پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

تحلیل کنکور ریاضی 1401

سوالات کنکور ریاضی فیزیک ۱۴۰۱

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تحلیل کنکور ریاضی 1401 به تفکیک سوالات و هر درس در این متن برای شما آمده است. اما مطالعه سوالات کنکور ریاضی 1401 به چه درد شما میخورد؟ با مطالعه درباره کنکور ریاضی ۱۴۰۱ میتوانید برای کنکور ریاضی 1402 آماده شوید و البته  بتوانید تا حدودی سطح سوالات سال جدید را پیش بینی کنید.

به عنوان مشاور کنکور پیشنهاد میکنیم که در دوماه آخر قبل از کنکور یعنی در دوران جمع بندی کنکور دفترچه کنکور سراسری 1401 را دانلود کنید و بعد از آزمون ، سوالات را بررسی و تحلیل کنید.

دانلود دفترچه سوالات کنکور 1401 داخل کشور

دانلود دفترچه سوالات کنکور 1401 خارج از کشور

مرکز مشاوره تخصصی کنکور سراسری آکو کرج ،برای برقراری عدالت آموزشی تاحد امکام همراه داوطلبان کنکور است. برای مشاهده تحلیل سوالات کنکور انسانی 1401 کلیک کنید و یا از طریق صفحه مشاوره کنکور سراسری آکو اولین جلسه مشاوره تخصصی خودت رو دریافت کنید.

مشاوره کنکور ریاضی 1401 برای داوطلبان کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۱

کنکور ریاضی ۱۴۰۱ جزو کنکور های ساده به حساب می آید. حدود 38 درصد کل سوال های کنکور ریاضی جزو سوالات متوسط و فقط 11 درصد جزو تیپ سوالات سخت بوده اند. با این حساب حدود 51 درصد از سوالات کنکور ریاضی 1401 آسان بوده اند. تحلیل کنکور ریاضی 1401 نشان میدهد که سوالات عمومی کنکور ریاضی همگی آسان ولی متاسفانه دروس تخصصی کنکور ریاضی 1401 بجز درس فیزیک که بی نهایت آسان بود، سوالات سختی را شاهد بودیم. این درحالی است که در کنکور ریاضی 1400 این درس نفس داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی را گرفته بود.

آنچه در ادامه میخوانید تحلیل سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۱  به تفکیک دروس ادبیات و دین و زندگی و عربی و زبان و دروس تخصصی ریاضی و فیزیک و شیمی کنکور ریاضی 1401 از زبان مشاور کنکور ریاضی در مرکز کنکور آکو است.

توجه داشته باشید که حذف دروس عمومی کنکور باتوجه به آخرین اطلاعیه برگزاری کنکور 1402 از طرف سازمان سنجش قطعی شده است اما داوطلبان کنکوری هنوز هم به تحلیل سولات عمومی کنکور نیاز دارند چون هیچکس نمیداند که آیا امتحانات نهایی 1402 مثل سوالات امتحانات نهایی 1401 خواهد بود یا قرار است با یک امتحان ترکیبی تشریحی تستی و با سطح سوالات بسیار بالاتر روبرو شویم؟

درباره بودجه بندی سوالات کنکور ریاضی کلیک کنید

ادبیات کنکور ریاضی 1401

ادبیات یکی از دروس عمومی در کنکور است که از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد و همچنین به عنوان اولین درس  دفترچه عمومی در کنکور سراسری قرار دارد که از شماره ی 1 تا 25 است. مدت زمان پاسخگویی به سوالات آن 18 دقیقه است یعنی برای هر سوال باید حدود 42 ثانیه وقت گذاشت و همچنین در بین دروس عمومی بیشترین ضریب تاثیر را در رتبه دارد. ادبیات کنکور ضریب 4 دارد که بسیار زیاد میتواند رتبه را برای داوطلبان جابه جا کند. در ادامه تحلیل درس ادبیات را در کنکور ریاضی 1401 مشاهده میکنیم.

از نظر تیپیک سوالات ادبیات گروه ریاضی 1401 مشابه به سوالات رشته انسانی و هنر میباشد و این درس در کنکور 1401 از نظر 30 درصد از داوطلبان دشوار بوده و از نظر 2 درصد از داوطلبان ساده بوده و سختی سوالات بیشتر از بخش قرابت و آرایه ها بوده که گفته شده دلیل اصلی تفاوت کنکور 1400 با 1401 در بخش سوالات قرابت معنایی بوده(دلیل سختی این سوالات اختلاف نظر اساتید برتر در ارائه پاسخنامه پیشنهادی در درس ادبیات بود.)

سوالات چالشی نیز در این درس مشاهده میشود و در کل ادبیات کنکور 1401 محدودیت زمانی که برای پاسخگویی به سوالات وجود دارد و همچنین چالشی بودن سوالات از دلایل دشواری این درس در کنکور ریاضی ۱۴۰۱ بوده.

تحلیل عربی کنکور ریاضی ۱۴۰۱

عربی کنکور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است اما متاسفانه اکثر دانش آموزان و داوطلبان علاقه چندانی به آن ندارند و اکثر داوطلبان عملکرد خوبی نیز در عربی ندارند. زیرا این درس دشواری های خاص خود را دارد و این درس دومین درس از دفترچه عمومی است که از سوال 26 تا 50 است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به آن 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و همچنین ضریب تاثیر این درس در رتبه کنکور داوطلبان در کنکور 1401 ریاضی 2 میباشد. که در ادامه تحلیل درس عربی را در کنکور 1401 ریاضی مشاهده میکنیم:

از نظر 55 درصد داوطلبان سوالات این درس در حد انتظار بوده یعنی سوالات متوسط بوده و از نظر 8 درصد داوطلبان سوالات خیلی دشوار بوده که این نشان از آسانی سوالات و ضعف 8 درصد از داوطلبان در سوالات عربی کنکور دارد.

برای 3 درصد از داوطلبان سوالات بسیار ساده بوده هرچند همین دسته هم ادعا کردند که سوالات لغات عربی سطح دشواری داشتند ولی سوالات تحلیل صرفی و ضبط حرکت ساده بودند .که سوالات قواعد از موضوعات اسم تفضیل،اعداد اصلی،تاکید و جمله وصفیه بود.

سوالات دین و زندگی کنکور 1401 ریاضی فیزیک

دین و زندگی سومین درس در دفترچه ی عمومی هست که 25 سوال دارد و ارزش هر سوال به اندازه ی 4 درصد میباشد و زمان برای پاسخگویی این سوالات 17 دقیقه گفته شده یعنی حدودا برای پاسخ به هر سوال 40 ثانیه فرصت داریم و ضریب این درس در کنکور 3 میباشد. در ادامه تحلیل درس دین و زندگی را در کنکور 1401 مشاهده میکنیم:

از نظر 38 درصد داوطلبان این درس در کنکور ریاضی 1401 متوسط در نظر گرفته شده و از نظر 2 درصد ساده و از نظر 18درصد دشوار در نظر گرفته شده. که بودجه بندی آن نیز به این صورت بود: از سال دهم 9 سوال ، از سال یازدهم 8 سوال و از سال دوازدهم نیز 8 سوال در کنکور مطرح شده بود.

زبان انگلیسی کنکور 1401 رشته ریاضی

زبان انگلیسی برای بسیاری از داوطلبان به شدت سخت شده زیرا اکثرا ترجیح میدهند که به باقی درس ها بپردازند و به مطالعه ی زبان مشغول نشوند ولی این درس در کنکور سراسری ضریب 2 دارد و از دست دادن آن مواجه با بد شدن رتبه خواهد شد و رقابت در این درس میتواند بسیار مفید باشد زیرا اکثر داوطلبان ارتباط خوبی با زبان برقرار نمیکنند و میتوان از این شرایط به نفع خود استفاده کرد درس زبان انگلیسی در کنکور 25 سوال 4 بخشی دارد که برای آن 20 دقیقه وقت تنظیم شده.در ادامه تحلیل درس زبان انگلیسی را در کنکور 1401 مشاهده میکنیم:

از نظر 50 درصد داوطلبان سوالات متوسط بودند و از نظر 13 درصد از داوطلبان سوالات سخت و 5 درصد ساده بوده است. درکل سطح سوالات نسبت به سالهای گذشته سخت تر و بالاتر بوده و همچنین بر خلاف سال های پیش سوالات بیشتر جنبه ی مفهومی داشته اند و همچنین همانند سالهای پیش از ضرب المثل ها سوالی طرح نشده بود. و در کل سوالات زبان انگلیسی کنکور امسال در حد متوسط و ساده و در حد انتظار بود.سوالات درک مطلب و کلوز تست در حد متوسط و گرامز و لغات در حد ساده گفته شده. که از مبحث واژگان 8 سوال،گرامر4 سوال،کلوزتست5 سوال و درک مطلب 8 سوال مطرح شده.

 کنکور ریاضی فیزیک 1401

تحلیل هندسه کنکور ریاضی 1401

درس هندسه در کنکور ریاضی یکی از نقاط ضعف داوطلبان است که اکثرا اقدام به حذف آن میکنند ولی اگر مطالعه ی مفهومی و عمقی در مطالب این درس باشد نیازی به حذف درس نیست و در هندسه سال دوازدهم دانش آموزان بسیار درگیر حل معادلات میشوند.در ادامه به تحلیل هندسه کنکور سال 1401 میپردازیم:

از نظر 62 درصد داوطلبان سوالات دشوارتر از حد انتظار بوده و برای 1 درصد از داوطلبان سوالات بسیار ساده بوده است و در کنکور 1401 سوالات این درس نسبت به سال 1400و1399 بسیار ساده تر بوده و همچنین به کتاب درسی نیز نزدیک تر بوده اند. در درس گسسته 7 سوال آمده از گراف 2 سوال،هندسه 6 سوال،و 8 سوال از هندسه پایه و 7 سوال نیز از امار و احتمال امده بود که از نظر داوطلبان سوالات مربوط به هندسه 3 دشوارتر از باقی سوالات بوده است و درصد پاسخگویی به آن نیز کمتر از باقی مباحث بوده ولی سوالات آمار و احتمال سوالات نسبتا ساده ای بودند.

بررسی فیزیک کنکور 1401 ریاضی

فیزیک کنکور جزو درس هایی است که در کنکور رشته ی ریاضی ضریب بالایی دارد ،با ضریب3. همچنین به شدت مفهومی است و مباحث بسیار سختی دارد و از فیزیک سال دهم 8 سوال،فیزیک یازدهم 9 سوال و فیزیک دوازدهم 13 سوال در کنکور مطرح میشود. در ادامه به تحلیل درس فیزیک در کنکور ریاضی 1401 میپردازیم:

از نظر 27 درصد داوطلبان سوالات مطرح شده متوسط ،24 درصد آنها ساده و 11 درصد داوطلبان سخت گفته شده. د کل فیزیک رشته ی ریاضی متوسط رو به ساده بوده و تیپ سوالات فیزیک گروه ریاضی اکثرا تکراری بوده و انگشت شمار بودن سوالاتی که داوطلبان را به چالش بکشند. و از پایه دهم 8 سوال،یازدهم 9 سوال و دوازدهم 13 سوال یعنی 43 درصد کنکور را تشکیل میدهند.

شیمی کنکور ۱۴۰۱ ریاضی

شیمی نیز یکی از مهمترین دروس در گروه ریاضی و همینطور تجربی است که به عنوان سومین درس در دفترچه اختصاصی کنکور سراسری قرار دارد و تعداد سوالات 35 سوال که 35 دقیقه برای آن زمان لازم است مطرح شده و برای هر سوال 60 ثانیه زمان لازم است و از پایه دهم 8 سوال،یازدهم 14 سوال و دوازدهم 13 سوال در کنکور مطرح میشود. که در ادامه به تحلیل شیمی کنکور ریاضی 1401 میپردازیم:

از نظر 18 درصد داوطلبان سوالات در حد انتظار و متوسط بوده اند و 46 درصد سوالات دشوار و 2 درصد سوالات ساده بوده اند ولی گفته میشود سطح دشواری این درس در کنکور 1401 چیزی بین دشواری کنکور 99 و 1400 بوده و 12 سوال مسئله داده شده،16 سوال مفهومی،7 سوال حفظی و 6 سوال عبارت محاسباتی داده شده و برای دانش اموزان قوی درصد بالای 70 ایده آل بوده و برای دانش اموزان متوسط نیز درصد بین 45 تا 70 خوب بوده.

مشاوره کنکور ریاضی 1402

مشاوره کنکور ریاضی 1402 در آکو

مرکز مشاوره کنکور سراسری آکو کرج، با افتخار خود را بهترین مرکز مشاوره کنکور ریاضی میداند. اما چرا؟ چون برای دوازدهمی ها طرح فوق العاده مدرسه در نظر گرفته ایم که میتواند اولا داوطلب را از شرکت در کلاس های کنکور خارج از مدرسه بی نیاز کند و ثانیا دانش آموزان را در محیط آموزشی ثابت فارغ التحصیل کند. پس بهترین دبیرستان در کرج را پیدا کردید.

علاوه بر آن داوطلبان با دریافت پکیج های مشاوره کنکور میتوانند علاوه بر برنامه ریزی دقیق برای بودجه بندی کنکور ریاضی 1402 در دوران طلایی تابستان قدم های بلندی در مسیر موفقیت در کنکور ریاضی ۱۴۰۲ بردارید. برای دریافت اولین وقت مشاوره تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک در آکو با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مشاوره تحصیلی کنکور آکو با مشاوران ما به صورت مستقیم در تماس باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا