پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانشگاه های سراسریمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری ( مرکز آموزش هوانوردی و فرودگاهی کشور ) قدیمی ترین مرکز در حوزه آموزش خلبانی و کلا تربیت نیروی کار آزموده در صنعت هوانوردی کشور است. مرکز آموزش هوانوردی و فرودگاهی کشور ارائه دهنده رشته های هوانوردی و فرودگاهی کشور با هدف آموزش و تربیت نیروی متخصص در زمینه تعمیر ، نگهداری و عواملی که با خطوط هوایی سر و کار دارند دانشجو می پذیر‌د.

این دانشگاه برای پذیرش دانشجو روی فارغ التحصیلان رشته خلبانی در هنرستان پذیرش دارد اما به هرحال داوطلبان آزاد و علاقه مندان نیز برای ورود به دانشگاه خلبانی شانس خود را دارند.

علاقه مندان به این رشته ها باید بدانند تنها راه پذیرش و ورود به دانشگاه هوانوردی تهران از طریق شرکت در آزمون اختصاصی مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور صورت می گیرد.  با توجه به اینکه تنها دو رشته مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز در این دانشگاه ها ارائه میشود، علاوه بر آزمون علمی کتبی برای ثبت نام باید آزمون و مصاحبه حضوری را نیز برای ورود به دانشگاه خلبانی پشت سر بگذارند.

تیم مشاوره کنکور آکو برای داوطلبان هدفمندی که تصمیم خود را برای ورود به دانشگاه هوانوردی تهران گرفته اند به تفکیک شرایط پذیرش و محل مراجعه داوطلبان برای شرکت در آزمون ها را شرح داده ایم. برای انتخاب رشته تخصصی کنکور با ما همراه باشید.

دانشکده صنعت هواپیمایی تهران

‌پذیرش در رشته های مرکز آموزش هوانوردی کشور

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری که قدیمی ترین دانشگاه تربیت کننده نیروی انسانی صنعت هوانوردی است، از سال ۱۳۲۸ فعالیت حرفه ای خود را آغاز و تا به امروز بهترین و شناخته شده ترین مرکز دانشگاهی هوانوردی تهران بوده است.

دانشکده صنعت هواپیمایی کشور باتوجه به افزایش روزافزون نیاز جامعه ، به برگزاری دوره های داخلی و بین و المللی هوانوردی در رشته های تخصصی مذکور میپردازد.

علاقه مندان به تحصیل در رشته های دانشگاه صنعت هواپیمایی تهران می توانند در چهار رشته زیر مشغول به تحصیل شوند . 

دوره تحصیلینحوه پذیرشعنوان رشتهنیمسال پذیرشظرفیتجنسیت
روزانهبا آزمونمهندسی تعمیر و نگهداری هواپیمااول۲۰مرد
روزانهبا آزمونمهندسی الکترونیک هواپیماییاول۲۰مرد و زن
روزانهبا آزمونمهندسی مخابرات هواپیماییاول۱۲مرد و زن
روزانهبا آزمون/ نیمه متمرکزمهندسی هوانوردی – مراقبت پروازدو

این نکته را به خاطر بسپارید که رشته های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما و مهندسی هوانوردی ( مراقبت پرواز ) تنها داوطلب آقا پذیرش می کنند. اما بجز آن از جمله شرایط لازم برای تحصیل در مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاه کشور  با توجه به حساسیت صنعت هوایی ، علاقه مندان برای پذیرش باید تست های فیزیکی ، جسمانی ، حرکتی و روحی را  به خوبی پشت سر بگذارند.

نشانی مرکز آموزش هوانوردی و فرودگاهی تهران: فرودگاه مهر آباد، خیابان معراج، مرکز آموزش عالی هوانوری و فرودگاهی کشور 

بجز سلامت استاندارد جسمی و روحی که در آزمون عملی مورد سنجش قرار میگیرد، متقاضیان رشته ی مهندسی هوانوردی ( مراقب پرواز ) شرایط ویژه تری دارند.

  • آزمون و تعیین سطح علمی 
  • مصاحبه ی حضوری 
  • تست های  جسمی – حرکتی و روحی و روانی 
  • بررسی سطح زبان انگلیسی 
  • نداشتن لهجه و لکنت زبان

نکاتی درباره پذریش در دانشگاه هوانوردی تهران

 از جمله  نکاتی ک دانستنش ممکن است برای داوطلبان ورود به مرکز آموزش هوانوردی اهمیت دارد این است که این مرکز باتوجه به اینکه دارای دوره های روزانه است فاقد خوابگاه نیز می باشد و دانشجویان باید در طول مدت تحصیل از خوابگاه های خودگردان یا خانه های شخصی برای اقامت استفاده کنند. 

ضمنا هزینه تمامی تست های ورودی به دانشکده صنعت هواپیمایی و دوره های گروهی و خصوصی بر عهده داوطلب می باشد.

 لازم به ذکر است که پذیرش دانشکده هوانوردی مثل پذیرش دانشگاه های سراسری هرساله و از طریق کنکور سراسری نیست بلکه ارائه رشته های تخصصی هوانوردی باتوجه به متخصص مورد نیاز جامعه هدف ارئه میشود. قبولی در دانشگاه خلبانی تهران هر چند سال یکبار است که با توجه به این شرایط شما می توانید رشته های مرتبط را در دانشگاه های سراسری در دانشگاه های ارائه دهنده انتخاب کنید.

رشته های اوینیک، تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی پرواز و رشته های مشابه در بهترین دانشگاه های صنعتی کشور به عنوان یکی از بهترین رشته های کنکور ریاضی ارائه میشود.

دانشگاه هوانوردی تهران

قبولی در مرکز آموزش هوانوردی تهران با سهمیه

 از جمله دانشگاه هایی که شما می توانید در آن مشغول به تحصیل رشته های هوانوردی شوید دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران است. برای تحصیل در رشته های دانشگاه هوانوردی تهران می توانید بدون آزمون پذیرش شوید.

پذیرش دانشگاه خلبانی تهران به دو صورت سهمیه آزاد و سهمیه مشاغل صورت می گیرد داوطلبانی که در وزارت راه و شهرسازی در مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول هستند  شامل سهمیه مشاغل می شوند و هر مرکز دارای یک کد اشتغال است که در دفترچه ی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی میتوانید آن را انتخاب کنید.

کد اشتغال دانشگاه علمی و کاربردی صنعت هوانوردی تهران ۱۶۴ است.

ثبت نام در دوره های روزانه دانشگاه خلبانی تهران در اواخر مرداد برای ثبت نام ترم مهر ماه  و در اواخر اذر ماه برای ثبت نام بهمن ماه صورت میپذیرد. شرکت در آزمون های علمی و عملی دانشگاه صنعت هواپیمایی کشور در سایت سنجش و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

شرایط  و امکانات رفاهی علمی کاربردی دانشگاه صنعت هواپیمایی تهران 

داوطلبانی که در آزمون اولیه پذیرفته شده‌اند باید تحت تایید مرکز طب هوایی سازمان هواپیمایی کشور باشند. همچنین دارندگان دیپلم هوانوردی می توانند بدون تکمیل فرم های مربوط به شاغلین شامل سهمیه مشاغل شوند.

توجه داشته باشید که مرکز آموزش علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران هیچگونه تعهدی در خصوص جذب فارغ التحصیلان دوره های دانشکده روزانه یا دوره های آزاد داخلی و بین المللی ندارد.

آدرس مرکز آموزش هوانوردی علمی کاربردی : تهران – کیلومتر ۵ جاده مخصوص کرج-شهرک آزادی-خیابان امام خمینی-ساختمان ابوفاضل پلاک ۳۵ و ۲۹ وافع است.

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران ورودی مهر ماه

  • کاردانی فنی هوانوردی – خلبانی PPL
  • کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما
  • کاردانی فنی ایمنی زمینی فرودگاهی
  • کاردانی فنی اویونیک هواپیما

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران ورودی بهمن ماه

  • کاردانی فنی هوانوردی – خلبانی PPL
  • کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما
  • کاردانی فنی ایمنی زمینی فرودگاهی
  • کاردانی فنی اویونیک هواپیما

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران ورودی مهر ماه

  • مهندسی فناوری هوانوردی – خلبانی (CPL&IR)
  • مهندسی فناوری مکانیک هواپیما
  • مهندسی فناوری اویونیک هواپیما

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی صنعت هوانوردی تهران ورودی بهمن ماه

  • مهندسی فناوری هوانوردی – خلبانی (CPL&IR)
  • مهندسی فناوری مکانیک هواپیما
  • مهندسی فناوری اویونیک هواپیما

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری 

شما در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته هایی از جمله خلبانی ، کارشناسی هوانوردی ، ناوبری هواپیما ، مراقبت پرواز، مهندسی هوا و فضا مشغول به تحصیل شوید. این دانشگاه دارای دانشکده های پرواز ،مهندسی هوا و،فضا ، خلبانی پهباد  و دانشکده فناوری های نوین دفاعی است.

تحصیل در این دانشگاه با قوانین ویژه ای صورت می گیرد در این دانشگاه دانشجویان از ابتدا استخدام رسمی نیرو هایی آجا می شوند و تحت اموزش هایی از جمله رزمی مقدماتی قرار می گیرند ، تحصیل به صورت شبانه روزی است و به دانشجویان حقوق و مزایا تعلق می گیرد 

شرایط ورود به دانشگاه شهید ستاری 

دانشگاه هوانوردی تهران فقط پذیرش برای داوطلبان آقا دارد و حداقل سن پذیرش این مرکز آموزش هوانوردی ۱۶ سال با مدرک دیپلم و حداکثر سن پذیرش ۲۲ سال است. حداکثر سن ۲۲ سال برای داوطلبان رشته های بجز خلبانی در دانشگاه شهید ستاری است و برای رشته خلبانی به صورت اختصاصی حداکثر سن ثبت نام ۲۰ سال تعیین شده است.

ثبت نام کنکور اختصاصی آجا در اواخر بهمن ماه است که زمان شرکت در آزمون اردیبهشت سال بعد است.

از شرایط خاص دیگر اینکه امکان پذیرش داوطلب متاهل وجود ندارد و پس از قبولی در آزمون ، معاینه ی پزشکی مصاحبه ی عقیدتی و امنیتی صورت می گیرد. داوطلبان دارای معافیت سربازی با معافیت پزشکی برای هیچیک از رشته های دانشگاه هوانوردی شهید ستاری تهران پذیرفته نمی شوند. از دیگر شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دانشکده صنعت هواپیمایی تهران:

  • دانشجویان سایر دانشگاه ها باید برگه ی انصراف از تحصیل داشته باشند.
  • داوطلبان نباید عضو هیچگونه سازمان دولتی ‌غیر دولتی باشد.
  • اولویت پذیرش با فرزانگان شهدا ، جانبازان ، نظامیان ، بسیجی های فعال و حافظان قرآن است. 
  • رشته های ریاضی و فیزیک و تجربی با حداقل معدل ۱۴ و انسانی حداقل ۱۶ پذیرفته می شوند. 
  • حداقل معدل کتبی برای تمامی رشته ها باید ۱۱ باشد.
  • اولویت استخدام با افرادی است که در یک زمینه خاص قهرمانی و یا مدال کشوری یا بین المللی دارند.

آدرس دانشگاه خلبانی شهید ستاری: تهران،سرآسیاب مهرآباد،خ. عبدالهی،خ. امام محمد باقر

مشاوره تحصیلی برای ورود به دانشکده های صنعت هواپیمایی تهران

برای مشاوره تحصیلی انتخاب رشته های خلبانی، مهندسی مخابرات، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما و رشته های مرتبط با دانشکده صنعت هواپیمایی میتوانید با مشاوران تیم مشاوره تحصیلی آکو با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ در تماس باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا