پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی رتبه ۹۴۴ تجربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

این روز هایی که بچه ها دارند برای کنکور ۱۴۰۳ استارت میزنند و برخی دیگر هم درگیر انتخاب رشته هستند، مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی و کشف راز قبولی او میتواند برای هر دو قشر داوطلبان مفید باشد. چه دانش آموزان پشت کنکوری که میخواهند راه و روش قبولی دندانپزشکی را بدانند و چه بچه هایی که کنکور داده اند و رتبه لازم دندانپزشکی را نیاورده اند.

این بچه ها باید نقطه ضعف کار خود را پیدا کنند و اگر برای انتخاب رشته اقدام نمیکنند ، حداقل شروع کنند برای مطالعه کنکوری سال آینده.

به هرحال ما در این مطلب چند مطلب را برسی میکنیم اول از همه اینکه چگونه بدون سهمیه دندانپزشکی قبول شویم؟ دوم اینکه رتبه ۹۴۴ کنکور تجربی چطور درس خوانده است؟ و سوم اینکه اهمیت انتخاب رشته در قبولی دندانپزشکی چقدر است؟ با تیم مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید.

مشاوره برای قبولی دندانپزشکی با بهترین مشاور کنکور تجربی

چند نکته جالبی که در مصاحبه با دانشجو دندان پزشکی متوجه شدیم و بهتر است شما هم درباره آن بدانید:

  • دندانپزشکی یک هنر است و مثل رشته های داروسازی و پزشکی یک بعدی نیست.

دکتر مرادی گفت که من از گذشته به کار های هنری خیلی علاقه داشتم و دارم و جالبه که رشته دندانپزشکی تونست این علاقه رو هم در بر بگیره! چیزی که هیچکس فکرش رو نمیکرد!

  • اگر به کار عملی علاقه ندارید و حوصله سر و کله زدن با بیمار رو ندارید لطفا دندانپزشک نشید!

در رشته دندانپزشکی به ویژه در دوره طرح عملی بیمارستان و بعد از اشتغال به کار قراره خیلی موارد عجیب و غریب و کثیف کاری توی رشته دندانپزشکی ببینید! پس اگر به کار های عملی علاقه ندارید و میخواید یه جا بشینید و بیمار بیاد حرفاشو بزنه بره، بهتره پزشکی رو انتخاب کنید. دندانپزشکی بیشترین برخورد مستقیم با بیمار رو در بین سه رشته پزشکی داره.

من از کنکور یاد گرفتم که هیچوقت عقب نشینی نکنم و به هر چالشی به چشم یک درس مهم توی زندگیم نگاه کنم. موفقیت من در اونجا بود که موفقیت دیگه برای من رتبه خاص یا دانشگاه و رشته خاصی نبود در این بود که من تمام تلاشم رو بکنم و خب این باور باعث شد نهایتا به همه چیزایی که میخواستم رسیدم.

مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی دانشگاه ارومیه

با سلام خدمت همه بچه های کنکوری! من پارسا مردادی هستم دانشجو دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. من رتبه ۹۴۴ منطقه دو شدم و تونستم دندانپزشکی شهر خودم قبول بشم. من یکسال پشت کنکور مونده بودم و سالی که به آرزوم رسیدم دومین بار بود که تلاش میکردم.

هم دوره راهنمایی و دبیرستان رو در مدرسه تیزهوشان شهر خودمون درس خوندم و من هم این رو شنیدم و به چشم دیدم که تا ۷۰ درصد بچه هایی که رتبه خوبی در کنکور میارن و رشته خوب قبول میشن و حتی رتبه های برتر جزو مدارس تیزهوشان بودن!

شاید بخاطر رقابت عجیب و شدیدی هست که بین بچه هاست و از حق نگذریم فاز دوستا و اطرافیان برای درس خوندن خیلی تاثیر داره. توی تیزهوشان اگه کسی درس نخونه از جامعه دوستاش طرد میشه پس مجبوری درس بخونی! وگرنه معلم ها و کیفیت آموزشی خیلی فرق چندانی نداره.

بعضی از معلما در مدرسه تیز هوشان اندازه یه دانش آموز هم بلد نیستن درس بدن و بعضی معلم ها هم در حد بهترین اساتید کنکور بهت تست زنی و کنکوری یاد میدن! پس بیشتر محیط سالم و رقابتی اطرافت تاثیر داره.

من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم و خب بعد از سوم دبیرستان وارد پیش دانشگاهی شدم و درواقع از همون موقع بود که تست زنی و مطالعه برای قبولی دندانپزشکی رو شروع کردم.

اینستاگرام تیم مشاوره مهندس حاج کرم

اگر بخوام دقیقا بگم از کی درس خوندن رو شروع کردم، بر اساس نظام آموزشی جدید باید بگم از یازدهم. یعنی من برای قبولی دندانپزشکی دانشگاه ارومیه سال یازدهم و دوازدهم و یک سال هم پشت کنکور درس خوندم. اما راستش رو بگم من قبل از سوم دبیرستان یا همون یازدهم هیچ آشناییتی با تست و کتاب تست و هر موضوعی که مربوط به کنکور باشه نداشتم و فقط تشریحی میخوندم. کلا هم دانش آموز زرنگی بودم

اما اگه زودتر اطلاعات و پشتکار داشتم و از دهم شروع کرده بودم مطمئنم رتبه ۱ کنکور میشدم!

تعداد تست کسب رتبه لازم دندانپزشکی رو تضمین میکنه یا ساعت مطالعه؟

ببینید همه این تلاش هایی که میکنیم یک هدف داره و اون هم کسب تراز بالا و نتیجتا رتبه بالا در کنکور هست و نتیجتا داشتن یک انتخاب رشته عاقلانه و کاربردی که ما رو به هدفمون برسونه. پس بیایید درگیر هدف های جانبی نباشیم و به این فکر نکنیم که چندتا تست زدیم یا چند ساعت روزی درس خوندیم.

تعداد تست و ساعت مطالعه دوتا مولفه ای هستند که میتونن ما رو به هدف اصلیمون برسونن اما اینکه فقط ساعت مطالعه رو پر کنیم یا تعداد تست رو ببریم بالا اما از کیفیت خبری نباشه ما رو به هدفمون نمیرسونه. بهتره برای اطمینان از اینکه رتبه لازم دندانپزشکی رو میاریم یا نه روی نتیجه ازمون های ازمایشی کنکورمون تمرکز کنیم.

من آزمون های قلمچی رو به عنوان آزمون های آزمایشی کنکورم انتخاب کردم و نمیگم خیلی سطح بالا بود یا بهترین آزمون آزمایشی بود اما برای اینکه دندانپزشکی قبول شویم مهمتر از اسم آزمونی که شرکت میکنیم نتیجه کارنامه آزمون و تحلیل سوالات آزمون است.

البته من به عنوان یک دانش آموز کنکوری در آزمون های جامع سنجش هم که در چهار مرحله برگزار شد و شبیه ساز کنکور بود هم شرکت کردم که جزئیات این ازمون ها و شرایط تست زنی و ساعت مطالعه ام رو در ادامه براتون توضیح میدم.

با مشاوره مهندس حاج کرم دندانپزشکی قبول شویم

چند ساعت مطالعه در روز باعث میشود دندانپزشکی قبول شویم؟

ببینید من اینجام تا راهکار واقعی قبولی دندانپزشکی که خودم رفتم رو در اختیار بچه هایی که حال اون روز های من رو دارند بگذارم. من مشاور انگیزشی نیستم که بیخودی بگم تو میتونی و تو به رویاهات میرسی. پس چه بچه ها انگیزه بگیرن و چه ناامید بشن من واقعیت رو میگم!

واقعیت اینه که اگر از سال یازدهم روزی ۸ الی ۹ ساعت برای روز هایی که خونه بودم(مدرسه نمیرفتم) و ۵ تا ۶ ساعت برای روز هایی که کلاس و مدرسه داشتم درس نمیخوندم من الان دانشجوی دندان پزشکی نبودم و مطاحبه با دانشجو دندانپزشکی پارسا مرادی انجام نمیشد!

در ماه های آخر مانده به کنکور دومم یعنی در دی ماه و بهمن ماه من حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت در روز درس میخوندم و بعد از عید و با پشت سر گذاشتن بعضی تلورانس های کاهشی و افزایشی ساعت مطالعه ام رو روی حدود ۱۰ ساعت فیکس کردم که خب واقعا نهایت توانایی من بود!

دروغ نمیگویم من در ماه های آخر خسته شده بودم و به همین خاطر هم ساعت مطالعه ام رو کاهش دادم و سعی کردم به خودم فشار نیارم.

به دو دلیل اول از همه اینکه کنکور زندگی من نبود و من باید به خودم و سلامتم و زندگیم اهمیت میدادم. در مرحله دوم اینکه مطمئن بودم اگه بخوام فشار اضافی بیارم از اونور بوم میوفتم و امسالم هم هدر میره! پس سعی کردم آهسته و پیوسته ادامه بدم و خب این تفکر و روشم هم جواب داد.

تعداد تست هایی که برای قبولی دندانپزشکی لازم است بزنیم؟

من خودم به عنوان داوطلبی که دندانپزشکی قبول شدم، هدفم رو موقع تست زنی هر فصل یا مبحث گذاشتم روی تمام شدن تعداد تست های کتاب کمک آموزشی که از روش تست میزدم. البته این هدف رو در هفته ای که داشتم مبحث رو جمع بندی میکردم و اگر بخوام به صورت روزانه هم برای درس های عمومی و هم برای درس های تخصصی رو بهتون بگم روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تست رو به صورت میانگین داشتم

خب فراموش نکنید که زمانی که من کنکور دادم دروس عمومی هم جزو دروس کنکور بود و من باید اونا رو علاوه بر تشریحی و برای مدرسه و امتحان نهایی به صورت تستی هم کار میکردم. حالا یه خبر خوب برای کنکوری های ۱۴۰۳:

کار شما راحت تر است چون میتوانید همان تایمی که من برای تست زنی دروس عمومی در طول سال میگذاشتم، بذارید برای تست زنی و پیشروی دروس تخصصی و اینطوری اگه بخوایم یه حساب سر انگشتی کنیم تقریبا تایم شما برای آمادگی قبولی دندانپزشکی نصف من است چون ۴ درس کمتر شده است. به ویژه اگر پشت کنکوری و فارغ التحصیل هستید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

میانگین تراز آزمون های آزمایشی و نحوه برنامه ریزی پارسا مرادی چند بود؟

من در طول سال تراز بین ۶۹۰۰ تا ۷۰۰۰ داشتم یعنی در ابتدای سال تراز ۶۸۰۰ داشتم و در روز های جمع بندی کنکور این تراز رو به ۸۰۰ و حتی ۸۲۰۰ هم رسوندم. در مصاحبه با دانشجو دندان پزشکی متوجه یک نکته جالب شدیم! او درباره تراز آزمون های آزمایشی میگفت:

من سال آخر را خیلی غیرتمندانه و جدی درس خوندم و اگر بگویم در سال های یازدهم و دوازدهم هیچ ترازی زیر ۶۹۰۰ نداشتم دروغ گفته ام. اما خب این دیگر واقعیت است که تراز آزمون های قلمچی که شرکت میکردم زیر ۶۵۰۰ نبود.

البته در زمانی که من کنکور دادم خیلی مسئله تراز کنکور مطرح نبود ولی امسال بچه های کنکور ۱۴۰۲ به وضوح دیدن که سوالات آسونی که جواب ندادن، شاید درصد منفی نداشت ولی تراز رو کاهش داد.

مثلا من امسال که کارنامه بچه ها رو نگاه میکردم، کسانی که زمین شناسی جواب داده بودند ولی به صورت میانگین درصد پایین تری داشتند، توانسته بودند تراز بالا تری در کنکور کسب کنند و خب این شیوه محاسبه پیچیده تر است و باید بیشتر از قبل حواستون به مباحثی که حذف میکنید باشه.

اگر از مشاور کنکور کمک میگیرید حتما از مشاوری کمک بگیرید که حذفیات تست زنی شما رو با وسواس بیشتری انتخاب کنه و به این راحتی شما رو از شر خواندن یک مبحث خلاص نکنه. این کار شاید اول به نظر خوب بیاد و بگید چه خوب که این مبحث رو نمیخونم ولی وقتی تراز های کنکورتون بیاد متوجه فاجعه ای که مشاور براتون رقم زده میشید.

زمانبندی برای قبولی دندانپزشکی

در آزمون های آزمایشی چه چالش هایی داشتید؟

من یه مشکل بزرگی که داشتم در درس خوندنم خیلی کمالگرا بودم و یه جورایی در آزمون های آزمایشی هم که شرکت میکردم دچار وسواس میشدم. یعنی اگه یه سوال رو نمیتونستم جواب بدم بهم میریختم و تمرکزم رو از دست میدادم. طبیعتا من هم در بعضی درس ها ضعیف بودم و اگر بگم من در هیچ درسی نقطه ضعف نداشتم دروغه برای همین هر دفعه سعی میکردم این مشکل رو بر طرف کنم و بیشتر و بیشتر به تسلط روی دروس مورد نظر برسم.

درسی مثل دینی برای من که رتبه ۹۰۰ کنکور تجربی شدم نقطه ضعف بود و خداروشکر که شما بچه ها از شر دروس عمومی خلاص شدید.

نکته بعدی دیگه مدیریت زمان بود که من رو به چالش میکشید و سعی کردم تا کنکور رفعش کنم. در مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی دانشگاه ارومیه درباره مدیریت زمان اینطور شنیدیم:

همه ما تست میزنیم که بتوانیم در آزمون های آزمایشی و مهمتر از همه در کنکور اصلی بتوانیم درست عمل کنیم. تست زدن اگر زمانبندی نداشته باشد اگر هزار تست هم در طول روز بزنید ولی زمانبندی نکرده باشید به در نمیخورد. تکنیک های تست زنی را یاد بگیرید و قدم به قدم برای تست زدن در زمانبندی مشخص تمرین کنید.

لازم نیست حتما هر هفته ازمون بدید و همین که بتونید موقع تست زدن برای خودتون زمان بگیرید و خودتون رو هرروز ببرین جلوتر کافیه.

برنامه مطالعاتی دکتر پارسا مردادی در این مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی مشخص شد!

در مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی پارسا مرادی از وی درباره برنامه درسی سال کنکورش پرسیدیم و او در پاسخ گفت که من سال های سوم و چهارم دبیرستان که مدرسه میرفتم بیشتر درگیر درس های مدرسه بودم و گفتم که کلا شاگرد زرنگ بودم. اما سعی خودم به عنوان کسی که از مشاور کمک نمیگرفت این بود که به برنامه راهبردی قلمچی برسم و سال پشت کنکور هم تمام تلاشم همین بود که با برنامه راهبردی پیش برم و تقریبا هم موفق بودم.

البته این را فراموش نکنید که من برای دهم و یازدهم هر دو را میرسوندم یعنی بخش های اختیاری و اجباری را در طول هفته پوشش میدادم و راست و حسینی بگویم تنبلی نمیکردم و گاهی حتی برنامه درسیم جلوتر از قلمچی بود!

گفتم که سال طلایی من برای قبولی دندانپزشکی سال پشت کنکور موندنم بود و در این سال من هیچ کلاسی نمیرفتم و شاید گاهی از ویدئو های آموزشی اون هم برای بعضی مباحث استفاده میکردم. چون مطلبی نمونده بود که یاد نگرفته باشم و برای مرور و تست زنی هم کتاب ذرسی و درسنامه کتاب های تستم کافی بود و نکته مهم من در اون سال کمک گرفتن از بهترین مشاور کنکور بود.

با افزایش تراز آزمون دندانپزشکی قبول شویم

اشتباهی که دانشجو دندان پزشکی در سال کنکورش کرد رو تو نکن!

به نظر دکتر پارسا مرادی، سال اول درس نخوندن و یکسال دیرتر وارد دانشگاه شدن نقطه ضعف افتخارات تحصیلی اش است و میگوید اگر به عقب بر میگشتم زودتر شروع میکردم و بیشتر تلاش میکردم که سال اول دندان پزشکی قبول شوم. او ادامه میدهد:

مشکل من این بود که کسی اطرافم من رو راهنمایی نکرد و نمیدونستم باید از کی شروع کنم. و اشتباهم در سال دومی که کنکور دادم تنبلی و کم کاری بود که بعضی وقتا برام پیش میومد ولی خب من به راحتی میتونستم به این احساسات غلبه کنم و با انرژی بیشتری پیش برم.

این دانشجو دندانپزشکی در طی مصاحبه اعلام کرد که بجز پشتکار و تلاش دانستن مسیر درست هم برای پیشگیری از شکست خوردن لازمه. سعی کنید از افراد آگاه کمک بگیرید و از ندانستن نترسید. از نرسیدن به هدفتان و هدر دادن هزینه و وقت عزیزتان بترسید!

وقتی تنبلی و استرس سراغ رتبه برتر کنکور میومد چیکار میکرد؟

همه ما این روز ها رو تجربه کردیم که میترسیم که مثل دفعه قبل موفق نشیم یا اصلا همه چیز برامون بی معنی بشه، ولی در مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی دانشگاه ارومیه، پارسا مرادی، فهمیدیم که این ناامیدی ها و روز های سیاه برای کسی که مطمئنه داره تمام تلاشش رو میکنه بی معنیه. پارسا در این باره میگه:

من همه تلاشم رو میکردم و چون میدونستم این تمام توانم هست، هیچوقت نگران این نبودم که موفق نشم فقط دنبال این بودم که چطور دفعه بعد بهتر عمل کنم و از اشتباه امروزم درس بگیرم. به نظرم این ترس و استرس نرسیدن برای کسانی هست که هنوز صد خودشون رو نگذاشتند و به همین خاطر هم مغزشون با این استرس ها گولشون میزنه.

تغییرات لایف استایل برای قبولی دندانپزشکی

زندگی بدون تفریح و استراحت بی معنیه و من هم هیچ ادعایی در این باره ندارم . اگر بخوام مهم ترین نکاتی که باید در لایف استایل یه دانش آموز کنکوری تغییر کنه رو به ترتیب نام ببرم اول از همه خوابه.

من به عنوان دانشجو دندان پزشکی همیشه قبل از ساعت ۸ درس خواندن رو شروع میکردم و شب ساعت نهایتا دوازده خواب بود. یک ساعت خواب نیمروزی داشتم و به هیچ عنوان نمیگذاشتم درس خواندن ذهنم رو خسته کنه و از استراحت و راحتیم نمیگذشتم.

قبلا هم بهتون گفتم که برای راحتی بیشتر ساعت مطالعه ام رو از ۱۶ ساعت روی ۹ ساعت بستم ولی شما اگه فکر میکنید میتونید بیشتر از این ها درس بخوانید خودتان میدانید و مشاورتان!

تفریح داشتم و به خودم اهمیت میدادم ولی از اینترنت استفاده نمیکردم و هیچ شبکه اجتماعی هم نداشتم اما با دانلود آهنگ های بی کلام از اینترنت ذهن خودم رو آرام میکردم.

مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی چه نتیجه ای داره؟

مصاحبه با دانشجو دندانپزشکی باعث میشه اول از همه انگیزه بگیرید و دوم از همه اگر میخواهی هدفت رو قبولی دندانپزشکی بذاری بدونی باید چیکار بکنی. مثل یک سری پروتکل میمونه که هر کس باید باتوجه به شرایط خودش رعایتشون کنه. نه اینکه تو هم برای قبولی دندانپزشکی باید مثل پارسا عمل کنی اما باید برای کسب رتبه لازم دندانپزشکی تلاش کنی. ما من از طریق شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ در ارتباط باش.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا