پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل فلسفه کنکور انسانی

فلسفه کنکور انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.7/5 - (4 امتیاز)

خب رسیدیم به تحلیل فلسفه و منطق کنکور انسانی! اگر میخوای کنکور انسانی شرکت کنی، خواندن این مطلب و گوش دادن وویس من، سهیل حاج کرم، بهترین مشاور کنکور انسانی بر تو واجبه. درس فلسفه کنکور انسانی در دو پایه یازدهم و دوازدهم ارائه میشود و هفتمین درس از دروس اختصاصی در دفترچه آزمون کنکور انسانی میباشد. مشاوره کنکور انسانی در وبسایت تخصصی آکو کرج همراه شماست تا با آمار و ارقام این درس و بهترین منابع فلسفه کنکور انسانی آشنا شوید.

طبق آماری که از کنکور 1400 منتشر و تایید شده است، فقط 352 نفر از کل داوطلبان کنکور انسانی، توانسته اند فلسفه و منطق را بالاتر از 50% بزنند! این رقم یعنی حتی کمتر از 1% داوطلبان! این یعنی رقابت رتبه های برتر کنکور انسانی بر درس فلسفه و منطق بوده است. یعنی چی؟ ببینید 352 نفر فلسفه را بالای 50 زده اند! و از این 350 نفر 166 داوطلب رتبه زیر 200 را داشته اند.

باورتان میشود که از میان اساتیدی که سوال های فلسفه و منطق کنکور 1400 را حل کردند و پاسخنامه پیشنهادیشان را ارائه دادند فقط دو نفر توانستند سوالات 246 و 250 را درست جواب بدهند؟ به طور کلی فقط 8 تست از مجموع 25 تست در سطح قابل قبولی بودندو در همه پاسخنامه های پیشنهادی درست پاسخ داده شده بودند! کر کنم حالا سختی درس فلسفه و منطق کنکور انسانی ملموس تر باشه!

پس استنباط میکنیم، برای رتبه زیر 200 لازم نیست حتما فلسفه را بالا بزنید اما اگر فلسفه را بالا بزنید، قطعا بین رتبه های برتر کنکور انسانی خواهید بود! مهندس سهیل حاج کرم براتون یه وویس فوق العاده کاربردی تدارک دیده که براتون میذاریم. از شنیدن گفته های بهترین مشاور کنکور انسانی درباره فلسفه و منطق کنکور، غافل نشید!

سهیل حاج کرم درباره فلسفه و مطق کنکور انسانی میگوید
بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور انسانیمهمترین مباحث برای جمع بندی
معرفی و مقایسه منابع فلسفه کنکور انسانینحوه مطالعه فلسفه و منطق کنکور

تحلیل فلسفه و منطق کنکور انسانی

رفقا باید یادتون باشه که کمال گرایی یه ویژگی منفی در همه ماست. بهتره به جای اینکه به فکر صد زدن همه دروس باشیم، با یک تحلیل درست ، به فکر کسب بهترین درصد در فلسفه و منطق کنکور انسانی بیوفتیم. مثلا اگر بدونیم که سوالات درس فلسفه کنکور انسانی 1400 به قدری سخت بوده که حتی رتبه یک کنکور انسانی هم نتونسته اون رو صد بزنه چه حسی خواهیم داشت؟

یا مثلا دونستن این حقیقت که فقط 16 نفر در کنکور 1400، فلسفه و منطق انسانی را بین 70 تا 90 زده اند، چقدر مارو نسبت به این حس کمال گرایی بدبین میکنه؟  پس ما متوجه میشیم که این درس کلا درس سختیه و قطعا دانش آموزانی هستند که انقدر خوب کار کردن و به تلاش خودشون مطئنن که برای صد زدن همه درسا رفتن جلو اما با دیدن سوالات فلسفه کنکور و سطح سختی اونها شوکه میشن!

آهای این دسته از دانش آموزان کمالگرا، به خاطر سختی فلسفه و منطق کنکور انسانی خودتون رو نبازید و ناامید نشید! شما با 60% تست های درست فلسفه هم جزو رتبه های برتر کنکور خواهید بود، اگر بقیه درسها را بترکونید!

نحوه مطالعه فلسفه و منطق کنکور انسانی برای داشتن درصد قابل قبول در این درس بسیار تاثیر گذار است. به ویژه درس منطق کنکور انسانی را اگر خوب یاد نگیرید، حفظیاتتان نیز به کارتان نخواهد آمد. برای اینکه بتوانید موثر و کاربردی درس بخوانید، میبایست بودجه بندی دروس کنکور انسانی را بدانید و باتوجه به اهمیت آن تلاش کنید. در این باره بهترین مشاور کنکور انسانی در مرکز مشاوره کنکور انسانی توضیح داده است.

برای شروع کنکور انسانی 1402 کلیک کنید

مشاوره کنکور انسانی در کرج

تحلیل سوالات منطق دهم کنکور انسانی

درس منطق تقریبا 36% از کنکور را دارد و 9 سوال را شامل میشود. اولین درس منطق دهم، درس ترازوی اندیشه است که میتوان به صورت صد درصدی روی یک تست از این درس حساب باز کرد. درس دوم(لفظ و معنا) و سوم(مفهوم و مصداق)، که زیرمجموعه روابط میان ذهن و زبان است، به طور صددرصدی یک تست را برای ما تضمین میکند اما در برخی سالها شاهد دو تست از این دروس هم بود ایم.

لطفا در دوران جمع بندی کنکور و برنامه ریزی برای حذفیات لطفا درس 2 و 3 منطق را جزو آنها قرار ندید!

درس چهارم منطق در رابطه با اقسام و شرایط تعریف و درس پنجم استدلال استقرایی هستند که میتوان روی یک تست از در کنکور انسانی 1402 آنها حساب باز کرد. درس ششم منطق دهم انسانی قضیه حملی است و میتواند یک تست را شامل شود. احکام قضایا، درس هفتم منطق کنکور انسانی نیز میتواند یک تست از کنکور را برای شما تضمین کند.

دروس ششم و هفتم همانطور که گفتیم، احتمالا یک تست را شامل میشوند و میتوان، درصورت شروع صفر کنکور از بهمن ماه،  آنها را در میان حذفیات منطق کنکور قرار داد.

قیاس اقترانی درس هشتم از منطق است که برعکس دو درس 6 و 7 از مباحث بسیار مهم منطق کنکور است. حداقل یک تست و حداکثر 2 تست را شامل میشود. درس نهم قضیه شرطی یک تست در کنکور میتواند داشته باشد و درس دهم که تا به الان در کنکور سوالی نداشته، درس سنجش گری در تفکر است.

تحلیل منطق کنکور انسانی

تحلیل فلسفه کنکور انسانی پایه یازدهم

سوال فلسفه جمعا 16 تست در کنکور دارد که تقریبا 8 تست از فلسفه یازدهم و 8 تست از فلسفه دوازدهم خواهد بود. البته جابجایی یک یا دو سواله در سوالات کنکور یک چیز عادی است.

32 درصد از سوالات فلسفه متعلق به فلسفه یازدهم است. مثلا درس اول فلسفه یازدهم، چیستی فلسفه است که یک تست را میتوان از آن انتظار داشت. درس دوم ریشه فلسفه و درس سوم آغاز فلسفه است که نمیتوان بیشتر از 1 تست از این دو درس را در کنکور مشاهده کرد. تاریخ فلسفه درس چهارم فلسفه پایه یازدهم انسانی است و فقط یک تست از آن مطرح میشود.

درس پنجم زندگی براساس اندیشه 1 تست دارد و درس ششم (امکان شناخت) یک تست دارد و درس مهمی نسبت به سایر دروس است. درس هفتم ابزار شناخت انسان است که تا کنکور انسانی سال 1400 تستی از آن در کنکور ظاهر نشده است.درس هشتمف درس معرفت است که حتما براییک تست مورد توجه طراحان سوال ات فلسفه و منطق کنکور انسانی قرار خواهد گرفت.

دروس 9 و 10 فلسفه یازدهم ، چیستی انسان 1 و 2 است و هیچ کنکوری بدون حداقل یک سوال از این بخشها مطرح نشده است. درس 10 درس نسبتا مهمی در میان دروس فلسفه کنکور انسانی است. درس 11 که مربوط به “انسان موجود اخلاقگرا” است و مهمترین درس در فلسفه دوازدهم است.

درباره فلسفه یازدهم باید خیلی گوش به زنگ باشید ! فلسفه کنکور انسانی درس ساده ای است و نباید پاسخ های درست آن را از دست داد. برای تست زنی و تمرین فلسفه یازدهم کوتاهی نکنید چون راحت و تست خیز است. با تمرین و مطالعه درست میتوانید حداقل 70 درصد سوالات را درست جواب دهید.

تحلیل فلسفه یازدهم کنکور انسانی

تحلیل سوالات فلسفه دوازدهم انسانی

کتاب فلسفه دوازدهم ، یک درس چالشی برای کنکوری هاست و خیلی ها میخواهند کلا فلسفه دوازدهم را یک جوری پشت گوش بیاتدازند و نخوانند. اما اینجا تفاوت بهترین مشاور کنکور انسانی با دیگران مشخص میشود! یک مشاور معمولی احتمالا به شما میگوید که ایرادی ندار اگر کل امتیاز این درس را نیز از دست بدهید اما من سهیل حاجکرم میگویم که چه ایرادی دارد اگر همزمان با آمادگی برای امتحان نهایی درس فلسفه، جوری برنامه ریزی کنی که برای تست زدنش هم آماده باشی؟

بودجه بندی دروس فلسفه دوازدهم به شرح زیر است. برای اینکه بهتر برای کنکورت آماده باشی لطفا این بودجه بندی و تحلیل هاشو کامل بخون!

  • درس یک(هستی و چیستی) فلسفه دوازدهم : یک تست را شامل میشود
  • درس دوم جهان ممکنات: گاها یک تست دارد ولی چندان درس تست خیزی از نظر طراحان کنکور نبوده است
  • درس سوم جهان علی و معلولی:حداقل یک تست (درس بسیار مهمی در فلسفه دوازدهم است )
  • درس چهارم کدام تصویر از جهان : در سال 1400 دارای 1 تست بوده
  • دروس 5 و 6 خدا در فلسفه 1 و 2: حداقل 1 تا 2 تست
  • دروس 7 و 8 فلسفه دوازدهم (عقل در فلسفه 1 و 2) : 1 تست
  • آغاز فلسفه در اسلام : در کنکور 1400 تست نداشت!
  • دروس دهم و یازدهم: احتمالا یک تست دارند اما چندان هم نمیخواهد روی آنها تمرکز کنید.
  • درس دوازدهم حکمت معاصر: تاحالا تست نداشته اما به معنی مهمنبودن نیست!

بهترین مشاور کنکور انسانی به تفکیک هر درس، بودجه بندی تعداد سوالات کنکور را برایتان شرح داد اما بدانید و آگاه باشید که نداشتن تست در کنکور سالهای گذشته ، به معنی نبودن تست در هیچ سالی دیگر از کنکورنیست.

تحلیل سوالات فلسفه دوازدهم کنکور انسانی

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی

تا به امروز منبعی برای فلسفه و منطق در دسترس نیست که درسنامه خیلی خفنی داشته باشد یا بتوان آن را تنها کتاب کمک درسی مورد نیاز از اول تا آخر سال کنکور دانست. اما به طور کلی کتاب جامع فلسفه و منطق خیلی سبز میتواند منبع مناسب و قابل قبولی باشد. کتاب فلسفه و منطق خیلی سبز هم درس نامه قابل قبولی دارد و هم تعداد وتنوع تست هایش مناسب است. از نظر هزینه ای نیز این کتاب 136 هزارتومان قیمت دارد و میتوان آن را منطقی دانست.

از دیگر منابعی که در بازار برای فلسفه و منطق وجود دارد، میکروطبقه بندی گاج نیز تقریبا قابل قبولی است و از نمودار ها و جداول زیادی در درسنامه استفاده کرده. تعداد تست های متناسبی دارد ولی تنوع تست کمتری نسبت به خیلی سبز دارد. قیمت 195 هزار تومان باری این کتاب تقریبا زیاد است. به طور کلی در مقایسه کتاب جامع فلسفه خیلی سبز و میکر گاج، بی شک خیلی سبز رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.

کتاب میکروطلایی فلسفه انتشارات گاج درسنامه مفصل و پایه ای دارد اما در مطرح کردن تست های سطح بالا و استاندارد نسبت به کنکور کمی ضعف دارد. این کتاب برعکس کتاب فلسفه و منطق مهروماه درسنامه محور است. پس برای دانش آموزان ضعیف تر در درس فلسفه و منطق کنکور، خرید میکروطلایی گاج پیشنهاد میشود و برای داوطلبانی با سطح بالاتر و کسانی که از کلاس فلسفه و منطق بهره میبرند، مهر و ماه میتواند منبع مناسبی باشد.

البه کتاب لقمه طلایی مهر و ماه در تکمیل کتاب جامع آمده و درسنامه آن را کامل کرده است. پس اگر به مهروماه برای خرید منبع فلسفه و منطق انسانی روی آوردید، پیشنهاد میکنیم هردو را خریداری کنید.

کتاب فلسفه و منطق مشاوران میتوانست کتاب بهتری باشد و برای کنکوری ها پیشنهاد نمیشود. البته تست های خوبی دارد و میتوان گفت که براساس سطح دانش آموز مشاور یا استاد، منبع را پیشنهاد میدهد. دلیل خوب بودن یکی از منابع، بد بودن دیگری را توجیه نمیکند. اما در مقایسه و برای انتخاب بهترین منبع فلسفه و منطق کنکور انسانی ، پیشنهاد من، سهیل حاجکرم، بهترین مشاور کنکور انسانی به شما خیلی سبز است!

نحوه مطالعه فلسفه و منطق کنکور انسانی

به نظر من  منطق درسی مثل ریاضی است! مفاهیم اولیه باید آموزش داده شوند تا بتوان برای حل سوالات فورمول ها و قوانین مختلف را کنار هم گذاشت و یک تست ترکیبی حل کرد. مثلا اگر دانش آموز، تابع را بلد نباشد، بدون شک مبحث تابع وارون را نمیفهمد و نمیتواند تست بزند! منطق هم همچین چیزی است. شاید حتی سخت تر از ریاضی! فلسفه و منطق درس عمیقی است و حفظیات در این درس از کنکور انسانی به هیچ دردی نمیخورد!

کتاب درسی مهمترین منبع برای درس فلسفه و منطق است. حتی اگر بهترین کتاب های کمک درسی و جزوه ها را نیز داشته باشید، بازدهم کتاب درسی منبع اصلی است. خواندن داستان های نمونه درسها که به نظر آسان است و درمنابع و جزوات زیاد به آن پرداخته نمیشود، میتواند یک سوال از سوالات مستقیم و راحت کنکور را شکل دهد!

دانلود کتاب های درسی دوازدهم انسانی

روش مطالعه فلسفه کنکور انسانی به دو بخش قبل از آموزش دبیر و بعد از آموزش دبیر تقسیم میشود. ( حال این دبیر میخواهد کلاس های کنکور باشد، یا میخواهد ویدئو های آنلاین آموزش فلسفه و منطق کنکور انسانی باشد، یا اصلا معلم مدرسه یا حتی درسنامه منابع کنکوری فلسفه انسانی!) پیش خوانی برای درس فلسفه و منطق بر دانش آموزان واجب است! پیشخوانی حتما باید از روی کتاب درسی اصلی و باتوجه به بودجه بندی همان وعده باشد.

بعد از اینکه آموزش دیدید، با هر روشی که یاد گرفتید، میبایست بلافاصله بعد از کلاس به مطالعه بپردازید. برای شروع هر پاراگراف از کتاب یا جزوه فلسفه کنکور انسانی را روزنامه وار بخوانید و نها را با چیزی که یاد گرفته اید تطبیق دهید. بعد از تمام شدن خواندن روزنامه وار، نوبت خواندن پاراگراف به پاراگراف و دقیق است. بهتر است از روش پرسش و پاسخ معلم وار برای خودتان استفاده کنید. یادتان نرود که همه اینها باید در چندساعت بعد از کلاس و یا آموزشتان انجام شود.

اگر چندروزی از کلاسهایتان بگذرد و برای تثبیت مطالب اقدام نکنید، انگار که کل ویتامین های کلاس را از درست داده اید!

روش مطالعه فلسفه و منطق کنکور انسانی

روش پرسش و پاسخ برای مطالعه فلسفه و منطق کنکور

برای درس فلسفه و منطق بی هیچ عذر و بهانه ای، پرسش و پاسخ در هنگام یادگیری دروس لازم است. این پرسش و پاسخ باید در کلاس درس، در زمان مطالعه در منزل و حتی در هنگام تست زنی همراه شما باشد. به همین دلیل است که کلاس های آفلاین و ویدئو ها به عنوان روش همیشگی یادگیری فلسفه نمیتواند چندان موثر باشد.

البته میتوانید از ویدئو های آفلاین یا کلاس های ضبط شده برای یادگیری بهتر درهنگام تثبیت دروس استفاده کنیم. مثلا در هنگا مطالعه دقیق و پرسش و پاسخ، از ویدئو های آموزشی به عنوان توضیحات تکمیلی استفاده کنیم.

درواقع مطرح کردن پرسش ها و دغدغه های ذهنی شما در ارتباط با موضوع مورد نظر، در کنار پاسخ منطقی و قابل قبول به آن، مهمترین هدف از خواندن درس فلسفه و منطق است.

مهمترین بخشهایی که در هنگام یادگیری و پرسش و پاسخ باید حسابی به آنها توجه کنید و چندین و چندبار تست بزنید و حتی علاوه بر کلاس کنکور برای یادگیریشان از ویدئو های آموزشی نیز استفاده کنید به شرح زیر هستند:

بخش های مهم فلسفه و منطق کنکور انسانی

قیاس اقترانیاقسام قضایا
مغالطاتفلسفه های اشراق
دیدگاه فلاسفه 

مشاوره کنکور انسانی با بهترین مشاور کنکور انسانی در کرج

شاید برای شما جالب باشه که بدونید در سال 1400 بعد از کنکور که اساتید کلید سوالات رو ارائه دادند، یکی از اساتید فقط 12 سوال از 25 سوال را درست جواب داد! یعنی معلم کمتر از 50 درصد سوالات را د رست زده است1 این علاوه بر فاجعه بودن سطح سواد اون استاد، سخت بودن عجیب و غریب سوالات فلسفه و منطق کنکور انسانی را نیز نشان میدهد. پس از خودت انتظار های فضایی نداشته باش!

روش اصلی درس خواندن برای فلسفه و منطق همان است که گفتیم! فهم عمیق مطالب و پرسش و پاسخ! روش های مسخره و منفی استاد نماهای کنکور نمیتواند سر جلسه کمک کند! بلکه فقط به تو اضطراب بیشتری وارد میکند! پس خودت رو گول نزن و یادت باشه اون 350 نفری که فلسفه رو بالای 70 زدن فقط با تلاش و پشتکار و البته یادگیری روش های تست زنی به رتبه های برتر تبدیل شدن! پس فقط یکی کارساز نیست.

برای ارتباط با مرکز مشاوره کنکور انسانی آکو، با شماره 02633408944 تماس بگیر و یا به صورت مستقیم با من، سهیل حاج کرم، بهترین مشاور کنکور انسانی در اینستاگرام همراه شو.

اینستاگرام بهترین مشاور کنکور انسانی 

بهترین منبع فلسفه و منطق کنکور انسانی چیست؟

بهترین منبع برای مطالعه فلسفه و منطق کنکور برای همه دروس کتاب درسی است. اما بهترین کتاب کمک درسی، جامع فلسفه و منطق خیلی سبز است.

روش مطالعه فلسفه و منطق چیست؟

یادگیری عمیق مفاهیم با پیش خوانی و تثبیت نکات بلافاصله بعد از آموزش. پرسش و پاسخ معلم وار و البته تست زنی اصولی و دروه ای

بهترین مشاور کنکور انسانی کیست؟

بهترین مشاور کنکور انسانی، سهیل حاجکرم، نه تنها برای شما مشاور درسی است بلکه میتواند در مسیر کنکور مثل یک بلد راه همراه شما باشد.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا