است. پکتین ماده‌ای است که مانند چسب عمل کرده و در تیغه میانی عمدتاً دیده می‌شوند.

سوال 149: پاسخ گزینه 3

طبق تحلیل سوالات زیست کنکور 1401 تجربی سطح سوال 149 متوسط است و جز سؤالات استنباطی است. نکته سؤال این است که در گیاهان c4 آنزیم تثبیت‌کننده کربن‌دی‌اکسید نسبت به اکسیژن حساسیت ندارد. در این گیاهان، مولکول nadph در روز طی چرخه کالوین اکسایش می‌یابد.

سوال 150 کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

سطح سؤال دشوار است و جز سؤالات استنباطی است که از فصل 6 دهم طرح شده است. در این سؤال نیاز است تا همه گزینه‌ها بادقت بررسی شود. همین‌طور داوطلب باید دقت کند که صورت سؤال دررابطه‌با سامانه بافتی است نه بافت.

سوال 151 کنکور تجربی 1401: پاسخ گزینه 4

سؤال 151 را جز سؤالات ترکیبی دسته‌بندی می‌کنیم که از فصل‌های 5 و 2 دهم، 5 و 2 یازدهم طرح شده است. این سؤال از نوع سؤالات آناتومی که همیشه در کنکور شاهد آن هستیم. برای پاسخگویی به این سؤال دشوار باید تک‌تک گزینه‌ها را بررسی کنید.  مقصود سؤال اندام مری است که در مجاورت کلیه قرار ندارد!

این سؤال ترکیبی بین آناتومی و فیزیولوژی انسان است که جز ایده‌های جدید سال 1401 به‌حساب می‌آید.

سوال 152 زیست کنکور: پاسخ گزینه 1

سطح سؤال 152 متوسط است و از شکل کتاب فصل 8 سال یازدهم طرح شده است. تمام سلول‌های حاصل از میوز مدنظر صورت سؤال است. در بخش نر و ماده در ابتدا به کمک سلول‌های دیپلوئید حلقه سوم یا چهارم احاطه شده‌اند.

تحلیل سوالات زیست کنکور 1401

سوال 153 کنکور 1401 تجربی: پاسخ گزینه 2

این سوال پای ثابت سوالات زیست کنکور تجربی است که مربوط به بخش ژنتیک می‌شود. این سوال جزو سوالاتی بود که داوطلب با رد گزینه‌ها می‌توانست به راحتی به گزینه درست برسد.

سوال 154 زیست 1401: پاسخ گزینه 4

این سؤال جز سؤالات ابهام دار و دشوار کنکور سراسری تجربی 1401 است که نیاز به بررسی دقیق گزینه دارد. در نگاه اول به نظر می‌رسد که همهٔ موارد اشتباه هستند اما با بررسی دقیق باید یکی از موارد را به‌عنوان جمله درست انتخاب کنیم.

در یکی از تحلیل‌های موجود مورد اول درست در نظر گرفته شده است: دقت کنید که هم‌زمان با استقرار رنا در جایگاه A رنای ناقل فاقد آمینواسید به جایگاه E ریبوزوم می‌رود. در یکی از تحلیل‌ها نیز نظر استاد بر این است که تنها مورد ب صحیح است. درکل می‌توان این سؤال را جز سؤالات مشکل‌دار دانست چراکه در نظر طراح نسبت به مراحل ترجمه ابهام وجود دارد.

سوال 155 زیست کنکور تجربی ۱۴۰۱: پاسخ گزینه 4

سؤال 155 جز سؤالات متوسط و مفهومی است که از فصل 4 زیست دهم طرح شده است. در نقاط c و b دریچه‌های سینی باز ولی در نقاط a و d این دریچه‌ها بسته هستند و وضعیت دریچه‌های دهلیزی بطنی در این نقاط دقیقاً عکس وضعیت دریچه‌های سینی است.

سوال 156 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 3

در این سؤال از ادبیات جدیدی در بیان مفاهیم درسی استفاده شده است و جز سوالات دشوار و مفهومی زیست کنکور تجربی است. نکته سوال اینجا بود که در تنظیم منفی مهارکننده از اپراتور جدا می‌شود.

سوال 157: پاسخ گزینه 2

سؤال 157 از فصل 6 سال دوازدهم طراحی شده است و جز دسته سؤالات متوسط است. طبق شکل کتاب درسی در گیاهان تک‌لپه‌ای غلاف آوندی سبز و واجد قدرت فتوسنتز است. در گزینه 4 باید دقت داشت که تعداد روزنه‌ها در سطح زیرین از سطح رویی بیشتر است.

سوال 158 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

سؤال 158 از سؤالات دشوار است که از فصل 3 زیست سال یازدهم طرح شده است.

تحلیل سوالات زیست کنکور تجربی 1401

سوال 159 زیست 1401: پاسخ گزینه 2

این سؤال در سطح متوسط قرار دارد و از شکل کتاب طرح شده است. گزینه آخر این سؤال از خارج کتاب است اما باتوجه‌به اینکه در گزینه دو لفظ پوست کاملاً نازک را برای ریشه علفی استفاده شده که کاملاً اشتباه است نیازی به بررسی گزینه آخر نیست.

سوال 160 زیست‌شناسی کنکور 1401: پاسخ گزینه 4

طرح سؤال از ژنتیک ذرت بسیار موردعلاقه طراحان سؤال است. این سوال جز سوالات دشوار کنکور تجربی 1401 است. نکته سؤال این بود که در ذرت‌هایی که در میانه قرار دارند، 3 الل غالب و 3 مغلوب وجود دارد که این ذرت‌ها از دو آستانه طیف فاصله برابری دارند.

سوال 161 کنکور تجربی 1401: پاسخ گزینه 3

این سؤال جز سؤالات متوسط است که از فصل 1 سال دوازدهم طرح شده است. این سؤال در هر گزینه دارای دو قید مهم است که ممکن است برای داوطلبان کمی گمراه‌کننده باشد.

نکته سؤال:

  • هر تغییری در آنزیم برگشت‌ناپذیر نیست.
  • هر آنزیمی لزوماً در روند متابولیسم یاخته‌ای تأثیری ندارد.
  • برخی آنزیم‌ها سرعت بیش از یک نوع واکنش سرعت می‌بخشد.

سوال 162 کنکور 1401 تجربی: پاسخ گزینه 2

سطح سؤال دشوار است و از فصل 3 سال دهم مطرح شده است. البته می‌توان این سؤال را جز سؤالات بحث‌برانگیز دانست چرا که کیفیت شکل کتاب درسی چندان بالا نیست که زوائد یاخته‌های نوع دوم مشخص باشد.

سوال 163 زیست تجربی 1401: پاسخ گزینه 4

سؤال 163 از سؤالات دشوار کنکور 1401 به شمار می‌آید و مربوط به فصل 7 زیست یازدهم است. این سؤال یک سؤال استاندارد از ماهی به‌حساب می‌آید و صورت سؤال اشاره به ماهی و دوزیستان بالغ دارد. میدانید که فقط در ماهی‌ها سیاهرگ شکمی، خونی که در سراسر بدن به گردش درآمده است را به قلب بازمی‌گرداند.

سوال 164 زیست 1401: پاسخ گزینه 3

سطح سؤال دشوار است و جز سؤالات مفهومی به‌حساب می‌آید. بهترین راه برای حل این سؤال رد گزینه است. چرا که در کتاب درسی به طور مستقیم اشاره نکرده که آنتی‌اکسیدان‌ها باعث خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد با دادن الکترون‌ها می‌شوند.

نکته سوال این است که پاد اکسنده ها برای خنثی شدن رادیکال‌ها، الکترون خود را به آنها می‌دهند.

سوال 165: پاسخ گزینه 4

سؤال 165 جز دسته سؤالات متوسط است که از فصل 7 ریست دوازدهم طراح شده است. نکته مهم برای پاسخگویی به سوال این بود که یاخته های بنیادی همواره بین یاخته‌های تمایزیافته اندام‌ها قرار و هر یاخته بنیادی می‌تواند به انواعی از یاخته‌ها تمیز باید.

سوال 166 زیست شناسی کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

سؤال 166 سؤالی دشوار و مفهومی است که از فصل 3 یازدهم طرح شده است. باید داوطلب درباره میوز و atp ها اطلاعات کافی میداشت و میدانست که تحت اثر مولکول ATP شکل سر میوزین تغییر می‌کند و این باعث حرکت پارویی شکل میوزین بر روی اکتین می‌شود.

سوال 167 زیست کنکور 1401: پاسخ: گزینه 4

سؤال 167 به‌صورت ترکیبی از فصل 6 یازدهم و فصل 4 دوازدهم طراحی شده است که مربوط به شکل کتاب است و در سطح دشوار قرار دارد. شکل کتاب به ما این را می آموزد که باهم ماندن در میوز 1 باعث می‌شود که تمام گامت‌های حاصله غیرطبیعی شود.

در میوز 2 اگر فقط در یکی از یاخته‌ها باهم ماندن رخ دهد، نصف گامت‌ها طبیعی و نصف دیگر غیرطبیعی و اگر در هر دو یاخته باهم ماندن رخ دهد تمام گامت‌ها غیرطبیعی خواهند بود.

سوال 168 کنکور تجربی ۱۴۰۱: پاسخ گزینه 1

سؤال 168 جز سؤالات با ایده جدید است که ترکیب بخش جانوری و انسان است. برخی از یاخته‌های گیرنده چشایی با دو انشعاب رشته عصبی وارد شده به جوانه می‌توانند در ارتباط باشند. پس گزینه 1 درست است. این نوع سؤال را می‌توان جز دسته دشوار سؤالات قرارداد.

تحلیل سوالات زیست کنکور 1401 در کنار مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲

سوال 169 زیست شناسی: پاسخ گزینه 3

سؤال 169 از فصل 4 زیست دوازدهم طراحی شده است و جز سؤالات دشوار کنکور است. باتوجه به اینکه در گزینه شماره 3 از انتخاب جفت حرف زده است یعنی آمیزش غیرتصادفی بوده است.

سوال 170: پاسخ گزینه 2

این سؤال جز سؤالات متوسط کنکور امسال است که از پلاسمین که در فصل 7 دوازدهم است طراحی شده است. تحلیل زیست کنکور نشان میدهد نکته سوال این بود که:

  • به کمک پرتو ایکس می‌توان جایگاه هر اتم در پروتئین را شناسایی کرد.
  • مدت اثر پلاسمین در پلاسما کوتاه است.

سوال 171 زیست کنکور تجربی 1401: پاسخ گزینه 3

این سؤال در دسته سؤالات دشوار قرار دارد و مربوط به فصل 7 زیست یازدهم است. نکته ای که داوطلبان برای پاسخ صحیح به این سوال از سوالات زیست کنکور 1401 تجربی بید میدانستند این بود که یاخته‌های موجود در دیواره لوله‌های اسپرم‌ساز شامل یاخته‌هایی که در مراحل تقسیم در دیواره لوله شرکت دارند.

سوال 172 زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 1

این سؤال جز سؤالات متوسط و مفهومی است که از فصل 7 یازدهم طراحی شده است. اساس و نکته سوال 172 زیست کنکور تجربی 1402 این بود که در ابتدای دوره جنسی ترشح هورمون آزادکننده برای تولید بیشتر هورمون‌های جنسی افزایش میابد.

سوال 173: پاسخ گزینه 4

سؤال 173 از سؤالات ترکیبی و چالشی کنکور سراسری است. این سؤال از فصل 6 و 2 و 1 دوازدهم و 6 یازدهم مطرح شده است. شیمیوسنتز کنندگان بدون حضور نور به تولید می‌پردازند. این جانداران باکتری بوده و می‌توان عمل رونویسی و ترجمه را همراه با هم مشاهده کرد.

سؤال 174 از سوالات زیست کنکور 1401: پاسخ گزینه 3

این سؤال جز سؤالات دشوار است که از فصل 5 دهم طراحی شده است. نکته سوال 174 زیست کنکور تجربی این بود که پدیده‌های ترشح و بازجذب در تمام بخش‌های نفرون انجام می‌شود.

سؤال 175: پاسخ گزینه 2

این سؤال دشوار به‌صورت ترکیبی از فصل‌های 1 و 2 زیست دوازدهم طراحی شده است. قید همواره که در گزینه دو آمده است آن را نادرست می‌کند چرا که در فرایند بسپارازی شکسته شدن پیوند فسفودی‌استر نداریم.

تحلیل سؤال 176 کنکور 1401 تجربی: پاسخ گزینه 2

این سؤال از فصل 5 دوازدهم مطرح شده است و جز سؤالات دشوار آزمون به شمار می‌آید. نکته سوال این است که برای تولید دو کربنی دو نوع واکنش تخمیر الکلی و اکسایش پیرووات انجام می‌شود.

برای انجام این واکنش‌ها از چهارمین گام گلیکولیز تا تولید مولکول دو کربنی در این واکنش‌ها، مولکول ADP مصرف شده و مولکول CO2 نیز قطعاً تولید می‌شود.

سؤال 177 زیست کنکور تجربی 1401: پاسخ: گزینه 3

این سؤال سطح متوسطی دارد و از متن کتاب طرح شده است. پاسخ در این نکته نهفته است که گروهی از پادتن‌ها در محل دیگر خود به پروتئین مکمل متصل می‌شوند.

تحلیل زیست کنکور 1401 تجربی

سؤال 178 زیست کنکور 1401: پاسخ: گزینه 3

این سؤال را می‌توان جز دسته دشوار و بحث‌برانگیز کنکور 1401 دانست. در کتاب درسی مستقیماً اشاره‌ای نشده است که جهش مضاعف‌شدگی ترکیبی از جهش‌های حذفی و جابه‌جایی است و این نکته مربوط به زیست نظام قدیم است.

پس نتیجه میگیریم برای آمادگی درس زیست در مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ باید کمی بیشتر از سطح کتاب نیز کار کنیم و بلد باشیم. درست است که بهترین منبع کتاب درسی است اما میبینیم که طراحان همچنین متعهد به کتاب درسی هم نیستند!

سؤال 179: پاسخ: گزینه 1

سؤال 179 سؤالی ترکیبی با سطحی متوسط است که از فصل‌های 1، 2، 5 و 7 دوازدهم و 8 یازدهم و 7 دهم است. تغییر رنای پیک و بالغ شدن آن در یاخته‌های یوکاریوتی مشاهده می‌شوند در باکتری‌ها.

سؤال 180 زیست کنکور تجربی 1401: پاسخ: گزینه 3

این سؤال در دسته سؤالات دشوار کنکور قرار می‌گیرد همچنین مورد چهارم آن پربحث‌ترین گزینه کنکور است! در صورت سؤال اشاره شده یاخته سالم، پس دنبال آنزیم‌های مرگ برنامه‌ریزی نمی‌رویم. حال اگر طراح منظورش پروتئین‌هایی هستند که با اندوسیتوز وارد یاخته می‌شوند این گزینه صحیح است ولی همچنان باید منظر نظر طراح سؤال باشیم.

مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ و سوالات زیست کنکور 1401

تحلیل زیست کنکور به کمک مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۲ می آید و ما میتوانیم با اطمینان بیشتری به برنامه ریزی برای کنکور تجربی از تابستان بپردازیم. من سهیل حاج کرم با هدف ارتقاء سطح تحصیلی داوطلبان وبسایت تخصصی مشاوره تحصیلی کنکور را راه اندازی کرده است و سوالات زیست کنکور 1401 را در کنار تحلیل کنکور انسانی 1401 و بررسی بودجه بندی کنکور ریاضی برای شما مطرح کرده است.

برای ارتباط مستقیم با مشاوران مرکز کنکور سراسری آکو اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور تجربی آکو را فالو کنید و یا با شماره 02633408944 تماس بگرید و اولین وقت مشاوره خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

پرسش و پاسخ کنکوری آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا