پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تحلیل کنکور هنر سال 1401

کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تحلیل کنکور هنر 1401 به چه دردی میخورد؟ آیا برای مشاور کنکور هنر 1402 نیاز به بررسی سوالات کنکور سراسری هنر سال های قبل است؟ بیایید بررسی کنیم!کنکور سراسری هنر یکی از کنکور های شناور در میان داوطلبان کنکور سراسری است. بسیاری از داوطلبان کنکور های تجربی و ریاضی و انسانی برای داشتن شانس قبولی بیشتر در ورود به دانشگاه های دولتی، درکنار گروه آزمایشی اصلی خود، کنکور سراسری هنر را نیز شرکت میکنند. این یک خبر خوش برای داوطلبان کنکور تخصصی هنر است. چون با ادیاد داوطلبان درس نخوانده در کنکور ، آوردن رتبه بالا در کنکور راحت تر خواهد بود. البته خیال نکنید که کنکور سراسری هنر ، کنکور راحتی است، بلکه کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ یکی از سخت ترین گروه های آزمایشی بوده است.

در مرکز مشاوره کنکور هنر آکو علاوه بر بررسی و تحلیل کنکور هنر 1401 به بررسی بهترین منابع کنکور هنر و کلاس های کنکور تخصصی هنر نیز میپردازیم. برای دریافت اولین وقت مشاوره کنکور هنر در آکو کلیک کنید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو را فالو کن

زیرگروه‌های کنکور هنر مجموعه رشته‌های هر زیرگروه در کنکور سراسری هنر 1401
زیرگروه 1 ارتباط تصویری ، چاپ، صنایع دستی ، طراحی پارچه، طراحی لباس، عکاسی ، کاردانی آموزش‌ هنرهای تجسمی، کاردانی علمی‌‌کاربردی عکاسی خبری ، کاردانی علمی‌کاربردی فرش دستباف ، کاردانی علمی‌کاربردی گرافیک، کاردانی هنرهای تجسمی ، کاردانی هنرهای سنتی ، کارشناسی فرش، کتابت و نگارگری ، مجسمه‌سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی ، هنرهای صناعی .
زیرگروه 2 باستان‌شناسی، طراحی صنعتی، علوم اجتماعی ( گرایش امنیت ملی ) ، علوم سیاسی ( گرایش‌ های امنیت ملی و مطالعات امنیتی ) ، کاردانی صنایع دستی ، کاردانی علمی‌کاربردی طراحی صنعتی ، مدیریت فرهنگی‌ هنری ، مرمت و احیای بناهای تاریخی ، هنر اسلامی.
زیرگروه 3 کاردانی باستان‌شناسی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی ، کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ، کاردانی راهنمای موز‌ه‌ ها و بنا های تاریخی ، کاردانی موزه‌داری ، مردم‌ شناسی ، مرمت آثار تاریخی ، موزه‌داری .
زیرگروه 4 تلویزیون و هنرهای دیجیتالی ، تولید سیما ، سینما ، کاردانی هنرهای نمایشی ، کارگردانی تلویزیون ، نمایش .
زیرگروه 5 موسیقی نظامی ، نوازندگی موسیقی ایران ، نوازندگی موسیقی جهانی

تحلیل کنکور هنر 1401 سراسری

به صورت کلی سوالات کنکور هنر 1401 سراسری مثل سایر کنکور های سراسری از دو دفترچه عمومی و تخصصی تشکیل شده بودند که دروس تخصصی کنکور هنر باتوجه به ضریب آنها در هر رشته، اهمیت خود را داشته اند. لازم میدانیم در ابتدا دروس تخصصی کنکور هنر را برای شما بررسی کنیم و سپس به دروس عمومی کنکور که البته با حذف دروس عمومی از کنکور 1402 اهمیت خود را به کل از دست داده اند بپردازیم.

دفترچه عمومی کنکور هنر ۱۴۰۱
نام دروس ضرایب تعداد سوالات شماره سوال مدت زمان پاسخگویی
ادبیات فارسی 4 25 1 – 25 18
زبان عربی 2 25 26 – 50 20
معارف اسلامی ( دین و زندگی ) 3 25 51 – 75 17
زبان خارجی 2 25 76 – 100 20

تحلیل ادبیات کنکور سراسری هنر 1401

سوالات ادبیات کنکور هنر در مقایسه با سال های قبل تفاوت زیادی نداشته است؛ ولی بازهم سطح سوالات تفاوت های اندکی نسبت به کنکور های سالهای قبل داشت. مثلا سوالات تاریخ ادبیات در کنکور سراسری هنر 1401 مطرح نشده بود ولی نمی توان نتیجه گرفت که برای همه گروه های دیگر نیز سوالات به همین شکل مطرح شده باشد.

سطح سوالات ادبیات کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ساده نبوده و دارای نکات بسیار ریزی می باشد این نکات بسیار ریز محدود به یک بخش نیست بلکه در تمامی بخش ها این نکات مورد توجه طراحان بوده است.

مثلا:

  • در قسمت لغات ٣ سوال مطرح شده بود که از این سه سوال ٢ سوال به صورت شمارشی مطرح شده بود که در طرقه بندی سوالات کنکور سوالات شمارشی از درجه سختی زیاد تری نسبت به نقیه سوالات برخوردار است.
  • در قسمت املا سوالات سخت یا آسون نیست بلکه در این یخش بستگی به مطالعه فرد دارد.

در کنکور هنر 1401 یکی از سوالات املا جدید بود و برای پاسخ دادن به این سوال نیاز به دقت و تمرکز زیادی بود.

  • در قسمت آرایه ادبی سوالات مثل همیشه دارای سطح متوسطی می باشد و عملا می توان گفت که سوالات تکراری بودند و تعداد سوالات چهار سوال بود .
  • در قسمت دستور به طور کلی دو سوال داده شده بود که یکی از آن به صورت ترکیبی بود و می تواند گفت که مشابه این سوال در کنکور سالهای قبل دیده نشده بود درجه سختی این سوال نسبتا متوسط بود سوالات دیگر دستور نیازمند درک معنی و مفهوم بیت بوده است.
  • در قسمت قرابت ١٠ تا سوال داده شده بوده که دانش آموزانی که رو به بالا بودند به راحتی میتوانستند در بیشترین حالت به ٦ سوال پاسخ دهند.

تحلیل عربی کنکور هنر 1401

  • سوالات ترجمه تک جمله ای بودن آنها است و این امر باعث شده که ترجمه روان باشد؛ فقط در یکی از سوالات ممکن بود داوطلب اشتباها جمله رو شرطی بگیرد،یکی دیگر از سوالات ترجمه ٤ جمله ای بود که در کل سوالات چهار جمله ایی بسیار دشوار هستند و چیزی که می توان گفت آن است که میزان سختی این سوال به دلیل اینکه نمی شد از رد گزینه استفاده کرد سخت می شد زیرا در همه گزینه غلط داشت.
  • در سوالات تعریب مانند سال های قبل از جمله کتاب بود اما نمی شد از رد گزینه به راحتی در سوال استفاده کرد.
  • در قسمت درک مطلب درجه سختی آن به این صورت بود که نه سخت بود نه آسون متوسط یود پیچیدگی خاصی و سوالات درک مطلب کوتاه بودند اما دو سوال آن سخت بود
  • در بخش تحلیل صرفی سوالات دارای سطح خوبی بود و می شد به راحتی به سوالات پاسخ داد.
  • در قسمت بابها سوالات خوب بود و به راحتی با تسلط روی باب ها می شد به سوالات پاسخ داد.
  • سوالات قواعد سوالات متوسط و سخت بوده اند اما غیر قابل حل نبودند می شد به آنها پاسخ داد.

تحلیل زبان کنکور هنر1401

زبان کنکور هنر از سطح متوسطی برخوردار بود ولی متاسفانه تعادل بین پایه ها بر قرار نبود مثلا از قواعد سال دوازدهم عملا هیچ سوالی مطرح نشده بود ولی در بخش کلوز و ریدینگ سوالات دارای سطح خوبی بودند و می شد به سوالات پاسخ داد و در واژگان سوالات خیلی خوب و جملات کاملا منطقی بودند .

تحلیل دروس اختصاصی کنکور هنر

در کنکور سراسري هنر 1401 درک عمومي هنر سخت ترين درس در ساير دروس بود در جدول زير ميزان سختي و اساني هر درس را در کنکور 1401 نشان مي دهيم. در دفترچه اختصاص کنکور هنر سال 1401 مثل هرسال شامل:

  1. درک عمومي هنر
  2. درک عمومي رياضي فيزيک
  3. ترسيم فني
  4. خلاقيت تصويري تجسمي
  5. خلاقيت نمايشي
  6. خلاقيت موسيقي
  7. خواص مواد
سوالات دفترچه اختصاصی کنکور گروه هنر
نام درس /             سطح سوالات ساده متوسط دشوار
درک عمومی هنر  20 درصد 18 درصد 62 درصد
درک عمومی ریاضی فیزیک 44 درصد 31 درصد 25 درصد
ترسیم فنی 26 درصد 51 درصد 23 درصد
خلاقیت تصویری تجسمی 37 درصد 31 درصد 32 درصد
خلاقیت نمایشی 39 درصد 26 درصد 35 درصد
خلاقیت موسیقی 39 درصد 28 درصد 33 درصد
خواص مواد 29 درصد 27 درصد 44 درصد

مشاوره تخصصی کنکور هنر

مشاوره کنکور هنر یکی از معضل های دانش آموزان است چون هیچ یک از وبسایت های تخصصی مشاوره کنکور هنر درباره شرایط این آزمون و بودجه بندی دروس تخصصی کنکور هنر اطلاعات کافی در اختیار داوطلبان قرار نداده اند.

علاوه بر آن بسیاری از داوطلبان کنکور هنر، لازم میدانند که در رشته های بدون کنکور هنر تحصیل کنند اما شرایط دقیق آن را نمیداند و یا با شرایط آزمون های عملی کنکور هنر آشنایی ندارند.

به همین جهت است که مرکز مشاوره کنکور سراسری هنر آکو در تلاش است با ارائه خدمات تخصصی مشاوره کنکور هنر شما را همراهی کند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا