پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

شرایط کنکور کارشناسی ارشد 1403

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با شروع مهلت ثبت نام کنکور ارشد از 7 آبان ماه 1403 و ادامه آن تا شنبه 13 آبان، احتمالا دانستن شرایط کنکور کارشناسی ارشد 1403 اهمیت ویژه تری پیدا کرده است و با وجود اطلاعات کم موجود درباره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، کمک گرفتن از مشاور متخصص کنکور ارشد فکر عاقلانه ای به نظر میرسد.

در خبر بررسی تخصصی نکات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 میتوانید مدارک لازم و لینک ثبت نام سازمان سنجش را مشاهده کنید و اگر به دنبال بررسی شرایط شرکت و رشته های مورد آزمون در کنکور کارشناسی ارشد هستید میتوانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

به عنوان اولین نکته اینکه داوطلبان برای کنکور کارشناسی ارشد 1403 میتوانند نهایتا در دو مجموعه امتحانی (مرتبط و شناور) ثبت نام کنند و در حوزه تعیین شده و ساعت معین در آزمون شرکت کنند. برخی از رشته ها آزمون عملی یا تشریحی برای تکمیل قبولی داوطلب دارند که در دفترچه شماره 2 متعاقبا توسط سازمان سنجش مشخص میشود.

اما چند مورد است که درباره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کمتر به آن پرداخته شده است.

  • شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1403 برای اتباع خارجی
  • شرایط سهمیه های کنکور ارشد
  • تعیین شرایط نظام وظیفه برای کنکور فوق لیسانس
  • هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

شرایط کنکور کارشناسی ارشد 1403

همانطور که میدانید کنکور کارشناسی ارشد 1403 قرار است در اسفند ماه 1402 برگزار شود و داوطلبان باتوجه به علاقه مندی خود میتوانند در یک گروه آزمایشی مرتبط و یک گروه آزمایشی غیر مرتبط (شناور) شرکت کنند. البته نمیتوان در دو گروه آزمایشی شناور به صورت همزمان ثبت نام کرد و یکی از گروه های آزمایشی باید حتما گروه آزمایشی اصلی مدرک کارشناسی شما باشد. رشته های شناور در کنکور کارشناسی ارشد 1403 را در جدول زیر میبینید.

رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد 1403

تمامی داوطلبانی که مدرک کارشناسی دارند یا تا تاریخ 30 بهمن 1402 مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته خود را دریافت میکنند، و شرایط عمومی و اختصاصی دیگر لازم برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1403 را دارند میتوانند تا 13 آبان ثبت نام خود را انجام دهند.

اگر تا بهمن 1402 مدرک کارشناسی خود را دریافت مینمایید برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 معدل کارشناسی تان را تا روز ثبت نام بنویسید و سپس در زمان دریافت کارت ورود به جلسه(یک تا سه اسفندماه) در بخش ویرایش معدل انجام دهید.

لطفا در هنگام انتخاب رشته/رشته های مورد نظر برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد حتما دقت لازم را مبذول داریدزیرا هیچیک از اطلاعات وارد شده اعم از معدل، رشته مدرک کارشناسی، محل مورد نظر برای آزمون یا گروه های آزمایشی را اشتباه وارد کرده باشید، فرصت دیگری برای ویرایش اطلاعات ندارید و نتیجتا ممکن با شرایط لغو قبولی در صورت اشتباه بودن اطلاعات روبرو شوید.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد برای اتباع خارجی

اتباع خارجی برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید بعد از اطمینان از واجد شرایط بودن، برای ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نمایند و از طریق گزینه اتباع خارجی نهایتا کد 13 رقمی ثبت نام را دریافت کنند. بجز شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد که داشتن تابعیت رسمی جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم است، داوطلبان غیر ایرانی برای انتخاب رشته و دانشگاه نیز باید حتما به مقررات موجود پایبند باشند.

  • عدم انتخاب مناطق ممنوعه برای اتباع غیر ایرانی
  • عدم انتخاب رشته هایی که منجر به هرگونه تعهد به جمهوری اسلامی ایران شود
  • حداکثر مدت تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان غیر ایرانی 2 سال است
  • هیچگونه تعهدی برای ارائه اقامت به خانواده دانشجو وجود ندارد
  • در صورت وجود هرگونه مغایرت اطلاعات، ثبت نام در هر مرحله ای لغو خواهد شد.
  • تحصیل در مقطع یکسان برای دانشجویان غیر ایرانی ممنوع است (فرقی ندارد در دانشگاه دولتی درس خوانده باشید یا آزاد و …)

برای تحصیل در دوره های دانشگاهی روزانه، داوطلبان غیر ایرانی موظف به پرداخت شهریه هستند(هزینه معادل تا 80 درصد شهریه دوره ها شبانه دانشجویان ایرانی) و رعایت قوانین ومقررات دانشگاه برای همه داوطلبان ایرانی و غیر ایرانی یکسان و اجباری است.

شرایط کنکور ارشد 1403 برای سهمیه ای ها

کلا که طبق معمول همیشه سهمیه های کنکور ارشد 1403 مشابه سهمیه های کنکور هستند و شامل سهمیه شهدا و ایثارگران، سهمیه رزمندگان میشوند. اما سهمیه های ویژه کنکور کارشناسی ارشد هم وجود دارند که در کنکور سراسری کارشناسی آن ها را نمیبینیم.

  • سهمیه برگزیدگان علمی مقطع کارشناسی

این سهمیه برای شرکت در کنکو کارشناسی ارشد 1403 کلا 10 درصد اولویت را برای واجدین شرایط تضمین میکند و شامل رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد های دانشجویی، دانشجویان برتر معرفی شده توسط امور دانشجویان دانشگاه،رتبه های اول تا سوم جشنواره های علمی(مثل جشنواره خوارزمی، ابن سینا، فارابی و رازی)، دانشجویان رتبه اول در میان هم رشته ای های ورودی خودش که حتما باید در طول هشت ترم کارشناسی پیوسته یا در طول 4 نیمسال کارشناسی ناپیوسته را تمام کرده باشد میشود.

رشته های مورد قبول به عنوان سهمیه در شرایط کنکور کارشناسی ارشد 1403 به شرح جدول زیر است:

بررسی شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1403
  • سهمیه حافظان کل قران مجید

پیش از این داوطلبان حافظ قرآن مجید باید برای استفاده از این سهمیه به صورت جداگانه آزمون شفاهی میدادند و در صورت قبولی میتوانستند از سهمیه حافظان کل قرآن کریم برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد استفاده کنند. اما امسال این آزمون برگزار نمیشود و طبق شرای کنکور ارشد 1403 برای بهره مندی از سهمیه حافظان قرآن مجید، داشتن حداقل مدرک حافظی قران درجه 3 لازم است و ارائه آن برای استفاده از سهمیه الزامی میباشد.

سهمیه حافظان قران برای دارندگان رسمی مدرک میتواند برای دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث کافی باشد و بعد از دریافت مدرک کارشناسی برای کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند اما دیگر نمیتوانند برای کنکور کارشناسی ارشد از سهمیه استفاده کنند.

توجه داشته باشید که از هریک از سهمیه های نامبرده فقط یکبار در هر مقطع میتوانید استفاده کنید.

شرایط نظام وظیفه برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1403

برای نظام وظیفه کنکور کارشناسی ارشد 11 شرایط متفاوت وجود دارند که به شرایط آن به اختصار شامل چند شرایط محدود است. داوطلبانی که کارت پایاین خدمت دارند. داوطلبانی که شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی، معافیت موقت یا دائم دارند و داوطلبانی که تعهد خدمت به ارگان خاصی دارند و از طرف ارگان مامور به تحصیل میشوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط نظام وظیفه برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1403 میتوانید با شماره گیری 02633408944 وقت مشاوه تخصصی کنکور ارشد خود را رزرو نمایید.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد 1403

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد به شما کمک میکند منابع را بیشتر بشناسید و بدانید از کدام کتاب ها یا پکیج ها میتوانید استفاده کنید تا با آمادگی بیشتری در کنکور کارشناسی ارشد 1403 شرکت کنید.

مهندس مجتبی سادات رسول و دکتر ایمان برزی نژاد متخصصین مشاوره کنکور کارشناسی ارشد برای آشنایی بیشتر شما با شرایط کنکور ارشد 1403 میتوانند اطلاعات کامل و منطبق با اعلامیه های سازمان سنجش را در اختیار شما قرار دهند.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد 1403

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا