پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

روتین درسی رتبه های برتر کنکور رو یاد بگیر!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

میدونیم که این روز ها خیلی ها شروع کردند برای کنکوری خوندن و قطعا رتبه های برتر کنکور میتونن الگوی خیلی خوبی برای همه ما باشن. چه شمایی که میخوای درس بخونی و میخوای از روتین درسی رتبه های برتر کنکور استفاده کنی تا به همون نتیجه برسی و چه ما به عنوان مشاور کنکور و مشاور برنامه ریزی برای مطالعه شما!

میتونیم از برنامه هایی که به رتبه های برتر دادیم تجربه بگیریم و باتوجه به نتیجه ای که توی کارنامه اشون داشتن باگ هایی که ممکنه موقع برنامه ریزی کنکور بوجود بیاد ر بهتر بشناسیم. یادتون نره که ما مشاور کنکور هستیم و تا جایی که در حیطه اختیارات ما بوده دانش آموز ها رو به نتیجه ای که میخوان رسوندیم ولی هرگز و هرگز و هرگز ادعای بی نقص بودن نداشتیم.

هر کسی در هر جایگاه شغلی ادعای بی رقیب بودن و کامل بودن و عدم نیاز به پیشرفت داشت بدونید که بی شک داره دروغ میگه و شما قراره با یک آدم خودشیفته طرف باشید که بجز استرس دادن به شما و ایجاد کمالگرایی نتیجه ای برات نداره.

اولین نکته اینکه برنامه رتبه های برتر بی شک به اختصاص شرایط خودشان بوده است و خیلی به درد شما نمیخورد و بهتر است از مشاور رتبه های برتر کنکور برای نتیجه گرفتن استفاده کنید. نکته دوم هم اینکه روتین درسی با برنامه درسی متفاوته. درواقع روتین درسی تکمیل کننده برنامه ریزی هفتگی کنکوریهو به اندازه برنامه درسی(به ویژه برای بچه های کنکور انسانی) اهمیت داره!

در این مطلب تلاش میکنیم تا جایی که به عموم دانش آموزان برمیگردد و وابستگی به شرایط دانش آموز و سطح درسی او ندارد درباره روتین درسی و برنامه رتبه های برتر سال گذشته صحبت کنیم و راهنمایی های لازم را برای برنامه ریزی رایگان کنکور به شما بدهیم.

مشاوره برنامه ریزی رایگان کنکور

روتین درسی چیه و به چه دردی میخوره؟

ببینید برنامه درسی با روتین درسی متفاوته! اگه برنامه درسی رو وعده غذای اصلی در نظر بگیریم، روتین درسی به منزله ترشی یا سالاد کنار غذا است. هرچقدر مزه های کنار غذا بیشتر باشد آن غذا خوشمزه تر و اشتها آور تر میشود. با اینکه تاثیری در سیر کردن ندارد اما میتواند در نتیجه تفاوت ایجاد کند.

راستی یادت نره که روتین درسی با عادات درسی متفاوته! عادت های درسی مثل روی میز درس خواندن، منظم کردن ساعت خواب یا تغذیه مناسب کنکوری است! اما روتین درسی یعنی مرتب کردن برنامه کنکور برای داشتن بهترین نتیجه. که البته برای اینکه بتونید برنامه و روتین رو به درستی اجرا کنید بی شک باید عادات درسی درسی هم داشته باشید.

قبل از اینکه توضیحات بیشتری درباره روتین درسی و برنامه رتبه های برتر بهتون بدیم این تصویر رو ببینید و برای برنامه ریزی رایگان کنکور ازش کمک بگیرید.

روتین درسی رتبه های برتر در برنامه ریزی درسی

فکر میکنم حالا که یه نمونه از روتین برنامه رتبه های برتر رو دیدی بهتر متوجه میشی که اصلا روتین درسی چیه. البته توجه کنید که این روتین برای بچه هاییه که اصلا درس عمومی ندارند و نمیخواهند امتحان نهایی بدن یا ترمیم معدل کنن! چون بچه هایی که باید برنامه ریزی دروس عمومی رو هم شروع کنن نمیتونن روتین به این سنگینی برای سال تحصیلی داشته باشن!

پس روتین درسی و برنامه رتبه های برتر به تفکیک دوازدهمی یا پشت کنکوری متفاوته که در ادامه براتون توضیح میدیم. در ادامه برای مشاهده تحلیل و رفع اشکال نحوه برنامه ریزی و روتین بندی کنکوری ها همراه تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم باشید.

برنامه رتبه های برتر بر چه اساسی تعیین میشه؟

خب اول از همه اینکه برای داشتن یک روتین درست و حسابی باید اول عادت های بدمون رو کنار بذاریم. این موضوع ربطی به دوازدهمی بودن یا پشت کنکوری بودن نداره. ما باید 8 ساعت در روز خواب مفید داشته باشیم که اولین قدم برای برنامه ریزی رتبه های برتره. صبحانه درست و حسابی بخورید تا بتونید برنامه و روتین درسی در ادامه روزتون داشته باشید.(در برنامه تغذیه کنکوری یک صبحانه کامل باید شامل قند های پیچیده و پروتئین باشه!)

اگه مصاحبه رتبه های برتر که قبلا هم درباره اش صحبت کردیم بخونید متوجه میشید که همه بچه ها برای شروع برنامه ریزی شون اول حاشیه های زندگیشون رو کم کردن. خواب رو تنظیم کردن، ورزش رو کنار گذاشتن یا از پانسیون مطالعاتی استفاده کردن!

خب اول از همه اینکه برای روتین کردن برنامه اتون هرروز باید باکس (جعبه های) روزانه اتون رو پر و خالی کنید. سه جعبه برای هرروز لازمه و باید از وقتی بیدار میشید تا وقتی به خواب میرید کار هاتون شامل یکی از باکس های روزانه بشه! درباره این باکس های روتین درسی به تفکیک دوازدهمی ها و فارغ التحصیلان در ادامه بخوانید.

برنامه رتبه های برتر با روتین درسی شروع میشود

برنامه ریزی رایگان کنکور برای دوازدهمی ها

اگر دوازدهمی هستید برای برنامه ریزی در طول روز سه جعبه برنامه ریزی در نظر بگیرید. یک جعبه برای ساعت های مطالعه اتون در خونه، یک جعبه برای ساعت هایی که توی مدرسه میگذرونید و یک جعبه برای ساعت های استراحتتون.

یادتون باشه که قبلا هم در نحوه استراحت کنکوری گفتیم که ساعت استراحت استفاده از موبایل و ابزار های الکترونیکی ممنوعه چون نه تنها استراحت نیست بلکه چشم هاتون رو خسته تر میکند.

خب بعد از اینکه روزتون رو با جعبه ها تقسیم کردید حالا نوبت اینه که ببینیم چه درسی رو کی بخونیم. میتونید روی برگه های کوچیک ساعت مطالعه و درسی که میخواید مطالعه کنید رو با مداد بنویسید و هرروز درس هایی که میخواید بخونید رو تغییر بدید. مثلا برای بچه های دوازدهمی که معمولا از 6 صبح تا 1 ظهر مدرسه هستن، تایم مطالعه باید از 2 شروع بشه و تا 10 شب با احتساب استراحت ها به طول بیانجامه.

بعد از 10 شب نوبت روتین های درسیه که شامل مرور لغات زبان نیم ساعته، مرور حفظیات شیمی 15 دقیقه ای، مرور قواعد عربی 30 دقیقه و … تا 11 الی 11 و نیم میشه!

نکته اول اینکه لازم نیست روتین هر شبتون مثل هم باشه و باید درس ها رو تقسیم کنید. که میتونه باتوجه به درس های فرداتون یا برنامه آزمون هاتون باشه.مثلا حفظ کردن جدول تناوبی، 5 تست استوکیومتری، تست زنی از حفظیات فیزیک یا حتی روتین برای درس ادبیات میتونه این برنامه شبانه رو تشکیل بده!

نکته دوم هم اینکه اگه میخواید زودتر بخوابید باید از تایم استراحت قبل از شروع مطالعه بزنید و مثلا به جای یک ساعت نیم ساعت بخوابید نه اینکه روتین هارو بذارید کنار یا از تایم درس خوندنتون کم کنید.

سعی کنید در طول روز هر 40 دقیقه 10 دقیقه یا هر 1 ساعت 20 دقیقه استراحت داشته باشید و بعد سراغ مطالعه درس بعدی برید!
شام سبکی بخورید که بتونید بعد زا شام هم به درس خوندن ادامه بدی. یادتون باشه که هرچی بیشتر غذا بخوری انرژی بیشتری نداری بلکه هرچی مواد مغذی تری بخوری بیشتر انرژی داری!

روتین درسی برای فارغ التحصیلان و پشت کنکوری ها

از اونجایی که همه ما میدونیم پشت کنکوری ها زمان بیشتری برای درس خوندن دارن پس تایم مطالعه روزانه رو برای بچه هایی که کلاس نمیرن روی 10 ساعت میبندیم که انشالله تا عید و دوران جمع بندی بتونیم تا 14 ساعت مطالعه در روز رو به صورت قطعی داشته باشیم.

ساعت مطالعه رو از 8 شروع کنید و بازه های درسی رو یکم طولانی تر کنید. مثلا به جای اینکه هر 40 دقیقه استراحت کنید هر 1 ساعت و ربع استراحت کنید. البته شمایی که یکبار درس ها رو خوندید امسال احتمالا انگیزه بیشتری دارید و دیگه نیازی نیست اول روی عادت های اشتباهتون کار کنیم چون سال قبل عادات درست درس خوندن رو در خودتون ایجاد کردید.

باکس بندی برای بچه های فارغ التحصیل هم باید باشه با این تفاوت که سه باکس به اختصاص استراحت، مطالعه روزانه و کلاس های فوق برنامه خواهد بود. به داوطلبان پشت کنکوری پیشنهاد میکنیم از کلاس های آنلاین استفاده کنند که زمان کمتری رو هدر بدن!

مابقی شرایط و قوانین مثل شرایط روتین های درسی دوازدهمی هاست فقط اینکه شما تایم استراحت بیشتری خواهید داشت در اول مطالعه اتون پس یاد بگیرید که بیشتر تایم رو برای مطالعه و مرور و تست زنی بگذارید و در حد همان 2 ساعت برای روتین های شبانه وقت بگذارید نه بیشتر.

افراط در روتین های درسی شبانه باعث میشه که با فرض اینکه من دارم پیشروی میکنم و برنامه ام رو انجام دادم از تمرین تکنیک های تست زنی و پیدا کردن نقاط ضعف کنکور سال گذشته اتون باز بمونید.

برنامه ریزی رایگان کنکور به درد کسی میخوره که نمیخواد رتبه برتر بشه!

تمام نکاتی که برای برنامه ریزی رایگان کنکور بهتون گفتیم به این درد میخوره که سریع تر کارهاتو پیش ببری و توی دراز مدت نتیجه روتین درسی رو توی تست هایی که میزنی ببینی. اما هیچکدوم از این نکاتی که بهتون گفتیم باتوجه به شرایط درسی شما نبوده و فقط براساس تجربه ما و برنامه رتبه های برتر سال های گذشته بوده.

پس سعی کنید حتما از یک نیروی قوی تر برای برنامه ریزی کنکورتون استفاده کنید تا راحت تر شرایط رو بشناسید و پیش ببرید چون سال کنکور وقت آزمون و خطا نیست. مگر اینکه سال دهم باشی و بدونی که به اندازه کافی وقت برای پیدا کردن شیوه خودت در درس خوندن داری!

کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا