پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ثبت نام آزمون عملی کنکور 1402 برای رشته های تربیت بدنی و هنر شروع شد!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
0/5 - (1 امتیاز)

همزمان با آخرین روز دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر 1402 در وبسایت سازمان سنجش اطلاعیه ای مبنی بر شروع ثبت نام آزمون های عملی کنکور 1402 رشته های علوم ورزشی و تربیت بدنی و رشته های هنر خبر داد. این فرصت که از 13 تیر 1402 آغاز و تا 19 تیر 1402 ادامه دارد از طریق پورتال دانش آموزان در سازمان سنجش انجام میشود.

داوطلبانی که میخواهند در آزمون عملی تربیت بدنی شرکت کنند میبایست سریال مربوطه را خریداری کنند که هزینه این شماره سریال اختصاصی 190.000 تومان است و به صورت اینترنتی از دانش آموزان دریافت میشود.

داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون های عملی هنر 1402 طبق قوانین میتوانند 2 رشته از کل رشته های هنر دارای آزمون عملی را در زمان ثبت نام انتخاب کنند و بابت ثبت نام هر رشته باید 405.000 تومان پرداخت کنند. یعنی داوطلبانی که میخواهند دو گروه آزمایشی از آزمون های عملی کنکور هنر را انتخاب کنند میبایست 810.000 تومان برای ثبت نهایی نام نویسی در کنکور عملی هنر پرداخت کنند.

عدم ثبت نام یا عدم پرداخت هزینه مربوطه رد مهلت تعیین شده به منزله عدم علاقه مندی و عدم قبولی در رشته های مذکور میباشد.

درباره آزمون عملی تربیت بدنی و آزمون های عملی رشته های کنکور هنر در ادامه بیشتر بخوانید.

آزمون عملی تربیت بدنی و آزمون عملی کنکور هنر 1402 را بیشتر بشناسیم

اول از همه اینکه آزمون عملی برای رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فرهنگیان و سایر دانگشاه ها به صورت اختصاصی برگزار میشود. و در این آزمون ها آمادگی جسمانی داوطلب برای تحصیل در رشته های مذکور سنجیده میشود. این آزمون خیلی سخت نیست ولی در زمان انتخاب رشته نمره آن تا حدود 40 درصد بر قبولی داوطلبان تاثیر گذار است.

آزمون عملی تربیت بدنی 1402 طبق آخرین اعلامیه سنجش در تاریخ 28 الی 31 تیر ماه 1402 یعنی بعد از کنکور بچه ها و قبا از اعلام نتایج اولیه برگزار میشود. سایر جزئیات قرار است در اطلاعیه تاریخ 26 تیر 1402 سازمان سنجش برای داوطلبان مشخص شود.

(نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور های هنر و تربیت بدنی)

آزمون عملی کنکور هنر نیز چنین شرایطی را برای داوطلبان در پی دارد یعنی داوطلبانی که در کنکور هنر شرکت کرده باشند و در انتخاب رشته نیز رشته های مورد علاقه شان را (که طبق لیست زیر نیازمند آزمون عملی هستند) اولویت قرار داده باشند اما در آزمون عملی شرکت نکرده باشند، جزو متقاضیان آن رشته خاص قرار نمیگیرند. لیست رشته های دارای ازمون عملی کنکور هنر را در ادامه مشاهده میکنید.

نقاشی، ارتباط تصويری، طراحی پارچه، طراحی لباس ، گرافیک و آموزش هنر
طراحی صنعتی
ادبیات نمایشی
مجسمه سازی
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندگی موسیقی جهانی
کتابت و نگارگری
بازیگری
آهنگ سازی
طراحی صحنه
نمایش عروسکی
عکاسی
سینما

جزئیات ثبت نام آزمون عملی کنکور 1402 هنر

اگر درباره رشته های متمرکز و متمرکز با شرایط خاص خوانده باشید میدانید که رشته های دارای آزمون عملی جزو رشته های متمرکز شرایط خاص یا همان رشته های نیمه متمرکز به اصطلاح دفترچه های قدیم هستند. نکته اولی که باید درباره ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر بدانید این است که برای رشته های نقاشی، ارتباط تصويری، طراحی پارچه، طراحی لباس ، گرافیک و آموزش هنر فقط یک کد سریال دریافت کنید. آزمون عملی این رشته ها از طریق سازمان سنجش در یک روز و به صورت همزمان برگزار میشود.

نکته دوم درباره ازمون عملی کنکور هنر اینکه رشته نوازندگی ساز های ایرانی و سازهای جهانی باید برای آزمون عملی یک ساز را انتخاب کنند و این داوطلبان در هنگام آزمون عملی نیز از حیث توانایی و تسلط نواختن همین ساز سنجیده میشوند. ساز هایی که برای هر یک از این رشته ها میتوانید انتخاب کنید :

ساز های مجاز برای آزمون عملی نوازندگی ساز های ایرانی در کنکور 1402: تار – سه تار – عود – نی – قیچک – قانون – سنتور – کمانچه

ساز های مجاز برای آزمون عملی نوازندگی ساز های جهانی در کنکور 1402: انواع ساز های بادی چوبی – انواع ساز های بادی برنجی – ساز های زهی (ویلن – ویولا – ویلنسل – کنتر بای) – گیتار – پیانو

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر برای هرکدام از رشته های آزمایشی هنوز اعلام نشده است و ظاهرا قرار است توسط سازمان سنجش در تاریخ 26 تیر 1402 و همزمان با اعلام شرایط آزمون عملی تربیت بدنی کنکور اعلام شود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا