دانشگاه های سراسری

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴-۱۴۰۳

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شرایط و نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴-۱۴۰۳ یکی از موضوعات مهمی کنکور امسال است. زمان ثبت نام برای کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ است و در دو تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام می شود.

شرایط جدید کنکور ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که متقاضیان می توانند علاوه بر گروه آزمایشی که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند و در آزمون مربوط به آن هم شرکت کرده اند، می توانند برای انتخاب رشته از دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام کنند.

همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید و از طریق شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ برای انتخاب رشته با ما تماس بگیرید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در این بخش نحوه ثبت نام برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را توضیح می دهیم. در ابتدا باید وارد سایت سازمان سمجش شده و بعد از آن وارد سامانه جامع آزمون سراسری شوید. بعد از ورود به صفحه اول سامانه، کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

*نکته: اگر رمز عبورتان را فراموش کرده اید، فراموشی رمز عبور را بزنید تا کد ورود به سامانه به شماره تلفنتان ارسال شود.

بعد از ورود به سامانه می توانید باتوجه به کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان اقدام به انتخاب رشته کنید. در این مرحله برای جلوگیری از اشتباه، رشته های انتخابی تان را با کد رشته محل و به ترتیب علاقه مندی تان در قسمت پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید.

بعد ازآن که شرایط و ضوابط مربوط به انتخاب رشته را به صورت دقیق خواندید، می توانید رشته های انتخابی تان را از طریق سامانه اصلی انتخاب رشته به سازمان سنجش اعلام کنید.

نکات مهم دربراه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان و متقاضیان در هنگام انتخاب رشته توجه کافی داشته باشید که ترتیب رشته ها بسیار مهم است و اولین رشته انتخاب شده نشان دهنده بیش ترین علاقه و آخرین رشته هم نشان دهنده آخرین علاقه شما به رشته است. بنابراین با توجه به اولویت هایتان رشته ها را وارد کنید. در ادامه سایر نکات مهم را بررسی کرده ایم:

  • امکان ویرایش رشته های انتخاب شده از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ تا ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ خرداد ماه وجود دارد.
  • بعد از اتمام مهلت ویرایش امکان ویرایش مجدد و یا جایه جایی رشته ها وجود ندارد.
  • در صورتی که مشخص شود که داوطلب حقایق را در پروسه ثبت نام کتمان کرده و یا واجد شرایطی که در دفترچه راهنما تعیین شده نمی باشد، متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل منع می شود.

شرایط مهم در انتخاب رشته فرهنگیان ۱۴۰۳

در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 لازم است تا یکسری از شرایط مهم و ضروری را تاکیید کنیم:

  • آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان همراه با نوبت اول آزمون کنکور سراسری برگزار می شود.
  • ضرایب دروس آزمون فرهنگیان برای گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی و هنر و زبان خارجی، مانند ضرایب آزمون سراسری است. (به جز درس ویژه آزمون تربیت معلم).
  • علاوه بر دفترچه های انتخاب رشته ای که به داوطلبان گروه های آزمایشی داده می شود، دفترچه اختصاصی آزمون فرهنگیان نیز داده خواهد شد.
  • با توجه به این که سوابق تحصیلی دانش آموزان در تیر ماه اعلام می شود، ملاک معرفی سه برابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی مختص به نمره آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
  • ملاک معرفی چند برابر ظرفیت مرحله ارزیابی شایستگی 1403 در گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی 60درصد نمره کل آزمون سراسری، 40درصد نمره کل آزمون تربیت معلم است. برای گروه های هنر و زبان های خارجی 55/3درصد نمره کل آزمون سراسری و 44/7درصد نمره کل آزمون تربیت معلم است.
  • قبل از موعد انتخاب رشته سراسری، نتایج آزمون تربیت معلم اعلام خواهد شد و افرادی که در آزمون تربیت معلم قبول شده اند، کارنامه ملاک عمل انتخاب رشته داده نمی شود. و این افراد امکان انتخاب رشته سراسری را هم ندارند.
  • بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی فرهنگیان 1403، به داوطلبان چند روز فرصت داده می شود تا در صورتی که قصد انصراف دارند، قبل از صدور کارنامه ملاک عمل، انصراف بدهند. در این صورت داوطلبان می توانند اقدام به انتخاب رشته سراسری کنند.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴-۱۴۰۳

  • تابع جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم سابقه محکومیت جزائی و یا کیفری.
  • عدم وابستگی یا عضویت در احزاب و سازمان های غیر قانونی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، الکل، دخانیات و هرنوع مواد اعتیاد آور.
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی، روانی و توانایی در انجام وظایف.
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسیو

شرایط خصوصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴-۱۴۰۳

  • حداکثر سن مجاز برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام است. (متولدین /1379/07/01 به بعد می توانند ثبت نام کنند.)
  • خدمت سربازی و یا سوابق کاری منجر به افزایش سقف سنی داوطلب نمی شود.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری 1402 و دانشجویان در حال تحصیل دوره روزانه و غیر روزانه همه مقاطع تحصیلی به شرطی می توانند در آزمون اختصاصی 1403 فرهنگیان شرکت کنند که منعی برای نظام وظیفه نداشته باشند و در صورت قبولی هم باید حداکثر تا تاریخ 1403/06/31 از رشته قبلی انصراف و گواهی انصراف را هم به محل تحصیل جدید خود ارائه بدهند. در غیر این صورت قبولی داوطلب رد خواهد شد.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت شهید رجایی و دانشجیوانی که تعهد به دستگاه های اجرایی کشور دارند و یا بورسیه هستند مجاز به ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیستند.
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی همانطور که گفتیم بسیار مهم است و باید تاییدیه پزشک گرفته شود. موارد مربوط به سلامت عبارتند از:

-قدرت بینایی: (قدرت ديد هر چشم حداقل 0/5 يا هر دو چشم بدون عينك و لنز حداقل ده بيستم بوده و داوطلب کور رنگی یا انحراف چشم نداشته باشد.
-بعد از اصلاح با عينك و لنز، داشتن ديد 10/10 هر چشم و داشتن ديد حداقل 16/20 در دو چشم، الزامی است.

-هر نوع نقص ميدان بينایی در يک يا هر دو چشم غیر قابل قبول است.

-دوربينی غير قابل درمان و نيستاگموس شديد هردو چشم غیر قابل قبول است.

-ضايعات وسيع، شديد و غيرقابل درمان در هردو قرنيه غیر قابل قبول است.

-كوررنگی ( برای رشته های آموزش ابتدایی و رشته های گروه هنر و رشته هایی كه شناخت رنگ وطيف نوری در آن ها ضروری است، ممنوع بوده و در بقيه رشته ها بلامانع است).

-نابينایی در يک چشم غیر قابل قبول است.

-قدرت شنوایی: توانایی شنيدن صداها و اصوات معمولی و نداشتن نقص شنوایی (كم شنوایی داوطلب نبايد بيش از 30 دسيبل باشد).

-حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته آموزش تربيت بدنی، مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته علوم ورزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است.

-تغيير شكل مادرزادی يا اكتسابی اندام ها و نداشتن كراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح يا ديگر عوامل در صورت يا
قسمت های ظاهری و نمايان بدن.

مشاوره تحصیلی آکو

تیم حرفه ای آکو با بررسی آخرین تغییرات در کنکور ۱۴۰۳ به داوطلبان این آزمون کمک می کند تا بهترین روند را طی کنند. همانطور که می دانید تغییرات اخیر در کنکور باعث شده تا بسیاری از افراد بخصوص افرادی که در نظام قدیم تحصیل کرده اند و قصد دارند مجددا در کنکور شرکت کنند، شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور را ندانند و طبق مدرک و یا رشته ای که قبلا مطالعه کرده اند برای شرکت دوباره در کنکور باید مجددا شرایط را بررسی کنند.

کمک گرفتن از یک مشاور حرفه ای و باتجربه در این مسیر می تواند کمک زیادی کند و شما را زودتر به هدفتان برساند. بنابراین پیشنهاد می کنیم از بخش تیم ما با مشاوران آکو بیش تر آشنا شده و در صورت نیاز به وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

همچنین از طریق اینستاگرام آکو نیز می توانید جدیدترین اخبار تحصیلی را دنبال کنید و یا از طریق کانال تلگرام آکو آخرین اخبار و تغییرات کنکور را دنبال کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 2 هفته کلیه خدمات مشاوره تحصیلی برای همه رایگان شد.