پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل جامعه شناسی کنکور انسانی دی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.9/5 - (50 امتیاز)

جامعه شناسی کنکور دی 1401 یک جنگ ساده اما واقعی بود! باید متن کتاب درسی را با اهمیت میشمردیم و برای جواب دادن به سوالات کتاب علوم اجتماعی وزارتی را نادیده نمیگرفتیم. اگر از حالا تا کنکور فقط متن کتاب درسی رو با دقت و وسواس مطالعه کنید احتمال 100 زدن جامعه شناسی کنکور تیر 1401 دور از باور نخواهد بود.

باوجود همه این اوصاف داشتن دیدگاه منطقی و تعیین شده نسبت به جامعه شناسی کنکور انسانی دی 1401 میتواند ما را با اضطراب کمتری برای ادامه برنامه ریزی برای کنکور تیر 1402 مواجه کند که در ادامه با شما خواهیم بود.

کنکور انسانی دی ماه 1401 نسبت به کنکور های سال های گذشته ، کنکوری نسبتا منطقی و عقلانی بوده است . تعداد سوالات علوم اجتماعی کنکور دی 1401 برابر 20 تست از شماره 216 تا 235 بود که 15 دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401 در نظر گرفته شده است.

در جامعه شناسی کنکور انسانی ماه 1401 تعداد سوالات 5 تا کاهش پیدا کرده یعنی 15 تست در مدت زمان 15 دقیقه است که زمان تقریبی هر تست 42 ثانیه است ؛ علوم اجتماعی یا همان جامعه شناسی کنکور دی 1401 در دفترچه دوم قرار دارد که زمان کلی پاسخگویی به دفترچه دوم تخصصی کنکور دی 85 دقیقه است.

درس جامعه شناسی در کنکور های سال گذشته برای تمامی زیر گروه های رشته انسانی اهمیت زیادی نداشته است اما باتوجه به حذف ضرایب دروس کنکور 1402 اهمیت این درس در کنکور دی ماه افزایش یافته و به اگر بخواهیم به آن یک رتبه ای در بین اهمیت دروس بدهیم به ضریب 5 رسیده است.

سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401 به طور کلی نسبت به سوالات جامعه شناسی کنکور سال های گذشته آسان تر بود و کسب درصد 60 الی 70 درصد مثل آب خوردن بود. اما پاسخ درست به سوالات سخت آن نیاز به تسلط بالایی داشت.

با تیم مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید.

تحلیل سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401

در جامعه شناسی کنکور دی 1401 بخشی از دروس کتاب وزارتی حذف شده بود و طراحان حق طرح سوال از این بخش ها را نداشتند.(البته میزان پایبندی طراحان به این قانون کم و زیاد داشت. مثلا در سوالات عربی کنکور انسانی دی 1401 طراحان خیلی به حذفیات کنکور دی 1401 و عدم طرح سوال از بیشتر بدانید ها و قواعد اهمیت نداده بودند. حذفیات قطعی جامعه شناسی کنکور انسانی دی 1401 را میتوانید در جدول زیر ببینید.

حذفیاتسال چاپپایه تحصیلیدرس
درس 9 و 14 ، بخوانیم و بدانیم1399دهمجامعه شناسی 1
بخوانیم و بدانیم ، ببینیم و بدانیم1400یازدهمجامعه شناسی 2
ندارد1401دوازدهمجامعه شناسی 3

بودجه بندی در کنکور سراسری اهمیت بالایی دارد بنابراین قبل از شروع هر درس برای مطالعه دانستن جدید ترین بودجه بندی سوالات براساس سوالات کنکور دی 1401 اهمیت بالایی دارد پس لطفا از این موضوع به شدت با اهمیت غافل نشوید.

همه سوالات جامعه شناسی کنکور انسانی دی 1401 جزو سوالات دوبخشی بودند اما زیاد جای نگرانی نیست چون تقریبا 4 سوال از کل سوالات را تنها با رد گزینه و پاسخ به بخش اول سوال میشد حل کرد.

با توجه به کنکور دی ماه بهتر است داوطبان مباحث ساده و بی اهمیت جامعه شناسی کنکور که مربوط به جامعه شناسی سال دهم است را جدی بگیرند و تست های تحلیلی آن را حل کنند. نوع سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401 خیلی متفاوت تر از سال های قبل نبود اما سختی چند سوال نسبت به سطح کلی کنکور قابل لمس بود.

درست است که پایه دهم در سوالات علوم اجتماعی کنکور دی 1401 فقط 10درصد از سوالات را شامل میشود اما سادگی سوالات و پاسخ های کاملا حفظی و راحت آن ار حیف است از دست بدهید.

به علاوه اگر دهم را از دست داده باشید نمیتوانید سوالات ترکیبی که 9 سوال از کل تست جامعه شناسی کنکور دی ماه را حل کنید و شاید کلا جامعه شناسی را در تیر 1402 از دست بدهید.

بودجه بندی پایه ای سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401

برای آمادگی جامعه شناسی کنکور تیر 1402 به دوازدهم بیش از هرچیز دیگر در این درس اهمیت دهید و به ویژه اهمیت امتحانات ترم اول دوازدهم نیز بیش از پیش مشخص میشود. پایه یازدهم با تاثیر 40درصدی در سوالات کنکور شاید کم اهمیت ترین نباشد اما سوالات خیلی مفهومی و دوبخشی این تست ها را به تست های باارزشی برای بالا بردن تراز کنکور تبدیل کرده است.

بودجه بندی سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401

سوالات مستقیم از جامعه شناسی دهم انسانی 3 تست بود و باتوجه به اینکه دو درس کامل از این کتاب درسی حذف شده بود بازهم اهمیت خود را از دست نداد. اما ترکیب دهم و دوازدهم 2 سوال و سوالات دهم و یازدهم و دوازدهم نیز 3 سوال را از بین کل سوالات جامعه شناسی کنکور دی 1401 تسکیل میدادند.

درباره سوالات جامعه شناسی پایه یازدهم تنها دو سوال مستقیم را در کنکور دی 1401 شاهد بودیم اما این پایه برای طرح سوالات ترکیبی خیلی اهمیت داشته است. تمام بخوانیم و بدانیم های کتاب جامعه شناسی یازدهم جزو حذفیات کنکور دی 1401 بوده اند و طبیعتا از این مباحث نیز تستی مطرح نشده است.

تمام مباحث جامعه شناسی دوازدهم در کنکورهای سراسری 98 ، 99 ، 1400 و 1401 آمده است که البته به مباحث نظام اجتماعی و علوم اجتماعی کمتر توجه شده است. ولی یادگیری و تمرکز بر روی تمامی مباحث سال دوازدهم اهمیت زیادی دارد و در کنکور های سال های گذشته از آن سوال های زیادی مطرح شده است خصوصا کنکور سراسری دی ماه 1401 که از این سال 10 سوال مطرح شده است.

درس علوم اجتماعی کنکور دی 1401

سوالات علوم اجتماعی کنکور دی ماه

سوالات 51، 52، 57، 58،59 و 60 از یک مبحث و به صورت ترکیبی مطرح شدند و از میان کل سوالات 57 و 58 و بخشی از سوال 61 مبنی بر درس 6 جامعه شناسی دوازدهم مطرح شده بود که عجیب و نو بود! از این درس تابحال در هیچ کنکوری سوال مطرح نشده بود و خلاقیت طراحان کنکور را مشخص کرد.

هرچند سوالات نموداری در کنکور های نظام قدیم زیاد دیده میشد اما در کنکور انسانی دی 1401 این نوع سوالات کاملا منسوخ شده بود. جالب ترین سوالات جامعه شناسی کنکور دی ماه سوال 55 بود.

سوال 55 را میتوان تحلیلی ترین سوال در میان تمام سوالات جامعه شناسی کنکور تا به امروز دانست. این سوال تحلیل تاریخ غرب را میطلبید و با حفظ متن دروس جامعه شناسی پاسخ صحیحی به این سوال امکان پذیر نبود.

اگر بخواهیم مباحث علوم اجتماعی کنکور دی 1401را بررسی کنیم باید به جدول زیر نگاهی بیاندازیم.

تعداد سوالعنوان
1هویت فردی و اجتماعی
1تحولات هویتی جهان اجتماعی
1هویت ایرانی
4فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی
2چالش های جهانی
3بیداری اسلامی و جهان جدید
1ذخیره دانشی

برای جامعه شناسی کنکور تیر 1402 چکار کنیم؟

تست و آزمون آموزشی بزنید و خلاصه های خود را مرور کنید و به حفظ کردن مطالب اکتفا نکنید؛ اما اگر به تازگی می خواهید برای کنکور 1402 شروع کنید بهتر است تمام تمرکز و زمان خود را صرف کتاب جامعه شناسی 3 کنید و از آن تست بزنید تا بتوانید نیمی از درصد این درس را دریافت کنید .

برای شروع مطالعه از کتاب درسی غافل نشوید و روی تمرین های کتاب و تیتر های اصلی و فرعی کتاب وزارتی جامعه شناسی سه سال دبیرستان غافل نشوید. حروف الفبا، اعداد، نوع فعل و حتی قید ها برای جامعه شناسی کنکور تیر 1402 اهمیت دارد.

برای مشاوره بیشتر از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو با ما همراه باشید.

منابع مناسب برای جامعه شناسی کنکور 1402

برای هر داوطلب از هر رشته ای بهترین منبع جامعه شناسی برای کنکور کتاب درسی است اما برای بدست آوردن درصد بالا داشتن منابع دیگر بهتر است ، اما در این باره انتخاب منبع کامل و مفید کار نسبتا دشواری است . بعد از کتاب درسی بهترین منبع می تواند تست های کنکورهای سال های گذشته ، جزوه استاد و خلاصه نویسی ها باشد و در کنار آن ها داوطلبان می توانند از کتاب های کمک درسی استفاده کنند .

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی جامعه شناسی

  • جامعه شناسی جامع مشاوران
  • جامعه شناسی جامع خیلی سبز
  • جامعه شناسی جامع میکرو طبقه بندی گاج
  • جامعه شناسی جامع آبی قلم چی

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا