پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مطالعه جانور شناسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اولین مرحله برای خواندن درس جانور شناسی این است که شما به ترتیب کتاب درسی همه دستگاه ها و مطالب موجود را بررسی کنید و سپس از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید. در این مقاله قرار است نحوه مطالعه جانور شناسی را بررسی کنیم. برای آن که روش های دیگر مطالعه زیست را ببینید به سایت آموزشگاه پرسا مراجعه کنید.

زمانی که شما به تسلط کافی بخش جانوری رسیدید می توانید مطالب را به صورت ترکیبی و به روش نموداری مقایسه کنید. در این قسمت دستگاه های بدن جانوران مانند لوله ی گوارش پرندگان و ملخ ونشخوارکنندگان و… باید بررسی شود و بهتر است این قسمت ها را با تصویر  بخاطر بسپارید.

یکی از روش های مطالعاتی که برای بخش جانوری زیست شناسی می توانید از آن استفاده کنید نقشه ی ذهنی است. نقشه ی ذهنی در حال حاضر یکی از معتبرترین روش های یادگیری در بازیابی سخت ترین اطلاعات است. در دانشگاه های هاروارد. استنفورد. کمبریج. کالیفرنیا مورد استفاده قرار می گیرد. نقشه ی ذهنی سبب تقویت حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت می شود. مزایای نقشه ی ذهنی پرورش نورون های عصبی و منظم سازی آنان است.

نقشه ی ذهنی را باید در یک صفحه ی بدون خط و ساعتگرد بنویسید. در نقشه ی ذهنی باید از کلمات کلیدی استفاده کنید و هیچ  توضیح اضافه ای در جلوی کلمات کلیدی ذکر نکنید نقشه ی ذهنی باید همراه رنگ های متفاوت باشد و می توانید از تصاویر هم استفاده کنید. همانند تصویر روبه رو ابتدا موضوع اصلی را می نویسیم سپس زیر مجموعه های موضوع اصلی باید ذکر شود.

3 1

در درس جانورشناسی بهتر است که جانور نامه بنویسیم یعنی بیایم نقشه های ذهنی از جانورانی چون ملخ و کرم خاکی به همراه تمام اطلاعات مربوط به آن ها که در کتاب ذکر شده را بنویسیم. در کنکور سراسری هر سال یک سوال مستقیم از جانورشناسی داریم به صورتی که در تست یک جانور مورد بررسی قرار می گیرد و ضروری است که شما تمام ویژگی های جانوران مهم مانند ملخ و کرم خاکی را مسلط باشید. در مقاله زیست جانوری کنکور روش های دیگر مطالعه و منابع مختلف را بررسی کرده ایم.                                  

جانورشناسی  در درس زیست شناسی دهم و یازدهم در گفتار های اخر هر فصل قرارگرفته است و دو فصل اخر کتاب مربوط به گیاهان است. جانورشناسی به طور کلی حدودا 20 صفحه از کتاب را تشکیل می دهد.. تعداد سوالات جانور شناسی در کنکور حدودا 4 تا 6 سوال است.

تعداد سوالات جانورشناسی نسبت به حجم آن بیشتر است یعنی شما با خواندن حجم کمتری می توانید به سوالات بیشتری پاسخ دهید و در زمان خود برای مطالعه صرفه جویی کنیم. سطح سوالات جانورشناسی معمولا آسان و متوسط و در نهایت قابل پاسخگویی هستند.

در مباحث جانور شناسی ابتدا کتاب را مطالعه کنید وسپس به سراغ تست ها بروید به صورتی که 60تا70 درصد زمانی را که به مطالعه ی این مباحث اختصاص می دهید را باید تست بزنید. زیرا بیشتر یادگیری توسط تست زنی صورت می گیرد و تنها راز موفقیت در زیست شناسی تست زنی و تحلیل عمیق آن ها است.

سوال کنکور1401 مربوط به جانوران

مطابق با متن کتاب درسی انواعی از جانوران می توانند به طور طبیعی موقعیت خود را نسبت به میدان مغناطیسی زمین احساس و یا استفاده از آن جهت یابی کنند کدام مورد ویژگی مشترک این جانوران است ؟                                                          

  • کارایی تنفس آن ها به سبب داشتن کیسه های هوادار افزایش یافته است.
  • به منظور انجام لقاح نیازمند دستگاه تولید مثلی با اندام های تخصص یافته هستند 
  • اندازه نسبی مغزدر آن ها نسبت به سایرمهره داران بیشتر است.
  • کلیه و مثانه آن ها توانایی زیادی در بازجذب دارد.

در کانال تلگرام مشاوره آکو عضو شوید تا جدیدترین سوالات و مباحث مربوط به زیست شناسی را مطالعه کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا