پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصی

بررسی کنکور زبان سال 1401

تحلیل سوالات کنکور زبان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور زبان تخصصی سال 1401 که با تعداد داوطلبان 175677 نفر برگذار شد، شامل دو گروه سوالات عمومی درس های عربی، ادبیات فارسی، زبان عمومی و معارف اسلامی هر کدام 25 سوال و 70 سوال سوالات زبان تخصصی بود. از نظر نیمی از شرکت کنندگان میزان دشواری سوالات عمومی در سطح انتظار بود اما از آنجایی که سوالات عمومی برای آزمون سال آینده حذف شده اند ما به عنوان مشاوره تخصصی کنکور زبان در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما در این راه به بررسی اختصاصی سوالات تخصصی این آزمون میپردازیم.

سوالات کنکور زبان

توصیفی مختصر از سوالات تخصصی کنکور زبان 1401

سوالات تخصصی در آزمون کنکور زبان 1401 از نظر 65% داوطلبین دشوار تر از حد انتظار بوده است، بنابراین بررسی و تحلیل سوالات این آزمون برای آمادگی داوطلبین اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما برای پاسخگویی به 70 سوال تخصصی زبان 105 دقیقه زمان در اختیار دارید، با توجه به نوع متفاوت سوالات زبان انگلیسی، شما باید برای زمان بندی مناسب، از تعداد سوالات در هر گروه و موضوع آن اطلاع داشته باشید.

دانلود سوالات کنکور زبان 1401

ما در ادامه به معرفی دسته بندی ها و تعداد سوالات تخصصی زبان کنکور 1401 و همچنین بررسی کارنامه داوطلبین سال 1401 میپردازیم، در صورت نیاز مشاور تخصصی کنکور زبان ما، شما را برای زمانبندی مناسب و آمادگی برای شرکت در آزمون کنکور زبان، راهنمایی خواهند کرد.

کنکور زبان

گروه بندی موضوعی و تعداد سوالات زبان تخصصی

  • Grammar_ 10 سوال: مدت زمان پیشنهادی/10 دقیقه
  • Vocabulary_ 15 سوال: مدت زمان پیشنهادی/15 دقیقه
  • Sentence structure_5 سوال: مدت زمان پیشنهادی/8 دقیقه
  • Language functions_10 سوال: مدت زمان پیشنهادی هر سوال 1 و نیم دقیقه
  • Cloze test_15 سوال: مدت زمان پیشنهادی هر سوال 1 و نیم دقیقه
  • Reading comprehension_15 سوال/شامل 2 بخش reading

کارنامه قبولی رتبه های برتر کنکور زبان 1401 به شرح زیر بوده است. در جدول زیر رتبه و دانشگاه قبولی را به اختصاص سهمیه های منطقه ارائه داده ایم.

منطقه

دانشگاه رشته رتبه

زبان تخصصی

یک

تهران ادبیات و زبان انگلیسی 46

91%

دو

پردیس شهید بهشتی زنجان

آموزش زبان انگلیسی 293 83%
سه شهید بهشتی تهران زبان و ادبیات انگلیسی 41

82%

بررسی سوالات آزمون زبان کنکور 1401

با توجه به نظرات برخی شرکت کنندگان سوالات زبان تخصصی کنکور زبان 1401 از نظر داوطلبین به شرح زیر بوده است:

درس

ساده متوسط

دشوار

زبان تخصصی 30% 37% 33%

توجه داشته باشید که این آمار با توجه به نظر شخصی برخی از داوطلبین داده شده است واحتمال تفاوت نظر وجود دارد اما این آمار به شما کمک می کند تا زمان بیشتری را صرف مطالعه بخش های مهمتر کنید.

گروه سوالات

ساده متوسط

دشوار

Grammar 33% 33% 33%
Vocabulary 45% 20% 29%
Sentence structure 58% 18% 22%
Language functions 13% 11% 73%
Cloze test 0% 77% 22%
Reading comprehension 15% 65% 18%

تقسیم بندی زمان برای بخش “reading” را فراموش نکنید، برای مثال بخش “language functions” نسبتا از نظر دشواری سوالات زمان زیادی را به خود اختصاص میدهد و باعث صرف وقت زیادی می شود در نتیجه در بخش “reading” که معمولا نیازمند زمان بیشتری است شرکت کنندگان برای پیدا کردن جواب ممکن است دچار کمبود وقت شوند، پس در تقسیم بندی زمانی به این نکات توجه کنید. مثلا یک برنامه آزمایشی یک هفته ای برای کنکور زبان را میتوانید در لینک صورتی مشاهده کنید.

تحلیل تعدادی از سوالات پر اشکال آزمون کنکور زبان 1401

در اینجا به بررسی تعدادی از سوالات آزمون کنکور زبان 1401 در بخش های گرامر، لغات و ساختار جمله، میپردازیم که طبق آمار کارنامه ی تعدادی از شرکت کنندگان رتبه برتر اشتباه پاسخ داده شده اند. باتوجه به اهمیت گرامر در کنکور زبان، با بررسی سوالات گرامر کنکور 1401 زبان شروع میکنیم.

تحلیل سوالات گرامر کنکور 1401 زبان

گزینه صحیح: گزینه 3

این سوال از سوالات کنکور زبان 1401 در رابطه با استفاده از گرامر افعال “ing” دار طراحی شده، ساختار اسمی “your luggage ” نمیتواند کننده فعل “get” باشد (رد گزینه1)،

صفت ملکی “your باید در کنار اسم “luggage” قرار بگیرد‌ (رد گزینه4)، اسم “delay” نمیتواند نقش فاعلی بری فعل “get” داشته باشد.(رد گزینه2)

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه 2

نقش “I” برای فعل “want” فاعلی است، پس در ابتدای جمله به فعل “ing” دار نیاز داریم، که تنها در گزینه دو موجود است. دقت کنید که ساختار “not only” در ابتدای جمله نیاز به “but also” دارد.

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه 4

دقت کنید که با توجه به فعل “was” مشخص است که فعل برای گذشته است، در نتیجه نیاز به شرطی نوع سه داریم که در گزینه 4 موجود است. دقت کنید که کلمه “otherwise” جایگزین عبارت “…If my noisy neighbors hadn’t quietened down” است. به اشتباه تایپی “quieted” که شکل درست آن “quietened” است دقت کنید.

بررسی سوالات پر اشکال در بخش لغات کنکور زبان 1401

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه 2

ترجمه جمله: وقتی راد به ما گفت که در آن رستوران مجلل میز رزرو کرده است، خیلی هیجان زده شدیم اما، این رستوران واقعا انتظارات ما را بر آورده نکرد.

1.چسبیدن به 2.بر آورده کردن انتظارات 3.نگه داشتن 4.برآورده نکردن انتظارات

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه 2

ترجمه جمله: اهمیت قائل نشدن بدفورد یک گوینده خبر، برای واقعیات، نمونه ای از زوال استاندارد های ژورنالیسم مدرن است.

1. غلبه کردن 2. به عهده گرفتن 3. بیش از حد بر آورد کردن 4. نمونه بودن، سرمشق بودن

بررسی سوالات پر اشکال بخش ساختار جمله کنکور زبان 1401

در این بخش شما باید بین گزینه های موجود، به ترکیب و ترتیب صحیح کلمات توجه کنید و گزینه ای را که اصولی تر نوشته شده است انتخاب کنید.

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه دو

ساختار به کار رفته در گزینه 1 فاقد فعل اصلی است، در حقیقت این گزینه به گونه ای که دو جمله واره با یک کاما به هم وصل شده اند که مسلما به لحاظ گرامری نادرست است (رد گزینه1)، کاربرد ساختار “depending on” به معنای وابسته به لحاظ معنایی نادرست است.

(رد گزینه3) حرف اضافه مناسب برای according مشخصا to میباشد (رد گزینه4).

بررسی سوالات کنکور زبان 1401گزینه صحیح: گزینه 3

بعد از “can” همواره به شکل ساده فعل نیاز داریم (رد گزینه1)، به کار گیری “would” در قسمت شرط نادرست است،(رد گزینه های 2و4)

برای مشاهده فایل کامل سوالات تخصصی زبان کنکور 1401، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود فایل کامل سوالات کنکور زبان 1401

مشاوره کنکور زبان تخصصی آموزشگاه پرسا

امیدواریم مقاله ی ارائه شده درباره کنکور زبان 1401 بر اساس نیاز شما مفید بوده باشد، با توجه به تغییرات کنکور 1402در شیوه سوالات آزمون و اهمیت آمادگی برای آزمون زبان تخصصی سال آینده، شما میتوانید با تیم مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی ها و دوره های لازم را دریافت کنید.

در کانال تلگرام مشاوره کنکور آکو میتوانید سوالات خود را درباره کنکور زبان 1402 دریافت کنید و به کمک مشاور های برتر تیم آکو رتبه برتر کنکور زبان شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا