پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی انسانی

رشته مربیگری عقیدتی

رشته عقیدتی سیاسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته مربیگری عقیدتی یکی از رشته های پر طرفدار زیر گروه انسانی است، که البته برای رشته تجربی و ریاضی هم جزو رشته های شناور است. برای موفق شدن در رشته مربی عقیدتی باید مهارت هایی مثل توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان، هدایت گری، تحلیل برخورد به انتقال‌یافته‌ها توانمندی در به کار بردن فناوری‌ های جدید در فضای حقیقی و مجازی به دست آورند. درآمد رشته مربیگری عقیدتی سیاسی با داشتن مهارت ‌های پژوهشی در علوم و مسائل سیاسی، توانمندی مدیریت دانش، تجربه و تدوین طرح‌ های مربوط به حوزه فعالیت توانمندی در تحلیل، روشنگری و هدایت سیاسی مبتنی بر آموزه‌ها و ارزش‌ های اسلام بیشتر و بهتر خواهد شد.

برای انتخاب رشته کنکور باید دقت کافی را به خرح دهید و با در نظر گرفتن شرایط تحصیل ، دانشگاه و بازار کار و درآمد به ساختن سرنوشت شغلی  تحصیلی خود بپردازید. برای کمک گرفتن از تیم مشاوره کنکور آکو در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری شماره کلمه انتخاب رشته را به واتساپ شماره 09025646234 بفرستید.

دانشگاه رشته مربی عقیدتی سیاسی

قبولی رشته مربیگری عقیدتی در دانشگاه

پذیرش در دانشگاه رشته مربیگری عقیدتی  فقط با آزمون صورت می گیرد و بدون کنکور پذیرش ندارد.  از کل ظرفیت رشته مربیگری عقیدتی ، ۱۸ نفر در دانشگاه به صورت نیمه متمرکز همراه با مصاحبه انتخاب می ‌شوند. این رشته در دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان هم با پرداخت شهریه اما همچنان با آزمون ارائه میشود.

رشته مربی عقیدتی در سال 1401 فقط در دانشگاه مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم پذیرش دارد که ویژه آقایان است.

رشته مربیگری عقیدتی در دانشگاه ۱۴ واحد دروس اجباری باید گذراند و ۴ واحد پایان نامه را نیز در ترم های آخر میگذرانند. ۱۴ واحد هم شامل دروس اختیاری می‌شود که کل واحد ها در طول 2 تا 3 سال گذرانده میشود. دروس رشته مربی سیاسی به تربیت کارشناسان متعهد به ارزش های اسلامی و انقلابی در کنار آموزش تکنیک های ترویج عقیدتی سیاسی میپردازند. برخی از دروس رشته مربیگری سیاسی شامل:

  • مبانی علم سیاست
  • جامعه ‌شناسی سیاسی
  • زبان عمومی و تخصصی
  • اندیشه سیاسی (غرب و اسلام)
  • تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران
  • اصول و روابط بین الملل و سیاست خارجی

رتبه قبولی رشته مربی عقیدتی

این رشته تنها در دانشگاه سپاه قم وجود دارد که فقط با قبولی در مصاحبه و آزمون ورودی پذیرش انجام می شود. منابع آزمون و مصاحبه دانشگاه رشته مربیگری عقیدتی مباحث مبانی علم سیاست،  جامعه شناسی سیاسی، زبان عمومی و تخصصی، اندیشه سیاسی، تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران، اصول و روابط بین الملل و سیاست خارجی، اولویت پذیرش با اعضای ایثارگران شهدا، رزمندگان و… است. از سهمیه های موثر در آزمون ورودی رشته مربی سیاسی داشتن کارت بسیج فعال، حافظ قرآن، داشتن مدارک مسابقات قرآنی می باشد.

دانشگاه رشته مروج عقیدتی

هرساله با توجه به دفترچه ظرفیت ها تغییر می کند اما شرایط قبولی در این دانشگاه شرایطی دارد از جمله:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن تابعیت مضاعف
  • اعتقاد و التزام به ولایت فقیه
  • التزام عملی به احکم اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب ، گروه ها و سازمان های غیراسلامی ، التقاطی ، الحادی و غیرقانونی
  • عدم عضویت و هواداری از احزاب، گروه ها و سازمان های سیاسی
  • نداشتن سابقه استعمال مواد مخدر و دخانیات و محكومیت به محرومیت از خدمات دولتی
  • داشـتن سلامت و توانایی جسمی ، روانی با تأیید بهداری نیروهای مسلح
  • دارابودن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی و عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن صلاحیت های لازم برابر ضوابط گزینش نیروهای مسلح

رتبه قبولی رشته مربی سیاسی عقیدتی

برای قبولی در این رشته حداکثر رتبه باید ۱۰ هزار کشوری باشد و کارنامه قبولی در رشته مربی سیاسی دانشگاه در سال گذشته را در جدول زیر مشاهده میکنید.

جنسیت:مرد

نمره کل:6576

رتبه کشوری:62414

استان بومی:تهران

رشته:مربیگری عقیدتی

شهر:کرمانشاه(منطقه 3)

دانشگاه: مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم

رتبه در زیر گروه یک: 8871
زبان و ادبیات فارسی: 10.69

ادبیات تخصصی:6.69

دین و زندگی: 4

تاریخ و جغرافیا:0

ریاضیات:0

فلسفه و منطق:24

زبان خارجی:0

زبان عربی:22.7
اقتصاد:60

زبان عربی تخصصی:28.39

روان شناسی: 58.4

جامعه شناسی: 15

بازار کار و درآمد مربیگری عقیدتی در ایران

مدرک دانشگاه رشته مربیگری عقیدتی چون فقط برای سپاه معتبر است و هیچ جایی ارزش ندارد پس بازار کار گسترده ای نیز نمیتواند داشته باشد. هدف این رشته تربیت کارشناسان متعهد با روحیات بسیجی است که بتوانند در نیروهای سپاه، نیروهای انتظامی، نیروهای مسلح و در در هر بخشی که نیازمند فردی دارای قدرت سیاسی باشد مشغول به کار شوند.

رشته مربی سیاسی عقیدتی در سپاه اهمیت کاری بسیار بالایی دارد، برای همین از فارغ التحصیلان این رشته استفاده می کند. البته که شخص می تواند در زمینه پژوهشگری و یا به عنوان جایگزین مروج های سیاسی در خارج از کشور شروع به فعالیت کند.

بازار کار مربی عقیدتی در خارج از کشور

این رشته چون وابسته به سپاه است در هیچ جایی جز ایران بازار کاری ندارد. مثل بسیاری از رشته های گروه انسانی، مدرک کارشناسی مربیگری عقیدتی نمیتواند برای اعزام و یا مهاجرت تحصیلی به کشور های خارجی چندان مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر آن تحصیل در دانشگاه های زیر نظر سپاه و ورود به نیروهای مسلح کشور، ممنوعیت خروج از کشور را برای داوطلبان به همراه دارد. پس برای انتخاب رشته کنکور سراسری حتما از مشاور متعهد و مطلع کمک بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

با کمک تیم مشاوره آکو شما می توانید برنامه مطالعاتی مناسب با وضعیت خودتان به دریافت کنید، و هر هفته آزمون هایی از مطالبی که خواندید بدهید. علاوه بر اینکه مشاور در طول مسیر و هدف گذاری همراه شماست، در دوران انتخاب رشته شما میتوانید بهترین اطلاعات راجع‌به رشته مورد نظر خود راکسب کنید و یک انتخاب رشته صحیح و عاقلانه داشته باشید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 برای دریافت اولین وقت مشاوره رایگان با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا