پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تحلیل کنکور زبان دی 1401 با اساتید زبان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (2 امتیاز)

با توجه به تغییرات کنکور 1402 مبنی بر حسب دروس عمومی از کنکور سراسری سال 1402 و دو مرحله ای شدن کنکور سراسری دیگر شاهد ارائه دفترچه های عمومی به داوطلبان در کنکور سراسری دی‌ماه 1401 نبودیم. کنکور زبان دی 1401 نیز مطابق با همین شرایط جدید برگزار شد وتنها دفترچه ارائه شده به داوطلبان در طول جلسه آزمون، دفترچه زبان تخصصی کنکور دی 1401 بود. این دفترچه شامل ۷۰ سوال زبان تخصصی بود که داوطلب می بایست در ۱۰۵ دقیقه به این ۷۰ سوال پاسخ می داد.

باتوجه به زمان در نظر گرفته شده و تعداد سوالات میتوانستیم پیش بینی کنیم که وقت کافی برای پاسخگویی به تمامی سوالات فراهم بوده است. نکته مهم تر اینکه در سوالات ریاضی کنکور دی 1401 و زیست 1401 دی ماه تغییرات در تعداد تست ها ایجاد شده بود اما در کنکور زبان تخصصی دی 1401 تغییر خاصی اعمال نشده است.

کنکور زبان مرحله اول 1402 که در دی ماه 1401 برگزار شد در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ بود و پنج شنبه بعد از ظهر داوطلبان متقاضی کنکور زبان وارد جلسه آزمون شدند. درباره تاثیر تغییرات کنکور زبان و تحلیل سوالات زبان کنکور دی ماه 1401 در ادامه بیشتر بخوانید.

تحلیل سوالات کنکور زبان دی 1401

تغییرات و تحلیل کنکور زبان دی 1401

این تغییراتی که در کنکور سراسری اعمال شد برای بعضی از افراد به ویژه برای داوطلبان کنکور زبان تخصصی خوشایند نبود زیرا بعضی از افراد با جبران عقب افتادگی هایی که در دروس تخصصی داشتند می توانستند دروس عمومی را بالا بزنند و درصد بالاتری را در کنکور سراسری کسب کنند.

در رابطه با زبان تخصصی کنکور این اتفاق بیشتر به چشم می‌آمد زیرا داوطلبان می دانستند برای شرکت در کنکور زبان منبع خاصی وجود نداشته و ندارد و آنها می بایست تمامی دروسی که مرتبط با زبان تخصصی بود را مطالعه میکردند.

داوطلبان کنکور زبان در کنکور های سالهای قبل تمرکز خود را روی دروس عمومی میگذاشتند و سعی می‌کردند برای اینکه بتوانند در یک دانشگاه خوب قبول شوند دروس عمومی را بالا بزند. این عدم شناخت منابع کنکور زبان تخصصی را عملا جبران کنند اما امسال این گونه نبود و داوطلبان باید با مطالعه منابع درسی متفاوت برای زبان تخصصی کنکور زبان آماده می‌شدند.

به همین دلیل برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان در رشته های زبان، یا حداقل قبولی در بهترین دانشگاه های سراسری کشور در کنکور تیر 1402، کمک گرفتن از مشاور کنکور و تحلیل سوالات کنکور زبان دی 1401 و سال های گذشته اهمیت بیشتری دارد.

به طور کلی 60 درصد از داوطلبان کنکور زبان سطح سوالات زبان تخصصی را بالاتر از متوسط میدانستند و از این 60 درصد تقریبا 25 درصد معتقد بودند سوالات زبان تخصصی در سخت ترین حالت خود قرار دارد. شاید علت همین نظر سنجی عجیب و غریب را بتوان عدم داشتن راهنمای مناسب برای مطالعه کنکوری زبان دانست.

و در حالت کلی اگر بخواهیم یک جمع بندی  از سوالات زبان تخصصی داشته باشیم این است که بخش دشوار و مشکل زبان تخصصی دی ماه قسمت کلوز تست بود و در بقیه قسمتها ، گرامر ها و واژگان پیچیدگی‌های زیادی مشاهده نمی‌شد.

مشاوره کنکور زبان تخصصی 1402

با تیم مشاوره کنکور آکو میتوانید با رتبه های برتر کنکور زبان سالهای گذشته، مشاوره تخصصی کنکور زبان داشته باشید و برای تسلط بر گرامر، نوشتار، کلوز تست ها و متن های درک مطلب تکنیک های جدید و به روز را آموزش ببینید.

تحلیل سوالات کنکور زبان تخصصی دی 1401

با تحلیل و بررسی های صورت گرفته زبان کنکور دی 1401، مشخص شد سوالات پیچیدگی هایی که ممکن بود در سالهای قبل وجود داشته باشد را نداشتند ولی بودجه بندی سوالات و سطح دانش لازم برای پاسخگویی آن بالاتر تخمین زده میشود.

مثلا سوالات از قسمت واژگان بیشتر بود و حتی سوالات واژگان نسبت به کنکور زبان تیرماه 1401 افزایش پیدا کرده بود و داوطلبانی که تسلط کافی روی واژگان داشتن و دایره لغات قوی هم داشتند میتوانستند به راحتی به سوالات پاسخ دهند.

در بخش مکالمه زبان تخصصی ۵ سوال مطرح شده بود که نسبت به مکالمه زبان در تست های کنکور سال های گذشته دوبرابر شده بود. همچنین در بخش کلوز تعداد سوالات کم اما پیچیده و سخت بود و این باعث می‌شد نقش واژگان بیشتر از گذشته مشخص باشد.

زیرا با کم شدن تعداد سوالات نقش واژگان در حل تست های کلوز به چشم می خورد.

نکته مهم دیگری که در کنکور دی 1401 زبان به چشم می‌خورد، تغییر منبع استفاده شده در طرح سوالات بود. استفاده از کتاب های درسی یا کتاب های کمک درسی شهاب اناری دیگر از مد افتاده و داوطلبانی که در کنکور زبان تخ3صصی 1402 مرحله اول توانستند زبان را بالای 50 درصد و نزدیک به صد بزنند، گفته اند که از منابع دانشگاهی استفاده کرده ایم!

کنکور زبان تخصصی 1402 مرحله اول

منابع کنکور زبان تخصصی 1402

داوطلبانی که توانسته بودند زبان تخصصی کنکور را بالای 80 بزنند، گفتند که برای گرامر کنکور دی 1401 زبان از کتاب grammar in use استفاده کرده اند و تمامی مطالب مربوط به آموزش و تمرین های این کتاب را در طول سال جمع بندی کرده اند. البته سایر منابع مفید از نظر داوطلبان کنکور دی 1401 زبان کتاب شهاب اناری و کتاب های دور دنیا نیز بوده.

برای آمادگی تست های واژگان کنکور زبان دی 1401 نیز کتاب های 504 کلمه ضروری، 4000 واژه ضروری و کتاب های پیشرفته آکسفورد ورد اسکیلز (oxford word skills) جزو محبوب ترین کتاب ها میان داوطلبان بوده اند.

برای بخش کلوز تست و درک مطلب حل کردن هرچه بیشتر نمونه سوالات تنها راه حل موجود است و منبع خاصی وجود ندارد. آشنایی با تکنیک های تست زنی و تسلط هرچه بیشتر بر نحوه پاسخگویی سوالات نیز فقط با حل کردن تست های سراسری(کتاب های آبی قلمچی، کتاب های دور دنیا در 80 روز گاج و حتی دانلود سوالات کنکور سال های گذشته) کافی است.

برای بخش ساختار زبان واقعا فقط داشتن دانش زبانی بالا و آشنایی ذهن با همه بخش های گرامری، واژگان و گفتگو روزمره است و راه حل آن از نظر یک مشاور متخصص فیلم دیدن و گوش دادن پادکست های متناسب با سطح علمی زبان آموزان است و منبع خاصی نمیتواند به عنوان یک منبع مشخص کمک کننده باشد.

بودجه بندی کنکور زبان تخصصی دی 1401

تعداد سوالات کنکور زبان از قاعده کلی و خاصی پیروی می کند که شما با تحلیل سوالات کنکور زبان از این قاعده کلی مطلع میشوید و ازین طریق میتوانید به سوالات پاسخ داده و درصد خوبی را در کنکور زبان کسب کنید. این قاعده کلی در سالهای گذشته متفاوت بوده است اما در کنکور دی 1401 زبان به شرح زیر می باشد:

در بخش کلوز تست ۲ بخش داریم که شامل  واژگان و گرامر هستند که از این دو بخش ۲سوال گرامر و ۳ سوال واژگان خواهیم داشت.

مبحث سوالات دفترچه اختصاصی کنکور زبان 1401واژگانگرامرکاربرد زبانترتیب واژهکلوز تستریدینگ
بودجه بندی زبان تخصصی کنکور سراسری 140215 سوال10 سوال10 سوال5 سوال10 سوال20 سوال

​با مطالعه دقیق و داشتن یک برنامه ریزی درست مبنی بر بودجه بندی سوالات می توانید در کنکور زبان بهترین نتیجه را کسب کنید. نظر دانش آموزان درباره سوالات کنکور زبان دی 1401 جالب توجه است اما بهتر است نگاهی هم به سوالات کنکور زبان دی 1401 بیاندازیم.

سوالات کنکور زبان دی 1401

دانش آموزان درباره زبان تخصصی کنکور دی 1401 چه میگویند؟

به نظر اکثر دانش آموزان کلوز تست های کنکور زبان تخصصی 1402 مرحله اول سخت تر از حد انتظار بود ولی سوالات گرامر و ریدینگ نسبتا متناسب با کنکور های قبلی بود. قسمت مکالمه هم به نظر میرسید که برای دانش آموزانی با سطح دانش زبانی پایین تر سخت بوده است اما نه به سختی سوالات ترتیب اجزا و کلوز تست.

کلا به نظر میرسد که سوالات بیشتر مرتبط با دانش کلی زبان دانش آموزان بوده است و از اصطلاحات و عبارت های بیشتری استفاده شده است. اگر بخواهیم درصد های سوالات کنکور زبان را با کنکور زبان تیر 1401 مقایسه کنیم میتوان گفت داوطلبانی که در کنکور تیر 1401 زبان تخصصی را 30 تا 40 درصد زده اند و رتبه حدود 1000 منطقه 3 را کسب کرده اند، امیدی برای کسب رتبه زیر 1000 در این کنکور ندارند.

شاید بتوان ادعا کرد که برای کسب رتبه خوب در کنکور زبان تخصصی 1402 تیرماه باید بیشتر روی دانش عمومی و توانایی حدس لغات وترکیب جمله تمرکز کرد. به طوری که برخی داوطلبان کنکور دی 1401 میگفتند فقط با دیدن فیلم های زبان اصلی و داشتن سطح عمومی بالا توانستند 80 درصد سوالات را درست پاسخ دهند.

اینجاست که تفاوت کلاس زبان وکلاس های زبان تخصصی کنکور مشخص میشود و شاید حتی بتوان گفت که طراحان کنکور مایل بوده اند جو کنکوری ها را از کلاس زبان تخصصی به کلاس زبان های آزاد بکشانند.

کلاس کنکور زبان تخصصی 1402

مشاوره کنکور زبان تخصصی در آکو

برای دریافت اولین جلسه مشاوره کنکور زبان تخصصی خود میتوانید از طریق دپارتمان مشاوره تخصصی کنکور زبان آکو با شماره تماس 02633408944 اقدام نمایید و یا از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو با ما و مشاوران ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا