پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زندگی نامه بزرگان کنکوراساتید ماز

معرفی استاد علیرضا خوانچه زر ریاضی ماز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۳.۵/۵ - (۸ امتیاز)

استاد علیرضا خوانچه زر در دانشگاه مهندسی صنایع خوانده است و امروز به عنوان یکی از اساتید ریاضی در مجموعه آموزشی ماز به صورت اختصاصی در تدریس ریاضی کنکور تجربی فعالیت میکند. او که تقریبا ۱۲ سال سابقه تدریس دارد توانسته به عنوان استاد ریاضی برای دانش آموزان سطح متوسط فعالیت درخشانی داشته باشد.

کلاس های استاد خوانچه زر بجز مجموعه آموزشی ماز در مجموعه های هدف تهران، مجموعه آموزشی پرواز، مجموعه مدرسان تهران، آیکلاس و چند مجموعه بنام کنکوری دیگر نیز هست. تدریس در مدارس تیزهوشان و فعالیت به عنوان استاد پروازی در شهررهایی مثل اهواز، مشهد، شیراز و اصفهان را نیز میتوان در رزومه کاری استاد علیرضا خوانچه زر دید.

این استاد بیان قوی دارد و میتواند در طول کلاس دانش آموز را برای گوش دادن به درس ترغیب کند و از آنجا که در ابتدای جلسات حقایق یادگیری ریاضی را مطرح میکند، داوطلبان قرار نیست با انتظارات بالایی وارد کلاس شوند و بعد ناراضی بیرون بیایند.

در ادامه گفته ایم که این استاد نظرش درباره روش های تستی چیست و درباره بچه های ضعیفی که ضرب و تقسیم را هم مشکل دارند چه میگوید! پس در دوره های ریاضی استاد خوانچه زر قرار نیست با توهمات اکثر اساتید کنکوری روبرو شوید!

استاد علیرضا خوانچه زر ریاضی ماز

همانطور که در همه مطالب مربوط به معرفی اساتید مجموعه ماز گفته ایم، اینجا هم باید به این نکته اشاره کرد که شما با ثبت نام دوره های ماز هزینه اساتید برند سازی شده کنکوری را نمیدهید و واقعا برای یاد گرفتن درس و باتوجه به کیفیت تدریس اساتید، به اندازه سطح درسی خودتان خدمات دریافت خواهید کرد.

تمامی دوره های کنکوری ماز در طول سال با چند استاد برگزار میشود که باعث میشود دانش آموزان با هر سطح درسی که دارند در کلاس های مناسب شرکت کنند و چند دستگی موجب آسیب به یادگیری داوطلبان نشود.

در این مطلب به عنوان یک تیم مشاوره تحصیلی و کنکور به بررسی نحوه تدریس ریاضی استاد خوانچه زر خواهیم پرداخت و دوره های ریاضی ماز را با استاد خوانچه زر مقایسه و نظرسنجی خواهیم کرد.

بررسی رزومه کاری و شخصی استاد علیرضا خوانچه زر

در رزومه کاری استاد علیرضا خوانچه زر تدریس ریاضیات تجربی به صورت پررنگ تری مشاهده میشود ولی خب در بنر های تبلیغاتی مجموعه های آموزشی مختلف تبلیع تدریس حسابان کنکور ریاضی ایشان هم دیده شده است. همانطور که گفته شد خوانچه زر ریاضی ماز را به صورت اختصاصی تدریس نمیکند و چه بسا که در برخی مجموعه های دیگر حضور پررنگ تری دارد.

رزومه شخصی استاد علیرضا خوانچه زر هیچ حاشیه ای برای او ایجاد نکرده است و تقریبا هیچ اطلاعاتی درباره زندگی شخصی، همسر، فرزندان و حتی تاریخ تولد او در اختیار رسانه های آنلاین قرار نگرفته است. تنها نکته جالبی که درباره زندگی شخصی استاد خوانچه زار توجه دانش آموزان را این روزها ب خود جلب کرده است، ظاهر متفاوت علیرضا خوانچه زار در کلاس های ریاضی ماز ۱۴۰۲ است.

حتی در پیج اینستاگرام خوانچه زر ریاضی ماز چندان مورد توجه نبوده است و بیشتر ویدئو ها هم ویدئو های قدیمی این استاد است که در مجموعه های دیگر ضبط شده است. ضمنا در صفحه اینستاگرام ریاضی استاد خوانچه نمیتوان هیچ پست یا استوری شخصی مشاهده کرد!

تصویر این استاد در سال های قبل به شکل یک استاد ساده و بی حاشیه دیده میشد اما با این تغییر جالب ظاهرا قرار است به یکی از مافیای ریاضی کنکور تبدیل شود! در نمونه تدریس زیر میتوانید تحلیل سوالات ریاضی کنکور ۱۴۰۲ را از زبان استاد خوانچه زر بشنوید و تغییرات ظاهری او را نیز به وضوح مشاهده کنید.

بررسی کلاس های ریاضی استاد خوانچه زر

خب هر استادی که ریاضی را تدریس میکند میداند که ریاضی در طراحی سوال برای کنکور و امتحانات نهایی کمترین انعطاف پذیری را در طرح سوال دارد و استاد خوانچه زر نیز این حقیقت را با صداقت تمام در ابتدای دوره خود ذکر میکند. این نکته همان برند سازی نکردن اساتید برای خودشان را اثبات میکند.

در کلاس های اساتید برند کنکور مثل پوریا مظفری همش به این نکته اشاره میشه که جزوه های من مطالبی داره که هیچکس بجز من بلد نیست یا تو فقط در کلاس های آریان حیدری میتونی ریاضی رو به صورت اصولی یاد بگیری!

درحالی که این موضوع هرگز حقیقت نداشته است و برخی اساتید ناشناخته در آموزشگاه های عادی میتوانند آنچنان توانایی انتقال مطلب داشته باشند که در هزار و یک جلسه از کلاس برترین اساتید کنکور هم این آموزش با کیفیت را مشاهده نخواهید کرد! به هرحال کلاس های ریاضی استاد خوانچه زر دقیقا همچین کیفیتی دارد. این جمله را دقیقا از زبان استاد خوانچه زر شنیده ایم:

برای رتبه برتر کنکور شدن در رشته تجربی باید ریاضی و ادبیات خوبی داشته باشی. ادبیات باتوجه به ضریب تاثیر سوابق امتحانات نهایی ۱۴۰۲ با ضریب دوازده برای شما حساب میشود و ریاضی هم به این دلیل مهم است که بیشتر بچه های کنکور تجربی در این درس ضعیف اند. بی شک که باید زیست و شیمی تان هم قوی باشد اما برای رتبه زیر ۳۰۰۰ شدن درصد درس ریاضی است که به کمکتان می آید!

اگر ریاضی را اصولی بخوانید میتوانید به راحتی در این مسیر پیشرفت کنید ولی اگر قرار است از این مسیر های رد گزینه و جایگذاری عدد و … انجام بدید و دنبال راه های میانبری هستید که به ازای هر نمونه تست متفاوته سراغ کلاس های من نیاید!

کلاس ریاضی استاد خوانچه زر

استاد خوانچه زر در کلاس هایش راه های میانبر و عدد گذاری را رد میکند!

او در این باره معتقد است که خاصیت انسان استفاده از راه های میانبر است و وقتی بدونی از یک راه آسون ولی پرریسک به مقصد میرسی، دیگه حاضر نیستی از راه مطمئن تر ولی طولانی تر استفاده کنی. باتوجه به تجربه ای که من دارم این روش های پرریسک پر از استثناء و دوراهی های نیازمند دقت زیاد و چند بار چک کردن جوابه! و به عنوان استادی که حاضر نیستم آینده دانش آموزامو بخاطر معروف شدن به خطر بندازم بهت میگم:

کنکور بهت اجازه نمیده میانبر بزنی و خیلی راحت هم به جواب برسی و بری جلو چون کسایی که سوالات رو طراحی کردن هم این راه ها رو بهتر از من و تو بلد بودن و شک نکن وسط اون سوال یه دام گنده پهن کردن که مچ تو رو بگیرن و تو نهایتا به جواب غلطی که اتفاقا توی گزینه ها هم قرار داده شده برسی!

کلاس های ریاضی استاد خوانچه زر برای دانش آموزانی که حوصله تمرین ندارند به درد نمیخورد!

استاد خوانچه زر تدریس مفهومی دارد و تعداد تمرین هایی که در کلاس کار میکند خیلی زیاد نیست و مثل بعضی دیگر از اساتید زمان مشخصی برای تست زنی در کلاس نمیگذارد. به همین دلیل است که باید در کلاس فقط به فکر گوش کردن باشی و حتما در ساعات بعد از کلاس خودت بشینی تمرین حل کنی وگرنه کلاست حیف میشه. این نکته را میتوان نقطه ضعف کلاس خوانچه زر ریاضی ماز دانست.

نکته دیگری که درباره کلاس های استاد خوانچه زر باید به آن توجه کنید جزوه است. این استاد جزوه اختصاصی به داوطلبان میدهد اما باتوجه به توضیحات خود استاد بهتر است که این جزوات را پرینت کنید و در طول کلاس از جزوه های کاغذی استفاده کنید که تاثیر بیشتر و البته یادگیری بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. این استاد همچنین اصرار دارد که کلاس ها را به صورت آنلاین نگاه کنید که بتوانید جواب سوالات را سرکلاس بگیرید.

استاد خوانچه زر قرار است کلاس ها را با تدریس مبحثی شروع میکند. یعنی هر مبحثی که در سال های گذشته هم خوانده اید در کلاس های کنکوری به صورت یکجا یاد میگیرید. یعنی تدریس این استاد به صورت پایه ای نیست که البته بهترین روش تدریس ریاضی هم همین مبحثی است.

مثلا شروع مبحث تابع شامل تمامی مطالبی میشود که از سال های گذشته درباره توابع یاد گرفته اید و این روند تا آموزش مباحث جدید در پایه دوازدهم هم ادامه خواهد داشت.

خوانچه زر ریاضی ماز را چطور تدریس میکند؟

استاد خوانچه زر ریاضی ماز را کلا بر اساس نمونه سوال تدریس میکند و همانطور که خود استاد هم میگوید برای شروع درس ریاضی باید حتما پایه ریاضی داشته باشید یعنی اصول و قوانین ابتدایی ریاضی را بلد باشید اما سایر مطالب از پایه دهم تا دوازدهم به صورت کامل تدریس میشود و اگر اصلا تا به امروز هم چیزی بلد نبودی و یاد نگرفتی یا حتی به فکر دیپلم مجدد هستی و همه چیز یادت رفته این کلاس ها میتونه برات مفید واقع بشه.

در نمونه تدریس استاد خوانچه زر ریاضی ماز دیده میشود که روش اصلی و طولانی (تشریحی) در ابتدا تدریس میشود و سپس روش سرعتی و تستی آموزش داده میشود. نمونه تدریس این استاد برای مبحث بیضی است که به عقیده ما توانسته با سبک بیان و صحبت این استاد واقعا برای بچه ها جذاب شود.

کلاس های این استاد مثل همه کلاس های ماز با کیفیت بالا و با تخته هوشمند برگزار میشود. علاوه بر کلاس آنلاین، ویدئو های آفلاین تدریس استاد خوانچه زر در پورتال دانش آموزان قرار میگیرد.

دوره های مجموعه آموزشی ماز

ثبت نام کلاس های ریاضی ماز

کلاس های ریاضی استاد خوانچه زر مثل همه کلاس های ماز به صورت پکیج الماس ارائه میشود و کلاس های این استاد مطابق برنامه ارائه شده در وبسایت مجموعه ماز یکشنبه های و جمعه ها برگزار میشود. یکشنبه ها شروع کلاس ساعت ۱۹.۳۰ است و روز های جمعه کلاس ساعت ۱۶ شروع میشود.

بجز استاد خوانچه زر چند استاد دیگر نیز ریاضیات تجربی ماز را تدریس میکنند که استاد عزیزی و دکتر کرمی جزو این مجموعه هستند.

همه کلاس های دروس تخصصی ریاضی ماز سه ساعته است و دانش آموزان میتوانند در کلاس های استاد انتخابی خود شرکت کنند. در پورتال هر دانش آموز محل بارگزاری تصاویر تکالیف هست و دستیار های اساتید این فایل ها را بررسی میکنند.

دوره های مجموعه آموزشی ماز شامل کلاس های تستی و تشریحی، همایش های نکته و تست، آزمون های آزمایشی و حتی جزوه های اختصاصی را شامل میشوند. برای ثبت نام کلاس های ماز میتوانید از وبسایت رسمی مجموعه آموزشی ماز استفاده کنید و یا از طریق تماس با پشتیبانی نمایندگی رسمی مجموعه ماز(۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴) با ۹% تخفیف دوره ها و آزمون ها را ثبت نام نمایید.

ثبت نام دوره های مجموعه ماز از طریق مرکز مشاوره کنکور آکو 02633408944

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا