پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصیمشاور من

منابع دروس تخصصی و عمومی کنکور زبان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور یکی از مراحل مهم در زندگی هر فرد به شمار می‌آید و همهٔ افراد تلاش می‌کنند تا با قبولی در رشته موردنظر و موردعلاقه خود مسیر زندگی‌شان را ادامه دهند. یکی از رشته‌های موردعلاقه داوطلبان رشته زبان‌های خارجه است. رشته زبان های خارجه کنکور مربوط به خود یعنی کنکور سراسری زبان تخصصی را دارد که در این مقاله می‌خواهیم در مورد این کنکور و دروس تخصصی و عمومی کنکور زبان و منابع آنها توضیحاتی بدهیم. مرکز مشاوره آکو ، اولین مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج است و برای داوطلبان کنکور سراسری زبان تخصصی همراه شماست.

منابع دروس اختصاصی و عمومی کنکور سراسری تخصصی زبان و مشاوره رایگان برنامه ریزی کنکور زبان در آکو کرج

کنکور سراسری تخصصی زبان

شرکت در کنکور زبان و قبولی در آن، یکی از موفقیت‌هایی است که عاشقان یادگیری زبان کسب می‌کنند و وارد مسیر جدیدی از تحصیلات آکادمیک می‌شوند. کنکور زبان به‌عنوان یکی از کنکورهای شناور شناخته می‌شود که علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند از رشته‌های دیگر نیز در این کنکور شرکت کنند. یعنی داوطلبان رشته تجربی، ریاضی، انسانی و هنر نیز می‌توانند در این کنکور شرکت کنند. زمان برگزاری این آزمون معمولاً در نوبت عصر یکی از روزهای کنکور است. متقاضیان کنکور زبان به‌طورکلی به دودسته تقسیم می‌شوند.

دستهٔ اول افرادی هستند که به طور تخصصی برای این آزمون آماده می‌شوند و تلاش می‌کنند و با برنامه‌ریزی مطالعاتی منابع مربوط به کنکور زبان را مطالعه می‌کنند و دستهٔ دوم افرادی هستند که تصمیم می‌گیرند در کنار رشته تخصصی خود در کنکور این رشته نیز شرکت کنند در تا صورت قبولی در این کنکور وارد یکی از رشته‌های مربوطه به زبان شوند.

در کل پیش‌نیاز قبولی در کنکور سراسری تخصصی زبان این است که داوطلب تسلط کافی بر دروس تخصصی  زبان انگلیسی را داشته باشد تا بتواند در سال کنکور با مطالعه منابع کنکور تخصصی زبان خود را به سطح قبولی در کنکور برساند. اولین مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج با افتخار امکان جلسه رایگان اولین دیدار را برای داوطلبان فراهم کرده است.

زیرگروه های کنکور تخصصی زبان

کنکور زبان نیز شامل زیرگروه‌های مختلفی است که در این قسمت به معرفی این زیرگروه‌ها می‌پردازیم.

 

زیرگروه 1   کنکور زبان تخصصی تربیت دبیر زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، کارشناسی مترجمی خبر زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی
زیرگروه2  کنکور زبان زبان آلمانی و مترجمی زبان آلمانی
رشته های کنکور زبان زیرگروه 3 رشته زبان و ادبیات فرانسه و رشته مترجمی زبان فرانسه
زیرگروه 4 بقیه زبان‌های دنیا هستیم مانند ایتالیایی، چینی، روسی، اردو، ارمنی، ترکی استانبولی و ژاپنی( تمامی این رشته‌ها فقط در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.)

 

منابع کنکور زبان و تحلیل سوالات زبان تخصصی

کنکور زبان نیز مانند تمامی کنکورهای دیگر شامل دو دفترچه عمومی و اختصاصی می‌شود. دفترچه عمومی که در ابتدای آزمون بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می‌شود. سؤالات زبان انگلیسی که در دفترچه عمومی مطرح می‌شود شامل سؤالات عمومی زبان است و در تمام زیرگروه‌های آزمون زبان خارجی مشترک است.

معرفی منابع کنکور تخصصی زبان و مشاوره کنکور سراسری زبان در کرج با آکو

در دفترچه اختصاصی کنکور زبان شاهد سؤالاتی هستیم که باتوجه‌به زیرگروه انتخابی داوطلب در اختیار او قرار می‌گیرد. بودجه‌بندی این دفترچه در حالت کلی به شکل زیر می‌باشد:

  • 15 سؤال از بخش واژگان
  • 20 سؤال از بخش خواندن
  • بخش گرامر و دستور زبان 10 سؤال
  • از بخش کاربردهای زبانی 10 سؤال
  • 10 سؤال از بخش کلوز تست
  • 5 سؤال از بخش واژه‌ها

تعداد سؤالات دفترچه زبان تخصصی کنکور سراسری زبان به‌طورکلی 70 سؤال است و داوطلب برای کسب موفقیت در کنکور زبان باید تسلط کافی برای پاسخگویی به سؤالات این بخش را داشته باشد. انتخاب منابع درست برای مطالعه دروس تخصصی کنکور زبان منوط به داشتن مشاوره متخصص برای برنامه ریزی صحیح در سال کنکور است. در ادامه به معرفی منابع کنکور سراسری زبان انگلیسی تخصصی می‌پردازیم.

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان تخصصی

دروس عمومی در کنکور زبان از اهمیت بالایی برخوردارند و اگر داوطلب بتواند در دروس عمومی درصدهای قابل قبولی کسب کند می‌تواند در نهایت نتیجه خوبی در کنکور به دست آورد. در ادامه به معرفی منابع کمک‌درسی در دروس عمومی برای کنکور زبان تخصصی می‌پردازیم.

منبع ادبیات فارسی کنکور زبان

برای درس ادبیات فارسی بهتر است از کتاب های موضوعی نشر الگو نوشتهٔ علیرضا عبدالمحمدی استفاده شود. همچنین کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی گاج و کتاب فارسی جامع آی‌کیو نیز می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد چراکه این کتاب‌های تمامی نکات کتاب درسی را پوشش می‌دهند.

منابع عربی کنکور سراسری زبان تخصصی

عربی جامع خیلی سبز یکی از کتاب‌های مناسب برای یادگیری و تمرین درس عربی است. این کتاب دارای درس‌نامه‌های کامل و تخصصی است و پاسخ‌نامه تشریحی آن دست کمی از یک درس‌نامه ندارد. همچنین تست‌ها در حالت طبقه‌بندی شده در این کتاب وجود دارد.

منابع عربی کنکور تخصصی زبان

بهترین منبع دین و زندگی کنکور زبان

میکرو طبقه‌بندی دین و زندگی انتشارات گاج می‌تواند منبع مناسبی برای حل تست در درس دینی باشد. یادتان باشد برای مطالعه درس دینی کتاب درسی را به‌هیچ‌عنوان کنار نگذارید و در صورت نیاز از درس‌نامه کتاب‌های کمک‌آموزشی استفاده کنید.

کتاب موضوعی آیات و روایات دین و زندگی خیل سبز نیز یک کتاب مناسب برای یادگیری آیات و نکات تکمیلی آنها می‌باشد. منابع دین و زندگی تخصصی کنکور زبان مشابه منابع دینی کنکور رشته های نظری است.

منابع زبان عمومی در کنکور تخصصی زبان

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور سری آی‌کیو می‌تواند کتاب مناسبی برای مطالعه زبان عمومی باشد. این کتاب دارای درس‌نامه‌های کامل به همراه تست‌های پیشرفته و سطح بالاست. همچنین تست‌های تألیفی این کتاب جز تست‌های چالشی به‌حساب می‌آیند و تست‌های کنکورهای سراسری اخیر نیز در این کتاب موجود است.

کتاب جامع زبان انگلیسی انتشارات مبتکران نیز از جمله کتاب‌هایی است که داوطلبان و رتبه‌های برتر از آن استفاده می‌کنند. این کتاب به‌واسطه داشتن درس‌نامه‌های بسیار کامل با بیان صمیمی نویسنده بسیار معروف است و موردتوجه همگان قرار می‌گیرد.

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری زبان

سؤالات تخصصی کنکور سراسری منحصرا زبان 70 عدد می‌باشد و شامل قسمت‌های واژگان، درک مطلب، گرامر، کلوز تست، کاربرد زبانی و ترتیب واژه است. بهترین منابع برای سؤالات زبان تخصصی کنکور آن منابعی هستند که تمامی این بخش‌ها را پوشش دهند. در ادامه به عنوان یک مشاوره تخصصی کنکور زبان به معرفی تعدادی از منابع دروس تخصصی زبان می‌پردازیم. شرکت در کلاس های کنکور زبان نیز برای پیشرفت هرچه بیشتر در زبان تخصصی کنکور خالی از لطف نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین استاد های زبان کنکور

مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج و معرفی منابع کنکور زبان تخصصی

کتاب گرامر زبان تخصصی خیلی سبز

این کتاب نوشتهٔ علیرضا جابری است که دارای درس‌نامه‌های کامل و آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی است. همچنین شامل تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر به همراه تست‌های تألیفی می‌باشد. در کتاب جامع زبان کنکور خیلی سبز مثل همه کتاب های این انتشارات لحن دوستانه و گفتاری رعایت میشود و تاحدودی مشاوره کنکور سراسری زبان تخصصی و برنامه ریزی خواندن دروس ارائه میشود. آکو اولین مرکز مشاوره تخصصی کنکور سراسری زبان در کرج

کتاب زبان تخصصی جامع کنکور مبتکران

کتاب زبان تخصصی مبتکران نوشتهٔ شهاب اناری در جلد اول شامل واژگان، اصطلاحات و درک مطلب است و در جلد دوم آموزش گرامر به‌صورت کاربردی وجود دارد. شهاب اناری به عنوان یکی از بهترین استاد های زبان کنکور و مشاور تخصصی کنکور زبان توانسته منبع معتبری برای داوطلبان کنکور سراسری زبان وارد بازار کند.

منبع زبان تخصصی شهاب اناری و مشاوره تخصصی کنکور زبان در آکو

کتاب Absolutely essential words 504 انتشارات Barrons

این کتاب 504 کلمه مهم و کاربردی زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد و در هر درس 12 واژه جدید آورده شده و در انتهای هر درس تمرین‌هایی جهت یادگیری کامل وجود دارد. این کتاب به داوطلبان در یادگیری واژگان کمک می‌کند.

کتاب گرامر زبان انگلیسی جامع سری سیر تا پیاز موضوعی کنکور گاج

 گرامر زبان گاج دارای درس‌نامه کامل به همراه تست تألیفی و کنکور سراسری داخل و خارج کشور و پاسخ‌نامه تشریحی است که به یادگیری داوطلب در زمینه گرامر کمک می‌کند.

 و نترسیم از متن منباع خواندن درک مطلب کنکور زبان تخصصی

کتاب و نترسیم از متن تألیف دکتر رضا کیاسالار از مؤلفین برتر کتاب‌های آموزشی زبان کنکور است که شامل 120 متن درک مطلب تألیفی با موضوعات جذاب و متن‌های کلوز تست بودجه‌بندی شده است که به داوطلبان برای پاسخگویی به سؤالات متن کنکور کمک می‌کند.

تماس با مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو

بهترین منابع کنکور زبان تخصصی چیست؟

کتاب های 504 و سیر تا پیاز موضوعی گاج از بهترین منابع کنکور زبان تخصصی است.

مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج کجاست؟

اولین و بهترین مرکز مشاوره تخصصصی کنکور زبان در کرج ، مرکز کنکور آکو در مهرشهر کرج است.

تعداد سوال های زبان تخصصی کنکور سراسری زبان چندتاست؟

کلا 70 سوال زبان تخصصی در کنکور سراسری زبان مطرح میشود. از این 70 سوال 15 سؤال از بخش واژگان ، 20 سؤال از بخش خواندن، بخش گرامر و دستور زبان 10 سؤال، از بخش کاربردهای زبانی 10 سؤال، 10 سؤال از بخش کلوز تست و5 سؤال از بخش واژه‌ها مطرح میشود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا