پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شروع دریاف کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲ قبل از ارائه نمرات امتحان نهایی!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

باوجودیکه سازمان سنجش طبق زمان بندی قبلی تاریخ شروع انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲ را از ۱۰ تیر اعلام کرده بود، یک روز تاخیر در شروع انتشار کارت ورود به جلسه دیده شد. این تاخیر که اتمالا اضطراب زیادی را به داوطلبان وارد کرده است، نه تنها دانش آموزان بلکه مشاوران کنکور را هم گیج کرده است.

دانش آموزان روز های یکشنبه ۱۱ تیر، دوشنبه ۱۲ تیر و سه شنبه ۱۳ تیر(یعنی فقط سه روز و آن هم سه روز پایانی) را برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲ مهلت دارند ولی خب هنوز نمرات امتحان نهایی دانش آموزان و در نتیجه معدل نهایی دیپلم و حتی نمرات بچه های ترمیم معدلی نیز منتشر نشده است!

احتمالا همه شمایی که برای کنکور ۱۴۰۲ زحمت کشیده اید میدانید که با تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی بر انتخاب رشته کنکور، میزان سخت گیری که روی برگزاری امتحانات نهایی، تقلب در امتحانات نهایی، سوالات امتحانات نهایی و حتی نحوه تصحیح امتحانات نهایی شده است بیشت از اندازه بود! در چنین شرایط و فشاری که روی دانش آموزان بود، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که:

تا زمان مشخص شده برای ویرایش اطلاعات داوطلبان نمرات امتحانات نهایی در سایت واحد خدمات آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و داوطلبان میتوانند نمره نهایی خود را در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دریافت کنند.

این چالش برای داوطلبانی که آینده شان در همین چند روز باقی مانده تعیین میشود اصلا قابل قبول نیست و دانش آموز و مشاور و خانواده هایی که یک سال از زندگی فرزند و البته پول زحمت کشیده شان را پای کنکور ریخته اند از این برنامه ریزی بی دقت و ناکارآمد که حاصل تصمیمات غیر منتظره سازمان سنجش و عدم همکاری لازم مرکز ارزشیابی و دایره امتحانات وزارت آموزش و پرورش است، ناراضی هستند.

خب اصلا چه زمانی دانش آموزان و داوطلبان آزاد ترمیم معدلی میتوانند برای اعتراض به نمرات امتحان نهایی خود اقدام کنند؟ درست است که با وجود این شرایط تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ تا د زیادی کاهش یافته است اما آیا همین کسانی که برای آینده خود میجنگند حق ندارند در یک دوره برابر و بدون اضطراب آزمون دهند؟

پاسخی برای چالش و بی نظمی انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲

در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ به صراحتا ذکر شده است که داوطلبان دوازدهمی و فارغ التحصیلانی که در امتحانات دیپلم مجدد یا ترمیم معدل شرکت کرده اند تا سوابق تحصیلی شان تاثیر مثبت بر انتخاب رشته داشته باشد، میبایست تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ۱۴۰۲ اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام کنکور(فروردین ۱۴۰۲) را اصلاح کنند و در صورت عدم ویرایش اطلاعات خود و وجود مغایرت اطلاعات، سوابق تحصیلی آنان صفر در نظر گرفته خواهد شد. آخرین اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره این شرایط به شرح زیر بوده است:

اگر دوازدهمی هستید:

معدلی برای شما هنوز ثبت نشده پس یا عدد صفر یا معدلی اشتباه خواهید دید. جای نگرانی نیست بعد از ثبت نمرات خود به خود وارد سیستم میشوند و نهایتا در صورت مغایرت امکان ویرایش و اعتراض مهیاست.

اگر فارغ التحصیل هستید:

اگر ترمیم کردید معدل شما تغییر نخواهد کرد. بطور کلی برای محاسبه تراز سوابق نمره هر درس جدا مهم است نه معدل.
معدل کتبی اولیه با ترمیم تغییر نمیکند ولی نمرات جداگانه عوض خواهند شد که اگر هنوز وارد نشدند یا مغایرت دارند جای ویرایش و اعتراض خواهند داد.

باوجود همه این دلگرمی هایی که به داوطلبان داده شده است، اما هنوز هم اضطراب و عدم آگاهی از درستی روش پیش رو در نگاه داوطلبان موج میخورد. امیدواریم که باتوجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳ شاهد این اختلاف نظر ها و چالش ها نباشیم.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا