پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصیمشاور من

بودجه بندی درس زبان اختصاصی کنکور

مشاوره بودجه بندی کنکور زبان انگلیسی تخصصی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زمانی که صحبت از بودجه بندی درس زبان انگلیسی اختصاصی کنکور می‌شود، افراد با چالش خیلی جالبی روبرو خواهند بود. عدم مطالعه صحیح طبق بودجه بندی زبان تخصصی کنکور اصلی‌ترین دلیل چالش داوطلبان خواهد بود. برخی افراد فکر می‌کنند که به راحتی و به کمک کلاس های زبان انگلیسی از پس این قسمت بر خواهند آمد و بدون مشکل خواهند بود. اما حقیقت کنکور زبان انگلیسی چیز دیگری است. در ادامه موارد مختلف را در زمینه توجه به بودجه بندی درس زبان انگلیسی تخصصی کنکور برایتان بیان خواهیم کرد. با آکو، اولین و بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی در کرج همراه باشید.

آنالیز بودجه بندی درس زبان اختصاصی کنکور

بخش زبان تخصصی برای کنکور زبان اختصاصی دارای 70 سوال خواهد بود. شما در این قسمت با سوالاتی تقریباً چالشی روبرو خواهید بود. باید بتوانید به تمام این موارد پاسخ دهید تا در بین قبول شدگان باشید. بدون شک با دانستن بودجه بندی زبان انگلیسی تخصصی کنکور بهتر میتوانید خودتان را برای کنکور اختصاصی زبان آماده کنید. در این مقاله مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی آکو در مورد هر بخش جداگانه صحبت خواهیم کرد.

مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی و آموزش بودجه بندی و معرفی بهترین منابع کنکور اختصاصی زبان انگلیسی

بودجه بندی واژگان در کنکور زبان انگلیسی

در اولین بخش از بودجه بندی درس زبان انگلیسی اختصاصی کنکور، با 15 سوال از واژگان روبرو خواهید بود. در این بخش شما به دو حالت سوال خواهید دید. اولین حالت برای زمانی هست که شما یک لغت را داشته و باید بین گزینه‌ها به دنبال ترجمه نزدیک‌تر یا حتی متضاد آن باشید.

در بخش ترجمه لغات مستقیم، علاوه بر نیاز به دانش در مورد لغات به دانش در مورد نحوه جمله بندی نیز نیاز خواهید داشت. سعی کنید که تا جایی که می‌شود، سریع‌تر این بخش را پاسخ دهید تا برای قسمت‌های دیگر زمان ذخیره کرده باشید. بخش واژگان مستقیم در بودجه بندی درس زبان تخصصی کنکور از آسان ترین بخش ها خواهد بود.

در مورد روش مطالعه بخش واژگان باید حتماً منابع معرفی شده را مطالعه کنید. به این ترتیب قادر هستید که به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید. در مورد این قسمت از واژگان تماماً از کتاب درسی نخواهد بود و باید شما کمی گسترده‌تر نیز مطالعه داشته باشید. همانطور که پیش از این در معرفی منابع زبان انگلیسی کنکور زبان تخصصی گفتیم ، کتاب 504 کلمه ضروری میتواند یکی از منابع مورد استفاده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع زبان اختصاصی کنکور تخصصی زبان انگلیسی

بودجه بندی reading درس زبان تخصصی کنکور

20 سوال از کنکور زبان اختصاصی متعلق به قسمت reading یا همان خواندن خواهد بود. توصیه می‌کنیم که برای این قسمت توانایی خواندن سریع و کاربردی متن خود را بالا ببرید. یادگیری روش های scanning , skimming میتواند در بالا بردن سرعت تست زنی شما تاثیر چشم گیری داشته باشد. مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی آکو در کرج ، علاوه بر آموزش اصولی روش تست زنی بخش های مختلف زبان اختصاصی کنکور میتواند با برگزاری کلاس های خصوصی با اساتید برتر زبان طی چند جلسه نقاط ضعف داوطلب را برطرف کند.

بودجه بندی  تست های reading درس زبان تخصصی کنکور شامل سوال هایی از یک متن تقریباً نیمه بلند خواهد شد. در این سوالات شما درک مطلب مشاهده خواهید کرد. در کنار آن باید حداقل به یک سوال قواعدی و 1 پرسش واژگان نیز پاسخ دهید. حتماً در این بخش از تکنیک‌های ترجمه متن بهره ببرید.

20 سوال بخش خواندن در بودجه بندی زبان اختصاصی کنکور سوالات ارزشمندی هستند. علت این است که افراد عموماً تست این بخش را نمی‌زنند و اگر شما پاسخ گو باشید، از نظر ترازی رتبه بهتری خواهید یافت. با توجه به این که متن‌های مورد سوال از کتاب درسی نخواهد بود و حتی شاید برخی از کلمات به کار رفته در آن را تشخیص نیز ندهید، بهتر است که حتماً مطالعه آزاد داشته باشید و متون مختلفی را پیش از شرکت در کنکور تخصصی زبان خووانده باشید.

مهم‌ترین رکن در این بین روان و سریع خواندن و فهمیدن کلیت موضوع یک خط و پاراگراف خواهد بود. باید پیش از هرچیز و بدون خط به خط خواندن متن ، بتوانید تشخیص دهید که هر سوال متناسب با کدام پاراگراف است و پاسخ درست را بیابید.

بودجه بندی گرامر و دستور زبان در کنکور اختصاصی انگلیسی

سومین بخش در بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی تخصصی کنکور حوزه گرامر خواهد بود. در این بخش اطلاعات گرامری در حد و اندازه کتاب درسی به هیچ عنوان کافی نخواهد بود. بلکه باید حداقل یک گام بیشتر از سطح قواعد کتاب درسی بلد باشید. این به چه معنا است؟ یعنی اگر در کتاب در حد ماضی و مضارع و گذشته ساده وجود دارد، حالا باید پا را فراتر گذاشته و حالت‌های مختلف از جمله استمراری و حتی حال کامل زبان انگلیسی را بدانید. به این ترتیب تا حد زیادی ترجمه شما نیز بهتر خواهد شد.

مشاوره تخصصی زبان انگلیسی کنکور اختصاصی زبان در کرج

در مورد بودجه بندی سوالات گرامر کنکور زبان انگلیسی نیز باید گفت که تست ها به چند حالت در آزمون مطرح میشود. اول از همه وجود جای خالی خواهد بود. در حقیقت جمله نوشته شده و باید از طریق قسمت‌های مختلف، فعل مورد نظر را پیدا کنید. حواستان باشد که گزینه‌ها به هم نزدیک خواهند بود و نمی‌توانید با دانستن کلیت در مورد قاعده به آن پاسخ دهید. باید کمی عمیق‌تر آن را بدانید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

یک حالت دیگر سوال نیز در بخش گرامر درس زبان تخصصی کنکور این خواهد بود که باید ساختار درست را از غلط تشخیص دهید. در این حالت، سوالات سخت‌تر است و نیازمند به تمرکز بیشتر خواهید بود. به طور کلی باید روی مباحث مختلف گرامری زبان انگلیسی کنکور تمرکز زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: زیرگروه ها و رشته های کنکور زبان تخصصی و رتبه قبولی

بخش کاربردهای زبانی کنکور اختصاصی زبان

بودجه بندی درس زبان اختصاصی کنکور بخش کاربردهای زبانی دارای 10 سوال خواهد بود. شما در این بخش تقریباً کار آسانی خواهید داشت. این قسمت همان اصطلاحات خواهد بود. در کتاب‌های زبان یک قسمت در بین تمارین وجود دارد که شما جاهای خالی که دو نفر در حال صحبت با هم هستند را با اصطلاحات مختلف پر می‌کنید.

این قسمت، بخش آسان بودجه بندی درس زبان انگلیسی اختصاصی کنکور تخصصی زبان های خارجی خواهد بود. بهتر است که حواستان به موارد رایج مثل صبح بخیر باشد. در این بخش زیاد حساسیت وجود ندارد و موارد روتین کفایت خواهد کرد. با توجه به گزینه‌ها نیز تا حد زیادی می توانید به سوالات پاسخ گو باشید.

تست های کلوز تست کنکور زبان انگلیسی

در بودجه بندی درس زبان اختصاصی کنکور زبان انگلیسی، قسمت کلوز تست شامل چند خط زبان انگلیسی خواهد بود که شما وظیفه دارید، آن را خوانده و پاسخ دهید. این بخش به قسمت خواندن شباهت دارد. با این تفاوت که نهایتاً 1 پاراگراف خواهد بود و سوال بیان شده به هیچ وجه از نظر قواعدی و واژه نخواهد بود. بلکه صرفاً در مورد درک متن خواهد بود.

بهتر است که در طول هفته حداقل 5 تست در این سبک حل کنید. علت هم، زمان بر بودن کسب مهارت این سبک خواهد بود. در حقیقت باید هم تند خوانی خود را تقویت کنید و هم درک متن را تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. این قسمت شامل 10 سوال بسیار امتیاز آور در کل بودجه بندی کنکور زبان انگلیسی اختصاصی خواهد بود.

بخش واژه های کنکور اختصاصی زبان انگلیسی

بخش واژه ها در بودجه بندی سوالات زبان انگلیسی اختصاصی کنکور تخصصی زبان بسیار شبیه به بخش واژگان خواهد بود. با این تفاوت که می‌تواند کلمات در قالب ترجمه یک متن باشد. یعنی در قالب یک خط معنای یک کلمه را تعریف کند و شما باید با توجه به آن تعریف، کلمه درست را از بین 4 گزینه پیدا کنید و به نتیجه برسید.

بودجه بندی درس زبان انگلیسی تخصصی کنکور زبان اختصاصی

این بخش با توجه به آخرین قسمت بودن کمی سخت خواهد بود. از طرفی اگر شما معنای آن خط را نفهمید، به هیچ وجه قادر به پاسخ گویی نخواهید بود و رد گزینه به شما کمکی نخواهد کرد. توصیه می‌کنیم که به عنوان بخش آخر روی آن وقت بگذارید تا تاثیری روی عملکرد کلی شما نگذارد.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی آکو کرج

پیدا کردن و رسیدن به بودجه بندی درس زبان انگلیسی اختصاصی کنکور تخصصی زبان یکی از سخت‌ترین کارها خواهد بود و شما باید تلاش کنید تا به بهترین وجه ممکن این کار را انجام دهید. مطالعه آزاد برای موفقیت در کنکور زبان بسیار اهمیت خواهد داشت. بهتر است که در این راستا و برای پاسخگویی بهتر، قسمت‌هایی که قوی هستید را سریع‌تر تمام کنید و زمان بخرید. با این کار برای بخش‌هایی که ضعیف‌تر هستید یا نیازمند وقت بیشتر است، زمان اضافی را استفاده کنید.

اگر میخواهید به صورت اختصاصی برای موفقیت در کنکور زبان انگلیسی تلاش کنید، بهتر است که از مشاوره تخصصی کنکور زبان انگلیسی بهره ببرید.

حتماً در هنگام درس خواندن برای کنکور زبان انگلیسی روی بودجه بندی های مهم تر مثل بخش کلوز تست و ریدینگ بیشتر وقت بگذارید. فراموش نکنید که خواندن کتب درسی کفایت نخواهد کرد. پس حواستان به این مسئله نیز باشد. در مورد اهمیت لغات و قواعد باید گفت که حتماً بلد بودن آنان، آن هم به صورت عمیق اهمیت بالایی خواهد داشت. کتاب شهاب اناری برای زبان تخصصی کنکور نیز میتواند بسیار کاربردی باشد.

بخش زبان اختصاصی کنکور زبان چند سوال دارد؟

بخش تخصصی زبان در کنکور زبان انگلیسی 70 سوال دارد که از بخش های مختلف تشکیل شده است.

بودجه بندی زبان اختصاصی کنکور چند بخش دارد؟

بودجه بندی زبان تخصصی کنکور از 5 بخش تشکیل شده است.

سوالات زبان کنکور زبان انگلیسی اختصاصی از داخل کتاب خواهد بود؟

خیر. سطح سوالات از کتاب درسی بالاتر است و قطعاً باید مطالعه آزاد داشته باشید.

تا چه میزان باید اطلاعات برای پاسخ گویی مطلوب و کسب رتبه قبولی داشت؟

برای رتبه برتر شدن و قبولی در دانشگاه های پرطرفدار حداقل باید یک تا دو گام از کتاب درسی جلوتر باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا