پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل سوالات عربی کنکور انسانی دی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

کنکور انسانی دی ماه 1401 در تاریخ سی‌ام دی ماه 1401 و همزمان با کنکور ریاضی برگزار شد. این اولین باری بود که کنکور به شیوه جدیدو با جزئیات جدید کنکور دی 1401 برگزار می گردید. قطعاً داوطلبان در این کنکور با چالش‌های بسیاری مواجه بودند که عربی کنکور انسانی دی 1401 باتوجه به حذف دروس عمومی، نوع سوالات متفاوت تر از سال های قبل بوده است.

شاید نتوان سطح سوالات عربی را سخت تر از سال های گذشته اعلام کرد ولی میتوان با قطعیت تفاوت میان نوع سوالات را جزو تغییرات عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه 1401 دانست. برخی از سوالات مشابه عربی عمومی کنکور سال های گذشته بودند و سطح سوالات متوسط رو به بالا بود.

به هرحال به عنوان بزرگترین دپارتمان تخصصی مشاوره کنکور انسانی در کرج، خود را موظف میدانیم که درباره عربی کنکور دی 1401، تغییرات و شباهت ها با سوال های کنکور تیر و همچنین راهکار صد زدن عربی کنکور انسانی 1402 از زبان مشاور کنکور بشنویم.

سوالات عربی کنکور انسانی 1401

سطح و نوع سوالات عربی کنکور انسانی دی 1401

به طور کلی سطح کنکور انسانی دی 1401 سخت نبود و در حد متوسط ارزیابی شده است و اگر به صورت درس به درس نیز بخواهیم بررسی کنیم به همین نتیجه میرسیم. مثلا در عربی کنکور بیش از 40 درصد داوطلبان سطح سوالات را در حد انتظار دانسته اند و 31 درصد آن را کمی دشوار تر از حد انتظار ارزیابی کرده اند.

باتوجه به تغییراتی که در سوالات عربی کنکور دی 1401 دیده شد، درصد 80 به بالا را میتوان عالی دانست اما باتوجه به سوالات آسانی که دیده میشد، درصد زیر 30 متعلق به داوطلبان خیلی ضعیف بود. با این وجود تغییراتی که در عربی کنکور انسانی دی 1401 بوجود آمده بود را نمیتوانستیم نادیده بگیریم.

سوالات ترجمه مثل همیشه در بین تست های عربی کنکور انسانی دی 1401 مهم بود و 8 سوال از کل سوال های عربی اختصاصی کنکور به صورت ترکیبی و از ترجمه و تعریب عربی بود.

در عربی کنکور دی 1401 انسانی علاوه بر بودجه بندی سوالات، ترتیب تست ها برای هر مبحث نیز تغییر کرده بود. مثلا اگر بخواهیم ترتیب سوالات را با عربی کنکور تیر 1401 بررسی کنیم بخش سوالات مفهومی به قواعد منتقل شده است و در بین سوالات ترجمه و تعریب و قواعد سد محکمی به نام درک مطلب آمده است که شاید تا حدودی سرعت داوطلبان را برای پاسخگویی به سوالات عربی کنکور میگرفت.

در جدول زیر میتوانید سوالات عربی کنکور دی 1401 را همراه با پاسخنامه تشریحی دانلود کنید و درکنار بررسی سوالات عربی سالهای گذشته همراه تیم مشاوره تحصیلی آکو باشید.

دانلود سوالات عربی کنکور دی 1401 انسانی
مقایسه عربی کنکور انسانی دی 1401 با عربی اختصاصی کنکور تیر 1401
دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه

ترتیب سوالات عربی کنکور انسانی 1401 انسانی

سوالات 81 تا 88 عربی کنکور انسانی دی 1401 مربوط به بخش ترجمه و تعریب بودند. یکی از چالش هایی که داوطلبان رشته انسانی با آن مواجه بودند این بود که در سوالات ترجمه شباهت بسیار زیادی بین دو گزینه دیده می شد. سوال 88 که از بخش تعریب مطرح شده بود نیز نسبت به سال‌های اخیر دشوارتر بود و عبارت سوال نیز این از کتاب درسی نبود.

تحلیل سوال به سوال عربی کنکور دی 1401 انسانی

سوالات 89 تا 93 مربوط به درک مطلب و تحلیل صرفی بودندکه سوالات روان و ساده به نظر می رسیدند و چالش خاصی نیز در این سوالات به چشم نمی خورد. سوال تحلیل صرفی نیز از نکات مشخص و تکراری بود که در سالهای اخیر بسیار از آنها سوال  مطرح شده بود.

سوالات عربی اختصاصی کنکور دی ماه 1401

سوال 94 تا شماره سوال 100 مربوط به ضبط حرکات مفهوم و قواعد بود. سوال 94 که سوال ضبط حرکات بود از کتاب درسی یازدهم مطرح شده بود و با توجه به حرکت گذاری اسم تفصیل قابل پاسخگویی بود.

سوال 94 کنکور دی ماه انسانی 1401

در سوال 95 از آیه قرآن استفاده شد و می توان این سوال را یکی از سوالات چالشی درس عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه 1401 دانست چون مفهوم دو گزینه بسیار به هم نزدیک بود و نیازمند مهارت و ریزبینی دقیق داوطلبان بود.

عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه

سوال 96 تستی درباره فعل مضارع بود که با توجه به ظاهر فعل مضارع و علامت آخر آن باید به سوالات پاسخ داده می شد. این نوع سوال در سوالات عربی اختصاصی کنکور انسانی سال های گذشته مطرح نشده بود و برخی حتی طراحان سوال را برای نوع سوال 96 کنکور انسانی دی ماه 1401 مواخذه میکنند.

باتوجه به اینکه نوع سوال 96 عربی کنکور در کنکور نظام جدید تا به کنکور دی ماه 1401 مورد توجه نبوده است میتوان انتظار داشت که این نوع سوال را در کنکور تیر 1402 نیز ببینیم.

سوال 98 تا حدودی مشابه سوالی در عربی کنکور تیر 1401 بود که نکته است “او” استثنا مورد سوال قرار گرفته بود. البته نباید فراموش کرد که نام اسلوب حصر از کتاب درسی عربی مدرسه حذف شده است اما طراح از خیر مطرح کردن این اسم در سوال نگذشته است که میتواند نگرانی های ما را درباره بودجه بندی و نوع سوالات عربی کنکور انسانی دی 1401 بیشتر کند.

سوال 96 تا 100 عربی کنکور دی ماه 1401 انسانی

تغییرات عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه نسبت به سال های گذشته

یکی از مهمترین تغییراتی که برای اولین بار در عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه دیده می شد این بود که سوالات درک مطلب در عربی اختصاصی کنکور انسانی دی ماه 1401 مطرح شده بود. پیش از این سوالات درک مطلب فقط در عربی عمومی مطرح شد ولی امسال با حذف دروس عمومی این سوالات در عربی اختصاصی رشته انسانی جان گرفتند.

البته برای اضافه کردن این سه سوال درک مطلب، شاهد حذف شدن یک سوال واژگان، یک سوال تجزیه و ترکیب و یک سوال از قواعد عربی اختصاصی کنکور انسانی در عربی کنکور دی 1401 بودیم.

همچنین سوالات تحلیل صرفی و اعراب نیز به صورت چهار کلمه ای از متن درک مطلب انتخاب شده بودند که این نیز یک تغییر جدید در سوالات عربی اختصاصی رشته انسانی بود. این تغییرات نهایتا تفاوت بودجه بندی عربی یاختصاصی کنکور انسانی دی ماه احتمالا عربی اختصاصی کنکور تیر 1402 را ایجاد میکند.

به طور کلی سهم سوالات پایه یازدهم و دوازدهم در عربی اختصاصی 1401 دی ماه از سهم سوالات دهم بیشتر بود. سوالات مطرح شده از اعراب فعل مضارع و اسلوب شرط مربوط به پایه یازدهم و سوالات مطرح شده تاکید و اسلوب استثنا و مفعول مطلق مربوط به پایه دوازدهم است.

نکاتی که درباره عربی کنکور انسانی دی 1401 باید بدانید

چطور عربی کنکور تیر 1402 را صد بزنیم؟

در کنکور دی 1401 داوطلبان بدون آمادگی و شاید واقعا به صورت آزمایشی در کنکور شرکت کرده و برای کنکور تیر ماه 1402 باید انتظار بیشتری از همه رقبایمان داشته باشیم. به علاوه تغییرات سوالات عربی کنکور انسانی دی 1401 در همه دروس به ما میفهماند که برای کنکور تیر 1402 نباید دنبال یک قاعده مشخص بگردیم یا انتظار سوالات تکراری داشته باشیم. برای عربی کنکور تیر 1402 پیشنهاداتی برای شما داریم:

سوالات ترجمه ای 8 تا از 20 سوال عربی کنکور دی 1401 را تشکیل داد و لازم است مثل همیشه درباره تمرین بیشتر ترجمه عربی کنکور فکر کنید.

برای عربی کنکور 1402 انسانی هرگز واژگان را نادیده نگیرید شاید سوالات مستقیم از این درس در عربی کنکور تیر 1402 داشته باشید به علاوه سوالات ترجمه و تعریب نیز رابطه مستقیمی با تست های ترجمه دارد.

برای کنکور تیر 1401 نمیتوان درک مطلب را نادیده گرفت و باید سعی کنید هرچه بیشتر با این درس ارتباط برقرار کنید.

سبک جدید سوالات تجزیه و ترکیب عربی را رها نکنید و بدانید و آگاه باشید سوالات تجزیه و ترکیب میتواند روی تمام توانایی تحلیل قواعد شما تاثیر مثبت بگذارد.

مطمئنیم که متن کتاب، آیات قرآنی، تمرین های آخر کتاب و حتی سخنان حکمت آمیز کتاب در سوالات ترجمه ای عربی کنکور انسانی تیر 1402 بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برای آمادگی در عربی کنکور تیر 1402 تحلیل تست های آزمون آزمایشی و به ویژه کنکور دی 1401 که شروع تغییرات را در آن شاهد هستیم فراموش نکنید.

برخلاف پیشنهاداتی که در روز های آخر مانده به عید قبل از کنکور و حتی در اردو نوروزی کنکور و دوران جمع بندی کنکور داریم، برای عربی کنکور تیر 1402 پیشنهاد میکنیم هیچ قسمتی از قواعد را نخوانده و تست نزده و نصفه و نیمه رها نکنید.

خلاصه ای از عربی کنکور انسانی دی 1401 از دید تیم مشاوره کنکور آکو

در یک کلام باید بگوییم که تست بزنید و تست بزنید و تست بزنید و هیچ نوع و بودجه بندی سوالی را نادیده نگیرید. تست های عربی کنکور را در کنار تست های جامع عربی تالیفی بزنید و در این میان از آزمون های ازمایشی و تحلیل درست آنها غافل نشوید.

برنامه ریزی برای درس خواندن از دی ماه تا تیر ماه مهمترین بخش درس خواندن شما است که باید درباره این موضوع عاقلانه تصمیم بگیرید. برنامه ریزی براساس آزمون های قلمچی را فراموش کنید و باتوجه به ت.وانایی های خودتان در طول سال درس بخوانید.

برای دریافت اولین جلسه مشاوره رایگان خود میتوانید با شماره تماس 02633408944 در ارتباط باشید یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره آکو سوالات مشاوره ای خود را بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا