پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منزبان تخصصی

مقایسه رشته های زبان انگلیسی تخصصی در دانشگاه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با توجه به اینکه گروه آزمایشی زبان انگلیسی در کنکور سراسری داوطلبان فراوانی دارد، در این مبحث به مقایسه رشته های زبان انگلیسی در دانشگاه می‌پردازیم. همانطور که می‌دانیم اغلب دانش‌آموزان زمان انتخاب رشته دانشگاهی با چالش‌ها و دغدغه‌های اساسی روبرو هستند. از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور تخصصی زبان ،رشته انتخابی و آینده شغلی رشته موردنظر و میزان درآمد آن رشته است. داوطلبان کنکور تخصصی زبان انگلیسی برای انتخاب رشته دانشگاهی در رشته های زیرگروه یک کنکور زبان سه انتخاب دارند.

  • رشته مترجمی زبان انگلیسی
  • آموزش زبان انگلیسی( دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه های وزارت علوم)
  • رشته زبان و ادبیات انگلیسی

اما درآمد و بازار کار و شرایط شغلی این سه رشته باهم چه تفاوت هایی دارد؟ کدام یک انتخاب بهتری برای علاقه مندان به این رشته دانشگاهی است؟ به علاوه عوامل دیگری از جمله میزان علاقه به رشته، داشتن آگاهی کافی راجع به آن و بررسی جوانب مختلف رشته دانشگاهی اهمیت زیادی دارند.

رشته های کنکور زبان انگلیسی تخصصی در دانشگاه

برخی از داوطلبان کنکور علاوه‌بر گروه اصلی، در گروه آزمایشی زبان نیز به عنوان گروه آزمایشی دوم شرکت می‌کنند. به دلیل پرمتقاضی بودن این گروه آزمایشی، در ادامه مطلب به مقایسه رشته های کنکور زبان انگلیسی تخصصی در دانشگاه در ابعاد متفاوت می‌پردازیم. آکو ، اولین مرکز مشاوره کنکور زبان تخصصی در کرج همراه داوطلبان علاقه مند!

شرایط تحصیل در رشته های زبان انگلیسی در دانشگاه

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های زبان انگلیسی تخصصی را در دانشگاه دارند، باید به منظور انتخاب رشته صحیح میان رشته های مترجمی زبان انگلیسی ، رشته زبان و ادبیات انگلیسی و رشته آموزش زبان انگلیسی از زیرگروه یک رشته های دانشگاهی تخصصی کنکور زبان، اطلاعات کافی داشته باشند.

در صورتی که هدف دانش‌آموز، انتخاب شغل متناسب و کسب درآمد در این رشته باشد، لازم است حتما تحصیل در این رشته را در دانشگاه ادامه دهد. به این ترتیب برای موفقیت در کنکور زبان تخصصی باید دارای سطح بالایی در زبان انگلیسی باشد تا حین تحصیل به مشکل برنخورد. زمانی که سطح زبان انگلیسی محصل قابل قبول باشد، می‌تواند در کنکور موفق‌تر ظاهر شود و رتبه بالایی کسب کند. بنابراین امکان قبولی در دانشگاه‌های معتبر نیز به طور قابل توجهی بالا می‌رود.

البته اگر علاقه مند به رشته های تخصصی زبان انگلیسی باشید ، میتوانید  با مشاوره تخصصی کنکور زبان خودتان را به سطح مورد نظر برسانید.

گرایش های کنکور رشته زبان انگلیسی

به منظور مقایسه رشته های تخصصی زبان انگلیسی در کنکور لازم است ابتدا نسبت به هر رشته شناخت کافی پیدا کرد و متناسب با آن به مقایسه و انتخاب پرداخت. مشاوره تخصصی کنکور زبان آکو با اطلاعات کامل درباره منابع عمومی و تخصصی کنکور زبان انگلیسی ، بودجه بندی دروس و شناخت دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی کنکور زبان میتواند علاوه بر مشاوره قبولی در کنکور  زبان تخصصی برای انتخاب رشته کنکور نیز شما را همراهی کند.

زبان و ادبیات انگلیسی از رشته های تخصصی زبان

دروس رشته زبان و ادبیات انگلیسی غالبا به بررسی موضوعات ادبی و آثار فاخر زبان انگلیسی می‌پردازند. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند توانایی نقد و بررسی رمان، شعر، نمایشنامه و متون ادبی را کسب می‌کنند. همچنین آثار ادبی جهان را از دوره‌های قدیم تا به امروز تحلیل و بررسی می‌نمایند.

خوشبختانه در ایران تا مقطع دکتری می‌توان در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و گرایش‌های متفاوت آن به ادامه تحصیل پرداخت. دانشجویان این رشته باید قادر باشند به راحتی درباره موضوعات ادبی و تحلیل آن‌ها مطالبی را در کلاس درس بیان کنند.

رشته زبان و ادبیات انگلیسی کنکور تخصصی زبان در دانشگاه

رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه

دانشجویانی که در رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، غالبا با فنون تدریس آشنا می‌شوند. در این رشته موانع یادگیری زبان به خوبی بررسی می‌شوند و به شناخت چالش‌های پیش رو در یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازند. در این رشته درواقع به نوعی از علم روانشناسی برای آموزش بهتر بهره می‌برند.

به این صورت که با شناخت شخصیت‌های افراد، به بررسی نوع روش یادگیری زبان انگلیسی و ارائه راه‌حل برای چالش‌های آموزش زبان می‌پردازند. افرادی که وارد رشته آموزش زبان انگلیسی می‌شوند، باید صبور و منعطف باشند و برای آموزش به همه گروه‌های سنی از آمادگی کافی برخوردار باشند. بعد از فارغ التحصیلی از رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه میتوانید وارد آموزشگاه ها ، مدارس غیر انتفاعی و یا حتی آموزش پرورش ، از طریق آزمون استخدامی شوید. یا در صورت قبولی برای تحصیل زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان، بعد از فارغ التحصیلی مشغول به تدریس شوید.

بیشتر بخوانید: قبولی در دانشگاه تربیت معلم

رشته مترجمی زبان انگلیسی در کنکور زبان

رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه  تاکید فراوانی بر یادگیری مهارت های زبانی دارد. دانشجویان در این رشته به آموزش اصول و فنون ترجمه می‌پردازند. به این ترتیب آن‌ها قادر هستند انواع متون با موضوعات متفاوت را ترجمه کنند و آن را با بهترین نگارش به زبان فارسی بنویسند.

امکان تحصیل تا مقطع دکتری در رشته مترجمی وجود دارد و دارای بازار کار نسبتا خوبی است. از آنجا که برقراری ارتباط بین مردم کشورهای مختلف نیاز به یک زبان مشترک دارد، رشته مترجمی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. زیرا بدون حضور مترجم نمی‌توان هیچگونه ارتباطی با سایر کشورها برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: بازار کار و درآمد رشته های تخصصی زبان

رشته مترجمی زبان انگلیسی در کنکور تخصصی زبان

مشاوره مطالعه و بودجه بندی کنکور زبان تخصصی

زمان کلی که برای پاسخ‌دهی به سوالات زبان در نظر گرفته‌اند، 180 دقیقه است و تعداد سوالات 170 سوال طراحی شده است. در این کنکور دو دفترچه اعم از عمومی و تخصصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه اول شامل سوالات عمومی است که 100 سوال و 75 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد. سوالات به شکل زیر طراحی شده‌اند:

  • ادبیات 25 سوال
  • عربی 25 سوال
  • دین و زندگی 25 سوال
  • زبان عمومی 25 سوال

اما دفترچه دوم شامل 70 سوال تخصصی است که به زبان انگلیسی طراحی شده است. زمان پاسخ‌دهی به سوالات زبان تخصصی 105 دقیقه در نظر گرفته شده است.

ضرایب دروس در رشته های زیرگروه 1 کنکور زبان 

سه رشته زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی جزو زیرگروه 1 به شمار می‌روند. در کنکور سراسری، رشته‌های زبان در قالب یک آزمون مشترک برگزار می‌شوند و دارای دروس مشترک با ضرایب مشترکی هستند که از این قرارند:

  • زبان و ادبیات فارسی ضریب 4
  • زبان عربی ضریب 2
  • دین و زندگی ضریب 3
  • زبان خارجی عمومی ضریب 2
  • زبان تخصصی انگلیسی ضریب 4

درصدهای موردنیاز برای قبولی در رشته زبان انگلیسی

با توجه به تقاضای زیادی که برای رشته‌های زبان انگلیسی وجود دارد، به مقایسه رشته های زیرگروه یک کنکور زبان پرداختیم. براساس مطالبی که بیان شد، تفاوتی در نوع سوالات کنکور برای 3 رشته ادبیات انگلیسی، آموزش زبان و مترجمی وجود ندارد.

همچنین ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان آزمون برای همه داوطلبان گروه زبان یکسان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مهم‌ترین عامل قبولی در رشته‌های زبان، رتبه کسب‌ شده توسط داوطلبان است. همانطور که می‌دانیم برای کسب رتبه بالاتر، باید درصدهای بالایی نیز کسب کرد.

مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی و درصدهای لازم برای قبولی رشته های زیرگروه یک در دانشگاه

افرادی که قصد دارند در یکی از گرایش‌های رشته زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند، برای قبولی در دانشگاه‌های تراز بالا لازم است دروس عمومی را حدودا 65 درصد و زبان تخصصی را نیز 65 درصد پاسخ داده باشند. در غیر اینصورت باید قید دانشگاه‌های مطرح را بزنند و در یکی از دانشگاه‌های معمولی ادامه تحصیل دهند.

همچنین برای انتخاب رشته در گروه زبان خارجی، داوطلبان باید به علائق فردی، توانایی‌ها و هدف خود توجه کنند و مطابق با آن به انتخاب یکی از گرایش‌های زبان انگلیسی بپردازند. در این مسیر می‌توانند از راهنمایی‌های مشاوران مجرب نیز بهره‌مند شوند. مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان آکو همراه شما از دهم تا انتخاب رشته.

نقش مشاور در قبولی در رشته های زبان انگلیسی دانشگاه

یکی از مسائلی که همواره داوطلبان کنکور با آن روبرو هستند، عدم آگاهی کافی از نوع مطالعه، برنامه‌ریزی و انتخاب رشته است. اغلب داوطلبان کنکور اطلاعات کافی از نوع انتخاب رشته و درصدهای تعیین شده برای قبولی ندارند. بنابراین می‌توانند از مشاوران مجرب و متعهد در این مسیر کمک بگیرند.

مشاور در طی سالی که داوطلب برای کنکور مطالعه می‌کند، می‌تواند برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای مطالعه او انجام دهد تا داوطلب از وقت خود نهایت استفاده را ببرد. همچنین مشاور به کلیه قوانینی که ممکن است به صورت سالیانه در کنکور تغییر کند، آگاه است و داوطلب را راهنمایی می‌کند.

علاوه‌براین، یکی از مراحل مهم در کنکور که نقش بسزایی در موفقیت فرد دارد، نوع انتخاب رشته است. ممکن است داوطلب با وجود اینکه رتبه بالایی در کنکور کسب کرده باشد اما انتخاب رشته نادرست و غیراصولی انجام بدهد. بنابراین در دانشگاه‌های مطرح پذیرفته نمی‌شود.

نقش مشاور در این مرحله کاملا خودنمایی می‌کند. به این ترتیب مشاور با تجربه و تخصص زیادی که دارد، می‌تواند در این پروسه به داوطلب کمک کند. غالبا مشاور خود نیز یکی از رتبه‌های برتر کنکور سالیان گذشته است. بنابراین به نحوه انتخاب رشته و تلاش در جهت قبولی در دانشگاه‌های تراز اول کاملا آشناست.

مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج

مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی آکو

در این مبحث به مقایسه رشته های تخصصی کنکور زبان در دانشگاه از جمله رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، رشته آموزش زبان و مترجمی زبان انگلیسی پرداختیم. با توجه به مطالبی که ذکر شد، تفاوتی در نوع برگزاری و سوالات کنکور برای هر رشته زبان وجود ندارد. بلکه انتخاب رشته اصولی و صحیح است که تعیین‌کننده نوع رشته و دانشگاه پذیرفته ‌شده است.

مشاوره تحصیلی و کنکور زبان انگلیسی آکو به عنوان یکی از معتبرترین مراکز مشاوره فعالیت می‌کند. در این مرکز از متخصصان و رتبه‌های برتر کنکور سالیان گذشته به عنوان مشاوران کنکور استفاده می‌کنند. مشاوران مجرب در این مرکز آماده ارائه هرگونه خدمتی به داوطلبان کنکور هستند و آن‌ها را در طول مسیر تا قبولی همراهی خواهند کرد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا