نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

خبر

سطح سوالات کنکور

در برخی دروس سطح سوالات کنکور بالاتر از کتب درسی می باشد.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سازمان سنجش آموزش کشور در مورد سوالات کنکور مدعی این مساله می باشد که این سوالات در سطح کتب درسی می باشد، در صورتی که ما در برخی دروس آزمون سراسری مشاهده می کنیم که سطح سوالات بسیار بالا و بسیار سخت تر از سطح کتاب می باشد، در ادامه این خبر با تیم مشاوره اکو در رابطه با سطح سوالات کنکور همراه باشید.

سطح سوالات کنکور

بسیاری از داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نموده اند از سطح سوالات کنکور برخی دروس گلایه داشتند و معتقد بودند که این سوالات از کتب درسی طراحی نشده اند و این موضوع باعث می شود تا محتوای کتب درسی زیر سوال می رود.

وقتی دانش آموزان متوجه می شوند که سوالات ازمون سراسری از کتب درسی طراحی نشود دلسرد می شوند زیرا به این نتیجه می رسند که هر چه به مطالعه بپردازند هم در اخر نمی توانند به سوالات به درستی پاسخ دهند.

سازمان سنجش و اموزش کشور باید دقت بیشتری در زمینه طراحی سوالات ازمون سراسری داشته باشند زیرا در هر گروه ازمایشی سوالات اشتباه، سوالاتی که خارج از کتب درسی می باشد وجود دارد، در جدول زیر به تحلیل سوالات ریاضی ازمون سراسری در سال 1400  در گروه ازمایشی ریاضی – فیزیک می پردازیم.

خارج از کتاب درسی

خارج از اهداف کتاب درسیسوال اشتباهخارج از کتاب بدون گزینه صحیحمنطبق با کتاب درسی (دشوار یا بسیار دشوار)منطبق با کتاب درسی (دارای محاسبات زیاد)منطبق با کتاب درسی (متوسط)

تعداد

8131179

16

درصد14 درصد24 درصد2 درصد2 درصد13 درصد16 درصد

29 درصد

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن