پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل فیزیک کنکور 1401

تحلیل سوالات فیزیک کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از دروس مشترک در کنکور ریاضی و تجربی درس فیزیک است که البته در کنکور ریاضی اهمیت بیشتری دارد و همچنین دارای مباحث بیشتری نیز هست. در کنکور ریاضی فیزیک 45 سوال با زمان 55 دقیقه ای و در کنکور تجربی 30 سوال با زمان 37 دقیقه ای مخصوص آزمون فیزیک است. فیزیک کنکور تجربی 1401 نسبتا سوالات آسانی داشته که با درست خواندن صورت سوال و جوابها میتوانستید به راحتی چند درصد را برای خود در کنکور بخرید. به قول مشاور برتر کنکور، مهندس سهیل حاج کرم که در تحلیل فیزیک کنکور 1400 گفت:

رتبه برتر شدن تا حد زیادی بستگی به نحوه خواندن صورت سوالات فیزیک دارد!

نباید از حق گذشت! مسلط بودن در درس فیزیک تاثیر مستقیم بر قبولی در دانشگاه های معتبر دارد. همچنین در کنکور تجربی برای قبولی در رشته های پزشکی بیش از 80 درصد داوطلبان این درس را بالای 50 میزنند پس برای قبولی در رشته های خوب و دانشگاه های معتبر یکی از اساسی ترین موضوعات، بالا زدن درصد درس فیزیک است.

به کمک مشاوره کنکور 1402 میتوانید مطمئن باشید که بیشتر از دیگران دارید تلاش میکنید. چرا؟ چون با مشاوره کنکور تو برای خودت و زندگیت یه هدف و برنامه ریزی شخصی داری! همه چیز با محوریت خودت برنامه ریزی شده و تو فقط بی هدف یک سری درس رو مطالعه نمیکنی! با بررسی بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 تجربی بیشتر متوجه میشی که برای داشتن کنترل دقیق روی ساعت های آزمونت حتما به مشاوره نیاز داری!

دانلود فایل تحلیل سوال به سال فیزیک کنکور سراسری 1401 مهندس حاج کرم

تحلیل فیزیک کنکور تجربی 1401

بهترین اساتید فیزیک کنکور ایران بعد از منتشر شدن دفترچه سوالات کنکور 1401 به ارائه پاسخنامه های پیشنهادی دروس تخصصی خود پرداختند. در این مقاله به بررسی و تحلیل سوالات فیزیک کنکور 1401 از نظر بهترین مشاور کنکور تجربی، سهیل حاج کرم و همچنین سایر اساتید فیزیک کنکور میپردازیم. اساتید برتر فیزیک کنکور که به بررسی پاسخنامه پیشنهادی آنها میپردازیم عبارتند از:

پیش از اینکه به تحلیل سوالات فیزیک کنکور 1401 بپردازیم، بهتر است نگاهی کلی به بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 از دیدگاه بهترین مزکز مشاوره کنکور 1402 بیاندازیم.

بودجه بندی فیزیک کنکور 1401

بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 تجربی تفاوت زیادی با فیزیک کنکور 1400 نداشت! یعنی در کنکور سراسری 1401 نیز سوالات فیزیک پایه دهم 6 (20%) تست بودند ، سوالات مطرح شده از فیزیک پایه یازدهم در سال 1401 همان 10 تست(33%) باقی مانده بود و پایه دوازدهم نیز مثل سال 1400 دارای 14 سوال(47%) مستقیم بود. خب این شد 30 تست فیزیک کنکور که داوطلبان باید تلاش میکردند بیشترین درصد پاسخ های درست را به آنها داشته باشند.

تحلیل سوالات فیزیک کنکور 1401 ما را به این نتیجه رساند که 3 تست بسیار راحت در این درس داشتیم و 11 سوال نیز جزو سوالات متوسط فیزیک کنکور 1401 تجربی بودند. این یعنی چی؟ یعنی کسب درصد تقریبا 50 در فیزیک 1401 کار خیلی آسانی بوده است.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی 1401

پس در کنکور 1401 رقابت بین داوطلبانی بوده است که 16 سوال نسبتا سخت و خیلی سخت فیزیک کنکور 1401 کنکور تجربی را توانسته باشند پاسخ درست دهند. بیایید به بررسی سوال های فیزیک کنکور 1401 تجربی بپردازیم تا دید باز تری نسبت به سوالات برای ارائه مشاوره کنکور تجربی 1402 داشته باشیم.

تحلیل سوالات آسان فیزیک کنکور 1401 تجربی

سوال های 181، 182 ، 184 ، 185 ، 186 ، 199، 204 فیزیک کنکور تجربی 1401 جزو سوال های ساده فیزیک کنکور بوده اند. البته از میان 16 سوال ساده و متوسط فیزیک کنکور تجربی 1401 این سوال ها جزو سوالات زیر 10 ثانیه ای بود!

برای پاسخ صحیح به سوال 181  که از فصل 3 پایه دوازدهم مطرح شده بود دانستن اینکه امواج مکانیکی مثل امواج صوتی برای انتشار به محیط مادی نیاز ندارند و امواج صوتی جزو امواج الکترومغناطیس نیستند، کافی بود. در سوال 181 دفترچه استاد میعاد دارستانی گزینه ی یک را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب کردند . استاد مرتضی موسوی زاده و علی ملایی نیز همین گزینه را با همین دلیل لنتخاب کرده اند و هر سه استاد سطح سوال را ساده اعلام کردند.

برای سوال 182 فیزیک کنکور تجربی که از فصل 3 پایه یازدهم مطرح شده بود، استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی ملایی گزینه ی 3 را درست اعلام کردند. علت آن به دلیل قاعده دست راست که چهار انگشت در جهت سرعت و بسته شدن در جهت میدان انگشت شصت جهت نیروی مغناطیسی را نشان میدهد انتخاب کردند.

در سوال 184 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی ملایی گزینه ی 4 را انتخاب کردند. مهندس سهیل حاج کرم میگوید که سوال 184 از فصل 4 دوازدهم و از سوالات بسیار ساده کنکور تجربی 1401 بوده است.  دلیل انتخاب گزینه 4 برای سوال 184 فیزیک کنکور تجربی 1401 این قانون است که اگر الکترون در مدار شماره ی یک باشد در حالت پایه،اگر در مدار شماره دو باشد اولین حالت برانگیخته و اگر در مدار شماره 3 باشد دومین حالت برانگیخته است پس E3/E1 گزینه صحیح بوده است.

سوال 185 از فصل 3 فیزیک پایه یازدهم مطرح شده بود و جهت میدان مغناطیسی و قطب N را باید متوجه میشدیم. این کار به راحتی با دانستن قانون درست راست زیر 10 ثانیه حل میشد. در سوال 185 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی ملایی گزینه ی 2 را با توجه به قاعده دست راست که”انگشت شصت در جهت جریان و بسته شدن در جهت میدان مغناطیسی است” انتخاب کردند و سطح سوال را ساده مشخص کردند.

سوال 186 مربوط به فصل 1 فیزیک دوازدهم یعنی فصل حرکت شناسی بود و بسیار به داوطلبان اسان گرفته شده بود. این سوال با دانستن فورمول های اصلی به راحتی حل میشد. دانستن این نکته که مسافت برابر است با مساحت زیر نمودار سرعت-زمان در کنار فورمول تندی به راحتی قابل حل بود. اگر کسی مبانی ابتدایی حرکت شناسی را خوانده بود بی شک این سوال جزو سوالات بسیار ساده برای او بود. هر سه استاد فیزیک کنکور و مشاوره کنکور تجربی 1401 ، مهندس حاج کرم باتوجه به مستقیم بودن و حفظی بودن پاسخ آن را بسیار راحت دانست.استاد میعاد دارستانی ،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 2 را بر اساس برابری تندی با مسافت تقسیم بر زمان انتخاب کردند

در سوال 199 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی همه به صورت متفق القول گزینه ی 1 را انتخاب کردند.سوال 199 از فصل 1 فیزیک پایه یازدهم مطرح شده بود. این سوال با دانستن یک جمله حل میشد! و آن هم این قانون فیزیک بود که:

هرچه خطوط میدان فشرده تر باشد میدان قوی تر است و هرچه شدت میدان الکتریکی بیشتر باشد، افت پتانسیل نیز بیشتر است.

در سوال 204 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 2 را انتخاب کردند و سطح سوال بسیار ساده مشخص شده. این سوال به صورت مستقیم و با دانستن فورمول نیروی محرکه به راحتی حل میشد و هیچ پیچیدگی در آن مشهود نبود.

تحلیل سوالات ساده فیزیک کنکور 1401

بررسی سوالات متوسط فیزیک کنکور تجربی

سوالات 193 ، 194 ، 196 ، 197 ، 198 ، 203 ، 207 ، 208 و 209  جزو 9 تست ساده رو به متوسط فیزیک کنکور بوده اند. همانطور که گفتیم ذر میان 30 سوال فیزیک کنکور 1401 تعداد  16 سوال جزو سوالات ساده و متوسط رو به ساده قرار گرفتند. از میان این 16 سوال ، تعداد 7 سوال در گروه سوالهای بسیار ساده بررسی شدند. 9 سوال دیگر که پیچیدگی اندکی داشتند را در این بخش از تحلیل  فیزیک کنکور تجربی 1401 بررسی خواهیم کرد.

در سوال 193 اساد میعاد دارستانی، مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 3 را انتخاب کردند. این سوال از فصل موج فیزیک یازدهم یعنی از فصل 3 فیزیک 2 بود. در این سوال به دنبال توضیح درستی درباره نمودار عرضی موج بودیم. گزینه الف به این دلیل اشتباه است که مسافتی که موج در هر ثانیه طی می کند 10 متر میباشد و گزینه ی ج هم به دلیل اینکه جابجایی ذرات در 0.02 ثانیه 4 برابر خواهدبود اشتباه است. سطح سوال از نظر اساتید برتر فیزیک سخت اما از نظر مهندس حاج کرم با روش های تستی ویژه مشاوره کنکور آکو متوسط مشخص شده است.

سوال 194 فیزیک کنکور تجربی 1401 مربوط به شکست نور بود. یعنی یک سوال دیگر از پایه دوازدهم (فصل 3) . البته این سوال خیلی پیچیدگی نداشت اما میتوان آن را در میان گروه سوالات متوسط رو به سخت گذاشت. در این سوال با توجه به داده های سوال باید دو عدد از کسرهایی که مربوط به داده های مسئله هستند را انتخاب کنید. در صورت سوال در رابطه با زاویه و سرعت انتشار صحبت شده  است و اساتید دارستانی و موسوی و مولایی همگی  گزینه 4 را به عنوان پاسخ درست انتخاب کرده اند

سوال 196 متوسط ارزیابی شده است و علت ساده نبودن آن فقط و فقط نیاز به درک مفهوم سوال و فهمیدن این است که باید از معادله ریدبرگ استفاده شود. در سوال 196 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی همگی گزینه  1 را انتخاب کردند و به صورت متفق القول همگی از حل معادله ی ریدبرگ استفاده کردند.

سوال 197 در میان بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 جزو پایه دوازدهم قرار گرفت. این سوال از فصل 4 دوازدهم یعنی فصل فیزیک اتمی مطرح شد. برای حل سوال کافی بود مدار مبدا و مدار مقصد دومین خط طیف رشته براکت و چهارمین خط رشته پالمر محاسبه شود. در سوال 197 استاد میعاد دارستانی، موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 3 را انتخاب کردند. شاید توضیحات زیر برای درک بهتر جواب سوال 197 فیزیک کنکور به کمکتان بیاید.

  • اولین خط طیف رشته بالمر =مدار مقصد:2 و مدار مبدا:5 است .
  • دومین خط طیف رشته بالمر=مدار مقصد:2 و مدار مبدا:4 است.
  • سومین خط طیف رشته بالمر=مدار مقصد:2 و مدار مبدا:5 است.
  • چهارمین خط طیف بالمر=مدار مقصد:2 و مدار مبدا:6 است.

در سوال 198 استاد میعاد دارستانی ، مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 2 را انتخاب کردند. نکته حل سوال 198 اینجا بو که با افزایش فاصله دو صفحه اختلاف پتانسیل میان دو صفحه ثابت میشوند و مانند باتری خواهد ماند و سطح سوال متوسط اعلام شده. این سوال مربوط به فصل 2 پایه دوازدهم بود.

برای حل سوال 203 فیزیک اساتید برتر از فرمول مقاومت در جریان استفاده کردند تا ابتدا مقاومت و بعد به کمک فورمول I و سپس عدد ولتاژ نیروی محرکه را بدست آورند و پاسخ را گزینه 3 درنظر گرفتند. سطح سوال ساده متوسط مشخص شد است و اطلاعات داوطلب از فصل 2 پایه یازدهم یعنی فصل مدار ها در سوال 203 مورد سوال قرار گرفته است.

شاید کمی اشتباه باشد که سوال 207 جزو سوالات متوسط قرار بگیرد. اما از آنجا که دو تحلیل از فصل کار و انرژی پایه دهم مورد نیاز بود، شاید این سوال مورد توجه بوده! اولین قدم فورمول وزن است که با استفاده از آن دو گزینه حذف میشوند و قدم دوم استفاده از فورمول کار و نیروی اصطکاک است که ما را به جواب درست یعنی گزینه 1 میرساند. در سوال 207 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی نیز گزینه ی 1 را به عنوان جواب صحیح انتخاب کردند و سطح سوال ساده مشخص شده.

سوال 208 هم از فصل  3 دهم مطرح شده است و انگار طراحان سوال میخواستند مطمئن شوند که دانش آموزان فصل کار و انرژی را به خوبی درک کرده اند. دانستن فرمول دلتا یو استفاده کردند. برای این سوال دانستن فورمول های 10 و 19 عکس زیر و توانایی تحلیل آنها کافی بود. برای سوال 208 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 4 را انتخاب کردند. و از و سطح سوال متوسط در نظر گرفته شده.

۱

آخرین سوال متوسط فیزیک کنکور 140 نیز متعلق به فصل 4 دهم یعنی فصل دما و گرما بود. با اینکه هیچ ویزگی خاصی برای حل این سوال لازم نبود، اما به هرحال فورمولی بودن آن، سوال 209 را در گروه سوالات ساده متوسط فیزیک کنکور 1401 قرار داد. در سوال 209 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 2 را انتخاب کردند و از فرمول دلتا L برای حل کمک گرفتند و سطح سوال ساده در نظر گرفته شده.

سوالات سخت در تحلیل فیزیک کنکور 1401

بی شک طراحان سوالات کنکور، برای سنجش میزان آمادگی داوطلبان و درواقع الک کردن دانش آموزان قوی تر از ضعیف تر سوالات سخت و خیلی سخت را هم در آزمون میگنجانند.  سوالات 183 ، 187 ، 189 ، 190 ، 191 ، 192 ، 200 ، 201 ، 202 ، 205 و 210 در دسته سوالات سخت فیزیک کنکور 1401 قرار میگیرند.

این سوالات جزو آن دسته سوالاتی هستند که برای پیدا کردن فورمول یا قانون رسیدن به جواب درست نیاز به مطالعه مفهومی فیزیک کنکور بوده است.

در سوال 183 استاد میعاد دارستانی،مرتضی  موسوی زاده و علی ملایی گزینه ی 1 را بر اساس فرمول (T=vs/m2)  انتخاب کردند و سطح سوال را متوسط اعلام کردند. اما از نظر مهندس سهیل حاج کرم، برای حل سوال 183 فیزیک کنکور 1401 دو راه حل وجود داشت. روش اول اینکه فورمول هر یک از کمیت های مطرح شده در جواب را بنویسیم و واحد بدست آمده را با صورت سوال مقایسه کنیم. این روش مخصوص دوستانی بوده است که روش های تست زنی فیزیک را به خوبی بلد بودند. روش دوم اینکه به کمک فورمول ها و درواقع به صورت تشریحی آن را حل کنیم.

سوال 187 فیزیک کنکور 1401 جزو سوالات فصل سینماتیک یا حرکت شناسی، فصل 1 فیزیک دوازدهم بود. برای رسیدن به جواب درست این سوال باید ابتدا از فورمول معادله مکان زمان(دلتا مصافت برابر است با نصف شتاب ضربدر زمان به توان دو به اضافه سرعت اولیه در زمان) که تصویر فورمول مد نظر را در زیر میبینید. بعد از استفاده از فورمول، دو معادله در بازه های زمانی مختلف به دست می آمد و با سیستم دو معادله دو مجهول به پاسخ صحیح میرسیدیم.

در سوال 187 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 4 را انتخاب کردند و سطح سوال را متوسط رو به سخت اعلام کردند.

p12 s1 shetab sabet moadelat 01

در سوال 189 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 1 را انتخاب کردند و از معادله ی سرعت-زمان و مکان-زمان استفاده کردند همچنین سطح سوال سخت مشخص شده. این درحالی است که از نظر مشاور برتر کنکور مهندس حاج کرم، این سوال به دو روش قبل حل بود. بهترین روش، رسم نمودار و بدست آوردن مساحت زیز نمودار بود که سریع تر اما سخت تر به جواب میرسیدیم و ثانیا محاسبات راهم سخت میکرد. روش بهتر از نظر مشاورین و اساتید برتر فیزیک یز استفاده از همان معادله ها بود. مشخص است که در بودجه بندی فیزیک کنکور 1401 ، این سوال از فصل 1 فیزیک دوازدهم مطرح شده است.

فصل 2 دینامیک که سوال 190 فیزیک کنکور 1401 از آن مطرح شده بود، کلا فصل آسانی نیست  و بی شک سوالات آن نیز راحت نخواهند بود. جواب درست سوال 190 از نظر استاد میعاد دارستانی، مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 4 را بود که برای حل آن از تعریف درصد تغییرات برای کمیت استفاده کردند . هرچند میتوان حتی سوال 190 را جزو سوالات راحت در نظر گرفت اما سوال 190 فیزیک کنکور یک نکته بسیار مهم را به ما مشاوران کنکور دبرای مشاوره کنکور 1402 گوشزد کرد:

سوال 190 فیزیک کنکور به صورت مستقیم از روی یکی از تمرین های آخر فصل کتاب فیزیک دوازدهم مطرح شده بود و اگر کسی به کتاب درسی اهمیت کافی را نداده بود ، این سوال برای او غریب میبود. پس بازهم یادمان باشد در کنکور بهترین منبع کتاب درسی است و بس.

برای سوال 191 هر سه استادی که پاسخنامه پیشنهادی شان را برای درس فیزیک کنکور تجربی 1401 بررسی میکنیم، گزینه 2 را به عنوان پاسخ درست انتخاب کردند و از روش به دست آوردن نیروی پیشینه اصطکاک ایستایی پاسخ را حساب کردند که ببینند آیا جسم در حالت جدید توانسته حرکت کند یا خیر. درواقع باید ابتدا نیروی F را در حالت اول مقایسه کرد و در مرحله بعد 4 نیوتون را از آن کم کرد. سپس میبایست ماکزیمم نیروی اصطکاک ایستایی را محاسبه کنیم. مشخصا این سوال در بودجه بندی سوالات فصل دینامیک پایه دوازدهم فیزیک کنکور قرار میگیرد. و سطح سوال باتوجه به فرایند طولانی و تحلیلی پیدا کردن جواب ، سخت مشخص شده.

سوال 192 نیز از همان مبحث سوال قبل مطرح شده بود و سطح سختی هم داشت. در سوال 192 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 1 را انتخاب کردند و نیروی پیشینه وارد بر جعبه را محاسبه کردند. برای محاسبه نیروی پیشینه ابتدا برایند نیروها را در راستای ائمه محاسبه میکنیم و سپس از رابطه زیر ضریب اصطکاک ایستایی را بدست می آوریم. سطح سوال نیز تقریبا سخت مشخص شده.

تحلیل سوالات فیزیک کنکور تجربی 1401

در سوال 200 فیزیک کنکور 1401 تجربی گه از بخش الکتریسیته ساکن یعنی فصل 1 فیزیک یازدهم مطرح شده بود استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 3 را مشترکا به عنوان جواب درست انتخاب کردند. در اینگونه سوالات که فقط نسبت بار ها یا فاصله ها مهم هستند و نکته مهم این است پس میتوانید برای X و Q ها یک مقدار دلخواه و ساده را در نظر بگیریم. و حل کردن سوال را برای خودمان راحت تر کنیم. سطح سوال از دید متحصصان این رشته متوسط رو به سخت مشخص شده.

برای پاسخ سوال 201 استاد دارستانی، موسوی زاده و مولایی گزینه ی 4 را انتخاب کردند. این سوال نیز از الکتریسیته ساکن یعنی فصل 1فیزیک یازده بود و برای حل آن باید بار سوم نزدیک بار کوچک تر باشد تا امکان صفر شدن برآیند نیروهای وارد بر آن ذره وجود داشته باشد پس از همین جا گزینه های 2 یا 4 در گروه درست ها قرار میگیرند. و از طرفی برای صفر شدن نیروهای وارد بر ذره 1،بار ذره سوم باید مانند ذره 2 باشد. یعنی گزینه ی 3یا4 میتوانند درست باشند و از آنجا که با قانون پیشین گزینه 3 رد شد، گزینه 4 میتوانست تنها پاسخ صحیح باشد. سطح سوال از نظر روش حل ساده مشخص شده اما چون درک عمیق محتوایی و دانستن روش تست زنی رد گزینه، برای حل تست مورد نیاز بود آن را جزو سوالات سخت قرار دادیم.

سوال 202 از مبحث مدار ها یعنی فصل 2 فیزیک یازدهم بود. این سوال چندان سوال پیچیده ای نبود و استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 2 را انتخاب کردند. زیرا باتری می تواند هر مقاومتی داشته باشد پس فرض میکنیم که جریان عبوری از مقاومت 12 اهمی، 1 آمپر باشد. بنابراین جریان عبوری از مقاومت های آر 9 اهمی باید باشد. سطح سوال مفهومی و تقریبا سخت مشخص شده.

ظاهرا طراحان سوالات فیزیک کنکور 1401 تجربی تمایلی به ترکیب سوالات نداشتند و سوال 20 را نیز مستقیما از فصل 2 فیزیک یازدهم یعنی فصل مدار ها مطرح کردند. در سوال 205 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 1 را انتخاب کردند. برای حل این سوال از فرمول استفاده P=v2/R برای محاسبه جریان در مقاومت 9 اهمی استفاده شده و سپس با کمک داده های بدست آمده، مقاومت مدار را به راحتی بدست می آوریم.

آخرین سوال از گروه سوالات سخت فیزیک کنکور 1401، مبحث گرما را از فیزیک دهم برای آزمودن در نظر گرفته بود. این سوال مربوط به تعادل گرمایی بود و تقریبا سخت بود. برای سوال 210 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه 4 را انتخاب کردند و از جمع کیو و کیو پریم ها استفاده کردند. سوال 210 فیزیک در تحلیل فیزیک کنکور 1401 نیز نکته دیگری را برای مشاوره کنکور 1402 به ما یادآور شد.

برای آمادگی کنکور باید سوالات کنکور سراسری سالهای گذشته را به خوبی بررسی  در روز های آخر آزمون داده باشیم. چون سوال 210 دقیقا مشابه تست های دما و گرمای سالهای اخیر بود.

تحلیل سوالات تیپ جدید فیزیک کنکور 1401

سوال های 188، 195 و 206 جزو سوالات تیپ جدید بودند. هرچند نمیتوان آنها را جزو سوالات خیلی سخت در نظر گرفت اما چون تابحال این نمونه از سوالات در کنکور های سراسری دیده نشده بود، توجه ویژه به تغییرات تفکرات طراحان کنکور برای مشاوره کنکور 1402 خالی از لطف نخواهد بود.

در سوال 188 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 3 را انتخاب کردند که با توجه به نمودار داده شده اطلاعات درمورد زمان و مکان متحرک است و در لحظه پنج ثانیه شیب نمودار مکان زمان صفر است . و سطح سوال را متوسط اعلام کردند.

در سوال 195 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 4 را انتخاب کردند. در سوالات موج یا نوسان هروقت در متن سوال درمورد زمان صحبت شود حتما در همان ابتدا دوره ی تناوب را به دست اوریدو زمانی حرکت نوسانگر تند شونده است که در حال نزدیک شدن به مبدا باشد. سطح سوال متوسط اعلام شده.

در سوال 206 استاد میعاد دارستانی،مرتضی موسوی زاده و علی مولایی گزینه ی 3 را انتخاب کردند. و سطح سوال نیز ساده مشخص شده.

مشاوره تحصیلی کنکور 1402

مشاوره کنکور 1402 با مهندس سهیل حاج کرم

من سهیل حاج کرم، یک مشاورم! همیشه هم گفته ام و اگر مطالب اینستاگرام مرکز مشاوره آکو رو هم مشاهده کنی متوجه میشی که من فقط برای کمک به داوطلبان خیلی از مطالب مشاوره ای را به شما ارائه میدهم. حالا اگر فکر میکنی من میتونم کمکت کنم و مشاوره کنکور 1402 رو برات شیرین و جذاب تر کنم، همین حالا با شماره 02633408944 تماس بگیر و برای اولین مشاوره ات با تیم من وقت رزرو کن.

سوالات فیزیک کنکور 1401 چطور بود؟

سوالات فیزیک کنکور 1401 به طور کلی آسون بود. یعنی حداقل 16 سوال آسون در فیزیک کنکور امسال بود یعنی تقریبا 53 درصد از فیزیک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا