پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ویدئویی عجیب از نحوه تصحیح امتحانات نهایی ۱۴۰۲!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

باتوجه به شرایط عجیب و غریبی که در وانفسای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲ و دریافت نتایج امتحانات نهایی و اعتراض به نمرات نهایی و وارد کردن آن در وبسایت سنجش برای تاثیر ۴۰ درصدی در انتخاب رشته کنکور سراسری بوجود آمده است، یک فیلم عجیب از طریق رسانه های داخلی در خصوص تصحیح امتحانات نهایی پخش شد که همه چیز را بدتر کرد!

در این ویدئو نشون داده شده که باوجود الکترونیکی شدن تصحیح امتحانات نهایی و سخت گیری بیش از اندازه ای که برای مصححین در نظر گرفته شده بود، برای نمره دادن به یک سوال جای خالی که یک کلمه جواب دارد نیز چه چالش هایی که به وجود نمی آید. ویدئو رو ببینید تا بعدش کامل باهم درباره این چند دقیقه سوال برانگیز صحبت کنیم!

ویدئو عجیب تصحیح امتحانات نهایی ۱۴۰۲

در این ویدئو که توسط یکی از معلمان مصحح امتحان نهایی زبان خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده است و باتوجه به اینکه در صفحه نمایش لپتاپ دیده میشود، نشان از شرایط تصحیح الکترونیکی دارد، گفته شده است که در راهنمای تصحیح امتحانات نهایی زبان گفته شده است هر کلمه ای بجز کلمه دقیق سوال نوشته شده باشد، نمره آن سوال ۰ خواهد بود.

اما حالا که مثلا دانش آموز جواب را درست تشخیص داده است اما املای کلمه اشتباه است تکلیف چیست؟ یا مثلا کلمه ای را که در خود متن داده شده بود و باید در تست های کلوز جواب میداد و درست هم جواب داده فقط s جمع رو نگذاشته آیا غلط حساب میشه؟

خب این حرف درست و واقعا از طرف یک معلم دلسوز منتشر شده. دانش آموز علم و دانش رو داشته اما اضطراب یا بی دقتی باعث شده یه حرف اشتباه بنویسه یا درباره کلمه کلوز تستی که دیگه هیچی… آیا واقعا نامردی نیست که به این دانش آموز نمره کامل داده نشه؟

باتوجه به تاثیر عجیب و غریب ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۲ و البته حذف دروس عمومی و تاثیر صد درصدی نمره امتحانات دروس عمومی در تراز کنکور و در نتیجه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ بچه ها، واقعا تکلیف چیست؟آیا معلم ها وجدانی نمره بدهند یا به اندازه نوشته های توی برگه تصمیم بگیرند؟

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا