پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آزمون های منتا

همه چیز در باره ی منتا

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

دسترسی به طیف گسترده ای از انواع تست ها و سوالات از اساسی ترین نیاز های یک دانش آموز و به خصوص دانش آموزان کنکوری است؛ در این ایام همه گیری کرونا نیز به اقتضای شرایطی که در آن قرار داریم آموزش ها و آزمون ها بصورت آنلاین میباشند و سایت ها و سامانه های موجود در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. در این میان یکی از سامانه های پر طرفدار و کاربردی سامانه منتا به نشانی www.monta.ir  هست. سایت یا سامانه منتا چیست؟ سامانه ای بسیار مفید و پر کاربرد برای مدارس، دانش آموز ها و معلمان است. از کاربرد های سایت منتا میتوان به دسترسی به بانک سوالات،ساخت آزمون های مختلف آنلاین و چاپی،دسترسی به فیلم های آموزشی و انواع محتواهای آموزشی برای پایه های تحصیلی چهارم ابتدایی تا دوازدهم متوسطه اشاره نمود و دانش آموزان،مشاوران و دبیران مدرسه میتوانند با ثبت نام در این سامانه از انواع امکانات و خدمات بهره ببرند. در این مقاله به معرفی سامانه منتا و آموزش کار با سایت منتا میپردازیم تا از نحوه ثبت نام، راهنمای ثبت نام در کلاس های آموزشی، چگونگی ساخت آزمون در سایت منتا و… مطلع شوید. مرکز کنکور اکو

[aparat id=’nO4vF’]

سامانه منتا و کاربرد های آن چیست

برای معرفی سایت منت ابتدا به سوال ” سامانه منتا چیست ” پاسخ خواهیم داد و سپس درباره آموزش کار با سایت منتا را به صورت کلی بیان خواهیم کرد. نام این سامانه (monta) ترکیبی از حروف اول  “modern online teaching assistant به معنی دستیار مدرن آنلاین تدریس میباشد.  در سایت منتا خدمات متعددی ویژهء مدارس،دبیران،دانش آموزان و مشاوران ارائه میگردد.مدرسه ها میتوانند از طریق آن انواعی از آزمون های چاپی و آنلاین تهیه بکنند،حساب کاربری شخصی برای مدرسه ایجاد بنمایند،آزمون های بین مدرسه ای برگزار کنند و …

برای دانش آموزان نیز امکانات بسیار متعددی در سامانه منتا موجود میباشد؛ برای مثال حل شماری از تمرینات که بر پایه سطح درسی دانش آموزان طراحی میگردد، شرکت در آزمون های فردی و خودساز، خود ارزیابی با حل سوال های سایت، شرکت کردن در آزمون های گروهی، شرکت در آزمون های هماهنگ کشوری(که هر سه هفته یکبار توسط سایت منتا برگزار میشود)، ثبت نام و شرکت در کلاسهای آموزشی هر یک از دروس مورد نیاز با توجه به پایه و رشته تحصیلی، امکان رتبه بندی(ارزیابی) و تحلیل وضعیت دانش آموز در سطح مدرسه، منطقه، شهر، استان و کشور و نیز از کاربرد های سایت منتا افزون بر موارد ذکر شده؛که همهء این خدمات با ثبت نام کردن در سایت منتا قابل دسترسی میباشند.

همچنین مشاوران و دبیران مدارس نیز میتوانند با ثبت نام در این سایت و ایجاد کردن حساب کاربری برای خودشان،انواعی از آزمون های آنلاین و چاپی بسازند،آزمون های آنلاین عمومی برگزار کنند؛و همچنین با طراحی و تالیف سوالات استاندارد و آپلود کردن(بارگزاری) آنها در سایت منتا به کسب در آمد برسند و … . اما بانک سوالات سامانه منتا چیست ؟

سامانه منتا چیست سایت منتا کاربرد سایت منتا معرفی سامانه منتا آموزش کار با سایت منتا

بانک سوالات سامانه منتا چیست

پر مخاطب ترین بخش سایت منتا،بانک سوالات آن است. برای ساخت آزمون آنلاین،سوالات از بانک سوالات استخراج میگردند و کاربر میتواند تعیین کند که سوالات به چه صورتی باشند،تستی یا تشریحی. بانک سوالات سامانه کاربردی منتا از چند صد هزار سوال(تاکنون 481075 سوال) در تمام پایه های تحصیلی چهارم ابتدایی تا دوازدهم متوسطه تشکیل شده است که برای هر مقطع بصورت مجزا در سایت قرار دارند و روز به روز با افزایش معرفی کاربرد سامانه منتا و آموزش کار با این سایت، شمار سوالات افزایش میابند. از ویژگی های بارز و ارزشمند این سوالات موجود در سامانه منتا میتوان موارد زیر را ذکر نمود:

  • امکان تکراری بودن سوالات بسیار کم و نزدیک به صفر است
  • سوالات به روز هستند و تغییرات کتب درسی نظام قدیم و جدید در طراح آنها رعایت و لحاظ میشوند
  • کیفیت بالا از ویژگی های مهم این سوالات هستند؛زیرا توسط هیئت مولفین،ناظرین علمی و ویراستاران چندین بار مورد بازنگری و بررسی قرار میگیرند.
  • دسته بندی سوالات از لحاظ سطح آسانی و دشواری؛بنابراین کاربر میتواند هنگام ساخت آزمون،سطح دشواری سوالات را نیز تعیین کند.
  • هر سوال دارای پاسخ تشریحی کاملی است که برای دانش آموز در حل مسائل و یادگیری عمیق نکات آموزشی بسیار کمک کننده است.
  • تیپ بندی و نوع سوالات بسیار متنوع میباشند و … .

سامانه منتا چیست سایت منتا کاربرد سایت منتا معرفی سامانه منتا آموزش کار با سایت منتا

نحوه ثبت نام در سایت منتا

مسلما طبق روال سایت های مختلف، برای بهره مندی از تمام امکانات ارائه شده توسط گروه آموزشی منتا نیز،باید ابتدا عضویت در سامانه را انجام دهید. ورود کاربر به سایت منتا،با استفاده از شمارهء تلفن همراه است. اما مراحل دقیق آموزش ثبت نام در سامانه منتا چیست؟

  • وارد سایت شوید(نشانی سایت:monta.ir ) و بر روی عبارتِ “ورود / ثبت نام” کلیک کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را در بخش بعدی درج نمایید.(اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی،شماره موبایل،انتخاب نقش)؛مرحلهء بعدی فعال کردن تیک تایید مطالعهء حریم قوانین و شرایط است و نهایتا بر روی عبارت ثبت نام در منتا کلیک نمائید.
  • سپس کد تائید ارسال شده یه شمارهء همراهی که در مرحلهء قبل وارد کردید را در بخش بعدی درج نمائید.

با مراحل توضیح داده شده در بالا،حساب کاربری شما ایجاد میشود و در از دفعات بعدی با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که دارید میتوانید به پنل کاربریتان وارد شوید.

نکتهء مهمی که لازم به ذکر است این موضوع است که باید توجه داشته باشید شماره تلفن همراهی که وارد بخش درج اطلاعات سایت میکنید،حتما باید روشن و در دسترس باشد بدین دلیل که کد تائید برای آن ارسال میگردد.

آموزش ساخت آزمون آنلاین در سایت منتا

بخش آزمون آنلاین در منتا برای تمام کاربرانی که عضو سامانه شده اند فعال میباشد. برای ساخت آزمون باید وارد پنل کاربری خودتان شوید و از روی منوی بالای صفحهء سایت،گزینهء ارزیابی را کلیک کنید. در ادامه به معرفی مراحل ساخت آزمون در سامانه کاربردی منتا میپردازیم.

  • بعد از کلیک روی گزینه ارزیابی ، در منوی نمایش داده شده بر روی عبارت درخواست آزمون کلیک کنید
  • در گام بعدی باید نام آزمون،پایهء تحصیلی و رشتهء تحصیلی خود را انتخاب نمائید.
  • موضوع آزمون را انتخاب کنید و پس از آن درس یا درسهای مورد نظرتان را تعیین نمائید
  • پس از تعیین درس لازم است که سرفصل ها و مباحث را نیز مشخص کنید
  • سوالات آزمون از بانک سوالات استخراج میگردند و به صورت لیست نمایش داده میشوند
  • برای انتخاب سوالات،روی علامت مثبت پایین هر سوال کلیک کنید تا سوالات مورد نظرتان ذخیره شوند؛اگر منصرف شدید،میتوانید علامت ضربدر را بزنید تا سوال از انتخابتان خارج گردد و حذف شود.همچنین از منوی سمت راست سایت میتوانید سطح دشواری سوالات را تعریف کنید و مشخص نمائید و نیز ترتیب چیدمان سوالات(که بصورت آسان به دشوار یا دشوار به آسان باشد) از طریق منوی سایت قابل تنظیم میباشد.
  • در نهایت باید هزینهء آزمون را با شارژ حساب خود یا به صورت آنلاین پرداخت کنید تا آزمون برایتان فعال شود.
  • پس از اتمام آزمون نیز کارنامهء شما قابل مشاهده است و میتوانید با مطالعهء پاسخنامهء سوالات از ایرادات خود در مباحث درسی مطلع گردید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا