پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

معرفی رشته مدیریت بیمه اکو

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با مطالعه این مقاله با رشته دانشگاهی مدیریت بیمه اکو آشنا خواهید شد. قصد ما معرفی شرایط تحصیلی, گرایشات, بازار کار و هر آنچه که به شناخت بهتر رشته مدیریت بیمه اکو کمک می کند است. در سایت آموزشگاه پرسا می توانید سایر رشته های دانشگاهی دیگر را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید از طریق تماس تلفنی و یا حضوری با مشاوران آکو در ارتباط باشید.

رشته مدیریت بیمه اکو

رشته مدیریت بیمه اکو از رشته هایی است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و در سال 1348 شمسی موسسه ای غیرانتفاعی با نام مدرسه عالی بیمه تهران تاسیس شد. این رشته تا مقطع کارشناسی در موسسه تدریس می شود. این موسسه فعالیت های خودش را توسعه داده و هرساله پذیرش در رشته مدیریت بیمه را دارد. توجه داشته باشید این رشته با رشته مدیریت بیمه شباهت هایی دارد اما یکی نیستند. در سایت می توانید درباره رشته مدیریت بیمه بیش تر بخوانید.

رشته مدیریت بیمه اکو یکی از رشته هایی است که متقاضیان کنکور انسانی می توانند برای تحصیل در آن اقدام کنند و زیر مجموعه رشته علوم انسانی می باشد. همچنین می توان این رشته را جزو رشته های مدیریتی نیز حساب کرد. در رشته مدیریت بیمه اکو مباحث زیادی مانند: اقتصاد, مدیریت, حسابداری, حقوق, تجارت و … مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

هدف از ارائه رشته مدیریت بیمه اکو, تربیت نیروی انسانی است که بتوانند در موسسات و سازمان های بین المللی حضور یافته و از منافع کشور دفاع کنند. لازم به ذکر است که این رشته از اروپا وارد ایران شده و علاوه بر دانشجویان ایرانی, از کشورهای ترکیه, قزاقستان, ترکیه, تاجیکستان, ازبکستان نیز در موسسات ایران به تحصیل این رشته می پردازند.

999

رشته مدیریت بیمه اکو مناسب چه افرادی است؟

یکی از مهم ترین شرایط و توانایی برای مطالعه رشته مدیریت بیمه اکو تسلط بر زبان انگلیسی است. چون این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود و منابع آن نیز به همین زبان هستند. دروس آمار و حسابداری از درس های مهم در این رشته هستند که بهتر است به این درس ها علاقه داشته باشید. و اگر به مدیریت و مسائل بین الملل نیز علاقه مند هستید رشته مدیریت بیمه اکو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگر به بخش های دیگری از رشته مدیریت, مانند مدیریت مالی علاقه دارید می توانید در سایت مطالعه کنید.

دروس مهم برای پذیرش در رشته مدیریت بیمه اکو

همانطور که درابتدای مقاله اشاره کردیم, رشته مدیریت بیمه اکو جزو زیرشاخه های علوم انسانی است و برای قبولی در این رشته باید در درس های ریاضی و اقتصاد نمرات خوبی داشته باشید. در ادامه ضریب دروس در آزمون کنکور را بررسی می کنیم:

نام درسضریب
ریاضی4
اقتصاد3
ادبیات اختصاصی2
علوم اجتماعی2
سایر دروس1

رشته مدیریت بیمه اکو به مدت 4 سال تحصیلی و 8 ترم طول می کشد. و دانشجویان 135 واحد درسی راباید پاس کنند. واحد های درسی که برای رشته مدیریت بیمه اکو وجود بدین صورت است:

دروس عمومی20 واحد
دروس پایه39 واحد
دروس اصلی33 واحد
دروس تخصصی33 واحد
دروس اختیاری10 واحد

ادامه تحصیل در رشته مدیریت بیمه اکو

رشته دانشگاهی مدیریت بیمه اکو تا مقطع کارشناسی ارائه شده و کارشناسی ارشد و دکتری ندارد. تنها دانشگاهی که افراد می توانند در آن به مطالعه این رشته بپردازند, دانشکده مدیریت بیمه اکو واقع در دانشگاه علامه طباطبایی است. دانشجویان می توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند و در یکی از گرایشات رشته مدیریت به ادامه تحصیل بپردازند. در جدول زیر می توانید گرایشات این رشته را مشاهده کنید:

برنامه ریزی توسعه جهانگردیبازاریابی جهانگردی
مدیریت صنعتیمدیریت فناوری اطلاعات
کار آفرینی مدیریت بازرگانی
مدیریت تکنولوژیمالی 
مدیریت دولتیمدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای
مدیریت منابع انسانیمدیریت بازرگانی دریایی
مدیریت امور شهری،مدیریت اجرایی
مدیریت کسب و کار

مزایا و معایب رشته مدیریت بیمه اکو

هر رشته ای مزایا و معایبی دارد. اما این مزایا یا معایب هم بستگی به خصوصیات و ویژگی های هر فرد دارد. رشته مدیریت بیمه اکو و نوع ارائه آن نیز ویژگی های خودش را دارد. برای مثال این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود و این موضوع می تواند از مزایای این رشته باشد. چون دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مدیریت بیمه اکو می توانند در سطح بین الملل مشغول به کار شوند.

اما جزو معایب آن هم می توان در نظر گرفت چون تعداد خیلی کمتری از افراد می توانند به تحصیل بپردازند. از دیگر معایبی که این رشته دارد, محدود بودن پذیرش آن می باشد. تنها تعداد بسیار کمی از دانشجویان می توانند این رشته را مطالعه کنند و حتما باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.

بازار کار رشته مدیریت بیمه اکو

از آنجاییکه فارغ التحصیلان رشته مدیریت بیمه اکو به زبان انگلیسی و مباحث مدیریتی تسلط خوبی دارند و در طول تحصیلشان منابع و دروس را با زبان انگلیسی مطالعه می کنند, بازارکار خوب با درآمد بالایی خواهند داشت. چون هم در ایران و هم در خارج از ایران برای این نوع افراد بازار کار خوبی وجود دارد. این افراد می توانند در موسسات خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوند. سایر شغل های مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته بدین صورت می باشد:

  • مدیر فروش
  • کارگزار بیمه
  • کارشناس بیمه
  • کارشناس تحقیقات بازار
  • کارشناس گمرک
  • کارشناس و مشاور حقوقی
  • مترجم شرکت های تجاری
  • کارمند بانک
  • مدیر بازاریابی

به طور کلی رشته های مرتبط با مدیریت در حال حاضر اهمیت زیادی پیدا کرده اند و نیاز به نیروی انسانی متخصص در این رشته ها نیز زیاد است. برای مثال رشته مدیریت امور بانکی یا رشته مدیریت بازرگانی از رشته های پر طرفدار هستند که می توانید با کلیک بر روی لینک درباره آن ها بیش تر بخوانید.

ادامه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت

اکثر داشجویان رشته مدیریت بیمه اکو قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران و مهاجرت دارند. خوشبختانه در سراسر جهان دانشگاه هایی هستند که محصلان در رشته مدیریت, بخصوص افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند را می پذیرند. و هرساله تعداد بیش تری از افراد هم اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. البته هر دانشگاه شرایط پذیرش متفاوتی دارد و هرچه سطح علمی دانشجو بیش تر باشد, امکان پذیرش در دانشگاه های بهتر را هم خواهد داشت. تعدادی از دانشگاه های خوبی که برای رشته مدیریت پذیرش دارند به این صورت می باشد:

  • دانشگاه ماساچوست
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه لندن

لازم به ذکر است که این دانشگاه ها شرایط پذیرش سفت و سختی دارند و معمولا از دانشجویان آزمون GRE یا GMAT می گیرند. بعد از آن باید در مصاحبه شرکت کرده و نمره زبان آیلتس بالای 7.5 و تافل بالای 100 باشد. امکان بورسیه هم برای همه دانشگاه ها وجود ندارد.

تفاوت رشته مدیریت بیمه اکو با مدیریت بیمه چیست؟

رشته مدیریت بیمه اکو جزو رشته های غیر متمرکز می باشد که دانشجویان را بعد از مصاحبه می پذیرد. اما رشته مدیریت بیمه متمرکز بوده و مصاحبه هم ندارد. از طرفی چون رشته مدیریت بیه اکو به زبان انگلیسی تدریس می شود نسبت به رشته مدیریت بیمه منابع به روزتر و جدیدتری را ارائه می دهد. اما از نظر مباحث درسی با هم تفاوتی ندارند.

مشاوره تحصیلی آکو

رشته مدیریت بیمه اکو جزو رشته های پر درآمدی است که بازار کار خوبی دارد و در سرتاسر جهان می توانید با استفاده از مدرک تحصیلی و دانشتان مشغول به کارشوید. قبل از انتخاب رشته حتما دفترچه انتخاب رشته کنکور را مطالعه کنید تا از ظرفیت پذیرش این رشته مطلع شوید. همچنین می توانید از مشاوران تحصیلی و باتجربه آکو, برای انتخاب رشته کمک بگیرید.

در اینستاگرام آکو عضو شوید تا از جدیدترین اخبار تحصیلی مطلع شوید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا