پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

برنامه ریزی موفقیت در کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برای موفقیت در کنکور انسانی لازم نیست حتما از فرمولاسیون سختی استفاده کرد موفقیت ثمره رعایت چند نکته کوتاه و ضروری است. قطعا هر تلاش و زحمتی که در مسیر درست و به صحیح انجام شود لایق دریافت پاداش خواهد بود.

کنکور سراسری انسانی هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و لازمه موفقیت کنکور انسانی 1402برنامه ریزی درسی درست و داشتن برنامه منعطف و شخصی سازی شده، داشتن هدف مشخص، تلاش مستمر و صحیح  مطالعه می باشد. در این میان برنامه ریزی درسی کنکور انسانی به صورت شخصی و منعطف تاثیر زیادی در پیشرفت دارد که توسط مشاور تحصیلی کنکور برای شما در نظر گرفته میشود.

در ادامه مقاله به بررسی تک به تک موارد زیر درباره مشاوره کنکور انسانی خواهیم پرداخت.

  • برنامه ریزی کنکور انسانی به چه معناست؟
  • برنامه ریزی و مشاوره کنکور انسانی چه مزیتی برای ما خواهد داشت؟
  • برنامه ریزی شخصی چیست؟
  • انعطاف در برنامه ریزی به چه معناست؟
  • آیا هرکسی قادر به برنامه ریزی درسی برای خودش است؟
  • برچه اساسی باید برنامه ریزی کرد؟

نحوه برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور انسانی

برنامه ریزی موضوع اصلی و قابل توجه در هرزمینه است. برنامه ریزی درسی کنکور انسانی، چینش صحیح مسیر و پله به پله برای رسیدن به هدف مطلوب خود درکنار وضع ضوابط و قوانین منطقی در راه رسیدن به موفقیت می باشد.

شخصی سازی برنامه کنکور انسانی 1402 یعنی برنامه تحصیلی شما باید متناسب با هدف مشخص شده و در راستای رسیدن به آن باشد.

مثلا اگر میخواهی روانشناسی یا حقوق در بهترین دانشگاه های سراسری ایارن قبول بشی لازمه حداقل روزی 8 ساعت مفید درس بخونی!اما اگر میخواهی روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه آزاد شهر خودت بخونی میتونی با روزی دو ساعت، فقط برای پاس شدن امتحانات نهایی تلاش کنی!

موفقیت در کنکور انسانی 1402 با مشاوره کنکور انسانی

البته در مسیر مشاوره کنکور انسانی ، توجه به ظرفیت داوطلب و اینکه استعداد و توانایی او برای کنکور انسانی 1402 در چه حد و اندازه ای می باشد، اهمیت زیادی دارد. بر این اساس برنامه درسی کنکور انسانی باید اصولی و منظم و به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در بازه روزانه هفتگی ماهانه و سالانه انجام گیرد.

مشاور باید بداند که دانش آموز در چه تایمی در روز به مطالعه بپردازد و در چه تایمی استراحت کند. باید بداند در چه روزهایی به بازیابی آموخته های خود بپردازد و چه موقع جمع بندی انجام دهد. بعد از برنامه ریزی باید منابع دقیق برای موفقیت در کنکور انسانی انتخاب شوند.

آزمون آزمایشی برای برنامه ریزی کنکور انسانی

آزمون های آزمایشی یکی ابزار های تقویت تکنیک های تست زنی برای داوطلبان است. تا به امروز بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور انسانی 1402، آزمون قلمچی بوده است که علاوه بر سوال های متنوع و با سطح متوسط رو به بالا، دارای برنامه راهبردی موثری است.

بسیاری از داوطلبان کنکوری، برنامه ریزی کنکور انسانی را برای خود بر اساس برنامه راهبردی کنکور 1402 قلمچی انجام میدهند و اگر دانش آموز در سطح بالایی قرار داشته باشد و بتواند خودش را به برنامه برساند، احتمال موفقیت او در کنکور انسانی 1402 بسیار زیاد خواهد بود.

بهترین منابع کنکور انسانی 1402

منابع کنکور انسانی 1402 در ایجاد روش صحیح برنامه ریزی کنکور انسانی بسیار مهم خواهد بود. در جدول زیر چند نمونه از کتاب های کمک درسی را برای موفقیت دانش آموزان متوسط در کنکور انسانی به تفکیک دروس تخصصی آورده ایم. باتوجه به حذف دروس عمومی از کنکور 1402، بهتر است تمرکزتان را روی دروس تخصصی بگذارید!

توضیحات

کتاب

درس

این کتاب حدودا 2000تست دارد و شامل 5 بخش می باشد و از سال دهم تا دوازدهم تمامی مطالب را با درسنامه ای کامل پوشش میدهد .

 جامع خیلی سبز علوم و فنون ادبی

این کتاب دوجلدی است جلد اول درسنامه و سوالات و جلد دوم پاسخنامه تشریحی می باشد این کتاب شامل درسنامه ای کوتا و خودآموز میباشد و در پایان هردرسنامه تست هایی طبقه بندی شده و منسجم دارد .

 جامع میکرو گاج ادبیات اختصاصی
این کتاب مفید به صورت درس به درس با توضیح قواعد و لغات مهم وترجمه متون مهم درس پرداخته و بعد دارای تست های طبقه بندی شده می باشد.

 جامع میکرو گاج

عربی اختصاصی

این کتاب برای هر سه پایه به صورت مجزا می باشد دارای درسنامه ی کامل و کاربردی است این کتاب دارای تست های سراسر و نمونه سوالات تشریحی میباشد .

 سیر تا پیاز

ریاضی و آمار انسانی

این کتاب جذاب دارای درسنامه ی آموزشی واژگان کلیدی سوالات چهار گزینه ای و مرور و جمع بندب و پاسخنامه ی کاملا تشریحی می باشد .

اقتصاد انتشارات مشاوران آموزش اقتصاد
این کتاب به صورت درس به در س به بررسی مبتحث کتاب در قالب800تست پرداخته است .

روانشناسی جامع میکرو گاج

روان شناسی

این کتاب دارای درسنامه ی منسجم و کامل و استفاده از ایده های خلاقانه وعکس دارد در این کتاب سعی شده تنوع و تیپ بندی تست ها رعایت و سوالات کنکور و آزمون های آزمایشی را پوشش دهد .

تاریخ جامع خیلی سبز

تاریخ کنکور انسانی

این کتاب دارای چند بخش آموزش تست های تالیفی سراسری و آزمون های آزمایشی می باشد.

جغرافیا جامع مهروماه

جغرافیا

این کتاب تک جلدی به مبحث آموزش و بعد به صورت تست میپردازد تست های این کتاب به اندازه کافی توضیح داده است و سوالات آن خارج از صبر و حوصله ی دانش آموز نیست .

فلسفه و منطق کنکور پلاس جامع مبتکران

فلسفه و منطق

این کتاب در کنار درسنامه ی جامع بیشتر به حل پرسش های چهارگزینه ای پرداخته است به همراه پاسخنامه ای کاملا تشریحی می باشد

جامعه شناسی خیلی سبز

جامعه شناسی

برنامه درسی کنکور انسانی برای سال جدید

برای برنامه درسی کنکور انسانی باید به دروس تخصصی توجه ویژه ای شود و هرروز حداقل 30 دقیقه برای مطالعه آنها وقت گذاشته شود.

برنامه ریزی کنکور انسانی 1402

مثلا بعد از تست زنی دروس مفهومی و محاسباتی مثل منطق، ریاضی، اقتصاد و عربی و ادبیات تخصصی در بازه های زمانی 1 ساعته و استراحت های مفید یک ربعه، میتوانید دو ساعت آخر روز درسی خود را به 4 تا نیم ساعت برای مرور تاریخ ادبیات، تاریخ، جغرافیا و روانشناسی اختصاص دهید.

در تصویر زیر نمونه ای از برنامه دوهفته ای کنکور انسانی را برای دانش آموزانی که از آبان میخواهد کنکور را شروع کنند، آورده شده است. پیش از هر چیز این اطمینان را به شما بدهم که باید تا تیر 1402 کاملا درس بخوانید و اگر امسال اولین سالی است که کنکور میدهید یا از قبل برای کنکور تلاشی نکرده اید، بهتر است فکر کنکور انسانی دی 1402 را از سر خود بیرون کنید.

در اولین قدم برای موفقیت در کنکور انسانی شما باید همزمان با دروس دوازدهم، دروس دهم را نیز بخوانید. دروس دهم و دوازدهم معمولا مباحث مشترک بیشتری دارند و بهتر است باهم مطالعه شوند. مطالب پایه یازدهم از بهمن شروع میشود و این برنامه شروع کنکور از بهمن ماه را نیز برایتان به تفصیل توضیح داده ایم.

برنامه

درس

هرروز:30 دقیقه مرور یک درس از دوازدهم و مطالعه سک درس از دهم

هفتگی: مطالعه و مرور دروس 5 و 2 دهم و درس 2 دوازدهم به همراه 60 تست آموزشی

علوم و فنون

مرور درس 1 تا 5 دوازدهم و تست های زماندار و شبه کنکور 50 تا

ادبیات

مرور درس 8 و 30 تست مروری

مطالعه درس 4 و 30 تست آموزشی با فاصله یک روز

منطق

هرروز 10 مسئله از فصل 1 دوازدهم و مرور نکات مبحث آمار به صورت 10 دقیقه ای

ریاضی

روز های زوج: مطالعه لغات و ترجمه تا درس 3 دوازدهم

روزهای فرد: مطالعه قواعد تدریس شده و 30 تست آموزشی در کل هفته

عربی

مطالعه درس 2 دوازدهم و 30 تست آموزشی

مطالعه درس 1 یازدهم و 30 تست سرعتی

جامعه

مطالعه درس 6 و 25 تست آموزشی

مطالعه درس 5 و 20 تست مروری

(برای دانش آموزان قوی تر 20 تست سرعتی هم پیشنهاد میشود.)

اقتصاد

مطالعه درس 1 و 20 تست آموزشی

روانشناسی

مطالعه درس 1 دوازدهم و 20 تست آموزشی در دو وعده درسی

مطالعه درس 2 دوازدهم و 20 تست آموزشی در دو وعده درسی

تاریخ

مشاوره کنکور انسانی 1402

تیم مشاوره تخصصی کنکور انسانی آکو، به عنوان اولین تیم مشاوره تخصصی کنکور در کرج حدود ده سال پیش شروع به فعالیت کرد. در تیم مشاوره کنکور انسانی میتوانید به صورت تخصصی برنامه های درسی برای کنکور انسانی با آزمون های قلمچی یا برنامه ریزی اختصاصی متناسب با شرایط خودتان دریافت کنید.

مشاوره کنکور انسانی کرج

اولین وقت مشاوره خود را با شماره گیری 02633408944 دریافت کنید و یا سوالات مشاوره ای خود را از طریق کانال تلگرام مشاوره کنکور انسانی آکو با مشاوران ما به صورت آنلاین همراه ما باشید.

بهترین برنامه برای کنکور انسانی 1402 چگونه است؟

در برنامه ریزی برای کنکور انسانی باید حداقل روزی دو ساعت را به مرور و تکرار درس های حفظی بپردازید و مابقی روز را به تست زنی دروس تحلیلی و مفهومی اختصاص دهید.

مشاوره کنکور انسانی چگونه است؟

بهترین مشاوره کنکور انسانی مشاوره ای است که باتوجه به هدف دانش آموز برنامه ریزی شده باشد و از توان دانش آموز هم خارج نباشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا