پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنر

رشته های بدون کنکور هنر

رشته های بدون کنکور هنر تهران

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

رشته هنر یک رشته پر طرفدار در بین افراد می باشد، علاقمندان به این رشته خصوصیات متفاوتی از دیگر افراد دارند، این افراد قدرت تخیل بالایی دارند مانند نقاشانی که می توانند در ذهن خود چیزی را تصور کرده و آن را نقاشی کنند یا بازیگرانی که نقش هایی را که شباهتی به شخصیت اصلی آن ها ندارد بازی می کنند. مرکز انتخاب رشته آکو در ادامه شما را با رشته های بدون کنکور هنر آشنا می کند.

حال برخی از این افراد علاقمند هستند که در این رشته ها به تحصیل بپردازند، افرادی که قصد تحصیل در این رشته های هنری را دارد می توانند به دو صورت وارد دانشگاه شوند: اولین راه شرکت در آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر می باشد که افراد پس از پذیرش در این آزمون می توانند به تحصیل در دانشگاه بپردازند، راه دیگر برای ادامه تحصیل در رشته های هنری پذیرفته شدن در رشته های بدون کنکور هنر در دانشگاه هایی می باشد که به این شکل نیز در برخی رشته ها پذیرش دانشجو دارند.

رشته های بدون کنکور هنر تهران

نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه هنر

در برخی رشته های پذیرش در دانشگاه به صورت بدون کنکور وجود دارد، این نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب در دوران مدرسه می باشد، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که پذیرش در رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی بر اساس آزمون کنکور می باشد و تنها برخی از رشته ها هستند که می توان بر اساس سوابق تحصیلی در آن ها پذیرش گرفت.

مشاوره قبولی در کنکور هنر

البته انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها برای برخی از داوطلبانی که وقت و حوصله درس خواندن برای آزمون سراسری را ندارند بسیار حائز اهمیت می باشند زیرا این افراد بدون این که زمان خود را برای درس خواندن برای آزمون سراسری بگذارند می توانند در رشته مورد علاقه خود به تحصیل و کاردانی یا کارشناسی بدون آزمون بپردازند.

انتخاب رشته بدون کنکور

رشته های بدون کنکور سال 1400

هر ساله همان طور که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری بر سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیز در اختیار داوطلبان این نوع پذیرش نیز قرار می گیرد،  برخی دانشگاه ها در زمان انتخاب رشته ، رشته هایی را ارائه می دهند که افراد می توانند برای ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند، حال موضوع این مقاله رشته های بدون کنکور هنر می باشد، در ادامه رشته هایی که در سال 1400 بر اساس سوابق تحصیلی هم امکان تحصیل در آن ها وجود داشت را می آوریم.

  • کارشناسی بازیگری
  • کارشناسی فرش
  • کارشناسی طراحی صنعتی
  • کارشناسی آثار ایرانی
  • کارشناسی عکاسی
  • کارشناسی طراحی لباس
  • کارشناسی مرمت های بناهای تاریخی
  • کارشناسی طراحی ساخت طلا و جواهر
  • کارشناسی سینما
  • کارشناسی هنرهای صناعی
  • کارشناسی طراحی پارچه
  • کارشناسی هنر اسلامی
  • کارشناسی نوازندگی موسیقی ایرانی
  • کارشناسی صنایع دستی
  • کارشناسی تلوزیون و هنرهای دیجیتال
  • کارشناسی کتابت و نگارگری
  • کاردانی گرافیک
  • کاردانی فراوری مواد معدنی

لیست رشته های بدون آزمون هنر 1401 در حال حاضر هنوز اعلام نشده است و لیست فوق، لیست رشته های بدون کنکور سال 1400 می باشد.

رشته های بدون کنکور هنرستان

دانشگاه های پذیرنده رشته های بدون کنکور هنر

موسسه غیرانتفاعی ادیبان – گرمسار : این دانشگاه در 90 کیلومتری تهران قرار دارد و از دانشگاه های غیر دولتی می باشد، آغاز به کار این موسسه از سال 1385 می باشد و در 35 رشته در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری دانشجو می پذیرد.

منابع دروس تخصصی هنر در کنکور

دانشگاه محقق اردبیلی: این دانشگاه همان طور که از اسمش پیداست در استان اردبیل قرار دارد و در سال 1357 زیر نظر دانشگاه تبریز کهر خود را شروع کرده و بعدها به دانشگاه محقق اردبیلی تغییر نام یافته است.

موسسه غیر انتفاعی نبی اکرم: این دانشگاه در شهر زیبای تبریز واقع شده است و از سال 1375 فعالیت خود را شروع کرده است.

موسسه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو – اصفهان: این موسسه در استان اصفهان واقع شده است و از سال 1385 از طریق آزمون سراسری شروع به کار کرده است و از سال 1390 تعدار رشته های قابل قبولی در این دانشگاه به 19 رشته رسیده است.

موسسه غیرانتفاعی سپهر-اصفهان: این دانشگاه یک دانشگاه نو ظهور می باشد که رشته های قابل پذیرش در این دانشگاه تنها در گروه هنر می باشد.

دانشگاه هنر اسلامی – تبریز: این دانشگاه در استان تبریز واقع شده است و در سال 1378 فعالیت خود را در زمینه جذب دانشجویان هنر آغاز کرده است.

دانشگاه ولایت – ایرانشهر: این دانشگاه در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و فعالیت خود را از سال 1372 شروع کرده است.

موسسه غیرانتفاعی جامی – اصفهان: این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1386 شروع کرده است.

موسسه غیرانتفاعی مولانا- آبیک: این دانشگاه در آبیک قزوین قرار دارد و از سال 1383 فعالیت خود را در رالستای پذیرش دانشجو شروع کرده است.

موسسه غیرانتفاعی کاویان-مشهد: این دانشگاه فعالیت خود را در سال 1384 با کسب مجوز از وزات علوم شروع کرد.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان- مرکز اصفهان: این دانشگاه از سالل 1367 با پذیرش در 5 رشته فعالیت خود را آغاز نمود.

دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-مرکز مراغه: این دانشگاه نیز در رشته های بدون کنکور  هنر به پذیرش دانشجو می پردازد.

دانشگاه پیام نور مرکزی – واحد دلیجان: این دانشگاه در استان مرکزی در سال 1367 شزوع به فعالیت کرده است.

دانشگاه پیام نور یزد – مرکز میبد: این دانشگاه در سال 1379 در رشته زبان و ادبیات فارسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشگاه پیام نور استان سمنان – مرکز شاهرود: این دانشگاه در سال 1372 فعالیت خود را با 2 رشته آغاز کرده است.

دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-مرکز تبریز: این دانشگاه نیز از دانشگاه هایی می باشد که در یکی از رشته های هنر به انتخاب رشته بدون آزمون می توان در آن ثبت نام کرد.

دانشگاه قم-موسسه غیرانتفاعی حکمت-قم: دانشجویان علاقمند برای تحصیل در رشته های بدون کنکور هنر به این دانشگاه نیز می توانند مراجعه کنند.

دانشگاه قم- دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش-قم: فعالیت این دانشگاه از سال 1396 تایید شد.

دانشگاه پیام نور استان قم- مرکز قم: این دانشگاه در مرکز استان قم می باشد که به هر دو صورت با آزمون و بدون آزمون به پذیرش دانشجو می پردازد.

رشته های بدون کنکور هنر

دانشگاه های پذیرنده رشته های بدون کنکور هنر تهران

  • دانشگاه پیام نور تهران-واحد لواسانات: این دانشگاه نیز در دسته دانشگاه هایی می باشد که در رشته های بدون کنکور هنر به پذیرش دانشجو می پردازد.
  • موسسه غیرانتفاعی معماری و هنر پارس – تهران: این دانشگاه در زمینه معماری فعالیت می کند و اهداف آن تربیت افرادی در این زمینه می باشد.
  • دانشگاه سوره

برترین دانشگاه های پذیرنده رشته های بدون کنکور هنر

  • دانشگاه هنر اسلامی -تبریز
  • دانشگاه محقق اردبیلی
  • دانشگاه سوره
  • موسسه غیرانتفاعی سپهر-اصفهان

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی با مرکز انتخاب رشته آکو

همان طور که در این مقاله به اطلاع داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته های بدون کنکور هنر رسیده شده است این داوطلبان نیز می بایست اقدام به انتخاب رشته نمایند و اگر قصد تحصیل در این رشته و دانشگاه ها را دارید برای اطلاع از بازار کار و دانشگاه ها و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می توانید با مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آکو در ارتباط باشید.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

کانال تلگرام مشاوره کنکور آکو

بیشتر بخوانید:

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

رشته میکروبیولوژی بدون کنکور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا