پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تحلیل ریاضی کنکور ریاضی۱۴۰۱

سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تحلیل سوالات و سطح آزمون های سراسری، هر سال توسط بسیاری از اساتید و مشاوران کنکور انجام میشود؛ و بررسی آن توسط دانش آموزان و داوطلبان سبب مطلع شدن از میزان سطح دشواری آزمون میشود. متقاضیان کنکور ادوار آتی نیز با تحلیل آزمون های سراسری، به شناخت نسبی از سبک سوالات، ایده و سلیقه طراحان و چالش های موجود در هر بخش میرسند. همچنین آگاهی از میزان سختی سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 به بهبود روند مطالعه داوطلبان کمک میکند.

دانلود دفترچه کنکور سراسری ریاضی-فیزیک ۱۴۰۱

به طور کلی در درس ریاضی کنکور رشته ریاضی 1401 شاهد آزمونی نسبتاً دشوار اما در حد انتظار بودیم. با توجه به تحلیل و بررسی آزمون های سراسری سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، توقع نمیرفت که با کنکور ساده ای مواجه باشیم؛ اما کاهش چالش های پیچیده سوالات و منطقی تر عمل کردن طراحان نسبت به سال گذشته مورد انتظار بود. در مقاله تحلیل سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 مرکز مشاوره کنکور ریاضی 1401 به بررسی موارد زیر میپردازیم.

  • سطح کلی سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی نسبت به سال گذشته چه تغییری داشته؟
  • سطح سوالات ریاضی در بین سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ چطور بود؟
  • تعداد و ترتیب تست ها در سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی چه تغییری داشته؟

54545

سطح کلی سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401

نکته ای که در تحلیل ریاضی کنکور ریاضی 1401 و البته سوالات ریاضی کنکور های سراسری سال گذشته دیده میشود، پررنگ تر شدن ترکیب مباحث میباشد. در واقع به طور کلی سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 های امسال به پیچیدگی سال ۱۴۰۰ نبودند؛ ولی این به معنی ساده بودن آزمون های سراسری امسال نیست. سوالات آزمون های ۱۴۰۱ نسبتاً دشوار اما قابل حل کردن بودند.

سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی در دومین دفترچه سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ قرار داشت که با ۵۰ سوال و ۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی به درس ریاضیات اختصاص داشت. ۵۰ سؤال متشکل از دروس ریاضی، هندسه، حسابان، آمار و احتمال و ریاضیات گسسته بودند. ضریب ریاضیات برای داوطلبان کنکور ریاضی در زیر گروه 1، 4. در زیر گروه 2، 4. و در زیر گروه 3، 3 میباشد.

در ادامه دپارتمان مشاوره کنکور ریاضی آکو به بررسی سطح سوالات هر مبحث و تحلیل سوال به سوال ریاضی کنکور ریاضی 1401 میپردازد. با ما همراه باشید و برای دریافت اولین وقت مشاوره خود با شماره 02633408944 تماس بگیرید.

سطح غالب سوالات اولین دفترچه دروس اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۱، متوسط و متوسط رو به بالا ارزیابی شده است. به طور کلی، تست های بخش ریاضیات کنکور ریاضی 1401 ساده نبودند و شامل تعداد قابل توجهی سوالات دشوار اما استاندارد و در قالب کتاب درسی بودند. (همانطور که گفتیم از سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 سوالات چالشیِ پیچیده حذف شدند و سطح کلی ریاضیات متوسط رو به بالا بود.)

اگر دانش آموزی از مشاور کنکور ریاضی کمک گرفته بود و مسلط به مراتب آزمون دادن و مدیریت زمان و اطلاعات سر جلسه میبود، و در موقع نیاز به شکل مناسب از سوالات وقت گیر و کمی چالشی میگذشت، به درصد رضایت بخشی دست میافت.

نظر دانش آموزان راجع به سطح سوالات ریاضی کنکور 1401

به نظر من سوالات صفحه اول دفترچه درس ریاضی تقریبا سخت تر و گمراه کننده بودند و به زمان بیشتری برای پاسخ نیاز داشتند اما در صفحه های بعدی سطح سوالات خیلی متوسط و استاندارد بود. من فکر میکنم درس ریاضی (بعد از شیمی) یکی از سخت ترین بخش های کنکور ریاضی امسال بود؛ البته نه به سختی پارسال ولی تست ها چالشی و نکته دار بودند، برعکس درس فیزیک که سطح پایین تری داشت.

اما به نظر من ریاضی امسال در کل سخت بود ولی حداقل ۷،۸ سوال روان داشت. بخش حد و مشتق کاملا قابل حل و سوال دایره تقریبا آسون بود. در ادامه نتیجه نظر سنجی داوطلبان رو مشاهده خواهید کرد. (۱۳۴۲ نفر از متقاضیان کنکور ریاضی در این سنجش شرکت کرده اند)

به طور کلی از نظر ۶۲ درصد داوطلبان سوالات دشوارتر از حد انتظار بوده و تنها ۱ درصد از داوطلبان سوالات را ساده تر از حد انتظار اعلام کردند.

سوالات ریاضی کنکور ۱۴۰۱ ریاضی

ترتیب و بخش بندی سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی

در آزمون درس ریاضی کنکور 1401 ریاضی، ترتیب چیدمان سوالات به نسبت ادوار گذشته آشفته تر بود که سبب ایجاد گمراهی برای دانش آموز میشد. برای مثال شما ابتدا با یک سوال حسابان مواجه میشدید، سپس یک سوال آمار و احتمال و بعد مجدد با یک سوال حسابان روبرو میشدید!

سال های گذشته، سوال ها مرتب تر و بخش بخش چیده میشدند؛ که از سال ۱۳۹۹ به مرور این سبک چیدمان تغییر یافت و در سال ۱۴۰۱ سوالات تقریبا در هم آمیخته شدند. داوطلبان برای پشت سر گذاشتن این چالش نیازمند تمرکز کافی و نظم ذهنی هستند که در دوران مطالعه و آمادگی برای کنکور به مرور و با کمک مشاوره کنکور ریاضی برای دانش آموز ایجاد میشود.

در پی کاهش تعداد تست های دروس تخصصی، تغییرات تعداد سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 به شرح زیر است:

  • تعداد تست های درس حسابان ریاضی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ از ۲۳ به ۲۲ سوال کاهش یافته است.  (یک تست ترکیبی میباشد و تغییرات فقط حسابان ۲۳ -> ۲۱ است)
  • تعداد تست های هندسه از ۱۶ به ۱۴ کاهش یافته است.
  • تعداد تست های گسسته از ۱۱ به ۶ کاهش یافته است.
  • تعداد تست های آمار و احتمال از ۵ به ۸ افزایش یافته است. (یکی از سوالات این بخش حاصل ترکیب دروس آمار و احتمال و ریاضی بود که دانش آموز برای حل این مسئله به تسلط نسبی بر آمار و احتمال و بحث دنباله ها نیاز داشت.)

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401

بودجه بندی حسابان کنکور ریاضی 1401: از بین ۲۲ سوال بخش حسابان و ریاضی «۱ تست ترکیب با آمار و احتمال» حدود ۱۲ الی ۱۵ تا از تست ها برای دانش آموزان با سطح متوسط و تسلط نسبی قابل حل بودند و ۷ الی ۹ تا از تست ها کمی دشوارتر و یا نیازمند محاسبات پیچیده و طولانی تری بودند. در مجموع سوالات حسابان، نسبت به سال گذشته روان تر و استاندارد تر ظاهر شدند.

بودجه بندی هندسه کنکور ریاضی 1401: ۸ سوال از درس هندسه به مهارت داوطلبان در هندسه پایه نیاز داشت که هیچ یک از آنها دشوار نبودند و ۲ الی ۳ تست ساده نیز در میانشان دیده میشد. ۶ سوال دیگر هندسه دفترچه دوم، از هندسه۳ مطرح شده بودند (از هر فصل ۲ تست) که تست های بخش ماتریس متوسط اما وقت گیر حاضر شدند.

تست های بخش مقاطع مخروطی (دایره) -> ساده و (سهمی) -> نسبتاً دشوار مطرح شده بودند و بیضی مورد توجه طراحان قرار نگرفته بود. دو سوال لحاظ شده از فصل بردارها نیز یکی دشوار و دیگری متوسط بودند.

سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 از درس گسسته: در میان سوالات مربوط به ریاضیات گسسته، ۳تست به نسبت ساده از بخش نظریه اعداد مطرح شده بود که کاملا در حیطه کتاب درسی قرار داشت و هیچ ایده تازه ای به چشم نمیخورد؛ برخلاف آنها، سوالات مربوط به فصل۲ (۲تست) نسبتاً سخت اما در قالب کتاب طرح شده بودند.

عدم توجه طراحان به مباحث احاطه گری، اصل شمول و مربع لاتین، نکته دور از انتظار قسمت ریاضیات گسسته بود.

آمار و احتمال در سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی: تمام تست های بخش آمار و احتمال از سطح تقریبا متوسطی برخوردار بودند.

تغییرات تعداد سوالات ریاضی کنکور 1401 ریاضی

تحلیل سوال به سوال سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۱

تست 101 ریاضی کنکور ریاضی 1401 سوال سختی نبود اما بدلیل وجود حالت های مختلف و امکان خطا در محاسبه حالات، عده‌ زیادی این ریسک رو نپذیرفتن و از از این تست گذشتند. به طور کلی سطح این سوال ساده نبود.

سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401 تست 102 سوالی نسبتاً آسان و درصد بگیر بود که به سادگی با محور تقارن سال دهم و کمترین و بیشترین مقدار سهمی قابل حل بود. (سطح سوال کاملا در حد کتاب درسی)

تست 103 تیپ این سوال به دلیل وجود ۴ مجموعه، برای داوطلبان کمی جدید بود اما سوال استاندارد و متوسط بود.

تست 104 ریاضی کنکور 1401 سوالی نسبتا آسان بود که با کمک قانون جذب و توضیع پذیری و قوانین دمورگان حل میشد.

تست 105 سطح سوال متوسط بود و‌ برای حل آن استفاده از گزاره های آمار نیاز بود.

تست 106 از نظر محاسباتی کمی دشوار بود که در تصویر زیر شرایط و راه حل پاسخگویی به آن را برایستان آورده ایم.

مشاوره کنکور ریاضی و حل سوال 106 ریاضی کنکور ریاضی 1401

 تست 107 از میان سوالات ریاضی 1401  نیز سوالی دشوار بود و رسیدن به پاسخ صحیح ملزم تبدیل معادله و گویا کردن مخرج کسر (که با اتحاد چاق و لاغر قابل انجام بود) میشد. وجود توان ۱۴۰۱ در این تست ممکن بود برای دانش آموزان چالش ایجاد کند اما نکته مشکلی نبود.

 تست 108 از بخش وارون تابع مطرح شده و با عدد گذاری ضابطه قابل حل بود.

 تست 109 در تحلیل ریاضی کنکور ریاضی 1401 سوالی نسبتاً ساده از هندسه تحلیلی.

تست 110  ریاضی کنکور 1401 ریاضی طرح شده از بخش ترکیب تابع که فقط نیاز به جاگذاری داشت.

 تست 111 مربوط به تابع نمایی و لگاریتم که تقریبا سوال جدیدی بود. به همین دلیل به بررسی و حل سوال 111 ریاضی کنکور ریاضی 1401 در تصویر زیر میپردازیم.

سوال 111 ریاضی کنکور 1401 ریاضی

اگر بخواهیم سوال 111 به بعد را نیز تشریح کنیم باید بگوییم که تست ۱۱۲ با عدد گذاری به پاسخ میرسیم.

و تست 113 ریاضی 1401 سوالی استاندارد و روتین از توابع مثلثاتی. دوره تناوب و ماکسیمم‌ و مینیمم مشخص است.

تست ۱۱۴ یکی ازسوالات با سطح متوسط از مبحث معادله مثلثاتی بود که به آسانی قابل حل بود.

تست 115 سوالی‌ به نسبت ساده از مبحث حد بود و با دانستن مباحث اولیه حد به راحتی میتوانستید درصد این تست را در کنکور داشته باشید.

تست 116 از سوالات ریاضی کنکور ریاضی نسبتا دشوار به نظر میرسد اما فقط تیپ سوال کمی تازه میباشد و نقاط نیازمند بررسی کاملا مشخص میباشند.

تست ۱۱۷ مربوط به مبحث بخش پذیری یک عبارت بر عبارتی دیگر  بود.(باقی مانده تقسیم بر درجه۲) در این سوال، n مشخص شده و با قرار دادن ریشه به پاسخ میرسیم.

تست ۱۱۸ از جهت وقت گیر بودن محاسبات تقریبا دشوار محسوب میشود.

حل سوال 118 ریاضی کنکور ریاضی 1401

 تست ۱۱۹ تستی نسبتاً دشوار از بحث مجانب بود که درباره آن در تصویر زیر روش حل آن را کاملا توضیح داده ایم.

پاسخ سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1401

سوال 120 ریاضی کنکور ریاضی هم جزو آن دسته از سوالاتی بود که نیاز به حل کردن دارد. این تست سخت نبود اما نکات مهمی داشت که برای پاسخگجویی حتما به کلاس های بهترین اساتید ریاضی کنکور نیاز داشتید.

120

تست 121 کنکور ریاضی 1401 سوالی روتین و استاندارد که نکته آن توجه به دوره تناوب اول تابع بود. این سوال نیازی به اطلاعات و استعداد ریاضی خاصی نداشت

 تست ۱۲۲ جزو سوالات آسان بود و از طریق تعریف مشتق و یا قاعده Hospital به سادگی قابل حل بود.

 تست 123 ریاضی کنکور: این سوال بدلیل وجود دو مجهول و داده کافی (اطلاعات نقاط و اکسترمم نسبی) سوالی تقریبا ساده بود.

تست ۱۲۴ از بحث مجانب از جهت ترکیب شدن کمی دشوار بود.

 تست ۱۲۵ از نظر مشاوره کنکور ریاضی 1401 سوالی متوسط و قابل پیشبینی بود.

تست ۱۲۶ توجه به نکته ( در فضای نمونه مجموع احتمالات ۱ میباشد ) نیاز بود. تبدیل به واسطه هندسی، تبدیل به معادله درجه۲ و ریشه یابی و ضرب و جمع ریشه ها.

تست ۱۲۷ تستی نسبتاً دشوار از بخش احتمال شرطی.

تست ۱۲۸ سطح تست متوسط و استاندارد.

 تست ۱۲۹ سوالی روتین و استاندارد.

تست های ۱۳۰  تا ۱۳۵ همه تست هایی  تقریبا متوسط و استاندارد از درس هندسه بودند.

تست ۱۳۶ را در تصویر زیر به صورت کامل توضیح داده ایم.

سوال 136 کنکور ریاضی

تست ۱۳۷ ریاضی کنکور 1401 ریاضی با استفاده از قضیه نیمساز ها و سپس قضیه کسینوس ها قابل حل بود.

 تست 138 ریاضی سوالی متوسط اما وقت گیر از مبحث ماتریس بود که باتوجه به سادگی مراحل و محاسبات، نیازی به حل تخصصی این سوال نیست.

 تست 139 تستی بسیار ساده و روان از بخش ماتریس ها بود که به راحتی 2 درصد را مفت و مسلم در اختیار داوطلب قرار داده.

 تست 140 مشابه این سوال در اکثر آزمون ها دیده شده. تستی با سطح متوسط بود. بدست آوردن مرکز از طریق معادله قطر، یافتن اندازه شعاع با استفاده از مرکز و محاسبه محیط و مساحت دایره.

حل تست 141 اینگونه بود که از طریق معادله داده شده مقدار a را بدست میاوریم (a=2) و با جایگزینی مختصات رأس مقدار b را بدست میاوریم (b=10). سپس نسبت a/b را میابیم و جواب سوال 1401 ریاضی کنکور ۱۴۰۱ را بدست می آوریم.

 تست ۱۴۲ از بخش بردارها مطرح شده بود که سوال ساده ای هم نبود. رسم شکل و یافتن مختصات بردارها در این قسمت نیاز بود.

تست 143 ریاضی کنکور ریاضی 1401 را به صورت زیر میتون حل کرد. البته این سوال جزو سوالات چالش برانگیز کنکو ریاضی 1401 داخل کشور محسوب میشد.

تست 143 ریاضی کنکور 1401 ریاضی

تست های ۱۴۴ ، ۱۴۵ ، ۱۴۶ ریاضی کنکور 1401 ریاضی تست های قابل حل و متوسطی بودند.

 تست ۱۴۸ در این سوال گراف همبند میباشد بنابر این رأس با درجه صفر ندارد. بنابر این حالات ممکن به صورت {5,2,1} , {4,3,1} , {4,2,2} , {3,3,2} است.

 تست ۱۴۹ عدد مورد نظر را به صورت 𝑎𝑏𝑐𝑑 نمایش میدهیم. تعداد جواب های صحیح و نامنفی معادله زیر، پاسخ سوال است.  𝑎 + 𝑏 + 𝑐 + 𝑑 = 8 , (𝑎 ≤ 5)

تیم مشاوره کنکور ریاضی 1402 درباره تست 150 در سوالات ریاضی کنکور امسال به شرح زیر توضیح میدهد.

تست 150 سوالات ریاضی کنکور ریاضی

مشاوره کنکور ریاضی 1402

با توجه به معقول و منطقی تر طرح شدن سوالات و حجم محاسبات کمتر نسبت به سال گذشته، درصد مورد انتظار و قابل قبول برای شرکت کنندگان بین 30% تا 50% میباشد. البته این درصد تنها درصورتی برای داوطلبان قابل انتظار است که با کمک گرفتن از بهترین کلاس کنکور مطالب را آموزش دیده باشند و در کنار یادگیری نکات درسی، به کمک مشاوره کنکور ریاضی به یادگیری تکنیک های تست زنی در جلسه کنکور بپردازند.

برای دیدن کلید آزمون سراسری 1401 رشته ریاضی کلیک کنید و یا اگر تصمیم خود را برای رتبه برتر شدن در کنکور 1402 گرفته اید برای اولین جلسه مشاوره کنکور ریاضی خود با شماره 02633408944 تماس بگیرید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا