پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمقالات آموزشی و مشاوره ای

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم ؟ صفر تا 100

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سوال کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم ؟ سوالی است که تمامی دانش‌آموزان کنکوری با آن مواجه هستند و انتخاب آزمون آزمایشی برای سال کنکور خود، یکی از تصمیمات مهمی است که دانش آموزان باید در زمان مناسب بگیرند. آزمون‌های آزمایشی و نتایج آن بسیار در روند درس خواندن شما و نتیجه‌گیری بهتر موثر هستند. بنابراین در ادامه این مطلب به انتخاب مناسب‌ترین آزمون آزمایشی می‌پردازیم.

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور خود انتخاب کنیم؟

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ در ادامه این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که دانش آموزان در سال‌های گذشته برای آزمون‌های آزمایشی کنکور خود، انتخاب های محدودتری داشتند و بیشتر دانش‌آموزان آزمون‌های قلمچی را تنها به شکل حضوری انتخاب می‌کردند، و پس از آن آزمون‌های سنجش و گزینه دو مورد انتخاب قرار می‌گرفتند.

ملاک‌ها و معیارهایی که دانش‌آموزان بر اساس آن یکی از آزمون‌های آزمایشی را برای سال کنکور خود انتخاب می‌کنند، 5 مورد را تشکیل می‌دهد که شامل:

  • طرح درس
  • آزمون‌ها
  • کیفیت سوال‌ها
  • جامعه آماری
  • قیمت

و شرایط مانند بازه‌های بین هر آزمون و خدمات آزمون‌ها مانند تحلیل آزمون، کارنامه مشخص و کاربردی هستند. امروزه امکان برگزاری آزمون‌های آزمایشی به شکل آنلاین هم برای موسسات فراهم شده و بسیاری از این موسسه‌ها شیوه آنلاین را برای آزمون‌های خود انتخاب کرده‌اند.

آزمون آزمایشیهزینهنوع برگزاریسطح سوالاتکیفیت سوالاتپنل کاربری و کارنامهتحلیل و پاسخنامه
قلم چیزیادحضوری و آنلایندشوارخوبعالیعالی
گزینه 2متوسطحضوریمتوسطخوبعالیعالی
سنجشمتوسطحضوریمتوسطمتوسطضعیفعالی
مازمناسبآنلایندشوارخوبعالیعالی
خیلی سبزمتوسطحضوریمتوسطخوبعالیعالی
نشانهمتوسطحضوریخیلی دشوارخوبضعیفمتوسط
گاجمتوسطحضوریمتوسطضعیفضعیفمتوسط

با توجه به اینکه شرایط موسسات برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی هم به شکل حضوری و هم به شکل آنلاین هستند و ملاک‌ها و معیار‌های انتخاب آزمون آزمایشی برای دانش‌آموزان گسترده‌تر شده، این انتخاب برای بچه ها تبدیل به انتخاب پیچیده‌تری شده و احساس سردرگمی بیشتری به همراه دارد. در این بین صحبت با مشاور می تواند دانش‌آموزان را راهنمایی کند تا از این سردرگمی خود کم کنند و با ذهن شفاف‌تری در مورد آزمون آزمایشی کنکور خود تصمیم‌گیری کنند.

سوالاتی مانند کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ کدام دسته از آزمون‌ها برای ما مناسب‌تر است؟ یا اصلا می‌توانیم در این آزمون‌ها شرکت نکنیم؟ و آزمون آنلاین بهتر است یا حضوری؟ چطور باید کارنامه آزمون خود را تحلیل کنیم؟ این ها همگی سوالات و موضوعاتی هستند که در صورت برخوردار نبودن از مشاوره و راهنمایی‌های مناسب، می‌توانند ما را بسیار گیج کنند.

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟

حتما در آزمون های آزمایشی ثبت نام کنیم؟

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم ؟ علاوه بر این سوال، باید بدانیم اصلا ثبت نام در این آزمون ها ضروری است یا خیر.

خیلی از موسسات و مراکز برگزار کننده آزمون‌های آزمایشی هزینه‌های زیادی رو برای دانش آموزان کنکوری فراهم می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید هزینه های سال کنکور خود را مدیریت کنید و هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی برای شما سنگین است، و یا اگر هر دلیل دیگری برای شرکت نکردن در این آزمون ها دارید، بهتر است نگران نباشید چون هیچ اجبار و ضرورتی برای ثبت نام در این آزمون‌ها نیست. با توجه به این موضوع که کمی بعد از برگزاری هر آزمون، فایل آن و پاسخنامه آن به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد، شما می‌توانید این آزمون‌ها را به شکل آفلاین داشته باشید و خودتان در آزمون‌های هر مجموعه‌ای که می‌خواهید شرکت کنید.

اهمیت آزمون‌های ازمایشی

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم ؟ چرا این سوال اهمیت دارد؟

آزمون‌های آزمایشی به شما این امکان را می‌دهد که شرایط جلسه آزمون کنکور را برای خود شبیه‌سازی کنید. با این شبیه سازی و شرکت در آزمون آزمایشی، چه ثبت نام کنید و چه به شکل آفلاین شرکت کنید، شما برای نکات بسیاری مهمی در کنکور آمادگی پیدا خواهید کرد. بنابراین سوال کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما می توانید در مورد تحلیل آزمون‌های آزمایشی در سایت آکو بیشتر مطالعه کنید.

این نکات مهم می‌تواند یاد گرفتن کنترل استرس جلسه آزمون باشد، مدیریت زمان برای تست‌ها باشد، و یا نحوه درست تحلیل آزمون برای پیشرفت بیشتر و نتیجه بهتر از آزمون‌ها باشد. شما بعد از هر آزمون می‌توانید به خوبی نکات قوت و نکات ضعف خود را بررسی کنید و با توجه به درصدی که کسب می کنید ببینید تا چه میزان عملکرد خوبی نسبت به مطالعه‌تان داشته‌اید. اطلاعاتی که بعد از هر آزمون آزمایشی به دست می‌آید به دانش آموز و مشاور کمک می کند تا به سمت برنامه‌ریزی درست‌تری بروند و در نتیجه پیشرفت و یادگیری بیشتری حاصل شود.

بررسی انواع آزمون‌های آزمایشی

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم ؟ برای پاسخ به این سوال باید با آزمون‌های آزمایشی آشنایی پیدا کنیم. اکنون به بررسی انواع آزمون‌های آزمایشی می‌پردازیم تا شما با ذهنیت شفاف‌تری به سوال کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ پاسخ دهید.

آزمون های آزمایشی ماز

در بین مرکزهایی که آزمون‌های آزمایشی خود را به شکل آنلاین برگزار می‌کنند، موسسه ماز در چندوقت اخیر توانسته است در بین دانش‌آموزان و مشاوران، محبوبیت خوبی کسب کند. درست است که برای برخی شرایط آنلاین بودن آزمون ها عیب درنظر گرفته می شود، اما شرایط، امکانات و پشتیبانی بسیار عالی مجموعه آموزشی ماز باعث می شود آنلاین بودن آن عیب درنظر گرفته نشود.

با اینکه سطح بالای سوالات ماز می تواند بعضی اوقات برای بچه ها سخت باشد، اما سوالات سخت استانداردی هستند، که باعث یادگیری بیشتر بچه‌ها می‌شود و بسیاری از مشاورهای تحصیلی مانند مشاوران با تجربه گروه آکو، این موسسه را برای دانش آموزان پیشنهاد می‌کنند.

قلم چی

در بین آزمون‌های آزمایشی، مجموعه قلم‌چی به علت زمان برگزاری هر دو هفته یکبار، سطح و کیفیت بالای سوالات و جامعه آماری بالایی که دارد، می تواند بهترین گزینه برای انتخاب آزمون آزمایشی حضوری برای سال کنکور باشد. طراحان سوالات قلم‌چی سوالات بروز را برای آزمون‌ها در نظر می‌گیرند و تمامی شرایط خوب یک آزمون آزمایشی را برای دانش آموز فراهم کرده است. اگر شما دانش آموز متوسطی هستید، که می خواهید پیشرفت بیشتری در روند درس خواندن خود حاصل کنید، و با آزمون های به موقع مرور مناسبی بر مطالعات خود داشته باشید، آزمون‌های قلم‌چی برای شما بهترین انتخاب هستند. امیدواریم تا کنون یه شما کمک کرده باشیم تا سرگیجه خود را برای پاسخ به سوال کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ کم کرده باشید.

آزمون های آزمایشی سنجش

آزمون‌های سنجش با کیفیت بالا و به نحوه عالی سوالات خود را طراحی می‌کند اما ایرادی که بر آزمون‌های آزمایشی سنجش وارد است، زمان برگزاری آن است. آزمون‌های سنجش هر ماه یکبار برگزار می‌شود که این بازه زمانی نسبتا طولانی بین هر آزمون، بازبینی بچه ها نسبت به عملکرد خود و بررسی نتیجه‌ی مطالعه‌شان را عقب می‌اندازد.

آزمون های آزمایشی گزینه 2

آزمون‌های آزمایشی گزینه دو با وجود سطح خوب سوالات، هر سه هفته یکبار برگزار می شود که این بازه زمانی می‌تواند باعث شود بچه‌ها و مشاوران نتوانند بهترین برنامه ریزی ممکن را برای مرور، مطالعه و تست زنی درس‌های خود داشته باشند. با این حال، کارنامه خوبی به بچه ها ارائه می‌دهد و سطح استانداردی را در سوالات خود رعایت می‌کند.

آزمون های آزمایشی گاج

آزمون‌های گاج و کارنامه‌ای ارائه می‌دهد، نسبت به دیگر مراکز برگزار کننده آزمون‌ها، سطح معمولی‌تری دارند. و اتفاق افتاده‌است که سوالات آمده در آزمون‌های گاج تکراری باشند. به صورت کلی آزمون گاج انتخاب خیلی از دانش آموزان نمی‌باشد و بسیاری از مشاوران با تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی، آزمون‌های گاج را توصیه نمی‌کنند. حوزه های کمتر گاج و اشکالاتی که در روند آزمون‌های آنلاین آن پیش می‌آید از عیب‌های وارد دیگر بر آزمون‌های گاج قلمچی است. برای اطلاعات بیشتر از بودجه‌بندی آزمون‌های گاج1402-1403 می توانید در سایت ما مطالعه کنید.

کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟

نکات تکمیلی در انتخاب آزمون

در ادامه پاسخ به سوال کدام آزمون آزمایشی را برای کنکور انتخاب کنیم؟ برخی نکات تکمیلی را می‌گوییم. اگر شما مشاور تحصیلی خود را انتخاب کرده اید و در آموزشگاه یا مرکز تحصیلی درس می‌خوانید که آزمونی را به شما معرفی می‌کند، در مرحله اول بهترین تصمیم، همراه شدن با موسسه خود و پذیرفتن راهنمایی های مشاورتان در مورد آزمون‌های آزمایشی است. توصیه ما این است که همراه با برنامه ریزی و روند مشاور و آموزشگاه خود پیش بروید.

درست است که متاسفانه برخی مراکز و برخی از مشاوران کنکور به علت منفعت و سودی که می توانند از این طریق برای خود داشته باشند، آزمونی را به شما معرفی نمی‌کنند که مناسب‎‌ترین برای شماست. اما اگر شما از مشاور و مجموعه خود مطمئن هستید، بهترین راه همراه شدن با برنامه و روندی است که معرفی می‌کنند. برای بهترین برنامه‌ریزی همگام با آزمون‌های آزمایشی می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

و نکته‌ای که در انتها دوباره تکرار می‌کنیم این است که شما می‌توانید در خانه، تمامی آزمون‌های آزمایشی را حل کنید و درصد و تحلیل خود را از آزمون داشته باشید، بی‌آنکه هزینه‌های آزمون‌ها را متحمل شوید. اما حتما این کار را انجام دهید چون اهمیت آزمون های آزمایشی و تحلیل این آزمون‌ها در کنکور شما بسیار بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا