پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمدرسه

بررسی مدارس نمونه دولتی

2.3/5 - (7 امتیاز)

یکی از مواردی که در دوره‌ای برای دانش‌آموزان دغدغه می‌شود شرکت در آزمون نمونه دولتی برای قبولی در این نوع از مدارس است. اما در بیشتر مواقع کسی اطلاعات دقیقی در مورد اینکه اصلا نمونه دولتی چیست و چگونگی پذیرش و کارکرد مدارس نمونه دولتی ندارد و صرفاً به علت اینکه مدارس خوبی هستند تلاش می‌کنند تا خودشان را به نیمکت‌های بهترین مدارس نمونه دولتی برسانند. اما ویژگی مدارس نمونه دولتی چیست؟ چه برتری برای مدارس نمونه دولتی وجود دارد؟ آیا واقعا مدارس نمونه دولتی بهترین مدارس هستند؟ مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه فرق میکنند؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی و معرفی مدارس نمونه دولتی بپردازیم تا با دیدی کامل و جامع به انتخاب مدرسهٔ خود و یا فرزندتان بپردازید. در انتهای مقاله ، لینک معرفی مدارس نمونه دولتی کرج را مشاهده کنید.

مدارس نمونه دولتی چیست

همان‌طور که از نام این نوع مدارس پیداست؛ مدارس نمونه دولتی زیر نظر آموزش پرورش هستند و به آنها مجوز نمونه تعلق می‌گیرد. این مجوز نمونه با درنظرگرفتن کیفیت آموزش به مدارس داده می‌شود. در واقع می‌توان گفت این مدارس از بهترین مدارس به لحاظ کیفیت آموزشی در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی هستند. با درنظرگرفتن این موضوع که کادری مجرب در مدرسه حضور دارند و کیفیت آموزشی در مدارس نمونه دولتی بالاتر از مدارس دولتی عادی است؛ این نوع مدارس می‌توانند گزینه مناسبی برای پیشرفت دانش‌آموزان باشند.

بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه کرج

مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه هرساله از طریق آزمون ورودی به گزینش و پذیرش دانش‌آموزان منتخب خود می‌پردازند بنابراین تمامی دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به حضور در این مدارس هستند باید در ابتدا آزمون ورودی را پشت سر بگذارند و در صورت کسب نمره قبولی وارد این مدارس شوند. البته علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون ورودی نمونه دولتی نیاز است دانش‌آموزان معدل بالایی در سال نهم کسب کرده باشند. اما سایر شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی چیست؟

شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی چیست

برای ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دانش‌آموزان باید واجد شرایطی باشند که در لیست زیر بیا می‌کنیم:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم ابتدایی
  • کسب حداقل معدل 17 در پایه نهم تحصیلی
  • در مناطقی که امکان ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم برای دو مدرسه وجود داشته باشد، دانش‌آموزان می‌توانند در فرم ثبت‌نام خود هر دو مدرسه را طبق اولویت‌های خود قرار دهند.
  • دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن، در هر مدرسه‌ای از استان خود مجاز به ثبت‌نام خواهند بود
  • رقابت برای ورود به هنرستان‌های فنی حرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و یا شهرستان بدون ملاک قراردادن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

همچنین شرایط پذیرش در این مدارس خاص می‌باشد. به‌عنوان‌مثال برای پذیرش دانش‌آموزان هم نتیجه نهایی آزمون حائز اهمیت است و هم معدل کل پایه نهم ابتدائی؛ افرادی که دارای هر دو شرط باشند می‌توانند به مدارس نمونه وارد شوند. از دیگر شروط پذیرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارابودن حداقل معدل کل 17 و کسب حداقل نمره 12 در همهٔ دروس امتحانی نیمسال دوم تحصیلی پایه نهم ابتدایی.
  • 10 درصد از ظرفیت پذیرش این مدارس، به دانش‌آموزان دارای سهمیه شاهد و ایثارگران تعلق دارد.

بهترین مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه

شرایط ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی

در سال‌های گذشته آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی برای دو دورهٔ متوسطه اول و دوم برگزار می‌شد اما در چند سال اخیر این آزمون تنها برای ورود دانش‌آموزان به پایه دهم برگزار می‌شود. در سال 97-98 آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شد و دانش‌آموزان برای ورود به پایه هفتم در این مدارس از طریق سوابق تحصیلی گزینش شدند. دانش‌آموزان نهم که قصد دارند برای پایه دهم وارد مدارس نمونه دولتی شوند باید در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کنند. لازم است برای ثبت‌نام در این آزمون مراحلی را طی کنند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دانلود دفترچه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

ثبت‌نام آزمون نمونه دولتی

ثبت‌نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از طریق سایت اداره آموزش‌وپرورش همان استان امکان‌پذیر است و ممکن است روند ثبت‌نام در هر استان اندکی متفاوت باشد. اما فرایند کلی ثبت‌نام به شرح زیر می‌باشد:

  • مراجعه به سایت ثبت‌نام آزمون ورودی نمونه دولتی استان مربوطه.
  • درج کد ملی و رمز عبور همگام.
  • مطالعه قوانین و مقررات و کلیک بر روی گزینه “ذخیره و بعدی”.
  • درج مشخصات عمومی
  • انتخاب نوع سهمیه (درصورتی‌که دانش‌آموز دارای سهمیه باشد.).
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون ورودی نمونه دولتی (مبلغ 300/000 ریال – 30 هزار تومان) .
  • دریافت کد پیگیری ثبت‌نام
  • دریافت کارت آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه

نکته قابل‌توجه این است که ثبت‌نام زمانی به طور کامل انجام می‌شود که کد پیگیری و رسید ثبت‌نام را دریافت کرده باشید. 

حذفیات آزمون مدارس نمونه دولتی

شهریه بهترین مدارس نمونه دولتی

.باتوجه‌به اینکه سطح امکانات موجود در مدارس نمونه دولتی از مدارس دولتی بالاتر است و این مدارس نسبت به مدارس عادی برتری دارند هرساله مبلغی را به‌عنوان شهریه از دانش‌آموز دریافت می‌کنند. البته لازم به ذکر است مبلغ پرداختی برای شهریه مدارس نمونه دولتی بسیار کمتر از مدارس غیرانتفاعی است.

بیشتر بخوانید : شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی

مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی چیست

برای بررسی مزایا و معایب مدارس باید جوانب مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد آزمون ورودی این مدارس است. درست است که این آزمون منجر به برگزیده شدن دانش‌آموزانی می‌شود که اطلاعات بالایی دارند اما گاهی می‌تواند به اعتمادبه‌نفس دانش‌آموز ضربه بزند. دانش‌آموزان باید دقت کنند عدم قبولی در آزمون‌های ورودی به معنی عدم توانمندی آنها نیست بلکه در حین چنین سنجش‌هایی خیلی از توانایی‌های فردی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. از دیگر مزایای این مدارس می‌توان به امکانات موجود در مدارس نمونه دولتی نسبت به مدارس دولتی اشاره کرد در نتیجه دانش‌آموزان با سهولت بیشتری در مدرسه مشغول به تدریس می‌شوند. همچنین وجود معلمان باتجربه نیز می‌تواند از جمله مزایای مدارس نمونه دولتی در نظر گرفته شود.سایر مزایای مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه نسبت به مدارس معمولی:

  • شهریه نسبتاً پایین نسبت به مدارس غیرانتفاعی
  • امکانات بیشتر نسبت به مدارس دولتی
  • داشتن کادری مجرب
  • بالابردن سطح آموزشی دانش‌آموز

معایب بهترین مدارس نمونه دولتی

اما در کنار مزایای مدارس نمونه دولتی قطعاً شاهد معایب این نوع مدارس نیز هستیم. یکی از این معایب غرور کاذبی است که برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید. در چنین مدارسی به نمرهٔ کسب شده توسط دانش‌آموزان بسیار اهمیت داده می‌شود و دانش‌آموز مدام به دنبال رسیدن به سر حد کمال است! البته ناگفته نماند می‌توان با به‌کارگیری ویژگی‌های شخصیتی این موارد را نیز کنترل کرد. در ادامه معایب مدارس نمونه دولتی را به شکل فهرست تهیه کردیم:

  • ایجاد اعتمادبه‌نفس کاذب
  • حس شکست در صورت عدم قبولی در آزمون ورودی
  • کمبود امکانات در برخی مدار

مهندس سهیل حاج کرم بهترین مشاور تحصیلی و کنکور در مهرشهر کرج

لیست بهترین مدارس نمونه دولتی کرج

 

تلفن مدرسه

 

آدرس مدرسه

 

نام مدرسه نمونه دولتی کرج

33269660

مهرشهر، کیانمهر، بلوار نور، میدان سرباز

مدرسه نمونه دولتی پسرانه محمدرسول الله

44229118

هشتگرد، بلوار مصلی

مدرسه نمونه دولتی دخترانه شرافت کرج

45348111

میدان معلم، بلوار امام محمد باقر (ع)، روبروی حوزه علمیه امام محمدباقر (ع)

مدرسه نمونه دولتی پسرانه شمس تبریزی

34406050 – 34406869

رجایی شهر، خیابان داریوش

مدرسه دخترانه نمونه دولتی الزهرا

32400592 – 32400591

خیابان برغان، کوچه نوفلاح

مدرسه نمونه دولتی دخترانه مائده کرج

 

نظر مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره مدارس نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در کرج چیست

مدارس نمونه دولتی در کرج تا به امروز نتوانسته اند نیاز های کاربر را آنطور که باید و شاید برطرف کنند. این درحالی است که مدارس تیزهوشان شهید سلطانی و فرزانگان که جزو مراکز پرورش استعداد های درخشان هستند، توانسته اند به مراتب قوی تر از بهترین مدارس نمونه دولتی در کرج به تربیت دانش آموزان موفق بپردازد. ما مثل همیشه میگوییم انتخاب بهترین مدرسه نمونه دولتی کرج نمیتواند ضامن موفقیت شما یا فرزندتان باشد. بلکه آنچه موفقیت شما در کنکور را تضمین میکند، برنامه ریزی درست برای درس خواندن و تست زدن از پایه دهم برای کنکور است.

 

مدرسه نمونه دولتی چیست؟

مدارس نمونه دولتی به مدارس دولتی گفته میشود که از نظر استاندارد های آموزش پرورش دارای مجوز نمونه است و با دریافت مقداری هزینه به ارائه خدمات با کیفیت تر از مدارس دولتی میپردازند.

شهریه مدارس نمونه دولتی چقدر است؟

شهریه مدارس نمونه دولتی به مراتب کمتر از شهریه مدارس غیر انتفاعی است . با این حال پیگیری و کیفیت خدمات با مدارس غیر انتفاعی برابری میکند.

مدرسه غیر انتفاعی بهتر است یا نمونه دولتی؟

مدرسه های غیر انتفاعی در ارائه خدمات بسیار متفاوت هستند و با توجه به هزینه دریافتی ، کلاس های فوق برنامه متفاوتی برگزار میکنند. اما به طور کلی میتوان کیفیت تدریس معلم های مدارس نمونه دولتی را با معلم های غیر انتفاعی برابر دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا