پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان به ۱۵۰ میلیون رسید!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته های پزشکی پردیس های خودگردان را میتوان پر طرفدار ترین رشته دانشگاه های پردیس دانست و ظاهرا مسئولین دانشگاه ها، از سوء استفاده از داوطلبان شرکت در رشته های پزشکی در دانشگاه پردیس دریغ نکرده اند. جدول ارائه شده برای قیمت سالیانه شهریه رشته های پزشکی و پیراپزشکی پردیس دانشگاه های سراسری نشان دهنده افزایش ۲۶۵ درصدی شهریه ها برای داوطلبان ایرانی و به ویژه خارجی بوده است.

شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد

اما قضیه این شهریه های کلانی که دانشگاه ها میگیرند چیست؟ با تیم مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید تا علاوه بر بررسی هزینه های جدید اعلام شده برای شهریه یکی از دانشگاه های علوم پزشکی، درباره نتایج این تصمیمات عجیب و غریب از قبیل فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی و … هم آگاه شوید. تصویر زیر را با دقت نگاه کنید!

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه پردیس

بررسی میزان شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان

همانطور که گفته شد شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان تا دو برابر و نیم افزایش داشته است. البته که سال های گذشته هم هزینه ای که برای رشته های پزشکی پردیس گرفته میشد، مطابق شهریه های اعلامی نبود اما امسال همان مقدار ثابت همبیشتر شده است.

مثلا سال های گذشته اعلام شده بود که برای رشته پرستاری پردیس خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی باید نهایتا ۸ تا ۱۶ میلیون هزینه به صورت ترمی دریافت شود، این درحالی بود که هزینه دریافتی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون بود.

فاجعه بزرگتر برای دانشجویان خارجی بوده است که مثلا قیمت اعلامی برای شهریه رشته های پزشکی دانشگاه های پردیس خودگردان حدود ۱۵۰ الی ۱۶۰ میلیون بوده است اما هزینه واقعی دریافتی از هر دانشجو نزدیک به ۷۰۰ میلیون برای هر سال بوده است!

تازه در جدول فوق میبینید که شهریه ها به صورت سالیانه ذکر شده است یعنی داوطلب در یک سال میتواند در دو نوبت مهر و بهمن شهریه را به ازای هر رشته و دانشگاه بپردازد. اما شهریه ای که در دانشگاه ها گرفته میشد ترمی و خیلی هم بیشتر از شهریه های مصوب بوده است.

در همه وبسایت های ارائه دهنده شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان ذکر شده است که این شهریه علی الحساب بوده است و امکان اضافه شدن این مبلغ وجود دارد.

ضمنا اطلاع دارید که داوطلبان قبول شده در رشته های پزشکی دانشگاه های سراسری در دوره های شهریه پرداز، امکان دارد در پردیس جداگانه ای از دانشگاه تا پایان تحصیل باشند و این پردیس ها گاها در شهر های دیگری قرار دارد که داوطلب هنگام انتخاب رشته باید به محل تحصیل مشخص شده و شرایط تخصیص خوابگاه به دانشجویان توجه کنند.

لیست شهریه رشته های پردیس خودگردان دانشگاه تهران

شهریه دندانپزشکی دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه دندانپزشکی دانشگاه پردیس خودگردان برای دانشجو های ایرانی به ازای هر سال ۳۴ میلیون میباشد که البته باتوجه به شهریه دانشگاه آزادب رای همین رشته خیلی طبیعی به نظر میرسد! البته اگر واقعا همین مقدار شهریه گرفته شود.

شهریه دندانپزشکی دانشگاه پردیس خودگردان برای داوطلبان خارجی یا انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور که بعد از سال ۲۰۱۹ وارد دانشگاه ها شده اند باید ۲۵۲ میلیون به صورت سالیانه باشد که ظاهرا هر ترم ۱۲۰ کیلیون میشود.

اما آنچه در واقعیت دانشگاه ها دیده ایم، پرداخت شهریه ها به دلار توسط دانشجویان غیر ایرانی و دانشجویان انتقالی از خارج از کشور خواهد بود.

شهریه پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان

مطابق اطلاعیه فوق دانشجو های ایرانی پذیرفته شده در کد رشته های پزشکی دانشگاه های خودگردان باید به صورت سالیانه جمعا ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنند و درصورت عدم اجرای تعهد مبلغ ۱۱۰ الی ۱۳۰ میلیون به تفاوت هریکی از رشته های پزشکی پیوسته به شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان اضافه خواهد شد.

هزینه ثبت نام دانشجویان انتقالی از خارج از کشور و دانشجویان غیر ایرانی متقاضی ثبت نام در رشته های پزشکی دانشگاه های پردیس خودگردان بین الملل باید سالیانه ۲۱۳ میلیون پرداخت کنند. البته دانشجویان ورودی قبل از سال ۲۰۱۹ میتوانند با پرداخت ۱۵۰ میلیون سالیانه به تحصیل خود ادامه دهند!

شهریه داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه رشته داروسازی برای دانشجویان ایرانی در بین شهریه رشته های پزشکی پردیس های خودگردان ارزان ترین رشته است و دانشجویان با مبلغ سالیانه ۱۲۸ میلیون میتوانند تحصیل خود را ادامه دهند. البته کلا ظرفیت قبولی در رشته های داروسازی همیشه کمتر و طرفداران آن هم کمتر بوده است.

دانشجویان انتقالی از خارج مطابق آخرین اطلاعیه باید به صورت سالیانه ۲۱۳ میلیون پرداخت کنند که البته قانون افزایش شهریه تا ۲۱۳ میلیون صرفا برای داوطلبان بعد از ۱۳۹۷ یا همان ۲۰۱۹ میلادی عملی میشود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا