پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تکنیک های کنکور

روش مطالعه زیست کنکور

آمزش روش خواندن زیست و تست زنی برای کنکوری ها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

می خواهیم به شما دانش آموزان و پشت کنکوری هاروش مطالعه زیست کنکور را آموزش دهیم. شما می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده این مطالب را از طریق لینک مورد نظر دانلود کنید. در نوشتن این مقاله یکی از دانشجویان دانشگاه ایران به ما کمک کرده است. او که در کنکور 1399 در رشته پزشکی دانشگاه ایران انتخاب رشته کرده و قبول شده است، حالا یک مشاور برتر کنکور تجربی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، مهندس سهیل حاج کرم، مشاور بسیاری از رتبه های برتر کنکور بوده است. به هرحال الان نوبت آموزش روش خواندن زیست کنکور است.

روش های مطالعه زیست شناسی

روش مطالعه زیست کنکور از زبان دانشجوی پزشکی و مشاور کنکور تجربی

اولین و مهمترین قدم برای شروع مطالعه زیست کنکور، استفاده از کتاب درسی است. شاید برایتان جالب باشد اما زیست شناسی کنکور یکی از دروسی است که کتاب درسی در مسیر خواندن آن، اهمیت بیشتری نسبت به کتاب های کمک درسی دارد. به همین دلیل است که باید برای خواندن درس زیست شناسی روش بازیابی را زیاد استفاده کنید.

اما روش بازیابی چیست؟ روش بازیابی یعنی اختصاص دادن زمانی برای مرور بخشی از درس که مطمئنید آن را به خوبی بلدید و خوانده اید. استفاده از این روش خواندن زیست کنکور موجب میشود که اولا شما بیشتر با کتاب های درسی و کمک آموزشی خود در ارتباط باشید، ثانیا دانش آموز در حین بازیابی زیست شناسی کنکور، اشتباهات متداول و پرتکرار خود را مجددا مطالعه میکند و احتمال جایگیری صحیح آن در ذهن دانش آموز بیشتر میشود.

به علاوه در هربار خواندن دانش آموز به جنبه جدیدی از بخش مورد نظر پی خواهد برد که برای دید شفاف تر و کلی تر به او کمک میکند. اما این بازیابی گاهی به جزوه های جمع بندی و یا منابع زیست کنکور نیاز خواهد داشت که به تفصیل در مقالات جداگانه ای در این باره صحبت کرده ایم. برای دانلود جزوه جمع بندی زیست دوازدهم کلیک کنید.

در تست زنی زیست شناسی کنکور نیز روش های خاصی وجود دارد که باید درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید. یادگیری روش های تست زنی و خواندن صورت سوالات تست ها خود بخش بزرگی از یادگیری روش مطالعه زیست کنکور است. مهندس حاجکرم، مشاور برتر کنکور ایران و مدیریت مرکز مشاوره کنکور تجربی آکو، در ویدئو زیر درباره تفاوت رتبه های برتر و داوطلبان عادی در نحوه خواندن صورت سوال میگوید

[aparat id=’XFhbg’]

روش تست زنی زیست شناسی

هرچند پیش از این مهندس سهیل حاج کرم درباره قوانین تست زنی زیست برای دروس تحلیلی و حفظی، بررسی شده است. اما در اینجا نیز ریز نکات تست زنی زیست کنکور را برایتان شرح میدهیم. اولین نکته ای که هنگام تست زدن زیست شناسی کنکور باید رعایت کنید، تحلیل همه گزینه هاست. برای خود دلیل بیاورید که چرا گزینه دو صحیح است و گزینه یک نیست. آنالیز سوالات زیست کنکور 1400 نشان میدهد که سوالات حفظی و سرراست زیست کنکور به پایان رسیده و باید همه مباحث را به صورت ریز ریز و دقیق بررسی کنید.

برای تست زنی هر کتابی را انتخاب نکنید و سعی نکنید هزار کتاب را برای کنکورتان تمام کنید. اتفاقا بهتر است یک کتاب تست که با روش مطالعه زیست کنکور شما سازگار است را انتخاب و تا آخر سال روی تمام شدن تست های آن تمرکز کنید. تا استرس تمام نشدن تست ها را نکشید و از کتاب درسی هم دور نشوید.

دانلود کتاب های درسی پایه دوازدهم  تجربی

آموزش بهترین روش مطالعه زیست کنکور و روش های تست زنی این درس برای داوطلبان -روش خواندن زیست کنکور از زبان دانشجوی پزشکی در مرکز مشاوره کنکور تجربی آکو

مرکز مشاره کنکور سراسری آکو کرج

برای ارتباط با مشاورین ما در مرکز مشاوره کنکور تجربی آکو ، بهترین راتماس با شماره های 02633408944 و یا 09025646234 است. در غیر این صورت میتوانید از طریق کانال مشاوره کنکوری مهندس حاج کرم و یا پیج اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور تجربی و ریاصی و انسانی آکو با ما در ارتباط باشید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا