پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

همه چیز درباره ریاضی کنکور سراسری

طرح های مشاوره ا ی آنلاین
5/5 - (1 امتیاز)

روش مطالعه ریاضی کنکور سراسری

تحلیل سوالات ریاضی کنکور سراسری

بهتر است تحلیل ریاضی کنکور سراسری را با بررسی سوالات و مباحث مختلف ریاضی شروع کنیم تا زمینه مناسبی برای دریافت روش مطالعه ریاضی کنکور فراهم شود. مباحث پیوسته در کنکور 1401، شامل 22 سوال بود که به عبارتی میشه 73 درصد کل بودجه بندی آزمون ریاضی کنکور 1401.

به طور کلی مباحث ریاضی به دو دسته مستقل و وابسته تقسیم می شود و علم به دسته بندی مباحث ریاضی و نحوه مطالعه آن، شرایط موفقیت شما را در ریاضی کنکور سراسری فراهم میکند.

ریاضی کنکور سراسری

مباحث پیوسته مثل بحث تابع منظور فقط مفهوم تابع و دامنه و برد آن نیست، بلکه هر مبحثی که مربوط به تابع باشد مانند قدر مطلق، جزءصحیح، لگاریتم، ترکیب تابع و … باید در این بخش مطالعه شود و بعد به سراغ مبحث بعدی بروید.

حذف از مباحث پیوسته، خیلی ریسکیه و نیازمند مشورت با مشاور تحصیلی کنکور است. لطفا بدون مطالعه ریز به ریز تحلیل ریاضی کنکور سراسری و نظر مشاور تصمیم گیری نکنید!

اگر کسی بدنبال پیدا کردن بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور باشه، شاید صحبت ها و شیوه های مختلفی به گوشش برسه که هرکدوم در صورت اعتقاد و انجام صحیح، تاثیرگذار باشه. اما برای مطالعه درس ریاضی چه در سال کنکور و چه در سال های دهم و یازدهم، رعایت یک موضوع بسیار مهمه و عدم انجام اون، موفقیت در درس ریاضی رو دشوار میکنه.

موفقیت کنکور تجربی با مهندس سهیل حاج کرم

اصلی که در موردش صحبت میکنم توجه به مباحث مستقل و پیوسته ریاضی و شناخت دقیق هر کدوم هست که برای یک داوطلب کنکور و دانش آموز از نون شب هم واجب تره. ترتیب مطالعه مباحث پیوسته حتما باید درست باشه و کسی نباید سر خود و هیجانی دست به مطالعه مبحثی بزنه که در زنجیره مباحث پیوسته پیش نیازهایی داره.

ریاضی کنکور ریاضی و ریاضی کنکور تجربی

مباحث مستقل ریاضی کنکور تقریبا هیچ وابستگی به سایر بخش ها نداره. به طور مثال برای مطالعه آمار لزومی به مطالعه تابع یا هر فصل دیگه ای نیست. باتوجه به این ویژگی خاص، رعایت ترتیب در بین مباحث مستقل ریاضی کنکور هیچ اهمیتی ندارد و به دل‌خواه می‌توانید این فصل‌ها را مطالعه کنید.

اما یکم باید نگران مباحث مستقل باشیم چون معمولا مباحث مستقل قربانی همین استقلالشون میشن! چون پیش نیاز هیچ مبحثی نیستند و هیچ بخشی هم پیش نیازشان نیست، فرقی نمیکنه کجای کار مطالعه شن.  در نتیجه دانش آموزان و حتی اساتید برای مطالعه و تدریس آنها برنامه مشخصی ندارند و احتمال جا افتادن در تدریس یا پشت گوش افتادن تست های درس خیلی زیاده!

شاید یکی از علت ای پایین بودن میانگین پاسخگویی داوطلبان کنکور به سوالات آمار در تمام این سال ها همین بوده!

Øبهتره بچه ها و مشاورین محترم برای مباحث مستقل برنامه ریزی خوبی همچون فصول پیوسته کنن. چون طبق آمار بین 8 تا 10 تست از مباحث مستقل طرح میشه. این یعنی 25 تا 30 درصد درس ریاضی کنکور.

Øمباحث مستقل برای داوطلبی که بنا به هر دلیلی شرایط مطالعه ریاضی رو نداره، بسیار قابل اعتماده. چون در صورت وقت گذاشتن میتونه امتیاز خوبی در مدت زمان کمتر به دست بیاره. و مهمترین علتش هم همینه که برای استاد شدن تو این مباحث نیازی به تسلط مباحث دیگه نیست.

ریاضی کنکور انسانی - ریاضی کنکور تجربی -  ریاضی کنکور ریاضی

بررسی ریاضی کنکور 1400

در ریاضی کنکور 1400 از مباحثی مثل آمار تستی طراحی نشده بود. طرح دو سوال از هندسه تحلیلی در نوع خودش سنت شکنی محسوب میشد. کنکور 1400 چیزهای زیادی به ما یاد داد. مثل: نمیشه کاملا به بودجه بندی ها اعتماد کرد و همیشه باید منتظر سورپرایز بود.

طرح دو سوال بسیار دشوار پشت سر هم، طرح 16تست دشوار و بسیار دشوار اتفاق بسیار عجیبی بود. ریاضی 1400 یک درس بزرگ برای همه داشت، اونم این بود  که: در مواقع حساس و شرایطی که آزمون بسیار سخت بنظر میرسه، برنده افرادی هستند که کنترل خود رو حفظ میکنند و سعی میکنند با خونسردی تمام، سوالاتی رو که بلدن پاسخ  بدن. 765 نفر از رتبه های زیر 1000 تجربی این درس رو  کمتر از 50% پاسخ دادن.

ریاضی تقریبا ( بدون در نظر گرفتن زمین شناسی) اولین درس تخصصی اون سال بود، و داوطلبی که از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشت، بعد از مواجهه با سوالات ریاضی، خودش رو باخت و اینطور برداشت کرد که دیگه کنکور رو از دست داده و حس اینکه اونقدر که باید خوب نبوده ، تا پایان آزمون همراه وی ادامه داشت.در حالی که این شرایط برای همه یکسان بود. در پایان باید عرض کنم که:

عرصه کنکور تنها برای بچه هایی مناسب هست که حاضر به مطالعه مفهومی هستند و بار دیگه تاکید میکنم ، کنکور یک فرایند غیر منطقی است و باید برای موفقیت در آن غیرمنطقی تلاش کرد.

ریاضی کنکور 1401 از نظر مشاور کنکور

ریاضی کنکور 1401 دقیقا نقطه عکس ریاضی کنکور 1400 بود. این آزمون (کنکور 1401) شروع کننده تغییرات اساسی کنکورهای سال های آینده بود. تغییری که ما ازش صحبت می کنیم؛ افزایش تعداد دفترچه های آزمون بود که به این ترتیب دروس تخصصی با ریاضی شروع شد و اولین درس دفترچه های تخصصی قرار گرفت.

مقایسه ریاضی کنکور 1400 و ریاضی کنکور 1401

 

تعداد بسیار زیاد سوالات ساده و در حد کتاب، اتفاق جالبی بود. انگار که سازمان سنجش یه جورایی میخواست بشوره ببره. در کنکور 1401 بازم شاهد برهم خوردن چیدمان سوالات بودیم.

پس بار دیگه خواهش میکنم که دیگه خیلی روی بودجه بندی سنتی حساب باز نکنید. البته یه چیزایی خیلی مشخصه، مثل اینکه همیشه از مباحثی مثل تابع،مثلثات، حد و مشتق و … حداقل سه سوال طرح میشه.

چیزی که گاهی مارو متعجب میکنه اینه که مثلا تعداد تست دو فصل مهم مثل مشتق و کاربرد مشتق خیلی کم میشه ( 1401 سه تست کلا طرح شد) و یا مثل کنکور تجربی 1400 تستی از آمار طرح نشد.

در ریاضی کنکور 1401 چقدر تمرین های سطح کتاب مورد توجه طراحان بود! لذا تقاضا میکنم کتاب درسی رو از هرچیز دیگه ای جدی تر بگیرید.

با توجه به تحلیل ریاضی کنکور سراسری 1401 بهترین مشاور کنکور کسی است که شخصیت دانش آموز رو برای آزمون های ساده و سخت به میزانی که لازمه تربیت کنه. پس در اولین قدمت باید با شماره 09025646234 به صورت آنلاین در تلگرام و واتساپ ارتباط برقرار کنی و روش اصلی مشاوره رو یاد بگیرید.

تحلیل ریاضی کنکور سراسریبرنامه ریزی برای 100 زدن ریاضی کنکور

تحلیل آماری ریاضی کنکور 1401 نشان میدهد که اگر شما در درس ریاضی16 تست درست پاسخ دهید و خود را در بین 3% برتر کنکور قرار داده اید. مهم ترین کار برای قرارگیری بین سه درصد برتر، مطالعه ریاضی کنکور به صورت اصولی است.

تحلیل ریاضی کنکور نشان میدهد که در قدم اول لازمه به اتحادهای  مرتبط با متوسطه اول کاملا مسلط باشی. سپس(قدم دوم) برو سراغ فصل سه دهم، توان های گویا و عبارات جبری. مرحله بعد (قدم سوم)  معادله و نامعادله فصل 4دهم و درس 3،2 فصل یک یازدهم یعنی معادله و تابع درجه دو و معادلات گنگ و گویا.

اگر تصمیم داری در درس ریاضی به بهترین جایگاه برسی و کیفیت مطالعه خوبی داشته باشی، حتمل به نکات ذیل توجه کن. بهترین روش مطالعه درس ریاضی اینجاست:

  • حل کردن تست های ریاضی کنکور سراسری ده سال گذشته
  • شناخت نقاط ضعف خود در ریاضی و تمرین بیشتر و محکم تر این مباحث
  • پیشخوانی قبل از شروع کلاس کنکور ریاضی (انتخاب بهترین آموزشگاه کنکور برای یادگیری ریاضی)
  • درس هرروز همانروز از قانون های اصلی روش مطالعه ریاضی کنکور است(در برنامه ریزی کنکور براساس آزمون های قلمچی میتونید این نکته رو بیشتر مشاهده کنید.)
  • کتاب درسی منبع اصلی شما برای کنکوره حتی در درس های ریاضی و فیزیک. پس تمرین ها و متن کتاب درسی رو فراموش نکنید.

روش مطالعه ریاضی کنکور

ریاضی مثل زیست نیست که مبنای اون خوندن و توصیف کردن باشه. ذات این درس، حل نمونه سوال و تست هست، که نحوه خوانش حداکثر 10درصد از برنامه مطالعاتی این درس رو تشکیل میده و مابقی تست است و تست است و تست.

پس هیج وقت سعی نکنید ریاضی رو بخونید چون با این کار فقط سر خودتون دارید شیره میمالید!

ریاضی کنکور تجربی - ریاضی کنکور ریاضی - ریاضی کنکور انسانی

 

پس هم بلافاصله بعد از مطالعه تست بزنید و هم چند روز بعد مرور کنید. البته دوره و مرور ریاضی و نحوه انجامش بسیار مهمه. اینکه تمام تست های یک مبحث بعد از مطالعه کار بشه، امریست محال! بارها و بارها گفتیم که برای برنامه ریزی کنکور باید واقع بین باشید. حتی در برنامه ریزی های رایگان کنکور 1402 که براتون گذاشتم هم تاکید کردم که باتوجه به توانایی خودتون برنامه ریزی کنید عزیزای من!

بهتره تست های موضوع مطالعه شده به چند بخش تقسیم شه و در هر مرور، علاوه بر تمرکز بر روی تست های مهم و نشانه دار بخش گذشته، تست های بخش جدید هم کار شود. به این صورت شما در طول چند هفته به حداکثر تسلط روی تمامی مباحث میرسید.

اما چرا اصرار داریم که بعد از مطالعه حتما باید تست بزنیم؟ مطالب و نکاتی که در ابتدا یاد میگیریم بسیار مبهم هستند و ما فقط کلیات آنها رو یاد گرفتیم بدون اینکه متوجه نحوه استفاده از آنها باشیم. لذا تست زدن به ما کمک میکنه تا نگاه طراح ، چگونگی استفاده از مطالب رو در قالب تست، متوجه بشیم و در مرورهای بعدی به تسلط برسیم.

مثلا برای ریاضی کنکور تجربی و ریاضی کنکور انسانی به راحتی میشه نگاه طراح رو با حل تست های مداوم تشخیص داد. این کار برای تحلیل ریاضی کنکور ریاضی یکم سخت تره اما بازهم با کمک مشاور کنکور و تحلیل ریاضی کنکور سراسری سال های گذشته امکان پذیره!

مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور بهت میگم که در روش مطالعه ریاضی کنکور سراسری در وهله نخست، هدف اتمام تست های کتاب کمک درسی است. هر وقت تست جدید یا چالشی یک مبحث از کتاب کمک درسی به اتمام رسید، اجازه دارید که به سراغ تست های کتاب منبع دوم با سطح بالاتر بروید. دقت کنید که ممکن هست مثلا شما در حین تست زدن مشتق از منبع اول باشید، در حالی که تابع رو  از منبع دوم تست میزنید.

فرقی نمیکنه که تو داری ریاضی کنکور ریاضی رو میخونی یا ریاضی کنکور تجربی برای کنکور به دردت میخوره! به هرحال نکته هایی که گفته شد برای موفقیتت ضروریه! اگر دنبال برنامه ریزی دقیق و اصولی براساس نکات مشاوره ای هستی، همین حالا با تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو از طریق شماره 02633408944 تماس بگیر و یا از طریق اینستاگرام مشاوره تحصیلی آکو به طور مستقیم با مشاور های تیم حرفه ای من در تماس باش!

مشاوره تحصیلی کنکور 1402

 

با افتخار خودمون رو بهترین تیم مشاوره کنکور میدونیم و در این راستا از هیچ کمکی به دانش آموز ها دریغ نمیکنیم! حتی داشتن یک هفته مشاوره رایگان در برنامه کاری تیم ما قرار گرفته تا شما با شرایط بهتری درس خوندنتون رو شروع کنید.

بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور چیست؟

تمام یادگیری ریاضی وابسته به حل تمرین است و خواندن نکات برای ریاضی بی معنی است. از تمرین ها و متن کتاب شروع کنید و به سمت سوال های سخت کتاب های کمک درسی ریاضی حرکت کنید.

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا