پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای سال 1401-1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

باتوجه به ترند شدن ورود به دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، شاید بد نباشد درباره شهریه تحصیل در این دانشگاه ها و تخفیف شهریه دانشگاه آزاد هم کمی فکر کنیم. شهریه ثابت و شهریه متغیر دانشگاه آزاد در حال حاضر باتوجه به رشته در مقطع کارشناسی بین 1 و نیم میلیون تا 3 میلیون برای رشته های پیراپرشکی متغیر است و این عدد برای رشته های دکتری پیوسته حتی به 6 تا 10 میلیون باتوجه به سال ورودی نیز میرسد.

شهریه متغیر دانشجویان باتوجه به واحد های انتخابی مشخص و به شهریه ثابت اضافه میشود که برای واحد های عملی هزینه بیشتر (در سال 1401-1402 حدود 500 تا 600 هزار تومان) و درس های تئوری با هزینه کمتر(در سال 1401-1402 حدود 300 هزار تومان خواهد بود.

شاید بد نباشد داوطلبان واجد شرایط از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه ترم بهمن 1401 استفاده کنند. درحال حاضر در دانشگاه های آزاد کرج و تهران تا 29 بهمن مهلت ثبت نام دانشجو در رشته های بدون کنکور وجود دارد و انتخاب واحد نیز برای دانشحویان ترم اولی توسط خود مرکز به تعداد 14 واحد انجام میگیرد. برای دانشجویان ورودی سال های گذشته نیز انتخاب واحد و حذف و اضافه تا پایان روز 27 بهمن در سایت آموزشیار ادامه دارد.

تخفیف 5 pdf

شرایط گرفتن تخفیف شهریه دانشگاه آزاد چیست؟

در بهمن ماه سال 1401 فایلی مبنی بر شرایط اخذ تخفیف برای شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد از طریق کانال های معتبر دانشگاه آزاد منتشر شد که در این فایل آخرین مهلت گرفتن تخفیف شهریه دانشگاه آزاد را 24 اسفند 1401 اعلام کردند. واجدین شرایط برای دریافت این تخفیف میتوانند تا تاریخ مذکور به اداره دانشجویی دانشکده مربوطه مراجعه کنند.

در این بخشنامه اعلام شد که تاریخ اعمال قانونی تخفیف ها به صورت آنلاین و سیستماتیک تا همان تاریخ مذکور است و داوطلبان باتوجه به هریک از شرایط مورد تخفیف میتوانند مراحل مربوطه را بگذرانند. افرادی که میتوانند از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد استفاده کنند به شرح زیر است:

  • دانشجویان ممتاز علمی
  • دانشجویان ممتاز ورزشی
  • دانشجویان قاری و حافظ قرآن
  • نفرات برتر مسابقات فرهنگی
  • دانشجویان عضو باشگاه پژوهشگران جوان
  • چند دانشجویی(تحصیل در چند رشته همزمان یا خانواده ای با داشتن بیش از یک دانشجو به صورت همزمان در دانشگاه)
  • دانشجویانی که استضعاف و نیاز مالی دارند
شرایط ثبت تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

همانطور که میبینید ارائه مدارک مربوطه درکنار پر کردن فرم درخواست تخفیف شهریه تا تاریخ مذکور لازم و روری است. داوطلبان واجد شرایط میتوانند از طریق فایل زیر فرم درخواست خودرا پر و به مرکز مربوطه ارائه کنند.

شرایط پرداخت شهریه دانشگاه آزاد با تخفیف

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد خانواده و سایر افراد تحت تکفل اعضای هیئت علمی سایر کارکنان دانشگاه آزاد نیز میتوانند از تخفیف های شهریه دانشگاه آزاد استفاده کنند.

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان ممتاز

برای دریافت تخفیف دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد شامل رتبه های اول و دوم و سوم مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکتری حرفه ای میتوانند اقدام به ارائه تاییدیه رئیس دانشگاه به امور دانشجویی دانشکده مربوطه کنند.

به علاوه رتبه های برتر کنکور سراسری نیز که از طریق مرکز آزمون دانشگاه آزاد به واحد های دانشگاهی معرفی میشوند میتوانند از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان ممتاز علمی (به شرط ارائه تا موعد مقرر و تکمیل آنها) استفاده کنند.

شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان دارای مقالات و پژوهش های بین المللی و یا طرح های گردآوری کتاب و منبع را در رزومه تحصیلی خود دارند نیز میتوانند باارائه مدارک به باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه و دریافت تاییدیه از تخفیف شهریه دانشگاه آزاد بهره ببرند. که البته اعمال این تخفیف مستلزم پذیرش کمیته تخفیف خواهد بود.

این نوع تخفیف با تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز متفاوت است و علاوه بر تاییدیه کمیته تخفیف و باشگاه پژوهشگران، نیازی به تاییدیه رئیس دانشگاه ندارد.

شهریه دانشجویان ممتاز ورزشی دانشگاه آزاد

امتیازات ورزشی باتوجه به منطقه ای، استانی، کشوری و بین المللی بودن تخفیف مشخصی دارند که بعد از ارائه و تایید نهایی مدارک توسط معاونت دانشجویی سازمان در زمان پرداخت نهایی شهریه اعمال میشود.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن هریک از شرایط ویژه تخفیف شهریه در هر ترم فقط یکی از این امتیازات قابل اعمال در کاهش میزان شهریه است.

تخفیف شهریه دانشگاه ازاد برای نفرات برتر فرهنگی و قاریان قرآن

شرایط و مراحل گرفتن تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز فرهنگی و قاریان و حافظان قرآن تقریبا یکسان است و مدارک مربوط به هر دو گروه باید به ستاد فرهنگی دانشگاه مدارک را ارائه و تاییدیه بگیرند. سپس تاییدیه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد مربوطه را میتوانید به کمیته تخفیف برده و برای دریافت تخفیف درخواست دهید.

رتبه های کار های فرهنگی و قرائت و حفظ قرآن در سطح ملی بین المللی برای گرفتن تخفیف شهریه دانشگاه آزاد مورد تایید است.

تخفیف شهریه برای دانشجویان کمتر برخوردار و دارای شرایط مالی خاص

استفاده از تخفیف شرایط مالی خاص در دانشگاه آزاد را میتوان نسبتا سخت تر از دریافت تخفیف های رتبه علمی یا رتبه ورزشی دانست. شرایط قابل قبول برای درخواست تخفیف شهریه دانشجویان کمتر برخوردار تاحدودی در دفترچه فوق ذکر شده است و در فرم درخواست مدارک لازم برای قبول شدن درخواست نیز نوشته شده است.

این شرایط شامل خانواده هایی با بیش از یک دانشجو در دانشگاه آزاد است که مدارک لازم آن گواهی اشتغال به تحصیل عضو دوم و سایر مدارکی است که در دفترچه مذکور به طور کامل شرح داده شده است. برای دانلود فرم درخواست تخفیف چند دانشجویی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

تخفیف چند دانشجویی برای دانشگاه آزاد

باتوجه به فرم ارائه شده توسط دانشگاه آزاد، بحران های مالی شامل پوشش کمیته امداد، فوت، از کار افتادگی یا بیماری خاص، بیکاری و یا ورشکستگی پدر/قیم دانشجو میشود. درصورت بازنشستگی پدر و یا استیجاری بودن منزل محل سکونت نیز تخفیف شرایط مالی نامناسب برای دانشجویان اعمال میشود.

البته ابتلاء خود دانشجو یا یک عضو درجه یک خانواده به بیماری های صعب العلاج، طلاق والدین، مشکلات ناگهانی و غیر قابل پیش بینی برای دانشجو(از قبیل دزدی، آتش سوزی، سرقت، تصادف و… برای دانشجو که مورد تایید مسجد محل باشد) نیز میتواند مورد تایید کمیته تخفیف شود.

دریافت تخفیف یا کمک هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد

طبق اعلامیه دانشگاه آزاد درصورت ارائه مدارک تا قبل از 24 اسفند 1401 به دانشگاه و تاییدیه کمیته تخفیف میتوانید در پرداخت هزینه شهریه دانشگاه آزاد کمتر تحت فشار باشید. اگر برای انتخاب رشته یا انتخاب دانشگاه، تغییر رشته دانشگاه یا کنکور مجدد در سال جدید و باتوجه به آسان تر شدن کنکور شک دارید، مشاور کنکور میتواند اولین قدم شما در مسیر هدف گذاری شما باشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا