پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

راز هایی که برای رتبه برتر کنکور شدن لازم است بدانید!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

جامعه ما این روز ها را به امید کنکور میگذراند! درست است که افراد موفق بسیاری هستند که نه از کنکور چیزی سر در می آورند و نه از درس خواندن برای موفق شدن کمک گرفته اند اما به هرحال نمیتوان انکار کرد که جوانان و نوجوانان ما خوشبختی را تا حد زیادی در رتبه برتر کنکور شدن میبینند! قبولی در دانشگاه های برتر کشور در رشته های پر طرفدار کنکور مثل پزشکی یا حقوق، دریانوردی یا دانشگاه های فرهنگیان رویای اکثر دانش آموزان این مملکت را تشکیل میدهد.

اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا واقعا لازم است برای رسیدن به موفقیت رتبه برتر کنکور شویم؟ درست است! راز رتبه های برتر کنکور دقیقا در همین باور است! شاید خیلی ها درباره ویژگی های درس خواندن رتبه های برتر کنکور 1401، مشاور های رتبه های برتر آزمون سراسری و دیگر نکات رتبه برتر شدن با شما صحبت کرده باشند اما تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو چیزی ورای این کلیشه های کنکوری را برای شما آماده کرده است.

برای اینکه رتبه برتر کنکور شویم کافی است خودمان را خوب بشناسیم و هدف و عملمان را در یک سو قرار دهیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. در این مسیر تاثیر نقش خانواده و دوستان داوطلب، معلمان و مشاور را نادیده گرفت.

نکات رتبه برتر کنکور شدن را از مشاور رتبه های برتر یاد بگیر

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

خب همه ما میدانیم که رتبه برتر کنکور شدن از اولین سال متوسطه دوم یعنی سال دهم شروع میشود. اولین راز رتبه های برتر کنکور همین است! از سال دهم به فکر رتبه شدن باشید نه اینکه در ماه های آخر سال آخر به فکر این بیوفتید که “چطور رتبه برتر کنکور شویم!”

اگر امروز به فکر کشف نکات رتبه برتر شدن افتاده ای اولا باید بدانی که با تیم مشاوره آکو و ایده های جدیدی که در روند مشاوره ما میبینید، چند قدم از همه کسانی که به رتبه برتر شدن فکر میکنند جلوتر خواهید بود.

اما به هرحال باید بدانید که اگر دوازدهمی یا فارغ التحصیل هستید، کار سختی پیش رو دارید به ویژه اینکه یکی از مهمترین تغییرات کنکور 1402 به بعد تاثیر قطعی معدل در کنکور است. این یعنی تا کنکور 1405 نمره های امتحانات نهایی دهم و یازدهم نیز برای رتبه برتر کنکور شدن تاثیر گذار خواهد بود.

تکنیک های موفقیت در امتحانات نهایی

نکته دیگر اینکه باتوجه به حذف دروس عمومی از کنکور احتمال تصمیم گیری درباره تاثیر نمرات دروس عمومی هر سه سال دوره متوسطه دوم در رتبه کنکور وجود دارد و این یعنی دانش آموز از سال دهم برای کنکور تلاش میکند و این فقط یک پروسه یکساله نخواهد بود.

خب همه این موارد ذکر شده از سختی های راز رتبه های برتر کنکور بود اما باید بدانید رتبه های برتر کنکور انسان های عجیب و غریبی نیستند و میتوانند از قشر های مختلف جامعه و از مناطق مختلف باشند. مثلا رتبه های برتر کنکور 1401 در سه گروه آزمایشی اصلی تهرانی، یاسوجی و کرمانشاهی بودند!

و از مصاحبه با این دوستان و البته برخی دیگر از رتبه های برتر کنکور سال های گذشته توانستیم به یک جمع بندی درباره نکات رتبه برتر شدن برسیم که در ادامه به صورت تیتر وار و تشریی به این موضوع پرداخته ایم.

  • خودانگیختگی
  • موقعیت طلبی
  • هدفمندی
  • سرعت عمل
  • راهبرد های یادگیری
  • محیط آموزشی
  • رفتار والدین و اطرافیان نزدیک

خودانگیختگی راز رتبه های برتر کنکور

خودانگیختگی تا حد زیادی یک موضوع ذاتی است و به نوع شخصیت فرد برمیگردد. بسیاری از روانشناسان با تحلیل رفتار ها و البته به کمک تست های شخصیت شناسی میتوانند مشخص کنند که فرد در شخصیت ذاتی اش خودانگیختگی دارد یا خیر. مثلا در تیپ های شخصیتی 16 گانه mbti، شخصیت های مبارز خودانگیختگی و هدفمندی زیادی دیده میشود و خب درصورتی که سایر مولفه ها نیز برای آنان فراهم باشد، استعداد بالقوه رتبه شدن را خواهند داشت.

اما تیپ شخصیتی محافظان بیشتر وابسته و پیرو شرایط اند و باید از راه های دیگری برای ایجاد خودانگیختگی استفاده کرد مثل کمک به پدر و مادر و حمایت از دیگران که میتواند انگیزه خوبی برای این تیپ شخصیت ها باشد.

شرکت در تست شخصیت شناسی mbti

نکته مهمی که درباره خودانگیختگی برای رتبه برتر کنکور شدن لازم است بدانید این است که شاید تیپ شخصیتی شما دارای خودانگیختگی لازم نباشد، اما یک مشاور روانشناس میتواند باتوجه به شرایط و نوع شخصیت شما برای ایجاد انگیزه و هدفمندی در شما تلاش کند! پس اگر انگیزه کافی ندارید، خسته شده اید یا نمیدانید از کجا شروع کنید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید.

مشاوره روانشناسی با تیم آکو

اعتماد به خود، خود انگیختگی و موقعیت طلبی راز رتبه های برتر کنکور است

برای اینکه رتبه برتر کنکور امسال شویم باید موقعیت طلب باشیم

موقعیت طلبی با جاه طلبی متفاوت است و درواقع ویژگی خوبی برای هر فرد است. موقعیت طلبی شما را به سمت پیشرفت سوق میدهد و شما به صورت هدفمند برای آن تلاش میکنید. این درحالی است که افراد جاه طلب صرفا میخواهند با کم نشان دادن دیگران و یا تملق به جایگاه بالا تری از دیگران برسند.

اما برای افراد موقعیت طلب داشتن زیر دست، زور گفتن یا بالاتر از دیگران بودن اهمیت چندانی ندارد و همین که به موفقیت شخصی خود رسیده باشند این نیاز را در خود رفع کرده اند. این نیاز در همه افراد یکسان نیست.

مثلا در شخصیت های میانجی تست شخصیت شناسی مایزربرگ، برتر بودن از دیگران چندان اهمیت ندارد و شرایط موجود راضی کننده است. اما برای داوطلبانی که جزو دسته سیاستمداران هستند، داشتن قدرت و نفوذ و جایگاه بالای اجتماعی مهم است. خب طبیعتا کار برای یجاد انگیزه وموقعیت طلبی در داوطلبانی با این گروه شخصیتی راحت تر است.

نکته ای که درباره شخصیت شناسی رتبه های برتر کنکور باید بدانید

قبلا گفتیم بازهم میگوییم درست است که موفقیت در هر کاری از جمله رتبه برتر کنکور شدن بستگی به میزان علاقه و شخصیت و نوع شرایط مطلوب برای هر شخص دارد اما قدرت اختیار به ما اجازه تلاش در جهت خواسته هایمان را میدهد. با این تفاوت که بعضی داوطلبان برای دستیابی به این راز رتبه های برتر کنکور نیاز به تلاش، مشاوره و استدلال بیشتری دارند.

با هدفمندی رتبه برتر کنکور شویم!

هدفمندی به معنی انتخاب بهترین رشته های کنکور که همه فکر میکنند قرار است پر درآمد باشد نیست. هدفمندی یعنی باتوجه به شرایطی که در آن قرار دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. مثلا برای کسی که به صورت خانوادگی در یک کسب و کار بزرگ قرار دارد، بهترین کار ادامه تحصیل در زمینه آکادمیک همان شاخه است. البته به شرط علاقه!

کلا بهتر است برای هدفگذاری بهتر در زمان انتخاب رشته کنکور، در انتخاب رشته نهم به دهم دقت بیشتری داشته باشیم و از همان ابتدا برای سال های سرنوشت ساز کنکور فرزندمان برنامه ریزی کنیم.

نکته دیگری که در هدفگذاری برای کنکور خیلی خودش را نشان میدهد، پز دادن با رتبه کنکور است. برای هدفمند بودن لازم است تلاش کنید علاقه و انگیزه خودتان را پیدا کنید. برای اینکه با دخترخاله یا پسرعمویتان چشم و هم چشمی کنید، رشته پزشکی را انتخاب نکنید. یا برای اینکه مهندس صدایتان کنند، رشته های فنی که باتوجه به شرایط شما به درد یک عمر زندگی نمیخورند را انتخاب نکنید. فکر نکنید اگر حقوق بخوانید قرار است مثل فیلم ها از شرکت در دادگاه ها و دفاع از حقوق دیگران شروع به کار کنید.

مسیری که برای وارد شدن به بازار کار فعال در هر رشته باید طی شود، مسیر آسانی نیست. اصلا میدانید همین رشته پزشکی که انقدر تعریف و تمجیدش میکنند چه چالش هایی را به دنبال دارد؟ میدانید هدف گذاری بدون نتیجه میتواند افسردگی های شدید به دنبال داشته باشد؟ میدانید اگر تنها هدف زندگیتان را معطوف به قبولی در کنکور کنید بعد از کنکور چه مشکلاتی قرار است دامن گیر این طرز تفکرتان شود؟

پس یکی دیگر از نکات رتبه برتر شدن هدفگذاری درست است. وقتی هدفگذاری درست داشته باشید دقیقا میدانید که چند تست را قرار است در کنکور جواب دهید و به دنبال چه نمره ای در امتحانات نهایی هستید. تلاش ها و درس خواندن های فرسایشی تان کم میشود و میتوانید درست به هدف بزنید.

چطور هدف گذاری کنیم؟

اولین قدم برای هدف گذاری شناخت خود است که شناخت خود نیز با تست های شخصیت شناسی و تعمق درباره آنها به دست می آید. دومین بخش هدف گذاری شناخت رشته های دانشگاهی در رشته مورد نظرمان است. باید بدانیم در هر رشته با چه چیزی قرار است مواجه شویم و آیا بازار کاری که قرار است ببینی با آنچه در ذهنتان پرسه میزند مطابقت دارد یا نه؟

برای هدفگذاری کنکور باید تصمیم بگیرید که قرار است دانشگاه را اولویت قرار دهید یا رشته را؟ اینکه کدام درست تر است باتوجه به شرایط شما تعیین میشود. آیا شرایط تحصیل در یک شهر دیگر را دارید؟ آیا میتوانید در دانشگاه هایی با هزینه های بالاتر مثل دانشگاه های پردیس خودگردان یا ظرفیت های مازاد دانشگاه آزاد تحصیل کنید؟

برای هدف گذاری باید خیلی از مولفه های فعال و غیرفعال را در این زمینه بررسی کنید که شاید بررسی این شرایط در یک مقاله نمیگنجد و شاید به صورت آنلاین همچین مشاوره ای قابل بررسی نباشد.

راهبرد های یادگیری و بالا بردن سرعت عمل برای اینکه رتبه برتر کنکور شویم!

راهبرد های یادگیری یعنی شناخت فضای مناسب درس خواندن مخصوص خودتان، روش مطالعه ای که میتواند برای تست زنی به شما کمک کند، تمرکز برای درس خواندن و سرعت پیشرفت مناسب مشخص در برنامه. داشتن مشاوره مناسب برای برنامه ریزی فرایند پیشرفت تحصیلیتان از دیگر راهبرد هایی است که میتواند کل این مسیر رتبه برتر کنکور شدن را برایتان راحت تر کند. مشاور قرار است چه کاری برای ما انجام میدهد؟

آنچه که برای داشتن راهبرد های مناسب ملاک تصمیم گیری است داشتن ساعات مطالعاتی مناسب، سرعت مطالعاتی، سرعت تست زنی بالا در طول زمان و اجرای دقیق برنامه مطالعاتی و جمع بندی است. و همه این کار ها را قرار است مشاور آگاه و دلسوز شما انجام دهد.

مثلا اگر در روز های مانده به کنکور نتوانید در آزمون های جامع خوب عمل نکنید باید به فکر راه چاره باشید و انقدر تست زنی کنید تا در روز کنکور از استرس شما کم شده باشد و بتوانید همه آنچه که برایش هدف گذاری کرده اید را اجرا نمایید.

فضای خانوادگی و محیط آموزشی مناسب برای رتبه برتر کنکور شدن

تا 50درصد خانواده و دوستان باعث میشوند رتبه برتر کنکور شویم! خانواده ای که به اندازه کافی به دانش آموز آزادی عمل میدهد میتواند یک رتبه برتر تربیت کند. همیشه گفته ایم و باز هم میگوییم دانش آموز باید خودش تصمیم بگیرد درس بخواند و هیچ کس و هیچ چیز حتی مشاور های رتبه های برتر کنکور نیز نمیتوانند او را برای درس خواندن مجاب کنند.

پس اجبار به درس خواندن، وسواس یا ریز بینی بیش از اندازه به کم و زیاد شدن ساعت های مطالعه دانش آموز، تمرکز روی تغییرات مطالعاتی و امثال این رفتار های مخرب نه از طرف خانواده و نه از طرف دوستان (هرچقدر هم صمیمی و خیرخواه) توصیه نمیشود. کار پیگیری و بررسی روند پیشرفت و مطالعه دانش آموز به عهده یک نفر است و آن هم مشاور است! بهتر است هرکس کار خودش را انجام دهد تا همه بتوانند به تخصصشان عمل کنند.

کاری که خانواده های دانش آموزان و داوطلبان کنکوری بر عهده دارند، برقراری آرامش کافی و حمایت مالی و عاطفی و انتخاب محیط آموزشی مناسب در این مسیر است. برقراری آرامش یعنی تشویق برای بالا بردن انگیزه، عدم تاکید بیش از اندازه روی کنکور و ایجاد استقلال و مسئولیت های متناسب با شرایط وی.

قرار نیست دانش آموز خیال کند که چون درس میخواند همه باید در خدمت او باشند و او با درس خواندن به بقیه لطف میکند بلکه قرار است کنکور هم مثل هر کار دیگری یک هدف باشد که با تلاش به آن میرسد.

محیط آموزشی مناسب برای رتبه برتر کنکور شدن کجاست؟

محیط آموزشی یعنی محیط مدرسه، آموزشگاه و هرجایی که دانش آموز در آن درس میخواند. ای فضا باید فضایی کارا با ایجاد جو یادگیری و شرایط رقابت سالم دانش آموزان باشد. وجود معلم های خوب در این محیط آموزشی نیز باید شرط انتخاب آن مرکز باشد.

اگر درباره مدرسه دارید فکر میکنید که باید به داشتن کلاس های فوق برنامه کارامد و متناسب با برنامه های آموزشی دانش آموزان دقت کنید. در کنار تمام برنامه های آموزشی، مشاوره ای ، برنامه ریزی های شخصی و گروهی و … نکته مهم دیگر خود دانش آموزانی هستند که جو آموزشگاه یا هر مرکز آموزشی دیگر را تعیین میکند. یک محیط دانش آموزی خوب که به عنوان بهترین آموزشگاه کنکور شناخته میشود چه ویژگی هایی دارد؟

  • فراهم بودن محیط همکاری و یادگیری به دور از حاشیه
  • درگیری دانش آموزان با محیط های علمی و اردو های مطالعاتی
  • تفریح و استرات به اندازه
  • انعطاف پذیری مجموعه متناسب با شرایط دانش آموزان و حمایت از دانش آموزان پرتلاش

طر های رتبه های برتر کنکور تیم مشاوره کنکور آکو

با طر های رتبه های برتر کنکور تیم مشاوره کنکور آکو میتونید به اینکه راز رتبه های برتر کنکور رو میدونی مطمئن باشی اما قبل از اون باید از خودت مطمئن باشی! آیا برای اینکه سه سال را درس بخوانی و نقش پررنگ یک مشاور رو توی زندگیت وارد کنی مطمئنی؟ میتونی هرروز گزارش بدی برای درس خوندن و انجام کار هات و برای اینکه تصمیم های مهم زندگیت رو بگیری با حقیقت هایی که مشاور بهت میگه روبرو بشی؟

اگر آماده ای و میتونی همه سختی های رتبه برتر شدن رو قبول کنی ما هم با طرح های فوق خفن مشاوره های VIP و کلاس های تضمینی کنکورمون درکنارت هستیم.

ناگفته های مهندس سهیل حاج کرم مشاور رتبه های برتر کنکور

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا