پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

برنامه شروع کنکور از آبان و رتبه شدن با تیم مشاوره آکو!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۴/۵ - (۱ امتیاز)

خب مسیر کنکور مسیریه که به تعداد دانش آموزان ها راه هست برای رسیدن به رتبه برتر شدنش! برنامه شروع کنکور از آبان هم یکیشه! این وسط خیلی از بچه ها روحیه حساسی دارن و برای اینکه تا روز کنکور خسته نشن، تا آبان ماه برنامه خاصی برای کنکور نمیریزن. این دانش آموزا به ما میگن که بعد از گذشتن یک ماه از باز شدن مدارس و حس عادت کردن به شرایط جدید، با آرامش بیشتری میتونیم درس بخونیم.

برای همین برنامه شروع کنکور از آبان رو توی این مطلب میخوایم براتون بذاریم و البته قبلش روش های برنامه ریزی رو موشکافی کنیم و بهتون بگیم که اگه کنکور از آبان هم درست خونده بشه میتونه به رتبه برتر شدن ختم بشه!

تو هیچ چیزی از رستگار رحمانی، رتبه برتر کنکور های هنر و ریاضی سال ۸۹ کم نداری، تازه رستگار از بهمن ماه و بعد از سه سال دور بودن از درس شروع کرد!

ویژه برنامه شروع کنکور از آبان

خب اگر فکر میکنی که اشتباه کردی تابستون رو استراحت کردی و زمان زیادی رو از دست دادری، به عنوان مشاور کنکور باید بگم که از نظر من قدم های بزرگتری هست که میتونه موفقیتت رو تضمین کنه پس ناامیدی رو بذار کنار. اما امیدواری هم به معنای بی عاری نیست!

یعنی تو دیگه الان فرصت این رو نداری که هم تفریح کنی هم درس بخونی یا یه روز درمیون و هروقت حوصله یا وقت اضافی داشتی درس بخونی. باید حتما مقدار مشخصی(حداقل ۶ ساعت) در روز درس بخونی و این درس خوندن هم تست زنی داشته باشه هم آموزش داشته باشه و هم جوری برنامه بریزی که به درس های مدرسه ات هم برسی.

یه نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که تا اردیبهشت ماه حتما درس ها رو تموم کنید! ینی فکر کنید که کنکور اصلیتون کنکور اردیبهشت ماه هست! شاید پارسال خیلی کسی صدای این قضیه رو در نیاورد اما بچه هایی که توی کنکرو دی ۱۴۰۱(مرحله اول کنکور ۱۴۰۲) شرکت نکرده بودن، واقعا چیز خوبی قبول نشدن!

چون همه بچه ها برای کنکور مرحله اول به صورت کامل آماده نیستن پس اگه شما برای اردیبهشت آماده باشی و مثلا شیمی رو ۳۰ درصد زده باشی تراز شما بالا تر از کنکور تیر میشه که شیمی رو ۷۰ زدی. چرا؟ چون توی کنکور تیر تقریبا همه آماده بودن و زحمت های تو به چشم نیومده اما کنکور اردیبهشت وقتی همه پایین بودن تو درصد بالا زدی و تراز خوب بهت داده.

حتی پرهام مصطفوی رتبه ۱ کنکور تجربی هم با کارنامه و تراز کنکور دی تونست رتبه ۱ بشه! معلوم نیست اگه کنکور دی شرکت نکرده بود الان افتخار چندم شدن در کنکور رو داشت!

اول از همه برای اینکه تابستون شروع نکردی دلیلت رو پیدا کن! اگه واقعا برنامه ای داشتی برای الان که خب وقتشه شروع کنی! اما اگه از روی تنبلی و این ور برم هیچی نمیشه و اون ور برم یه ساعته میام بوده تو باید از همین امروز از مشاور کنکور کمک بگیری.

برنامه رایگان شروع کنکور از آبان در اینستاگرام آکو

مطمئن باش اگه الان مشاور مجبورت نکنه که شروع کنی(چون اگه قرار بود خودت یه فکری بکنی تا الان کرده بودی) یهو به خودت میای و دنبال برنامه ریزی برای کنکور از بهمن میگردی و بعدم با شروع از عید میخوای رتبه برتر بشی و نهایتا هم یا پشت کنکوری یا مثل خیلی های دیگه مسیر زندگیت با ایده آل خودت تا آخر عمر فر ق داره!

اگر شروع کنی، شروع کنکور از آبان تصمیم عاقلانه ای هست!

ببین اگه الان شروع نکنی دیگه واقعا دیر میشه! میدونم که خیلی وقت ها توی اینترنت و اینستاگرام و تلگرام میخونی پکیج های موفقیت در کنکور از عید تا کنکور، رتبه برتر شدن با شروع کنکور بعد از امتحانات دی ماه و … ولی من الان که آبان ماهه دارم حقیقت رو بهت میگم!

آره مثلا اگر از فروردین تا کنکور تیر روزی ۱۲ ساعت برای کنکور تجربی اون هم به روش خیلی صحیح(که برای کسانی که میخوان شروع کنن خیلی بعیده) بخونی ممکنه پرستاری یا پیراپزشکی قبول بشی! اما پزشکی و دندان پزشکی هرگز!

بلخره باید یه فرقی بین تویی که نصف سال رو عشق و حال بودی و اونی که از تابستون درس خونده باشه دیگه! پس امید بیخود نداشته باش!

اما اگه کنکور تجربی از آبان شروع بشه و روی درس خوندن صحیح به صورت دقیق و متمرکز کار کنی در کنکور اردیبهشت و تیر بهت دندون و دارو هم میده.

یا مثلا اگر برای کنکور ریاضی از آبان وقت بگذاری میتونی در دانشگاه های خوبی مثل شریق یا علم و صنعت تهران قبول شی یا حتی رتبه زیر هزار بشی و برای رشته های مهندسی هواپیما یا دریانوردری هم بتونی انتخابی داشته باشی.

به هرحال در ادامه برنامه ویژه کنکور ها رو از آبان براتون چیدیم که استفاده کنید و بعد از موفقیت هاتون حتی گوشه ای کوچک از مجموعه آموزشی آکو تشکر کنید!

مرکز مشاوره کنکور آکوب برای شروع کنکور از آبان

برنامه شروع کنکور تجربی از آبان

برای شروع کنکور تجربی از آبان ماه ، کمترین میزان حذفیات کنار گذاشتن درس ها لازمه. مثلا برای شروع کنکور انسانی از آبان میتونی چند تا از درس ها رو فعلا حذف کنی اما برای تجربی چنین خطایی میتونه به قیمت تمام کنکورت تموم شه.

اگر میتونی برای شروع کنکور تجربی از آبان مدرسه رو غیر حضوری کنی که خیلی عالیه! از کلاس های آنلاین مثل کلاس های سکو یا ماز استفاده کن و اونها رو هم خیلی صددرصد شرکت نکن. سعی کن بسته های افلاین سکو رو بخری که هر موقع خواستی هر کدوم رو خواستی نگاه کنی و پشتیبانی و رفع اشکال هم توی دوره اش داره.

حالا که منابع تدریست مشخص شد، سعی کن از کتاب های کمک درسی هم چند تا رو انتخاب کنی و روش تمرکز کنی. اگر مشاور اختصاصی کنکور تجربی نداری، به صورت حدودی برای زیست شناسی از خیلی سبز استفاده کن و از ریاضی و فیزیک گاج و شیمی هم مبتکران رو انتخاب کن.

حالا شروع کن دوازدهم رو قوی بخون و از برنامه ات عقب نیوفت. دهم و یازدهم رو توی فرصت های اضافی که بعدا میاری جمع بندی میکنی. به ویژه اگه مبحثی میخونی، حتما بودجه بندی و تحلیل دروس کنکور سال های گذشته رو بخون که بدونی کجاها باید برات اهمیت بیشتری داشته باشه.

درسوعده در روزساعت در هفتهچه روزهایی؟
ریاضی۱ وعده با یک روتین شبانه با اولویت نقاط ضعفجمعا ۸-۱۰ ساعت از ۴۸ ساعت مطالعه در هفته(جمعه ها فقط آزمون و تحلیل)بستگی به برنامه مدرسه و کلاس ها داره اما سعی کن روزی که ریاضی توی مدرسه داری باشه.
فیزیک۲ وعده(یکی پیشروی، یکی تست زنی) با اولویت پایه دوازدهمجمعا ۸ ساعت در هفته بستگی به برنامه مدرسه و کلاس ها داره اما سعی کن تقریبا یک روز در میون باشه
شیمی۱ وعده + مطالعه حفظیات در روتین شبانهجمعا ۵ الی ۶ ساعت در هفته برای بچه های معمولیاگه شیمی دوست داری حتما شنبه ها و سه شنبه ها کار کن که فاصله مناسبی هم داره
زیست۳وعده(۲ وعده اصلی و یک وعده روتین)جمعا ۱۰ الی ۱۲ ساعتیک روز در میان
زمین شناسیهر هفته ۱ وعده۲ ساعتدر تایم آزاد و خستگی
برنامه ریزی برای شروع کنکور از آبان برای رشته تجربی

کنکور ریاضی از آبان ماه چطوری باید شروع بشه؟

برای برنامه شروع کنکور ریاضی از آبان هم دوازدهم رو باید جدی بگیری اما یه نکته ای که وجود داره، پیوستگی مطالب دهم و یازدهم و دوازدهم هست که ممکنه به دردسر بندازتت. کلا البته تحلیل درس های کنکور ۱۴۰۲ ریاضی به ما ثابت کرد که دوازدهم و کتاب درسی بیش از ۵۰ درصد سوالات رو تشکیل داده.

مثلا برای درس فیزیک فصل های اول و دوم رو جدی بگیرید و بعد از اینکه از اونها مطمئن شدید برید سراغ فصل های پایه. همونطور که در تحلیل سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۲ ریاضی دیدید، تمارین کتاب درسی اهمیت ویژه ای دارند و برای کسب در صد خوب در فیزیک کنکور با شروع از آبان باید کتاب را در اولویت مطالعه قرار دهید.

روش مطالعه شیمی رو هم که قبلا گفتیم و بلدید، پس الان فقط توی نحوه برنامه ریزی برای روز های هفته امون مشکل داریم. البته که برنامه زیر برای یه دانش آموز معمولیه و اگه سطح درسیتون خیلی بالا یا خیلی پایینه یا در درس خاصی مشکل دارید باید حتما از طرح های مشاوره برای دریافت برنامه اختصاصی استفاده کنید.

واقعیت را برایتان بگوییم؟ برای ریاضیات و فیزیک کنکور ریاضی لازم نیست برنامه ریزی داشته باشید و برای داشتن یک برنامه شروع کنکور از آبان فقط از همین امروز کتاب های تست جامع بخرید و شروع کنید درسنامه را بخوانید و همه تست ها را بزنید و برید جلو!

در برنامه شروع کنکور از آبان روزانه حداقل ۴ ساعت تست ریاضی حل کنید و برای فیزیک ۳ ساعت! اما برای کنکوری های ریاضی برنامه ریزی برای درس شیمی سخت تر است که میتوانید ۱ الی دو ساعت در روز از دوازدهم شروع کنید و مطابق برنامه های راهبردی قلمچی یا ماز برای مطالعه مدرسه و کنکور همزمان پیش بروید.

برنامه شروع کنکور انسانی از آبان

شاید برای شروع کنکور از آبان برای رشته های تجربی و ریاضی بتوان یک برنامه پیش فرض در نظر گرفت اما برای رشته انسانی تقریبا این کار غیر ممکن است. تعدد درس ها، تنوع استعداد دانش آموزان برای مطالعه و اهداف متفاوتی که میتوانند داشته باشند، در کنار به ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳ احساس نیاز به مشاور اختصاصی و مشاور ویژه کنکور انسانی را از هر نظر بیشتر میکند.

مثلا درس علوم و فنون ادبی را در نظر بگیرید! این درس همان درس است اما یک بخش حفظی دارد و یک بش دیگر آن کاملا مفهومی و بخش دیگر ترکیب حفظ کردن قوانین و اجرای عملی آن است. مثلا روش مطالعه آرایه های ادبی با روش مطالعه تاریخ ادبیات یا عروض و قافیه یکسان نیست و دانش آموزان بسیاری با یک بخش کنار می آیند و با دیگری نه!

نرگس لک مشاور کنکور انسانی برنامه شروع از آبان را برای بچه های انسانی میچیند.

اگر بخواهیم یک دید کلی داشته باشیم، باید برای کنکور انسانی روی ریاضی و علوم و فنون ادبی تمرکز کنید و نکته مهمتر از آن امتحانات نهایی است که باید توجه خاصی برای کنکور انسانی داشته باشید. چون تراز نمرات امتحانات نهایی میتواند تراز کنکور را تا ۵۰ درصد پایین بکشد و میدانید که رشته های دانشگاه های فرهنگیان(پر طرفدار ترین رشته های کنکور انسانی) براساس تراز پذیرش دارند.

برنامه شروع کنکور از آبان برای یک دانش آموز متوسط و بدون مشکل تکنیک تست زنی و بدون ضعف در درس خاصی و شرکت در آزمون های آزمایشی هرهفته ای. در این برنامه باتوجه به اینکه کتاب های تک درس وقت زیادی نمیبرند، مشابه ترین ها را باهم تلفیق کرده ایم. مثلا تاریخ و جغرافیا و فلسفه ومنطق را میتوانید به ترتیب مطابق همین برنامه شروع کنکور از آبان اجرا کنید.

درستعداد وعده در روزچند ساعت در هفتهچه روز هایی
ریاضی۱ وعده ۱ الی ۱ ساعت و نیمه۶ – ۸ ساعتهرروز
روانشناسیدو روز درمیان وعده های ۱ ساعت و ربع و ۴۵ دقیقه روتین تست (جمعا دو ساعت) میتونید روتین و مطالعه اتون رو تو دو روز متوالی هم بذارید.۴ ساعت دو روز در میان (مثلا یکشنبه و چهارشنبه)
اقتصادسه روز در میان( هر وعده شامل تست زنی از مبحث قبل و مطالعه مطلب جدید)۳ الی ۳.۵ ساعتسه روز در میان (مثلا شنبه و چهارشنبه )
جامعه شناسی– مثل روانشناسی ولی به جای روتین تست شبانه، زمان مطالعه اتون باید تست باشه و روتین شبانه مرور حفظیات۳ الی ۴ ساعتدو روز در میان (شنبه و دوشنبه)
ادبیات(علوم و فنون ادبی)حداقل دو وعده ۱ ساعته۸ – ۱۰ ساعتهرروز
تاریخ و جغرافیایک روز در میان ۱ساعت و نیم با روتین شبانه هر شب۶-۷ ساعت۳ روز در هفته(مثلا یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه)
فلسفه و منطقیک روز در میان ۲ ساعت( ۱ ساعت مطالعه و ۱ ساعت تست)۶-۷ ساعت۳ روز در هفته(مثلا شنبه، دوشنبه و ۵ شنبه)

همانطور که میدانید این برنامه شروع کنکور از آبان کاملا برای همان شروع است و نمیتوان تا پایان با این برنامه ادامه داد چون این برنامه کلا در روز حدودا ۶ ساعت مطالعه را در پی خواهد داشت اما شما برای رتبه برتر شدن باید تا عید حداقل روزانه ۸ الی ۱۰ ساعت درس بخوانید و طبیعتا ساعت ها و وعده هایی که میتوانید برای مطالعه دروسی که ضعیف تر هستید یا برای تست زنی جامع در نظر بگیرید بیشتر خواهد بود.

شروع برنامه کنکور از آبان یک نکته مهم داره!

تویی که تا الان شروع نکردی، احتمالا الان باتوجه به انرژی منفی که درای خیلی برات سخته که شروع کنی. راهکارش اینجاست. تداوم! تصمیم بگیر حتی اگه نمیتونی تمرکز کنی یا نمیتونی تست ها رو درست حل کنی، ادامه بدی. فقط دو هفته ادامه بده تا بتونی تاثیر مثبت درس خوندن رو در نتایج آزمون هات ببینی.

برای شروع از ابتدا به ساکن برنامه روزانه، قانون پنج ثانیه را فراموش نکن.

از همین حالا که برنامه ات رو گرفتی، تا ۵ بشمر و بعد از جات بلند شو و برو سراغ یه کاری که مربوط به درسه! حالا یا برنامه ای که میخوای برای خودت بنویسی رو آماده کن یا اگه اتاق مطالعه در دسترس شماست، همین حالا برو سمت کتاب هات و شروع کن به خوندن یه مبحث رندوم از هر کتابی که فکر میکنی برات جالب تره.

به مدت ۵ دقیقه هیچ کاری بجز خوندن اون کتاب یا تلاش برای حل کردن اون تست انجام نده. بعد از چند دقیقه میبینی تمرکزت بیشتر شده و تو میتونی بدون اذیت شدن به مطالعه ات ادامه بدی و رسما برنامه شروع کنکور از آبان رو اجرا کردی.

شروع کنکور از آبان دیره؟

از نظر مشاور نه ولی از نظر بچه های عادی بله! چون مشاور دقیقا میدونه چه مدل برنامه ای به درد شما میخوره و نیازی به آزمون و خطا برای برنامه ریزی درست نداره.

برای برنامه ریزی شروع کنکور از آبان چیکار کنیم؟

همین الان با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیر و دو هفته مشاوره رایگان رو ثبت نام کن. الان وقتشه که شروع کنی!

در برنامه شروع کنکور از آبان چند ساعت در روز درس بخونم؟

کلا هر کسی در هر موقعی از سال میخواد درس خوندن برایکپ کنکور رو شروع کنه، باید زا روزی ۵ الی ۶ ساعت در روز شروع کنه و تا عید اون رو به ۸ الی ۱۰ ساعت برسونه.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا