پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

سوابق تحصیلی در کنکوری تاثیر 60 درصدی دارد!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر 60 درصدی دارد، آخرین تغییرات کنکور 1402 برای نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاهان، بر اساس گفته مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، عباس سلطانیان در پاسخ به این خبر توضیح دادند که نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها چگونه است؟ اظهار داشتند: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده که سهم سوابق تحصیلی برای ورود به موسسات آموزش عالی از کنکور 1402، 40 درصد با تاثیر قطعی اعمال شود.

در ادامه افزودند: در امسال برای پایه دوازدهم دروسی که برای امتحان نهایی هستند، جز ملاک سابقه تحصیلی قرار میگیرد و دانش آموزان میتوانند با کمک از آن برای ورود به دانشگاه ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: از امسال در کنکور 1402 تغییرات مهمی در نحوه ورود به داوطلبان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اتفاق افتاده که یکی از مهم ترین تغییرات تاثیر مستقیم و قطعی سوابق تحصیلی است. در ادامه این سخنان به تدریجی بودن فرآیند سنجش و پذیرش اشاره کردند و بیان داشتند: که ظرف دو و یا سه سال های آینده با برگزاری امتحانات نهایی در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم کم کم سهم سوابق تحصیلی را از 40 درصد به 60 درصد افزایش میدهیم و همچنین 40 درصد باقی مانده را به سوالات کنکور سراسری از درس های تخصصی اختصاص میدهیم.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات توضیح دادند: تمام داوطلبانی که در گذشته یا اکنون در هنرستان های فنی حرفه ای و یا کاردانش به دلیل این که امتحان نهایی نداشته اند، یا افرادی که دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اند و در حال حاضر فارغ التحصیل هستند، و در آخر متقاضیانی که در دوره پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و زمان فراغت تحصیل آن ها قبل از 1391 است، فاقد سوابق تحصیلی هستند.

وی در ادامه عنوان کردند: این گروه از متقاضیان که فارغ التحصیل هستند، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی و شرکت در گروه های آزمایشی 3 گانه و گروه های شناور در کنکور سراسری به مدارس بزرگسالان مراجعه و به شیوه داوطلبان آزاد سابقه ایجاد کنند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور این شدند: دانش آموزانی که امسال دارند پایه دوازدهم را میخواهند و در گروه آزمایشی غیر متناظر با عنوان دیپلم می خواهند در گروه های آزمایشی شرکت کنند، باید حتما در امتحانات خرداد ماه به مدیر مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به خانواده ها و دانش آموزان در زمینه امتحان نهایی دارید؟ توضیح دادند: در امسال، سال 1402 به دلایل مختلف زمان آموزش مقداری آسیب دید و می طلبید که در اردیبهشت ماه که ماه پایانی برگزاری کلاس ها است، حضور دانش آموزان در مدارس بررنگ تر باشد، همچنین برای دانش آموزان دوازدهم علاوه بر برنامه های مصوب هفتگی، کلاس های جبرانی فوق برنامه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا