پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

علمی کاربردی

رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی و نحوه ی ثبت نام آنها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبان با مدرک دیپلم متوسطه دوم یا هنرستان رشته های پزشکی و پیراپزشکی علمی کاربردی در گرایش های مختلفی را در نظر گرفته است که گزینش دانشجو به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز انجام میشود. پذیرش در رشته پزشکی علمی کاربردی و پیراپزشکی دانشگاه های علمی کاربردی در دو نوبت مهر با آزمون و نوبت مهر بدون آزمون با شرط معدل کل دیپلم (و درنظر گرفتن سهمیه های مربوط به شلاغین متقاضیان بومی و ایثارگران) انجام میشود.

دانشگاه های علمی کاربردی  دارای پنج نظام آموزشی کاردانی حرفه‌ای ، کاردانی فنی ، مهندسی فناوری و کارشناسی ارشد حرفه ای و مهندسی فناوری ارشد می باشند که انتخاب رشته داوطلبان علاقمند باید زمان مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و بهمن انجام بگیرد. در این مقاله برای آشنایی شما سعی در توضیح نحوه قبولی در رشته های پزشکی فنی حرفه ای و رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علمی کاربردی و نحوه ثبت نام  آنها داریم. توضیحات بیشتر در رابطه با رشته های دانشگاه علمی کاربردی و معرفی آنها را در وبسایت تخصصی مشاوره کنکور علمی کاربردی آکو بخوانید.

تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی علمی کاربردی در دانشگاه های علمی کاربردی بدون کنکور سراسری - مشاوره علمی کاربردی 02633408944

رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی در دانشگاه

پیش از اینکه رشته های پیراپزشکی دانشگاه های علمی کاربردی را معرفی کنیم بهتر است درباره شرایط پذیرش در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی را توضیح دهیم:

  • معدل کتبی دیپلم بالای ۱۶
  • حداقل سن پذیرش ۱۸ و حداکثر سن ۲۵ برای خانم ها و ۲۷ برای آقایان
  • سلامتی جسمی و روحی
  • بومی بودن
  • در نظر گرفتن تعهد خدمت به مدت سه برابر طول تحصیل به ازای آموزش رایگان در مناطق محروم

شرایط بومی بودن یعنی تمامی داوطلبان نظام جدید باید حتما مدارک یکی از ۳ سال آخر محل اخذ مدرک تحصیلی ،۲ سال آخر متوسطه ی دوم و یا مدرک سال دوازدهم را ارائه دهند و داوطلبان نظام قدیم نیز برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی باید یکی از ۳ سال آخر دبیرستان و یا هنرستان را دارا باشند . ( با توجه به تغییرات شرایط کنکور ۱۴۰۱ من بعد محل اخذ دیپلم هم به عنوان استان بومی محسوب می شود.)

اگر به دنبال رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای میگردید، بهتر است ابتدا درباره شرایط ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای اطلاعات کافی را کسب کنید و سپس باتوجه به افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کنکور تجربی، برای تحصیل در این رشته ها از طریق مشاوره کنکور تجربی یا مشاوره علمی کاربردی اقدام کنید.

شرایط کنکور فنی حرفه ای 

رشته های پزشکی علمی کاربردی

رشته های پزشکی در دانشگاه های علمی کاربردی طرفداران زیادی دارد. یکی از علت های علاقه داوطلبان به تحصیل  در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی، بدون کنکور بودن آنها و البته آسان تر بودن مباحث تحصیلی و دروس آن در دانشگاه علمی کاربردی است. کل رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های علمی کاربردی به شرح زیر است:

  • تجهیزات اتاق عمل
  •  تجهیزات پزشکی
  •  کنترل و کیفیت دارو
  •  تجهیزات فنی اتاق عمل
  •  تجهیزات فنی آزمایشگاه
  • تشخیص پزشکی
  • تجهیزات آزمایشگاه پزشکی
  • تجهیزات کنترل عفونی
  • استریلیزاسیون

معرفی رشته های کاردانی و کارشناسی پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی یعنی ۲ سال درس خواندن و دریافت مدرک فوق دیپلم بعد ازگذراندن ۷۰ واحد درسی. بعد از دریافت این مدرک میتوانید وارد بازار کار شوید و یا با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی پیراپزشکی علمی کاربردی ، به کسب معلومات بیشتر در زمینه مورد نظر بپردازید. رشته های کاردانی در پیراپزشکی علمی کاربردی به شرح زیر است.

  • کاردانی فنی باغبانی – گیاهان دارویی و معطر: فارغ التحصیلان این دوره توانایی تولید تولید و تکثیر و استخراج و بهره برداری تولید گیاهان معطر و دارویی را دارند .
  • کاردانی حرفه ای خدمات سلامت – دارویاری: بازارکار و آینده شغلی این رشته مربوط به داروخانه در قسمت هایی مثل متصدی امور دارویی در انبار داری در مراکز بهداشت شهر و استان در شرکت های توزیعی و پخش دارو دربخش های دولتی و خصوصی مشغول بکار میشوند.
  • کاردانی حرفه ای بهداشتیاری دامپزشکی: دانش آموختگان این رشته زیرنظر دامپزشک در امور پیشگیری و درمان و کنترل بیماری های دامی و تامین بهداشت دامی و مراقبت های دامی فعالیت می کنند .
  • کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی: فارغ التحصیلان دوره کاردانی به عنوان تکنسین آزمایشگاه میکروبیولوژی پاتولوژی دامپزشکی و سم شناسی و ایمنی شناسی دامپزشکی و تهیه ی مقاطع بافتی می پردازند .
  • کاردانی فنی صنایع غذایی – شیر و فراورده های لبنی: دانش آموختگان پس از پایان دوره توانایی واحد های فراورده های شیری و لبنی استفاده صحیح و تجاری از وسایل و تجهیزات و ماشین آلات کارخانجات فراورده های لبنی را دارا هستند .

مشاوره کنکور علمی کاربردی

رشته های کارشناسی پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های کارشناسی چهار سال طول تحصیل دارند و حدود ۱۴۴ واحد باید در طول دوره پاس شود. رشته های دانشگاه علمی کاربردی به طور کلی دروس آسان تری را در دبیرستان شامل میشوند اما انتظار نمیرود که در مقطع کارشناسی سطح پایینی آموزش داده شود. رشته های علمی کاربردی در زمینه پزشکی به شرح زیر است.

  • کارشناسی حرفه ای پزشکیار ورزشی
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت زنان
  • مهندسی فناوری تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مشاور تغذیه مادر و کودک
  • مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل
  • کارشناسی حرفه ای خدمات مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت سالمندان

رشته فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

پذیرش در رشته فوریت پزشکی دانشگاه سراسری بسیار دشوار و لازمه رتبه ای قابل قبول میباشد و هزینه ثبت نام در این رشته در دانشگاه آزاد زیاد است اما داوطلبان علاقمند به این رشته می توانندبه راحتی در این رشته در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

رشته تجهیزات فنی اتاق عمل در علمی کاربردی

دانش آموخته این رشته باید در اتاق عمل در کنار به جراحان و دستیاران جراحان کمک کرده و وظیفه آماده کردن وسایل جراحی و استریل و اداره اتاق عمل بر عهده این دانش آموختگان است . رشته اتاق عمل را از طریق کنکور تجربی هم میتوان شرکت کرد و وارد بازار کار شد.

دانشگاه های دارای رشته اتاق عمل که از طریق کنکور سراسری دانشجو میپذیرند را در مقاله زیر بخوانید.

تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علمی کاربردی

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند به صورت حرفه ای در بازار کار به تعمیر و بررسی دستگاه های تخصصی رشته های رادیولوژی دندان پزشکی اتاق عمل و سیستم های مراقبت های پزشکی و فیزیوتراپی بپردازند. همکاران مستقیم رشته تجهیزات پزشکی، فارغ التحصیلان تخصص ارتوپدی، سونوگرافی، اندوسکوپی، ارولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، ساکشن و زیبایی، اپراتور دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن و سونوگرافی و … هستند.

در کل کارشناسان تجهیزات پزشکی در بخش های تعمیراتی و مراقبتی در بیمارستان ها و آزمایشگاه های مختلف و شرکت ها و کارخانه های تولیدی تجهیزات پزشکی و … مشغول به کار می شوند .

کنترل و کیفیت دارو علمی کاربردی

دانشجویان این رشته بعد از پایان دوره ی تحصیلی خود متخصصینی برای کنترل کیفیت مواد اولیه و ثانویه تولیدی دارویی و آرایشی بهداشتی در آزمایشگاه ها و مراکز دولتی و تحقیقاتی خواهند بود و در شرکت های دارویی مشغول به کار میشوند .

تجهیزات فنی آزمایشگاه در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی

دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود توانایی شناخت مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و توانایی شناختی فضای فیزیکی و ایمنی کار در آرمایشگاه ها را مطالعه میکنند.

تجهیزات آزمایشگاه پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی

فارغ التحصیلان این رشته در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها زیر نظر مسئول فنی آزمایشگاه به نمونه گیری و انجام آزمایشات میپردازند .

رشته تجهیزات کنترل عفونی

دانش آموختگان این رشته به عنوان تکنسین تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی در حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون و تاسیسات مربوطه به کار مشغول خواهند شد.

کارشناسی حرفه ای پزشکیار ورزشی

وظایف پزشکیار ورزشی پیشگیری و کنترل  آسیب مراقبت های اورژانسی و… می باشد که با تحصیل در رشته پزشکیاری ورزشی  میتوانید وارد بازار کار در وزارت ورزش، باشگاه های ورزشی و دستگاه های مرتبط شوید.

کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت و خانواده و مراقبت زنان

فارغ التحصیلان این دوره در ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمائی خانواده در مورد بهداشت بلوغ ازدواج تنظیم خانواده و یائسگی واکسیناسیون مادر و کودک روش شیردهی و بهداشت و تغذیه در دوران بلوغ و مشاوره های پیش از ازدواج و بعد ازدواج و… می پردازند .

کارشناسی حرفه ای خدمات مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها

فارغ التحصیل این رشته در مورد اطلاع رسانی به افراد برای پیشگیری مراقبت و راهنمایی برای درمان و مراقبت های بیماری ها تربیت می شود

مشاوره علمی کاربردی

مشاوره علمی کاربردی در کرج

مشاوره تحصیلی کنکور آکو با هدف کمک به داوطلبان کنکور به صورت تخصصی به تحلیل شرایط تحصیل و ثبت نام در رشته های پزشکی علمی کاربردی و رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی پرداخت. مشاوره علمی کاربردی به صورت ویژه در مرکز مشاوره آکو با بهترین مشاور کنکور فنی و علمی کاربردی کرج انجام میشود. علاقه مندان به رشته های پزشکی علمی کاربردی در دانشگاه های علمی کاربردی برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرند و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا