پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله تیم مشاوره تحصیلی آکو اطلاعات جامع ای مربوط به نامه اشتغال به تحصیل را به شما میدهد، و حتی جواب سوالاتتان را در این مقاله دریافت میکنید، برای مثال آیا میتوان نامه اشتغال به تحصیل را به صورت آنلاین دریافت کرد یا خیر؟

گاهی دانشجویان ممکن است دانشجویان برای کار های دانشجویی خود مانند انصراف دادن از دانشگاه، برای سازمان ها و شرکت ها، مجوز خروج از کشور برای دانشجویان پسر، گرفتن معافیت موقت سربازی و… به گواهی اشتغال به تحصیل نیاز پیدا کنند.

این گواهی را دانشگاه ها صادر میکنند و در گذشته فقط باید به صورت حضوری این نامه را دریافت میکردید، اما از سال 1399 سرویس اینترنتی صدور گواهی اشتغال به تحصیل فعال شد.

مراحل اینترنتی دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاهای سراسری را میتوانید از طریق سامانه سجاد و یا سامانه گلستان دریافت کنید و همچنین برای دانشگاه آزاد را باید از سایت خود دانشگاه این گواهی را دریافت نمایید. در ادامه توضیحات دقیق تری برای ورود به سامانه گلستان را به شما عزیزان توضیح میدهیم.

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سامانه گلستان

ابتدا باید وارد سامانه گلستان شهر خود شوید و سپس روی بخش آموزش کلیک کنید، گزینه دانشجو را انتخاب کرده و از قسمت درخواست ها درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را انتخاب کنید.

سپس گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید و در فرمی که برایتان نمایش داده میشود اطلاعات لازم را پر کنید. در این قسمت توجه داشته باشید که حتما مشخص کنید برای کدام سازمان و به چه منظوری گواهی را لازم دارید. و اگر نوع گواهی مد نظرتان در گزینه ها نبود، گزینه سایر را انتخاب کنید.

سپس درخواست خود را با کلیک روی گزینه ایجاد ثبت کنید. بهتر است پیش از ایجاد از گزینه ی بررسی تغییرات استفاده کنید تا اطلاعاتتان توسط سیستم بررسی شود و از کامل بودن آن مطمئن شوید. و پس از این مرحله باید منتظز بمانید که گواهی شما توسط دانشکده تایید شود که در همین بخش میتوانید آن را پیگیری کنید، سپس در زمانی که مشخص شده با مراجعه به اداره کل آموزش گواهی خود را دریافت کنید.

دریافت اشتغال به تحصیل در سامانه سجاد

سامانه جامع امور دانشجویان یا سجاد برای دانشجویان دانشگاه های دولتی وزارت علوم، پیام نور، غیرانتفاعی، فنی حرفه ای و علمی کاربردی گواهی اشتغال به تحصیل صادر میکند.

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارجی هم از طریق فرآیند صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج ذیل خدمات اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، امکان دریافت این گواهی را دارند.

البته برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی در این سامانه گواهی اشتغال به تحصیل صادر نمیشود.

در این روش ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت نام کنید. برای ثبت نام پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده مثل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک و رمز عبور، روی گزینه تماس کلیک کنید یا گزینه پیامک را انتخاب کنید تا کد فعال سازی برایتان ارسال شود.

نام کاربری شما کد ملی و و رمز عبور هم پیشنهادی خودتان است که به آدرس ایمیلتان ارسال میشود. سپس باید اطلاعات کاربری خود را در مدت یک ماه تکمیل کنید.

سپس زمانی که ثبت نام کردید وارد پروفایل خود در سامانه سجاد میشوید و در آنجا از منوی خدمات، اداره کل امور دانشجویان داخل، ((صدور گواهی اشتغال به تحصیل)) را انتخاب کنید.

شرایط تحصیلی شما پس از انتخاب این گزینه در پایگاه اطلاعات وزارت علوم بررسی میشود. اگر آخرین وضعیت تحصیلی شما دانشجو باشد به صفحه قوانین و مقررات هدایت میشوید.

با انتخاب گزینه ((با قوانین گفته شده موافق هستم)) به صفحه بعدی بروید و مقطع و رشته تحصیلی خود را از بین گزینه ها انتخاب کنید و همچنین باید بنویسید که مخاطب نامه تان کجاست.

اگر عنوان رشته تحصیلیتان نمایش داده نشد از دانشگاه خود پیگیری کنید. اگر گواهی اشتغال به تحصیل بدون مخاطب را انتخاب کنید یا از بین سازمان هایی که در سامانه تعریف شده انتخاب کنید گواهیتان پس از پرداخت صادر میشود و از قسمت کارتابل قابل دریافت است.

اما اگر در لیست سازمان های مخاطب سایر را انتخاب کنید و سازمان دیگری را وارد کنید درخواست شما بررسی میشود و پس از چند روز کاری میتوانید تنیجه را در کارتابل مشاهده کنید.

گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل باید به سایت دانشگاه خود مراجعه کنند. که ابتدا در پنل کاربری درخواست های دانشجویی و سپس درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را انتخاب کنید. پس از آنکه اطلاعات خواسته شده را کامل وارد کردید درخواست خود را ثبت کنید.

میتوانید وضعیت درخواست خود را در همین بخش پیگیری کنید. در بخش بایگانی، مشاهده پرونده دیجیتالی درخواست های شما قابل مشاهده است که پس از تایید میتوانید گواهی خود را مشاهده یا برای خود چاپ کنید.

برای دریافت اخبار بیشتر میتوانید کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا