پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

رشته های فنی حرفه ای

معرفی رشته امور باغی در هنرستان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله به معرفی رشته امور باغی در هنرستان خواهیم پرداخت. رشته امخخور باغی یکی دیگر از زیر شاخه های بخش کشاورزی می باشد که در هنرستان ها یا آموزشگاه های فنی حرفه ای به هنرجویان ارائه می شود. اگر شما هم به رشته های کشاورزی علاقه دارید, به سایت آموزشگاه پرسا مراجعه کرده و درباره این رشته ها بیش تر بخوانید.

امور باغی چیست؟

امور باغی علومی است که گل کاری, باغبانی یا پرورش گل و گیاه می پردازد. این رشته به تجارت گل و گیاه و پرورش گیاهان در گلخانه می پردازد. همچنین علم باغبانی توجه زیادی به حفاظت و رشد گیاهان دارد و از طرفی به ساخت و ساز, تعمیر, نگهداری و درختکاری می پردازد. لازم به ذکر است که رشته باغی, اموری مانند زراعت و یا دامداری را شامل نمی شود.

باغبانی و امور باغی قدمت طولانی دارد. زمانی که انسان های نخستین به زندگی یکجانشینی روی آوردند و در گروه های کم جمعیت تر در یک محل ثابت شروع به زندگی کردند. امروزه با پیشرفت این علم و اهمیتی که در جامعه دارد, افراد می توانند در حوزه های مختلفی شروع به فعالیت کنند.

5454

رشته امور باغی در هنرستان

افرادی که به کارکردن با گیاهان علاقه دارند و می خواهند بطور جدی این حرفه را دنبال کنند بهتر است که همان ابتدا در هنرستان های فنی به مطالعه بپردازید. برای انتخاب رشته امور باغی فنی حرفه ای دانش آموزان در سال تحصیلی دهم باید اقدام به ثبت نام کنند. برای انتخاب این رشته لازم است که شرایط تحصیلی لازم را داشته باشید. شرایط تحصیلی شامل نمرات کافی در دروس تخصصی, کسب نمره لازم در معدل می باشد.

همچنین در فرم هدایت تحصیلی سال نهم نیز باید برای انتخاب رشته های فنی حرفه ای راداشته باشند. دانش آموزان بعد از گذراندن دوره تحصیلی خود درهنرستان می توانند در دوره کاردانی هم تحصیل کرده و در مقطع های کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند. در ادامه دروس تخصصی رشته امور باغی در سه سال تحصیلی هنرستان را مشاهده خواهید کرد.

سال دهمسال یازدهمسال دوازدهم
آب و خاک و گیاهتولید و پرورش گیاهان داروییدانش فنی تخصصی
دانش فنی پایهتولید و پورش درختان میوه و زینتیتولید و پرورش گیاهان زینتی
تولید و پرورش سبزی و صیفیجاتتولید و نگهداری گیاهان زینتی
تولید و عرضه قارچ های صدفی و تکمه ای

چه توانایی‌هایی برای تحصیل در رشته امور باغی نیاز است؟

انتخاب رشته یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی است که هر کسی می تواند با آن مواجه شود. افرادی که از علاقه و توانایی های خودشان آگاه هستند و تا حدی هم رشته ها را می شناسند راحت تر می توانند انتخاب رشته کنند. بنابراین لازم است که ابتدا خودتان را بشناسید. بفهمید که به چه چیزهایی علاقه دارید. برای شناخت بهتر خودتان می توانید از تست های شخصیت شناسی استفاده کنید.

و بعد با آگاهی کامل انتخاب رشته کنید. علاقه مندان به رشته امور باغی لازم است که به کار کردن در محیط های طبیعی علاقه داشته باشند و از کار کردن با گل و گیاهان لذت ببرند.. همچنین اگر به خاک و محصولات گیاهی حساسیت دارید این رشته مناسب شما نیست.

444

بازار کار رشته امور باغی

رشته امور باغی مهارت و دانش عملی هنرجویان را ارتقا می دهد و از طرفی هم جزو رشته های جدید حساب می شود. بنابراین هنرجویان یا فارغ التحصیلان می توانند در محیط های مختلفی مشغول به کار شوند. مشاغلی که می توانید در آن مشغول به کار شوید بدین صورت است:

  • اشتغال در دفاتر خدمات کشاورزی
  • اشتغال در فضای سبز و شهرداری
  • اشتغال در رکت های تولید سموم کشاورزی
  • پرورش انواع گیاهان و فروش آن ها
  • سرپرست گلخانه
  • تولید میوه های گرمسیری
  • بازاریابی
  • استفاده, سرویس و نگهداری از ماشین های باغی
  • طراحی و نگهداری از فضاهای سبز
  • تولید گیاهان دارویی
  • حذف سموم و ضایعات و افزایش کیفیت محصولات

سخن آخر مشاوره تحصیلی آکو

رشته امور باغی با یاد دادن مهارت های کاربردی و مفید سعی دارد تا نیرویی را تربیت کند که بتوانند در توسعه و تولید محصولات جدید خلاقیت داشته و از مهارت های خود استفاده کنند. از طرفی رشته امور باغی اهمیت زیادی در تولید مواد غذایی مورد نیاز جمعه دارد. بنابراین اگر به این رشته علاقه دارید, بهتر است که از هنرستان شروع به تحصیل کنید. همچنین اگر برای اتخاب رشته به کمک یک مشاور تحصیلی نیاز دارید با مشاوران تحصیلی آکو رد ارتباط باشید.

در اینستاگرام آکو نیز عضو شوید تا استوری ها و اخبار تحصیلی جدید را ببینید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا