پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروسمشاور من

هندسه گسسته در کنکور ریاضی فیزیک

روش مطالعه هندسه برای کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1/5 - (1 امتیاز)

کنکور ریاضی مانند کنکور های دیگر دارای دو دفترچه ی می باشد که دفترچه ی اختصاصی با ریاضیات آغاز میشود. درس ریاضی در کنکور رشته ریاضی و فیزیک به عنوان اولین درس در دفترچه تخصصی قرار دارد. داوطلبان گروه ریاضی باید به 55 سوال این درس در مدت زمان 85 دقیقه پاسخ دهند. بنابراین داوطلبان باید تسلط بسیار زیادی بر روی سوالات داشته باشند. مطالعه بودجه بندی ریاضی کنکور به داوطلبان کمک می‌کند تا مباحث مهم و تست خیز ریاضی را بدانند و بر اساس اهمیت، مباحث را اولویت‌بندی کنند.بجز بودجه بندی سوالات ، دانستن منابع معتبر برای بخش های هندسه و گسسته و البته روش مطالعه صحیح این بخش برای درصد خوب در کنکور سراسری ریاضی لازم است. مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک آکو در کرج همراه حضوری و آنلاین داوطلبان است.

  • تعداد سوالات ریاضی در کنکور: ۵۵ سوال ( حسابان 1 / حسابان 2 / ریاضی دهم ، هندسه 1 / هندسه 2 / هندسه 3 و گسسته / آمار احتمال)
  • سوالات از شماره ۱۰۱ الی ۱۵۵ در دفترچه تخصصی
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی در کنکور: ۸۵ دقیقه
  • مدت زمان پاسخگویی به هر سوال: ۹۰ ثانیه

مطالعه هندسه و گسسته کنکور ریاضی

پیش از صحبت درباره روش های مطالعه صحیح و بهترین منابع هندسه و گسسته در کنکور ریاضی و فیزیک، بهتر است گفتگوی استاد ساریخانی، مدرس برتر ریاضیات کنکور ریاضی را درباره درس هندسه و گسسته بشنویم. ایشان علاوه بر تاکید بر اهمیت زیاد این درس به خاصیت جا به جای رتبه با هندسه و گسسته نیز اشاره کردند.

روش مطالعه هندسه و گسسته کنکور رشته ریاضی

ایشان به عنوان مدرس هندسه و گسسته رشته ریاضی و فیزیک، خواهان مطالعه ی مکرر داوطلبان شدند. ایشون معتقدند که تعداد کمی از داوطلبان به طور واقعی مطالعه مستمر دارند که از این تعداد محدود عده ای بسیار کم هم توانایی حل تست های هندسه پایه را دارند. مهندس ساری خانی مدرس ریاضیات و هندسه و گسسته کنکور از داوطلبان به نسبت ضغیف تر کنکور ریاضی و فیزیک خواستند که از دروس هندسه پایه دست بکشند و تمام تمرکزشان را به دروس دیگر از هندسه یازدهم و دوازدهم و گسسته اختصاص بدهند.

سطح سختی سوالات هندسه و گسسته کنکور ریاضی 1400 به گونه ای بوده است حتی یک نفر نیز نتوانسته است درصد 100 در دروس ریاضی کسب کند . با اینکه داوطلبان از اهمیت زیاد دروس اختصاصی در کنکور ریاضی مطلع هستند. اما بدون آمادگی و تسلط کافی در مقابل پاسخگویی به این تست های این سه درس کلیدی قرار می گیرند و در اخر پیروز نمی شوند کنکوی های 1401 باید اماده ی نبردی سخت باشند.

بیشتر بخوانید: مطالعه ریاضی به روش رتبه های برتر کنکور

روش مطالعه گسسته در کنکور ریاضی

درس ریاضی در کنکور داوطلبان رشته ریاضی شامل چند بخش مختلف می‌شود که کتاب ریاضیات گسسته، یکی از همین بخش‌هاست. اهمیت روش مطالعه گسسته کنکور ریاضی وقتی مشخص می‌شود که به تعداد سوالات آن در کنکور و نتیجه داوطلبان قبلی نگاه کنید. خیلی از داوطلبان کنکور از حل تست‌های این درس فراری هستند و به کل آن را حذف می‌کنند! اما اگر از روش مطالعه ریاضیات گسسته کنکور آگاه باشید، دیگر از تست‌های آن نمی‌ترسید.

سوالات گسسته در کنکور سراسری رشته ریاضی 10 عدد است. داوطلبانی که بتوانند به این 10 سوال پاسخ دهند یک تراز 18 درصدی برای درس ریاضی کسب می‌کنند. بودجه بندی موضوعی درس گسسته به صورت زیر است. نظریه اعداد و ترکیبات از مباحث تست خیز درس گسسته کنکور ریاضی می باشند.

  • ترکیبات: 4 سوال
  • نظریه اعداد: 4 سوال
  • گراف: 2 سوال

مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی آکو در کرج به صورت تخصصی به آموزش تکنیک های کنکور میپردازد.

مطالعه فصل نظریه اعداد در کنکور

نظریه اعداد همان فصل معروف ریاضیات گسسته است که داوطلبان کنکور از آن می‌ترسند! خیلی‌ها چشم بسته از آن عبور می‌کنند و خیلی‌ها هم بعد از حل یکی دو سوال، با کوله‌بار ناامیدی سراغ فصل بعدی می‌روند! ولی باید دانست که بدون مطالعه ی کامل و جامع نمیشود که از این فصل پر قدرت عبور کرد تقریباً سه مورد از سوالات ریاضی کنکور از این بخش طراحی می‌شود مباحثی مثل اعداد اول، نمایش اعداد در مبناهای مختلف، ب.م.م، ک.م.م، همنهشتی و قوانین آن و نظیرشون از جمله مباحث مورد بحث این فصل می باشند که باعث طرح سوالات مکرر طراحان کنکور شده اند حل سوالات تشریحی، سپس تست‌های تالیفی و در قدم بعدی تست‌های ترکیبی شما را به سطح خوبی از توانایی در این درس خواهد رساند.

هندسه و گسسته کنکور رشته ریاضی

مطالعه فصل نظریه گراف و کاربردهای آن

راحت‌ترین بخش از کتاب ریاضیات گسسته، فصل نظریه گراف است. برای یادگیری صحیح این بخش باید ابتدا مفاهیم اصلی را به خوبی متوجه شده باشید؛ مفاهیمی مثل درخت، گراف در این فصل به شما آموزش داده می‌شود در قدم بعدی نوبت به حل سوال می‌رسد؛ بهترین راه این است که اول چند سوال تشریحی حل کنید و سپس سراغ سوالات تستی بروید. بهترین منبع برای تست‌های نظریه گراف، سوالات کنکورهای سراسری چند سال گذشته است

مطالعه فصل سوم گسسته کنکور ریاضی رابطه و ترکیبیات

معمولاً دو سوال از این بخش کتاب ریاضیات گسسته طراحی می‌شود که خیلی هم سخت و فضایی نیستند. این دو سوال به صورت ترکیب شده مطرح شده عموماً ساده هستند. اگر تمرین‌های کتاب درسی را خوب یاد گرفته باشید و برای یادگیری دقیق آن‌ها به مقدار کافی تست زده باشید، حتماً می‌توانید به جواب درست برسید. مطالعه کافی و تست زدن به مقدار کافی برای یادگیری این مباحث به شدت پیشنهاد می‌شود. حل تست‌های کنکور سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث تقویت شما در درس ریاضی گسسته خواهد بود

روش مطالعه هندسه برای کنکور رشته ریاضی

هندسه دارای سه کتاب در پایه های دهم ،یازدهم ، دوازدهم می باشد که دارای فصول زیادی از جمله ماتریس ، بردار،تجسم فضایی،تالس تشابه و … مباشد. درس هندسه در کنکور رشته ریاضی درسی است که علاوه بر مطالعه باید علاقه ای هم وجود داشته باشد . درسی است که باعث اضطراب و دلشوره ی داوطلبان است مخصوصا هندسه ی پایه که نیاز به قوه ی تخیل و قدرت حل زیاد میخواهد.

هندسه کنکور رشته ریاضی و فیزیک و مشاوره تخصصی

سوالات هندسه و گسسته کنکور ریاضی 1400 باعث ترس همه ی داوطلبان شده است علاوه بر سختی این درس سوالات اشتباه و گزینه های اشتباه سوالات طرح شده از مباحث حذف شده باعث دلشوره ی زیاد دانش اموزان شده است. مثل سوالی که از ماتریس طرح شده بود اما اون مبحث در کتاب های نظام جدید حذف شده بود.روش مطالعه و تست زنی درس هندسه کنکور رشته ریاضی

ابتدا نیاز به یاد گرفتن مفهومی و تجسم کردن درست می باشد در مرحله ی بعدی نیاز است که با حل سوالات اسون و تشریحی کار را آغاز کرد. مثل تمرین های ارائه شده ی کتاب درسی بعد حل سوالات امتحان های نهایی و سپس حل مثال های درسنامه ی کتاب کمک اموزشی و جزوه های ارائه شده ی اساتید و در مرحله اخر سراغ تست های غول اسا باید رفت تا تسلط کامل و کافی لازم را روی این درس پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی منابع هندسه کنکور

بودجه بندی سوالات هندسه کنکور نظام جدید ریاضی و فیزیک

18 سوال + تراز 33 درصدی ! داوطلبان باید در کنکور سراسری به 18 سوال این درس پاسخ دهند. بخش هندسه بعد از بخش حسابان مهم‌ترین قسمت از ریاضی کنکور است. داوطلبانی که می‌توانند به سوالات این بخش پاسخ دهند، یک تراز 33 درصدی به جمع ترازهای درس ریاضی خود اضافه می‌کنند. بودجه بندی ریاضی کنکور نظام جدید برای این بخش به صورت زیر است:

  • تالس و تشابه: 2 سوال
  • چند ضلعی‌ها: 1 سوال
  • تجسم فضایی: 2 سوال
  • دایره: 3 سوال
  • تبدیل‌های هندسی: 2 سوال
  • ماتریس: 3 سوال
  • مقاطع مخروطی: 3 سوال
  • روابط طولی مثلث: 1 سوال
  • بردار: 1 سوال

مشاوره تخصصی کنکور ریاضی آکو درباره هندسه و گسسته میگوید

بسیاری عقیده دارند که درس هندسه نیازمند هوش و خلاقیت بالاییست، آیا این مطلب حقیقت دارد؟ پاسخ قاطعی نمیتوان به این سوال داد. درس هندسه نیزمانند دروس دیگر ریاضیات به فکرکردن و تحلیل و استدلال نیازمند است، اما این نکته به آن معنا نیست که هندسه هوش و یا خلاقیت دوچندان می طلبد، بلکه با تکیه بر مطالب کتاب درسی و نکات بیان شده توسط اساتید درباره روش خواندن هندسه و گسسته برای کنکور ریاضی می توان به پرسش های این درس پاسخ داد. مرکز مشاوره تخصصی کنکور ریاضی آکو کرج برای موفقیت تضمینی داوطلبان در کنکور ریاضی و آموزش روش صحیح مطالعه هندسه و گسسته کنکور همراه شما عزیزان است.

داوطلبان در کنکور ریاضی باید به چند سوال ریاضیات پاسخ دهند؟

داوطلبان در ایده آل ترین حالت باید به 55 سوال ریاضی در مدت زمان 85 دقیقه پاسخ دهند.

بودجه بندی ریاضیات کنکور ریاضی نظام جدید بر اساس چه منابعی جمع‌آوری شده است؟

بودجه بندی ریاضی و سوالات آن بر اساس درس‌های گسسته، هندسه و حسابان است.

داوطلبان برای درس ریاضی چه منابعی را باید مطالعه کنند؟

داوطلبان باید درس‌های هندسه پایه دهم، هندسه پایه یازدهم، هندسه پایه دوازدهم، ریاضیات گسسته پایه دوازدهم را برای کنکور سراسری مطالعه کنند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا