پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایکنکور سراسری

مهدی آرام فر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.6/5 - (82 امتیاز)

درس زیست‌شناسی در دبیرستان از دروس بسیار مهم در کنکور سراسری تجربی است که ضریب آن 12 می‌باشد. در نتیجه برای موفقیت در این درس باید وسواس خاصی در نحوه مطالعه و یادگیری داشته باشید. یکی از کارهایی که به یادگیری و آموزش دانش‌آموزان در درس زیست شناسی کمک می‌کند ثبت‌نام در کلاس‌های تقویتی کنکور است که در این زمینه انتخاب بهترین استاد بسیار اهمیت دارد. در حوزه زیست‌شناسی اساتید بسیار زیادی فعالیت دارند و انتخاب بهترین آنها قطعاً کار آسانی نمی‌باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بیوگرافی شخصی و کلاس های کنکور یکی از اساتید به نام درس زیست شناسی یعنی مهدی آرام فر بپردازیم. برای داشتن یک کنکور بی عیب و نقص با مرکز مشاوره کنکور آکو همراه باشید.

آرامفر

بیوگرافی دکتر مهدی آرام فر

دکتر مهدی آرام فر از بهترین استاد های زیست کنکور و از مولفان برجسته کتاب های کمک درسی کنکور زیست‌ می‌باشد. دکتر آرامفر متولد سال 1358 بوده و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌باشد. سابقه تدریس مهدی آرام فر در کلاس های کنکور زیست حدود 25 سال می‌باشد و در طی این سال‌ها به تألیف 21 جلد کتاب در زمینه‌های پزشکی و آموزشی پرداخته است. به طور کلی دکتر مهدی آرام فر درباره زندگی و بیوگرافی زندگی شخصی خود در شبکه های مجازی یا اینترنت اطلاعات زیادی منتشر نکرده است. اما درباره کلاس های زیست کنکور این استاد اطلاعات زیادی در اختیار است.

دکتر مهدی آرامفر در حال حاضر مدیر انتشارات تخته سیاه می‌باشد. در گذشته در مدرسه علامه حلی تهران مشغول تدریس بوده است و در حال حاضر کلاس‌های او در مؤسسات آموزشی آنلاین برگزار می‌شود. مهدی آرام فر در گذشته مسئول زیست شناسی آزمون‌های کانون پرورش فکر بوده است. در ادامه به بررسی کیفیت کلاس‌های زیست‌ شناسی کنکور دکتر مهدی آرام فر می‌پردازیم.

بررسی کلاس های زیست دکتر آرام فر

مهدی آرام فر از اساتید باتجربه درس زیست‌ شناسی می‌باشد که تا کنون بیش از 3000 نفر از دانش‌آموزان کلاس زیست‌شناسی او در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی قبول شده‌اند. کلاس های زیست کنکور استاد آرام فر در حال حاضر در آنلاین آکادمی برگزار می‌شود. لازم به ذکر است مؤسس آنلاین آکادمی تخصصی کنکور مهدی آرام فر می‌باشد.

در نگاه اول و مشاهده نمونه تدریس های استاد آرامفر می‌توان دریافت او به طور کامل خود را با منابع جدید منطبق کرده است و تسلط او بر مطالب کتاب‌های نظام جدید بالا می‌باشد و یکی از دلایلی که آرام فر از بهترین استاد های زیست کنکور شناخته میشود نیز همین است. سطح تست‌های حل شده در کلاس‌ها مناسب بوده و همهٔ دانش‌آموزان می‌توانند از آنها بهره ببرند

گاهاً در نظرات این‌گونه بیان شده است که سطح تست‌های مطرح شده در کلاس برای دانش‌آموزان قوی چندان مناسب و چالشی نبوده است.

سبک تدریس زیست استاد مهدی آرام فر

سبک تدریس استاد آرامدفر رسمی مباشد و میتوان ایشان را در گروه بهترین استاد های بدون حاشیه زیست دانست. درعین جدی و رسمی بودن روش تدریس استاد آرامفر از بیان مناسب و قابل فهمی برخوردار است.

در کلاس های زیست کنکور مهدی آرام فر از بیان نکات خارج از کتاب درسی پرهیز می‌شود و آموزش مباحث به‌صورت مرحله‌به‌مرحله انجام می‌شود و در حین تدریس نکات تستی مطرح می‌شود.

یکی از نکات مثبت در ارتباط با کلاس‌های دکتر آرام فر تعامل بالای دانش‌آموز و استاد می‌باشد و از دانش‌آموزان برای حل تست‌ها استفاده می‌شود و این موضوع منجر به درک موضوع توسط دانش‌آموزان می‌شود. در واقع در این روش دانش‌آموز به‌خوبی یاد می‌گیرد که چگونه از نکات برای حل تست‌ها استفاده کند. در کلاس بهترین استاد های زیست کنکور دانش آموزان نقش فعالی بازی میکنند و همین امر یادگیری آنها را افزایش میدهد.

نقاط ضعف تدریس بهترین استاد زیست کنکور ایران

در تدریس‌های دکتر آرامفر تمامی بخش‌های کتاب درسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمامی شکل‌های کتاب درسی بررسی می‌شود اما برخی از نکات گفته شده در کلاس برای دانش‌آموزان قوی تکراری می‌باشد اما استاد تمامی نکات را بیان می‌کنند تا کلاس برای دانش‌آموز در هر سطحی مناسب و مفید واقع شود. به علاوه هزینه بالای کلاس های زیست کنکور مهدی آرامفر ، امکان تحصیل را از بسیاری از اقشار جامعه میگیرد.  به علاوه همه ما از معایب کلاس های آنلاین آگاهیم و این معایب در کلاس های مهدی آرام فر نیز صادق خواهند بود.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کلاس های کنکور آنلاین

کلاس های زیست بهترین استاد کنکور ایران مهدی آرام فر

بیوگرافی حرفه ای دکتر آرامفر

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم مهدی آرامفر مدیر و مؤسس انتشارات تخته سیاه است و در سال گذشته آنلاین آکادمی را تأسیس کرد. او از سال 1382 تا 1384 عضو دپارتمان زیست انتشارات اندیشه‌سازان بود و در مدارس علامه حلی تهران تدریس کرده است. مهدی آرام فر علاوه بر بهترین استاد زیست کنکور ، به‌عنوان مؤلف برتر کتاب‌های زیست‌شناسی نیز شناخته می‌شود و تألیف 40 کتاب آموزشی درس زیست در زمینه کنکور داشته است. کتاب‌های تألیف شده از مهدی آرامفر در زمینه کنکور به شرح زیر می‌باشد:

  • ژنتیک کنکور
  • گیاهی
  • تانک تست زیست‌شناسی
  • زیره ذره‌بین
  • لغت‌نامه زیست‌شناسی و زیست پیش‌دانشگاهی (یک) در انتشارات تخته سیاه
  • آموزش زیست‌شناسی دوازدهم همراه DVD تخته سیاه
  • ژنتیک جامع تخته سیاه
  • زیست‌شناسی دهم تخته سیاه
  • زیست‌شناسی یازدهم تخته سیاه آرام فر
  • زیست‌شناسی دوازدهم تخته سیاه آرام فر
  • زیست‌شناسی گیاهی تخته سیاه

همچنین دکتر آرامفر 6 جلد کتاب فیزیولوژی، ایمونولوژی و جراحی داخلی را که از کتاب های مرجع رشته های پزشکی است را ترجمه کرده است.

52383 zist 11 takhte siah کتاب های زیست دکتر مهدی آرام فر بهترین دبیر کنکور زیست

نظر مرکز مشاوره آکو درباره مهدی آرام فر بهترین استاد زیست کنکور ایران

در کل کیفیت مطالب ارائه شده در کلاس های زیست دکتر آرام فر بالا بوده و میزان تعامل او با دانش‌آموزان مناسب است اما نکته منفی که می‌توان راجع به کلاس‌های زیست دکتر آرامفر بیان کرد این است که اکثر سؤالاتی که در کلاس‌ها بررسی می‌شود در سطح کنکور و منابع نظام جدید نمی‌باشد. شرکت در کلاس‌های زیست استاد آرامفر به دانش‌آموزان با سطح متوسط پیشنهاد می‌شود.

اگر بخواهیم بی طرفانه درباره انتخاب بهترین استاد زیست برای کنکور نظر بدهیم باید بگوییم که موفقیت در کنکور در گرو شرکت در کلاس های کنکور یا خریدن زیاد کتاب های کنکور گران قیمت نیست! بلکه موفقیت شما در کنکور وابسته به تلاش شما برای درس خواندن و داشتن مسیر مشخص و ممتد ، روش درس خواندن صحیح و برنامه ریزی درست برای پاسخ دادن به سوالات در جلسه کنکور است. پس پیش از آنکه به دنبال کلاس های زیست مهدی آرام فر باشید، به دنبال بهترین مشاوره تخصصی کنکور باشید.

مشاوه تحصیلی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا