نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (2 امتیاز)

فیزیک در رشته تجربی درس سختی محسوب می شود زیرا بیشتر از سایر دروس از مفاهیم فرمولی استفاده می کند و دانش آموزان برای حل سوالات فیزیک نیاز دارند که محاسبات قوی داشته باشند یعنی ریاضی هم در این درس نقش مهمی ایفا میکند. اما نکته جالب اینکه فیزیک کنکور تجربی 1402 برخلاف تصور عوام بسیار ساده تر و بی فورمول تر مطرح شده بود.

به طور کلی سوالات فیزیک کنکور 1402 تجربی نسبت به سال های گذشته سخت نبوده است و تقریبا 50 درصد داوطلبان معتقد بودند فیزیک کنکور تجربی 1402 آسان تر از سطح انتظار بوده است.

تحلیل سوالات کنکور تجربی در درس فیزیک 1402نشان میدهد بدون چالش خاصی بود و تیپ بندی سوالات مانند سالهای قبل(دی 1401 ، تیر 1400/99/98) و عملا کپی سالهای قبل بود. یک نکته جالب اینکه اگر داوطلب شب قبل از کنکور تجربی 1402 سوالات سالهای قبل در درس فیزیک را نگاه میکرد و یه ورق ساده میزد و روزنامه وار آنها را مطالعه می کرد کاملا می توانست بفهمد کدام سوالات در چه سبکی از کدام بخش احتمال مطرح شدن بیشتری داشته باشند و عملا می توانست آزمون را بالای 80 درصد پاسخ دهد.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

همانطور که دیدیم رتبه های برتر کنکور تجربی هم در فیزیک کنکور تجربی 1402 همه درصد های بالایی داشتند و پرهام مصطفوی به عنوان رتبه یک کنکور تجربی فیزیک را 83 زده بود!

تحلیل سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402

فیزیک کنکور تجربی  تیر ماه 1402 خیلی خوب بود نه سوال چالشی داشتیم نه سوالا طولانی داشتیم نه سوال محاسباتی سنگین داشتیم. بی شک کسی که در حد کتاب درسی این آزمون و خونده بود و فرمول ها رو به یاد داشت و در حد کتاب درسی خوانده بود به راحتی می توانست درصد قابل قبولی را در درس فیزیک بگیرد.

بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 هم مشابه دی ماه بود کاملا در چینش سوالات قوانین قبلی رعایت شده بود. برعکس زیست کنکور تیر 1402 که نه تنها بودجه بندی تغییر کرده بود، بلکه ترتیب سوالات هم دیگر به شکل قبل نبود!

تعداد سوالات فیزیک کنکور 1402 مثل هر سال 30 سوال بود و از شماره 46 تا 75 ادامه داشت. درس فیزیک و شیمی کنکور تجربی در یک دفترچه و در دفترچه شماره 2 کنکور تجربی بوده است. برای این 30 سوال 40 دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود و باتوجه به ساده بودن سوالات اگر دانش آموزان کمی مدیریت آزمون داشتند، میتوانستند زمان فیزیک را برای درس شیمی کنکور تجربی 1402 نگه دارند.

مثلا در فیزیک کنکور 1402 تجربی از فصل سه دوازدهم در دی ماه 5 سوال مطرح شده بود که همین تعداد سوال در فیزیک کنکور تیر 1402 نیز به چشم میخورد؛ در حقیت طراحان فیزیک کنکور تجربی 1402 این نشانه را به داوطلبان داده بودند که ما نحوه تعداد و چینش سوالات را و میزان سختی و راحتی سوالات را در کنکور دی ماه به شما نشان می دهیم.

شاید در فیزیک کنکور 1403 هم همین اتفاق را در پیش داشته باشیم و بتوانیم در چند درس سوالات کنکور اردیبهشت 1403 را به عنوان پیش نمایش سوالات کنکور 1402 در نظر بگیریم.

تحلیل سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402

بررسی سطح سوالات فیزیک کنکور تیر 1402

اگر به طور کلی بخواهیم سطح سوالات فیزیک 1402 را بررسی کنیم به صورت زیرخواهد بود.

8 سوال متوسط
21 سوال آسون
1 سوال سخت

در صفحه اول شروع سوالات از دوازدهم  بود مثلا از فصل 4 دوازدهم و بعد فصل 1 یازدهم و در آخر با فصل 3 یازدهم سوالات تمام میشد. در ادامه سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 را از نظر سطح سوال و فصل مورد نظر بررسی میکنیم اما اگر بخواهیم بودجه بندی سوالات را مشخص کنیم متوجه خواهیم شد که در سوالات فیزیک کنکور 1402 تجربی پایه دوازدهم از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است و اگر داوطلبی میخواهد فیزیک را در حد 30 یا 40 درصد پاسخ دهد میتواند کلا بیخیال فیزیک پایه شود!

اما فراموش نکنید که برای مطالعه درس فیزیک دانستن فیزیک پایه لازم است. همانطور که در روش مطالعه دروس اعلام کرده ایم که برای بعضی مباحث باید حتما پایه برای شما جا افتاده باشد که بتوانید یادگیری صحیح داشته باشید. با این حساب بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور تیر 1402 به شرح زیر بوده است

20 درصد فیزیک از پایه دهم بود:

  • از فصل یک دهم 1 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل دوم  دهم 1 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل سوم  دهم 2 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل چهارم  دهم  2 سوال مطرح شده بود.

26 درصد فیزیک از پایه یازدهم بود:

  • از فصل یک یازدهم 3 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل دوم  یازدهم 3 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل سوم  یازدهم 3 سوال مطرح شده بود.

54 درصد فیزیک از پایه دوازدهم  بود:

  • از فصل یک دوازدهم 4سوال مطرح شده بود.
  • از فصل دوم  دوازدهم 3 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل سوم  دوازدهم 5 سوال مطرح شده بود.
  • از فصل چهارم  دوازدهم 3 سوال مطرح شده بود.

تحلیل سوال به سوال فیزیک کنکور 1402 تجربی

در کل کنکور تجربی تیرماه 1402 در درس فیزیک سوالات خیلی خوبی داشت و در حد کتاب درسی و اگر کسی صرفا فقط پایه را مطالعه میکرد می توانست به راحتی 50 درصد کنکور را حل کند زیرا سوالاتی انتخاب شد که خیلی خوب و روتین بود بدون چالش و طولانی!!!!

سوالپایهسطح
46پایه دوازدهم فصل 4 مدل اتمی رادرفوردساده
47فصل یک یازدهمساده
48فصل یک یازدهمساده
49پایه دوازدهم فصل یک نمودارمتوسط
50سطح زیر نمودار پایه دوازدهم فصل یکساده
51سطح زیر نمودار پایه دوازدهم فصل یکساده
52از فصل دوم دوازدهم فنرساده
53فصل دوم دوازدهم  سوال نموداریمتوسط
54فصل دوم دوازدهم قانون سوم نیوتنساده
55فصل سوم دوازدهم  نوسانساده
56فصل سوم دوازدهم سوال نموداری محاسبه قله و درهمتوسط روبه ساده
57فصل سوم دوازدهم کمک از طریق معادله حرکت نوسانگرمتوسطه رو به ساده
58فصل سوم دوازدهم  پژواکساده
59فصل سوم دوازدهم بازتابساده
60فصل چهار دوازدهم لیزرساده
61فصل چهارم دوازدهم اختلاف انرژی فوتون هاساده
62فصل یک یازدهم انرژی خازنساده
63فصل یک یازدهم قانون کولونساده
64فصل دوم یازدهم مدارهامتوسط
65فصل دوم یازدهم توان الکتریکیساده
66فصل دوم یازدهم مدارهامتوسط
67فصل سوم یازدهم میدان مغناطیسیساده
68فصل سوم یازدهم قانون دست راستساده
69فصل دوم دهم فشارساده
70فصل سوم دهم کار نیروی مقاومتساده
71فصل چهارم دهم ظرقیت گرماییساده
72فصل سوم دهم انرژی جنبشیساده
73فصل چهارم دهم تبدیل واحد درجه سلسیوس به کلوینساده
74فصل اول دهم نمادگذاری علمیساده
75فصل سوم یازدهم قانون درست راستساده

دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 استاد حسین عطرسایی کانون

نکاتی برای موفقیت در فیزیک کنکور 1403

رعایت روش مطالعه اهمیت دارد اما جمع بندی درست و اصولی در دوران کنکور از همیت شایانی برخوردار است و شما می توانید در مدت کوتاه جمع بندی کنکور به نتیجه بسیار مطلوب برسید به شرطی که بدانید نحوه درست جمع بندی چیست و چگونه فرآیندی را باید طی کنید.

مشاوره کنکور آکو

نکته دیگر حذف دروس است. درست است که برای داشتن یک درصد متوسط میتوانستید بخش زیادی از فیزیک را حذف کنید و وقتتان را برای درس های دیگر بگذارید اما به عنوان مشاور تخصصی کنکور تجربی میگوییم تا جای ممکن درسی را حذف نکنید!

کنکور تجربی تیر ماه 1402 در درس فیزیک این نکته را به همه یاد داد که اصلا درسی را حذف نکنید زیرا ممکن است از آن درس سوالات بسیار ساده مطرح شده باشد!

در سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 اهمیت مفاهیم کتاب درسی بود زیرا مفاهیم کتاب درسی بیشتر از سالهای پیش بود و داوطلبی می تواند بهترین نتیجه را در کنکور بگیرد که روی مفاهیم تسلط دشته باشد! روش مطالعه ای که متناسب با سوالات فیزیک کنکور تیر 1402 باشد:

  • خلاصه نویسی و نکته برداری : داوطلبانی که در ذهن خود به دسته بندی مطلوب مطالعه رسیده اند توانسته اند بهترین نتیجه را بگیرند.
  • مطالعه کتاب درسی: نکاتی از کتاب درسی در سوالات فیزیک کنکور 1402 اهمیت پیدا کرده است که ساده اما جزئی است! پس خواندن کتاب درسی و تمارین وفعالیت ها را فراموش نکنید.
  • روتین درسی : مرور و اطمینان از حفظ نقاط قوت در اوج خودشان کمکی است که روتین درسی بعد از اتمام تست زنی و آموزش به شما میکند.
  • تحلیل ازمون های ازمایشی: برای شناخت نقاط ضعف و نقاط قوت لازم است حتما سوالات آزمون ها را تحلیل کنید و این تخلیل برای درس فیزیک اهمیت بیشتری پیدا میکند چون باید به قدری تسلط داشته باشید که هیچ سوال اسانی را از دست ندهید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن